|   15:07:40
דלג
  מנחם רהט  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
החברה המצויינת למוצרי CBD כבר בישראל
כתיבת המומחים
הוט, בזק, סלקום, פרטנר סיבים - איזו חברה עדיפה לצרכן?
התבלבלו בדרך. גדעון סער ולימור לבנת [צילום: ששון תירם]

שליחי המחנה הלאומי שוב מתבלבלים

גם בפרשת העובדים הזרים וילדיהם, פעלו חלק משליחי המחנה הלאומי לטובת העמדה האנטי-לאומית איך קורה שבכל-כך הרבה מקרים הם פועלים בניגוד למנדט שקיבלו משולחיהם?
11/08/2010  |   מנחם רהט   |   מאמרים   |   תגובות
   איציק וולף
400 ילדי עובדים זרים יגורשו

   עופר וולפסון
ישי לילדי הזרים: "הטיול נגמר"

אילו עמדו לרשותי האמצעים שבידי הקרן לישראל חדשה, המממנת מאחורי הקלעים את המאבק הציבורי נגד החזרת ילדי העובדים הזרים עם הוריהם לארצותיהם, הייתי מעניק מלגת מחקר מיוחדת למי שינסה לפצח את ה'באג' שבדיסקט של בכירי הימין הלאומי: כיצד קורה שדווקא אנשי המחנה הלאומי הגאה, משתופפים ומתבטלים מול יריביהם הפוליטיים משמאל.

ניקח, כמשל, את הפרשה האקטואלית האחרונה - סוגיית העובדים הזרים וילדיהם הנוכרים. זה שראשי השמאל מסוגם של הח"כים חיים אורון ואילן גילאון ממרצ, תומכים בהותרתן בארץ של משפחות עברייניות אלה, למרות פקיעת תוקף אשרת העבודה שלהן, זה ככלות הכל די מובן.

כפי שהיה מובן שההומניסטים הדגולים הללו היו הראשונים שהרימו ידיהם בעד עקירתם מבתיהם של ילדי גוש קטיף, שהיו מושרשים זה הדור השלישי בבתיהם. יחסם לילדים, כמו לנושאים אחרים בחיינו הציבוריים, מוכתב מתוך עמדה פוליטית חד-ממדית, נמוכה.

כבר רגילים

הליכודניקים, מסתבר, כבר רגילים לראות את שליחיהם פועלים נגד האידיאולוגיה של שולחיהם ונגד המצע של מפלגתם. הם נוכחו בכך כשמנחם בגין, שהבטיח לבנות לעצמו בית בנאות סיני וּויתר על כל סיני, וכצ'ופר היה המנהיג הישראלי הראשון שהכיר בקיומם של 'עם פלשתיני' וזכויותיו (מנהיגיה הרשמיים של העבודה מעולם לא העזו, עד אז, להעלות רעיון מטורף שכזה על דל מחשבתם); כשיצחק שמיר היה ראש הממשלה הראשון שדיבר עם אש"ף בוועידת מדריד ואגב כך הכיר בו; כשבנימין נתניהו היה ראש הממשלה הראשון בתולדות מדינת ישראל שוויתר על שטחים ממערב לירדן, במסגרת הסכמי חברון (1997) וּואי (1998), כחלק מתהליך אוסלו; כשאריאל שרון העניק לערבים ללא שום דרישה לתמורה כלשהי את גוש קטיף ועקר באכזריות כ-10,000 איש (ובהם אלפי ילדים, אזרחים ישראלים ולא אזרחים זרים) מעשרות ישובים פורחים בקטיף ובצפון השומרון; כשראש הממשלה בנימין נתניהו אימץ את תפיסת שתי מדינות לשני עמים, הקפיא בנייה יהודית ביו"ש אך מאפשר השתוללות הבנייה הערבית, ועכשיו שוקל להעביר ללא תמורה שטחים בצפון השומרון לשליטה פלשתינית לטובת העיר הפלשתינית החדשה רוואבי; כשהשרים בני בגין ודן מרידור מצביעים פה ושם עם השמאל (כפי שפורסם בטור זה) ועוד כהנה וכהנה.

