|   15:07:40
דלג
  גד גזית  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
החברה המצויינת למוצרי CBD כבר בישראל
כתיבת המומחים
המדריך המלא להלבנת שיניים

הגיונו העקום של שביט

ארי שביט חופר בציפורניו עמוק בתחתיות שרידי יצירתיות, כדי לדלות משם מוצא לפלונטר הפוליטי והמדיני חסר המוצא, כשהוא חש, ובצדק, ברגשות האשם כמי שנושא באחריות עקיפה להגעה למצב הזה
09/10/2010  |   גד גזית   |   מאמרים   |   ישראלי-פלשתיני   |   תגובות
ארי שביט מזלזל באובמה, למזלנו נתניהו קצת יותר חכם משביט

מאמרו האחרון של ארי שביט בעיתון הארץ הוא ניסיון למצוא מוצא לאין המוצא, הידוע והצפוי מראש. לכן הרעיון מאולץ טקטי עקום, הגובל בעכו"ם. ארי שביט חופר בציפורניו, עמוק בתחתיות שרידי יצירתיות, כדי לדלות משם מוצא לפלונטר הפוליטי והמדיני חסר המוצא, כשהוא חש ובצדק ברגשות האשם כמי שנושא באחריות עקיפה להגעה למצב הזה.

שביט מונה שלש סיבות טקטיות שיש לנתניהו לחדש את הבניה ביו"ש, אך אינו מציין את הסיבה האסטרטגית "שמתחת לפנס": הבניה היא המשך התהליך הציוני, שטרם הסתיים! המשך התהליך חיוני כי אין כל סיכוי כרגע להתקדמות בתהליך השלום. וחיוני לאפשר המשך קביעת עובדות בשטח כל עוד תפעם בעם ישראל אותה רוח השליחות וההקרבה, אין לעצרה! זה יקבע את אופי הפשרה שתושג בעתיד אם וכאשר הפלשתינים יתרצו. כרגע נותר וצריך לתמרן למשוך זמן להתחזק מבפנים ולהתעצם, "ולעבור את אובמה". זה בדיוק הקו המשותף לו לימין הקיצוני לליברמן ולברק. וזה מה שמדביק כרגע את הקואליציה שלו. עת הימין היא העת הזאת, לאחר כשלון השמאל בהובלת תהליך השלום. לכן טועה שביט בטיעונו ל "שלוש הסיבות המצוינות להקפיא את הבנייה ביו"ש", שלושתן אובמה!

ארה"ב לא מעוניינת לקדם כרגע הסדר כפוי, שכן סיכוייו להיות יציב לאורך זמן מועטים. ארה"ב מעוניינת לייצר יציבות מתמשכת וסבירה באזורנו, השקט כרגע יחסית. ומצב זה אם יתמשך, אמור לספק אותה. אובמה יאלץ להתפכח ולהשלים.

ארה"ב כמנהיגת העולם, נתונה כרגע בעיצומה של לחימה מול איסלאם קנאי שנוקט נגדה טקטיקה של לחימת טרור רצחני המופעל מבפנים ולא מבחוץ. היא נתונה בעיצומו של מאמץ לייצב את גזרת אפגניסטן פקיסטן ולבלום את ציר אירן צפון קוריאה וסוריה. אם "יגיע רגע האמת האירני", זה יהיה ביוזמת ארה"ב או לפחות בתמיכתה. ישראל לא תשיג לבדה הישג ארוך טווח! ישראל מדרדרת כבר היום "במדרון החלקלק של דה-לגיטימציה"! זהו תשלום מינימאלי שישראל נאלצת ותאלץ לשלם בכל מקרה, כדי לאפשר לארה"ב לקיים את טקטיקת השגת יציבות סבירה ומתמשכת באזורנו. אנו נאלץ לשלם "במצורעות" אבל נזקה בסיוע בפועל, כל עוד נחשב לכוח צבאי כלכלי דמוקראטי מערבי ויציב.

