|   15:07:40
דלג
  אליקים העצני  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
טיפול בתא לחץ: להתחזק בנשימה
כתיבת המומחים
המדריך המלא להלבנת שיניים
צריך להילחם במדיניות שלו. ראש הממשלה בנימין נתניהו [צילום: פלאש 90]

כן, הוא משקר לנו!

"הקפאה חד-פעמית"? "לעולם לא מדינה פלשתינית"? "הבנייה בירושלים תימשך"? לבנימין נתניהו בתפקיד ראש ממשלה - אין תקנה! אנטומיה של הפגנה מנין לערבים כוח הרתעה רב יותר מזה של המתנחלים?
29/11/2010  |   אליקים העצני   |   מאמרים   |   נתניהו מקפיא הבנייה   |   תגובות
האם ראש הממשלה משקר לנו?
אליקים העצני
האם חבילת ההטבות מאמריקה היא רק הצגה? * נוכח הסתירות ההולכות ומתרבות בין המצגים וההכרזות של בנימין נתניהו לבין העובדות, בין הבטחותיו והתחייבויותיו למילוין ולקיומן, נשאלת השאלה - מה הקשר שלו למציאות? והאם היוצא מפי ראש הממשלה הוא שקר או דמיון?
לרשימה המלאה

בפגישת הריכוך שערך ראש הממשלה לחברי סיעת הליכוד הוא התבטא (לפי הדיווח בערוץ 7): "הרעה החולה היחידה בהסכם ההקפאה החדש היא, שבתים שנמצאים בתהליך של בנייה יוקפאו גם הם". על הרשע והעוולה, הזועקים לשמים, מתווספת תמיהה: כאשר נתניהו מכנה את ההתעללות הנבזית הזאת "רעה חולה", אל מי הוא מכוון את דבריו? וכי לא הוא הביא עלינו את הגזירה הזאת? מי ישב בניו-יורק עם הילרי קלינטון, לא הוא?

השאלה הזאת מתחברת להרבה שאלות נוספות. הנה מדווח ח"כ יעקב כץ מפי שני דיפלומטים אמריקנים, שאליהם פנה כאן בארץ, כי "נשיא ארה"ב מעולם לא התחייב שההקפאה תוגבל בזמן". ואשר לירושלים, נתניהו בעצמו כבר הספיק להודות שטענתו הראשונית, לפיה האמריקנים התחייבו להוציא את ירושלים מכלל דרישות ההקפאה הייתה חסרת בסיס. ובמילותיו - "אין התחייבות אמריקנית בנושא ירושלים, הנושא לא נדון בניו-יורק". אלא, לאחר שתיקן אי-אמת אחת, לא התאפק והוסיף מיד שקר גלוי: "הבנייה בירושלים תימשך ברציפות, כפי שהיה", והרי זו סתירה מיניה וביה. שכן, אם הבנייה בירושלים תימשך ברציפות, יהא זה דווקא כפי שלא היה! שהרי נתניהו בעצמו דאג לכך שזה למעלה משנה אין בנייה בירושלים!

וכך גם הביא לנו נתניהו מתנה וירטואלית של 3.5 מיליארד דולר בצורת 20 מטוסי חמקן חינם, עד שהתברר שאת 20 מטוסי החמקן - נוספים על ה-20 שכבר רכשנו, הציעו לנו מלכתחילה תמורת תשלום, וגם עכשיו האמריקנים עדיין תובעים תשלום!

מתבקשת השאלה, מי משקר ככה? הרי כל הדברים האלה שקופים וידועים לכל, או עתידים להתגלות תוך זמן קצר! פשר החידה הזאת הוא אולי בכך, שלפנינו שחקן, המשחק על במת המדינה בתפקיד ראש הממשלה. הופעה על במה היא העמדת-פנים, אולם דווקא ככל שהיא נראית יותר קרובה למציאות, כך השחקן קוצר יותר מחיאות-כפיים. נתניהו, דומה שלפעמים הוא בעצמו אינו מבחין, היכן נגמר המשחק ומתחילה המציאות.

כוחה של הרתעה

צעיר, הרואה את עצמו ואת בת-זוגו מוקפאים שוב, והפעם מי יודע אם לא לתמיד - והקפאות הלא נכפות בכוח על-ידי כוחות הביטחון - האם זה הגיוני לתבוע ממנו שימשיך לשרת באותם כוחות הביטחון?

ההפגנה הזאת עוררה אצלי כמה מחשבות. חשבתי על הדרוזים. תארו לכם, שנתניהו היה מסכם בניו-יורק עם הילרי קלינטון, שבעשרה כפרים דרוזים יפסיקו בכוח כל בנייה. זוג דרוזי צעיר לא יוכל עוד להתחתן, בניינים יישארו חצי בנויים, הכפרים יהיו מוקפאים.

כדאי להרכיב צוות חשיבה עם המטלה לברר, מה היו הדרוזים עושים?

  • איך הייתה נראית הפגנה דרוזית בירושלים?
  • מה היה קורה בכפרים, כשהפקחים היו באים להרוס?
  • איך הייתה העדה כולה מתנהגת?

ניתן לומר מיד, שנתניהו לא היה מעז להעלות על דל מחשבתו אפילו שמץ של כוונה "להקפיא" דרוזים, ומדוע? כי לדרוזים יש כוח הרתעה. גם האמריקנים לא היו חולמים לתבוע מאיתנו להקפיא דרוזים, ומאותה הסיבה. על כן, את הפתרון יש אולי לחפש בשאלה, איך רכשו להם הדרוזים את כוח ההרתעה שלהם.