כמיהה לליטוף
רוצה בנשיאות. רובי ריבלין [צילום: פלאש 90]

הבעיה אינה רק עם סער ולבנת, המשוועים מפעם לפעם לליטופי השמאל והתקשורת, גם אם המחיר לכך כרוך בפגיעה באידיאל מדינת היהודים שבשמו ולשמו הם נשלחו לממשלה. הבעיה היא עם בכירי המחנה הלאומי בכלל, שהכמיהה לליטופי השמאל, מעבירה אותם לעיתים על דעתם.

קחו למשל את יו"ר הכנסת, ראובן (רובי) ריבלין. לכאורה גאה בהיותו איש המחנה הלאומי. חירות'ניק שאוהב להזכיר את הולדתו בבית לאומי, באמצעות אמירה מתחכמת-משהו: "אני נולדתי לתוך ה-חי"ת הקדמון" – ח' במובן חטא-לכאורה וח' במובן תנועת החירות, אמו יולדתו של הליכוד.

אבל כשכורסת נשיא המדינה מנצנצת ברקע, ומתוך הערכה שכהונתו של שמעון פרס בבית הנשיא לא תימשך לנצח, ועל בסיס הידיעה שכדי שהוא, רובי ריבלין, ייבחר כנשיא, הוא יזדקק לקולות השמאל (ריבלין היה מועמד כמעט בטוח לנשיא, עד שהשמאל (וגם שס) העבירו ברגע האחרון את תמיכתם לפרס), נאלץ גם מי שנולד לתוך ה-ח' הקדמון, לעקם קצת את האידיאולוגיה ואת ההתנהגות, ולנהוג בדיון בכנסת בנושא העובדים הזרים בשיטת האיפה ואיפה הנפסדת.

יושבי יציע-הכנסת ידעו לדווח שריבלין, כיו"ר ישיבת הפגרה המיוחדת, השבוע, הורה להרחיק מהמליאה את ח"כ מיכאל בן ארי מהאיחוד הלאומי, בטענה שהאיש מפריע בצעקות ביניים לנאומו הנלהב של ח"כ חיים אורון בעד הותרת העובדים הזרים. עד כאן זה בסדר. אבל הוא נמנע במפגיע מלהרחיק את ח"כ אילן גילאון ממרצ, שהפריע ללא הרף בצעקות ביניים, לנאומו של שר הפנים אליהו ישי בעד שילוח ילדי העובדים הזרים עם הוריהם לחיק "הסבים והסבתות שלהם, הדודים והדודות שלהם, ולהסביר להם שהטיול נגמר". אם בן-ארי נזרק מהמליאה, מדוע העניק ריבלין 'חסינות' מגירוש לגילאון, בגין צעקות זהות?

ועכשיו נסו להעריך, כיצד יצביע אילן גילאון כשריבלין יתמודד על נשיאות המדינה.

מה יקרה?

העובדה שישראל אמורה להיות מדינה יהודית, ולא מדינת כל עובדיה הזרים המבקשים מטעמי נוחות אישית להשתקע בה, נשענת על החלטות בינלאומיות ומקומיות ברורות

לא נלאה את הקוראים בשלל הנימוקים המחייבים הוצאת העובדים הזרים וילדיהם, עד האחרון שבהם. רק נזכיר שלאחר שב-20 השנים האחרונות חדרו לישראל, חוקית ולא חוקית, חצי מיליון זרים מן המזרח הרחוק, אפריקה ודרום אמריקה, עשויה קליטת הזרים כאן לעודד הגירה נוספת מן החוץ עד כדי היווצרות סכנה ברורה לגבי עתידה הדמוגרפי של המדינה היהודית היחידה בעולם.

העובדה שישראל אמורה להיות מדינה יהודית, ולא מדינת כל עובדיה הזרים המבקשים מטעמי נוחות אישית להשתקע בה, נשענת על החלטות בינלאומיות ומקומיות ברורות: החלטות חבר הלאומים (1920) ומועצת האו"ם (1947) והכרזת מגילת העצמאות (1948). יהדותה של המדינה היא המנדט החוקי היחיד, לעצם הקמתה וקיומה.

ובתור שכזו עליה לשאול עצמה, מה יקרה לה, אם בעוד 20 שנה, ייווצר בארץ רוב לא-יהודי, שיכלול מיליוני לא-יהודים (ערבים ואזרחים זרים), אשר ידרוש לסלק מכאן את היהודים. מה נעשה אז? נחפש מדינה הומניסטית שתקלוט אותנו בשם ההומניזם המזויף שמנסים השמאל ומתייפייפי המחנה הלאומי לכפות עלינו?