לכן מבחינת נתניהו "הצרה לא כל כך צרורה" נתניהו מבחינתו צודק ופועל "בחכמה" היחידה הנתונה בידיו ובינתיים מצליח לתמרן ולמשוך את הזמן. גם לו וגם לאבו מאזן יש אינטרס פוליטי משותף אחד: להמשיך לדרוך במקום, להשאר בשלטון ולהנות מתמיכת המערב. לכן הם שניהם יזהרו מלהכשיל זה את זה, ויזהרו מלהתנגש באמריקנים, לפחות "בחורף הקרוב".

שביט מעלה "רעיון יצירתי": לשלם פעם נוספת עבור אותה סחורה אמריקנית שקנה שרון בשעתו, ונמצאה "סחורה פגומה". לשלם שוב עבור מכתב הנשיא בוש מאפריל 2004!. זאת אפשרות קיימת בטקטיקת הדריכה במקום, של נתניהו. יתאפשר לו אולי להרויח עוד חודשיים? אבל נתניהו אינו אידיוט! הוא לא ישלם שוב עבור אותה הסחורה שבעיניו היא גם זבל!

ארי שביט מזלזל באובמה כשהוא חושב שתרגילים מסוג כזה יבלבלו אותו. הוא גם אינו מסוג הסוחרים שימכרו את אותה הסחורה! בוודאי לא "סחורת זבל מבית מדרשו של בוש"! ובודאי שלא בפרהסיה. למזלנו נתניהו קצת יותר חכם משביט.

נשיא ארה"ב אינו נמצא בעמדה שהוא זקוק או צריך להוכיח את "אמינותה של ארה"ב" לא יקרה לו כלום "כאשר ייחשף לעולם "קלונה של ארה"ב" כשאובמה אינו עומד באופן מלא או אוטומטי מאחורי התחייבות אמריקנית קודמת ומפורשת.

נתניהו צריך להיות שוטה גמור כדי לנסות להביך את אובמה תמורת השגת "מצב של עליונות מוסרית" לרגע, על הפטרונית של מדינת ישראל, או "לחשוף ברבים את קלונה".

בעסקי התמרון הפוליטי העניינים מורכבים בכלל וכאן הם אפילו מורכבים מדי! אובמה חותר לפתרון שהוא אינטרס אמריקני שאינו סותר בהכרח אינטרס ישראלי, ולצורך כך הוא נאלץ לתמרן במצב חדש ולבחון אם ולאן ניתן לגרור את הפלשתינים, כאשר לא סוגרים אופציות או אפילו מוכנים לפתוח מחדש אופציות שכבר נסגרו בעבר.

כשמדינת ישראל אינה מוכנה או מסוגלת לפתור את בעיותיה בעצמה, ומניחה אותם לפתחה של ארה"ב, היא אינה מותירה בידי ארה"ב הרבה ברירות. אם אובמה יסכים לעסקה כזאת, תמורת עוד חודשיים של המשך ההקפאה, שלאחריהם ימצא שוב במבוי הסתום, זה יהיה סימן ברור ו"מעודד" לכך שהוא מתייאש ממציאת פתרון לקידום שלום ישראלי פלסטינאי. אם ישרוד, הוא "יאבד עניין", יפנה למוקדים האחרים, שמונחים לפתחו, וכשהאתנן הכלכלי גם יפחת, יתלקח האזור מחדש. אנו דורכים במקום ודוחים את הקץ.

מה שמתרחש כרגע בישראל סביב חוק האזרחות והנאמנות נועד להמחיש לפלשתינים בכלל ולערביי ישראל בפרט, שמדינה פלשתינית לצד ישראל, לא ייטיב בהכרח את מצבם הפוליטי, ואולי מוטב להם להמתין ולתת לזמן ולטבע לעשות את שלהם.

