ביום ראשון (17.10.10) ניתן היה לראות בחדשות בטלוויזיה אייטם יחצני על מרכז בקרה ענקי חדש של חברת אל-על. מרשים ביותר. עלה הרבה מאד כסף, אמור להוכיח לכל נוסע פוטנציאלי כי זו חברה חדשנית, מעודכנת, בינלאומית ובלה-בלה-בלה.
קבלתי מסמכים של נוסעת אל-על: דף טיסה הלוך וחזור, תל אביב פריס, קבלות, עוד דף עם ציון מספרי הטיסות והיעדים. אחרי שתקראו, סביר שתחשבו טוב לפני שאתם יוצאים למסע אווירי בחברה הזו.
חברתי קנתה בסוף ספטמבר 2010 כרטיס לפריס במשרד הראשי ברחוב בן יהודה בתל אביב, בניין אל-על. על דף הכרטיס כתוב: יציאה ב-1 לאוקטובר 2010 מתל אביב יציאה מתל אביב ב-05:00 הגעה לפריס 09:55. טיסה מספר 319. פרשנות: משך טיסה ארבע שעות ו-55 דקות. הטיסה יצאה בזמן, הגיעה בזמן, חברתי טסה לפריס ל-9 לילות, בילתה נהדר והתייצבה בשדה התעופה לחזור לביתה בתל אביב לפנות בוקר ב-1 לאוקטובר.
בכרטיס כתוב בעניין החזרה: 10 לאוקטובר, טיסה 222, פריס תל אביב זמן יציאה 0655 זמן הגעה 1345. מה קרה? הטיסה לתל אביב מפריס הפכה ארוכה הרבה יותר? חברתי הבחינה במשך הטיסה על לוח הטיסות המוצג באותיות ניאון בשדה התעופה.
חברתי שילמה עבור הכרטיס 590 דולר (הקבלות והמסמכים כאמור נמצאים ברשותי). כאשר קנתה את הכרטיס במשרד אל על לא שמה לב למשך הטיסה בדרך חזרה. המוכר לא ציין באוזניה את העובדה המוסתרת מהנוסעים הישראלים והיא התייחסה באמון לחברת אל-על. עבור הטיסה שילמה טבין וטקילין 590 דולר לא מבצע ולא דיל. מחיר מלא.
בשדה התעופה בפריס אמר לה מנהל התחנה כי טיסה זו נוסעת מפאריס לעבדת, מורידה נוסעים נופשים, משתהה וטסה מאוחר יותר לתל אביב. טיסה מספר 222 הגיעה בסופו של דבר לנתב"ג בשעה 14:45. שש שעות וארבעים וחמש דקות. המנהל הסביר כי זו טיסה קבועה של כל ראשון בבוקר. שאר הטיסות לדבריו, יוצאות כרגיל בקו תל אביבי פריס, ללא עיקוף והערמה על הנוסעים הישראלים.
האם הייתם מוכנים שטיסתכם תתארך מבלי שסיפרו לכם מראש, או לחילופין יציעו לכם מחיר מוזל בגלל הטרטור, בזבוז הזמן ובזבוז כוחותיכם ויניחו לכם לבחור אם מתאים לכם? חברה המסתירה מידע לוקחת מחיר מלא ולא משאירה לכם ברירה-מה דעתכם עליה?
אגב שעון תל אביב ושעון פריס הם מאז לפני יום כיפור בדיוק אותה שעה. כך שאין פה הבדל של שעה. אין כלום.