תורת הנפש

בהצבעה בממשלה ביטאה לבנת את עמדתה האנטי-לאומית בהימנעות מהצבעה, ואילו עמיתה סער הצביע נגד ההחלטה (להותיר בארץ 800 ילדים והוריהם ולשלח בחזרה רק 400)

אבל זה שהימין הלאומי, ובעיקר שלוחיו בזירה הפוליטית, מתיישרים לפי עמדות השמאל בסוגיות שונות, זה כבר בלתי נתפס. האם לא היה ראוי שהקרן לישראל חדשה, שמממנת כל-כך הרבה יעדים וגופים עוכרי-ישראל, תממן מחקר שבו יבחנו טובי מומחי תורת הנפש, את שורשי התיעוב העצמי של המחנה הלאומי - את עצמו, את עמו ואת האידיאולוגיה של עצמו?

החוקרים יצטרכו לשאול עצמם, כיצד קרה שנסיכי ליכוד שהגיעו לדרגת שרים בממשלה, כמו גדעון סער ולימור לבנת, יביעו תמיכה בהותרת ילדי העבריינים בארץ? בהפיכתם, כמאמרו הנכון של שר הפנים אליהו ישי, ל'מגינים אנושיים חיים'?

קחו למשל את לימור לבנת וגדעון סער. הם הבטיחו לבוחר להילחם למען טובתה ויהדותה של המדינה היהודית (והדמוקרטית) היחידה בעולם. אבל שניהם ניצבו (יחד עם שרים ממפלגת העבודה) בראש חץ המאבק נגד החזרתם של העובדים הזרים וילדיהם לארצותיהם. בהצבעה בממשלה ביטאה לבנת את עמדתה האנטי-לאומית בהימנעות מהצבעה, ואילו עמיתה סער הצביע נגד ההחלטה (להותיר בארץ 800 ילדים והוריהם ולשלח בחזרה רק 400).

הצבעתו של סער לוותה במסע יח"צנות מתוזמן היטב. בבחינת "ראו אותי שכשר אני". ימים אחדים לפני הדיון בממשלה בנושא זה הוא פירסם הודעה רשמית לתקשורת, שאף הובאה לידיעת הציבור באתר הבית שלו (יש דבר כזה), במדור 'הודעות לתקשורת', כהאי לישנא (לא נגענו):

  • "שר החינוך נגד גירוש ילדי עובדים זרים. סער פנה לשר הפנים בבקשה למנוע את גירושם של 1,500 ילדים והוריהם החיים בישראל. שר החינוך גדעון סער פנה הערב (שבת) לשר הפנים אלי ישי ולמזכיר הממשלה, בבקשה להימנע מגירוש של ילדי עובדים זרים ומשפחותיהם. זאת במסגרת המהלך לגירוש עובדים זרים מישראל שאמור להתחיל בעוד כשבוע. 'מדובר בילדים שרובם נולדו בישראל, גדלו בישראל, לומדים במערכת החינוך וזהותם היא זהות ישראלית', אמר סער".

תאריך:  11/08/2010   |   עודכן:  11/08/2010
מנחם רהט
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
שליחי המחנה הלאומי שוב מתבלבלים
תגובות  [ 14 ] מוצגות   [ 14 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
חסרה לך נ'
11/08/10 13:21
2
ליכודניק זועם
11/08/10 13:37
3
צבי גלברד
11/08/10 13:54
4
חניבעל
11/08/10 14:39
5
דוד צימרמן
11/08/10 15:08
6
ירדנה
11/08/10 15:26
 
סמולן לאומי ציוני
11/08/10 16:43
7
סמולן לאומי ציוני
11/08/10 16:31
8
נבו
12/08/10 03:04
 
יוסלביץ
18/08/10 09:57
9
איציק111
12/08/10 09:13
10
מד' ליונה עיוורת
12/08/10 12:30
 