המטרה היא לעורר מוקד חיכוך נוסף שאם אובמה ישלם תמורתו הוא יקבל עוד שני חודשי הקפאה והימין בישראל ישלה עצמו שהוא מחזק מבפנים את עוצמתה היהודית של המדינה. אלא שהימין פורץ לדלת פתוחה ונוקט באמצעי חסר אפקטיביות מעשית. מרבית ערביי ישראל מעדיפים להיות אזרחיה של המדינה היהודית במתכונתה הנוכחית. יתמכו בהקמת מדינה פלסטינאית אך לא יסתכנו ובצדק, בלהיות גם אזרחיה.

מרחבי התמרון הולכים ומצטמצמים, הפלשתינים ביו"ש נוטשים את טקטיקת האלימות ומתקבעים סביב ציר הערבי- מערבי. הפתרון לבעיית עזה והחמאס יושג רק לאחר השגת הפתרון לבעיה האירנית.

אם זאת תמונת המצב האמיתית, נותרת לנתניהו עדין בעיה קשה: איך ממשיכים לקיים את הסכסוך על אש קטנה כדי להמשיך ליהנות מתמיכת המערב הנדיבה? כי כאשר יושג הסדר קבע, יתבטלו הסיבה והצורך להמשיך לממן.

הפתרון לבעיית עזה והחמאס יושג רק לאחר השגת הפתרון לבעיה האירנית [פלאש 90]
תאריך:  09/10/2010   |   עודכן:  10/10/2010
גד גזית
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
הגיונו העקום של שביט
תגובות  [ 3 ] מוצגות   [ 3 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
dodel
9/10/10 11:36
2
כל השאר אלו פרטים
10/10/10 08:23
3
אברהם מערב השומרו
10/10/10 09:09
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
השבוע עלתה שוב סוגיית המשבר הכספי של הרשויות המקומיות, ביוזמת מרכז השלטון המקומי וראשי הרשויות המקומיות:עיריות,מועצות מקומיות,מועצות אזוריות. משבר זה אינו חדש.
09/10/2010  |  דויד שוורץ  |   מאמרים
דורית אברמוביץ, בוגרת תואר ראשון במדע המדינה ותואר שני בזכויות אדם מאוניברסיטת אסקס שבאנגליה, נמנית על הפעילות הפמיניסטיות הבולטות בישראל. היא מתגוררת מתגוררת בתל אביב ומתנדבת במרכז הסיוע לנפגעות תקיפה מינית. בסוף שנות השמונים היא הייתה שותפה להקמת ארגון בצלם ומאוחר יותר גם להקמת עמותת "רופאים לזכויות אדם".
08/10/2010  |  יהונתן דחוח-הלוי   |   מאמרים
את הנוזקה (וירוס) "סטוקסנט" (Stuxnet) היכרנו רק לאחרונה, כאשר עלה לכותרות העיתונים במערב המידע על נזק מתגבר שאותו היא מחוללת בקומפלקס התעשייתי-גרעיני האירני. הפרסומים שברו את דממת התקשורת בנושא שנשמרה מזה מספר חודשים, כאשר התגלה הווירוס לראשונה. חברת סימנס, שהיה לה הכבוד המפוקפק להיות ספקית מרכזית לפרויקטים האירניים ולכור בבושהר, הכריזה רשמית באתרה כי הווירוס פגע במערכות שליטה ובקרה ממוחשבות, תוך שהוא משתמש ב"פרצות אבטחה שלא היו ידועות קודם לכן" במערכות המחשוב. על-פי דיווחיה של חברת האבטחה סימנטק, כ-60 אחוזים מן המחשבים שנפגעו נמצאים באירן. המומחים מעידים כי כל הסימנים מצביעים על כך שפרק חדש נכתב בהיסטוריה של המלחמה.
08/10/2010  |  בועז ארד  |   מאמרים
