בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
|
|
נגע תאונות הדרכים חייב להיפסק
|
אף ממשלה בישראל לא הייתה משלימה עם מצב בו היו נהרגים כל שבוע בפיגועים, מספר הצעירים שאנחנו מרשים לעצמנו לאבד בתאונות הדרכים
אתמול הובאו למנוחות עוד שני נערים צעירים שנהרגו בתאונת דרכים מיותרת אחרי שאחד מהם לקח, ללא רישיון וללא רשות, את רכבם של הוריו. קשה לבקר את המתים שככל הנראה לא היו מודעים לסכנות הרבות שאורבות לנהגים לא מנוסים על הכביש. אולם העלייה החדה במספר תאונות הדרכים הקטלניות מתחילת השנה מעוררות תהיות רבות על התנהלותו של משרד התחבורה בתחום זה. כיצד ייתכן שנושא שאמור לעמוד כמעט בראש כל סדר העדיפויות הלאומי שלנו, לא זוכה לסדרת התייחסויות ישירה וברורה של שר התחבורה. לכאורה מתוקף תפקידו אמור השר ישראל כ"ץ, לעמוד בראש הדוחפים לשינוי רדיקאלי בתרבות הנהיגה במדינת ישראל. אלא שהתמיהה היא לא רק על השר כץ, אלא על ממשלת ישראל כולה. שהרי אם הצעירים שנהרגים בכבישי ארצנו כל שבוע היו נהרגים בסדרה שבועית של פיגועי טרור האדמה בארץ הייתה רועדת ומדינת ישראל הייתה יוצאת למבצע צבאי מתמשך כדי לעצור את מבצעי הפיגועים ואף להשמידם (בלי בג"צ ובלי בצלם). לעומת זאת משום מה השלמנו עם מציאות שבה כל שבוע נהרסות משפחות ואנשים נפגעים באורח קשה ואנוש, פגיעות גופניות חסרות יכולת שיקום, מבלי שאמות הסיפים רועדות במדינת ישראל. יתכן שהסיבה לכך היא העובדה הפשוטה שתרבות הנהיגה של כולנו השתבשה עם השנים והפכה לכזו הרואה בסלחנות עבירות על החוק. הרי כמעט שאין אזרח ישראלי שלא חוצה בתדירות שבועית את המהירות המותרת הרשומה על תמרורי הדרך שאנו כחברה שמים לעצמנו. בנוסף לכך אין ישראלי שלא יודה בחשיבותה של משטרת התנועה מחד-גיסא ומאידך-גיסא יגלה אהדה ולו המינימאלית לשוטר שיעמוד בצומת וינסה לתפוס מפירי חוק. קשה לנו כאזרחים להשית על עצמנו מערכת חוקים נוקשה באמת שתפעיל סמכות ענישה קשה על עברייני תנועה מועדים. עדות לכך היא גם תרבות התירוצים והתחנונים שהשתרשה בארץ שמופעלת על כל שוטר תורן שעוצר אותנו על עבירת תנועה. אלא שבמבחן התוצאה נראה שהחברה בישראל הגיעה לפרשת דרכים בה לא נותרה בידנו הבררה אלא להעלות באופן דרמטי את רף הענישה בנוגע לעבירות תנועה. ברור שבתחילת התהליך תצטרך מערכת הענישה בישראל להתחשב בהרגלים התעבורתיים הרעים של כולנו. אולם אחרי שנת הסתגלות אסור יהיה יותר לוותר למפרי חוק בתחום התעבורה. נכון הגדלת הענישה באופן דרמטי לא תפטור משורשה את הבעיה החינוכית שעומדת ככל הנראה ביסוד כמות התאונות הרבות שמתרחשות בישראל. אולם שום מדינה לא יכולה לחכות להבשלתם של תהליכים חינוכיים כשהמחיר השבועי שאנו משלמים על התהליך הוא בגדיעתם המרובה של פרחים צעירים ובאומללות שהורסת משפחות רבות מדי.
|
תאריך:
|
28/10/2010
|
|
|
עודכן:
|
29/10/2010
|
|
אסף גולן
|
נגע תאונות הדרכים חייב להיפסק
|
|
לאחר הדיון בוועדת הכלכלה של הכנסת בנושא התמלוגים והמלצתם שלא לשנות את המצב הקיים, דהיינו - להשאיר את הקביעה ש-12.5% מתמלוגי הנפט והגז יעברו למדינה. כיום, עוד לא ידוע מה תהיה לבסוף ההחלטה הסופית בעניין. הרי נקבעה ועדה מטעם משרד האוצר שיושבת על המדוכה בימים אלה.
|
|
|
הנה פניו האמיתיות של המנהיג הפלשתיני המתון ורודף השלום, מחמוד עבאס, הידוע בכינויו "אבו מאזן". הנה פניו האמיתיות של ראש ממשלת הרשות הפלשתינית, שאיתו אמורה ישראל לנהל מו"מ לפתרון הסכסוך בין העמים. הנה פניו האמיתיות של מי שרוצה להיות המנהיג הראשון של המדינה הפלשתינית.
|
|
|
ב-29.10.1956, בשעות הצהריים, כמה שעות לפני שפרצה המלחמה, כינס רב סרן שמואל מלינקי, מפקד גדוד במשמר הגבול, את קציניו לקבוצת פקודות. שמואל מלינקי הבהיר לקציניו, שמרגע זה הגדוד מסופח לחטיבה בפיקודו של אלוף משנה יששכר שדמי. המשימה המוטלת על החטיבה, בה משתלב הגדוד, היא הטלת עוצר בשמונה כפרים במשולש, כי עומדת לפרוץ מלחמה.
|
|
|
נושא הגיור יקר בעיניי, ומכיוון ש'נפל דבר בישראל' בימים אלו בסוגייה זו, אני נדרש לנושא. אקדים ואומר, ידיעותיי ב'פרשה' מבוססות אומנם על התקשורת, אבל הן מבוססות... ובכן, לפני ימים אחדים החליטה מועצת הרבנות הראשית לישראל "למנות ועדת בדיקה, אשר תבחן את הליכי ההכשרה והגיור הן במערך הגיור הממלכתי האזרחי והן במערך הגיור בצה"ל". בעיניי זו תהא 'ועדת קבורה' למפעל הגיור הממלכתי בישראל, על-פי התסריט דלהלן העוקב אחר גלגולי כדור השלג בפרשה זו שנסחף למגרש התקשורתי והח"כים הקולניים:
|
|
|
חברות היי-טק או חברות שהכנסותיהן נובעות מקניין רוחני (למשל, בתחום התרופות), נהנות מגמישות רבה בתחום תכנון המס, שלא קיימת אצל חברות שירותים או מפעלים יצרניים. הגמישות נובעת מכך שניתן בהינף קולמוס "להעביר" את הקניין הרוחני המייצר הכנסות לחברה במדינה בה נוהג משטר מס נוח.
|
|
|
|