יוסי פלס
16/08/10 11:49
11
מרק_טווין
13/08/10 08:27
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
בעיצומה של הסערה שפרצה בעקבות חשיפת פרשת גלנט על-ידי אמנון אברמוביץ' ורוני דניאל בשידור ערוץ 2 ביום שישי האחרון (6.8.10), מדווחים בתקשורת על תגלית נוספת. היום (11.8.10) פורסמו פרטים על נספח שהיה מצורף למסמך גלנט, ובו נרמז לכאורה על קשרי חברות בין אישים בצמרת צה"ל, המטכ"ל והמערכת הפוליטית. עדיין לא ברור מה מטרת הנספח ואיך הוא קשור למסמך העיקרי, משום שאין בו הסברים ורב הנסתר על הגלוי.
11/08/2010  |  תרצה הכטר  |   מאמרים
השליח המיוחד ג'ורג' מיטשל מגיע היום לאזור פעם נוספת בניסיון לקדם את חידוש המו"מ הישיר בין ישראל לפלשתינים לאחר שהרשות הפלשתינית עמדה עד כה בפני הלחצים והאיומים שהפעיל עליה ממשל אובמה וסירבה לחדש את המו"מ הישיר עם ישראל לפני צום הרמאדאן שמתחיל השבוע.
11/08/2010  |  יוני בן-מנחם  |   מאמרים
רק רשעות-לב היא זו שיכולה הייתה להזין את דברי שר הפנים, אליהו ישי, בגנותם של 400 ילדי העובדים הזרים שנידונו לגירוש. הסרקזם הגס שנלווה אליהם מעיד יותר מכל על אופיו של האיש שבידיו הואצלה הסמכות להחליט החלטה אכזרית שכזו.
11/08/2010  |  ראובן לייב  |   מאמרים
הסכם השלום, בינינו לבין המוסלמים הגרים ברצועת עזה או אלה המתגוררים ביהודה ובשומרון, כל שכן אלו המתגוררים בינינו - אינו תלוי בחילופי אדמות, בהחזרת פליטים, או בחלוקת ירושלים. כל אלה הם לא יותר מאשר כלים במשחק שחמט, הנמשך יותר ממאה שנים, מאז חזרו היהודים לארצם והקימו מדינה עצמאית, וכל קשר בינם לבין חשיבותם לשלום העולם והמזרח התיכון הם לא יותר מאשר מסך עשן.
11/08/2010  |  יואב לוי  |   מאמרים
כשנולדה רות לוביץ', שלט ברוסיה הצאר ניקולאי השני ושמו של לנין, שעתיד היה להשפיע על חייה, עוד לא היה מוכר לאף אחד. רות נולדה אחת עשרה שנים לפני המהפכה הרוסית והלכה לעולמה, החודש בגיל 104, תשע עשרה שנים אחרי התפרקות ברית המועצות. בחייה של רות אלה לא היו רק נקודות ציון כרונולוגיות. חייה היו בסימנן של התקווה והמאבק לעולם צודק יותר, שהמהפכה ההיא חוללה.
10/08/2010  |  דב חנין  |   מאמרים
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
איתמר לוין
איתמר לוין
המתקפה האירנית מהווה הזדמנות פז לישראל, אך מותר להניח שהממשלה תבזבז אותה    ובינתיים: האנטישמיות בארה"ב שוברת שיאים, הקבינט ממשיך לדלוף ויריב לוין מפגין צביעות
יוסף אליעז
יוסף אליעז
מלחמת חרבות ברזל, בצד מוראותיה, חשפה לנגד עינינו מציאות הטעונה שינוי דחוף    אנו חיים בעולם "פתוח", כפי שנוהגים לומר: "כל העולם הוא כפר אחד גדול"
דרור אידר
דרור אידר
גרורותיה של אירן מעסיקות אותנו, בעוד שהמשטר בטהרן מחכך ידיו בהנאה, כמעט ללא פגע, ועל הדרך ממשיך את תוכנית הגרעין בחסות המהומה
יעקב אחימאיר
יעקב אחימאיר
הטילים בארסנל של אירן לא יצברו שכבות אבק    האירוע אכן לא נסתיים, אבל דומה שנפתח צוהר אשר דרכו ניתן לחשב את המעשה הראוי לעשותו בעתיד
עדנה ויג
עדנה ויג
המשורר הרצל חקק היה בן כשנתיים בעלייתו לארץ, אך הוא מתאר בשיר את העלייה    הוא זוכר את כל שאירע    הם הגיעו מעירק "מבבל בהסתר" לפרס "לארצה של המלכה אסתר"
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il