במשך מאות שנים התרגלה אירופה לכך שהיא עושה בארצות העולם ככל העולה על רוחם של מלכיה ורוזניה, והעמים שחיו תחת הקולוניאליזם האירופי סבלו בשקט את הניצול והחרפה, והעשירו את האירופים בזיעת אפיהם ובדמם. במקרים קשים יותר חיסלו מדינות אירופה אוכלוסיות ותרבויות שלמות, כמו את האינדיאנים באמריקה הצפונית ואת האבוריג'ינים באוסטרליה. ההערכה היא כי באמריקה הצפונית בלבד מתו כ-100 מיליון אינדיאנים ממלחמות, ממחלות ומהרס הסביבה הטבעית, שגרמה פלישתם של עמי אירופה לאמריקה. מאפריקה שדדו האירופים עץ, ברזל, נחושת, זהב, כסף, אלומיניום, יהלומים והחמור מכל - חטפו אנשים, נשים וטף כדי שיעבדו כעבדים בשדות הכותנה באמריקה. הבלגים לא ראו בעיה בהשמדת שליש מתושבי קונגו הבלגית במהלך המאה ה-19, שמתו בעבודת פרך במכרות של המלך לאופולד, והצרפתים השליטו את תרבותם באלג'יריה, תוך חיסול אכזרי של כל המתנגדים להם ולשלטונם "הנאור".
08/10/2010  |  מרדכי קידר  |   מאמרים
על האדמה הבוערת הזאת מתנהלות כמה וכמה מלחמות בו-זמנית. כל אחת ואחד מאיתנו ניצב בפני כמה חזיתות ועובר מהתקפה להגנה חליפות. שנים על גבי עשרות שנים נופלים סביבנו חללים מימין ומשמאל, מלמעלה ומלמטה, מפנים או מאחור. כל הארץ זרועה אנדרטאות וב"יארצייטים" באים ללטף את אבני השיש והפלדה קטועי הרגליים, גדמי הידיים, חרוכי הפנים ומצולקי הנפש שנשארו בחיים. אין בריא לרפואה. עם שכולו חבוט ומוכה "פצע וחבורה ומכה טרייה לא זורו ולא חוּבָּשׁוּ ולא רוּכְּכָה בַּשָׁמֶן". איך יש לנו כוח להילחם עוד? התשובה הפשוטה בתכלית היא שאיננו נלחמים עוד באויבים הנכונים אלא במלחמות שאפשר לנו להילחם בהן. מלחמות נוחות בלי לקום מהכסא.
08/10/2010  |  דודו אלהרר  |   מאמרים
רשימות נוספות   /   ישראלי-פלשתיני  /  מי ומי    / 
רשימות נוספות   /   נתניהו מקפיא הבנייה  /  מי ומי  
הערכה: הליגה תשאיר פתח למו"מ  /  איציק וולף
"הממשל חזר עם כמה הצעות  /  איציק וולף
"מנסים לטשטש הקשר בין העם היהודי למדינה"  /  איציק וולף
הדרך לשלום לא חוצה את ירושלים  /  רוני אלוני סדובניק
60 ימים - הקפאה וקביעת הגבולות  /  צ'לו רוזנברג
תרגיל הדם של הפרופסור שמואל גורדון  /  יוסי בלום הלוי
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
אלי אלון
אלי אלון
נזילה ברפת מזרע    פרה מפרישה צואה ושתן בכמות גבוהה פי 40 משל בני-אדם, ורפת בגודל בינוני יוצרת זיהום בכמות גדולה מאוד    הריכוזים העצומים של השפכים הללו לעתים קרובות מגיעים למקורות ה...
עידן יוסף
עידן יוסף
כלי תקשורת מסוימים נוהגים לנגח את חברי הכנסת של הקואליציה ואת הממשלה, תוך התעלמות מההקשר הרחב והתמקדות באירועים זניחים    דיווחים מוטים אלה מתעלמים מעבודתן החשובה של ועדות הכנסת בנו...
מירב ארד
מירב ארד
חופשת החג מתקרבת בצעדי ענק, ועל רקע חוסר הוודאות יש מי שעדיין לא החליטו סופית על תוכניות לחופש    עבור המתלבטים בדקנו מחירים של חבילות נופש מובחרות מעבר לים
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il