ועוד מחשבה: צעיר, הרואה את עצמו ואת בת-זוגו מוקפאים שוב, והפעם מי יודע אם לא לתמיד - והקפאות הלא נכפות בכוח על-ידי כוחות הביטחון - האם זה הגיוני לתבוע ממנו שימשיך לשרת באותם כוחות הביטחון? משטר, השולל זכויות יסוד של האדם והאזרח ממגזר מסוים, האם זה סביר שאותו המגזר ימשיך להיות המשרת הלויאלי של מדכאו? האם אין לנפגע, לעשוק, לנרמס - שום סנקציה?

ושוב יש להעלות, ובגדול, את רעיון "הבונים החופשיים". מתבקש הדבר, שכל הרשויות המוניציפליות ביו"ש תקדמנה בכל האמצעים שלהן בנייה על כל הגבעות מסביב, בנייה קלה מהסוג שהתמחינו בו היטב, אך בקנה מידה המוני - מאות ואלפי יחידות. אדרבה, ייאלצו נא השלטונות לגייס אלפי פקחים ולהפעיל אלפי חיילים ושוטרים! מוטב ששדה הקרב יהיה בגבעות, מסביב להתיישבות חדשה ועכשיו, במקום על הבתים שלנו, ובתוכם, עם תמונות של חורבן וגלות מהסוג שחווינו בגוש קטיף.

אסור לחזור על השיטות הישנות, שכולן נכשלו. הסוף, שנתניהו ואנשיו מכינים לנו, חלילה, מחייב תגובה אחרת, שונה לחלוטין.

מעבר לכל דמיון

חיזוק לתיאוריה הזאת ניתן למצוא בנאומו של נתניהו בכנסת באוקטובר 2006, בדיון מיוחד לרגל יום השנה לרצח השר רחבעם זאבי (גנדי), הי"ד. את הדברים ניתן לשמוע ביו-טיוב בקולו של ראש הממשלה, והנה הם מילה במילה:

  • "כשהוא כיהן כשר בממשלה בראשותי, הוא תמיד נהג בתבונה, בסולידאריות, אני מוסיף באחריות ותמיד באנושיות, וגם - אולי המילה המעניינת ביותר, כשאני צריך לתמצת את מה שאני זוכר ממנו - בהוגנות. לפעמים הוא היה ניגש אלי לפני או אחרי ישיבת ממשלה ואומר: אני לא מסכים עם צעד זה או אחר שאני הובלתי או רציתי להוביל, ואומר: אבל לשיטתך... אני מציע לך לעשות א' ולא ב'... והוא אמר זאת... באמירת אמת של חבר... גנדי בממשלה היה אדם מאוד מעשי ואחראי".


אלא שגנדי מעולם לא היה שר בממשלתו של נתניהו, ועם הידיעה הזאת בראש צריך לקרוא מחדש את הטקסט של הנאום הזה, שנישא מעל בימת הכנסת, לא פחות. נתניהו "זוכר מגנדי" שהיה כביכול שר בממשלתו - תבונה, אחריות ומה לא. אבל, איך יכול אדם "לזכור" את מה שבכלל לא היה? הוא מספר, מה אמר לו כביכול גנדי כשניגש אליו לפני או אחרי ישיבות ממשלה - אבל האיש לא ישב כלל בממשלתו!

למקרא הדברים האלה אולי קל יותר לעכל את 20 חמקני-החינם שחמקו ואינם, את ירושלים המזרחית שבעולם הדמיון לא הופסקה בה הבנייה, את ההקפאה הראשונה שהייתה בהחלט ובביטחון גמור "חד-פעמית" ואת השבועה "לעולם לא מדינה פלשתינית" שהסתיימה ב"חזון שתי המדינות".

כל זה היה יכול להיות מצחיק ומשעשע לא פחות מסיפורי הברון מינכהאוזן, אילולא היה זה ראש ממשלה המשחק בחיינו. כאן - חוסר רצינות, אי-מהימנות וקלות-דעת באבחנה בין דמיון למציאות עומדים לחרוץ גורל עם, ארץ ומדינה, ולהרוס את חייהם של מאות אלפי אזרחים.

תגובות הקורבנות
[צילום: פלאש 90]
בתמונה: הפגנת המתנחלים נגד המשך הקפאת הבנייה מחוץ למשרד ראש הממשלה
▪ ▪ ▪

איך מגיב העם, ובראש ובראשונה איך מגיבים הקורבנות, על התופעה הזאת?

המתנחלים קיימו הפגנה לפני משרד ראש הממשלה, אולי הראשונה מאז חורבן ההתיישבות בעזה ובצפון השומרון. שוב ראש ממשלה מן הליכוד מכין להם (ולעם כולו) קטסטרופה, עם מספר מגורשים גדול לפחות פי עשרה ואסון לאומי בממדים היסטוריים.

זה רגע של אמת, להעריך ולשפוט בו את הדרכים והאמצעים של המאבק ולשאול: מה היה שגוי? מה היה חסר?

מנחה ההפגנה, איציק שדמי, ראש ועד הפעולה של בנימין, פנה בפתח דבריו אל הקהל בבקשה להרים בסוף ההפגנה כל פיסת נייר, וחלילה שלא להשאיר לכלוך. זה בסדר, ואף יותר מבסדר - זו התנהגות חינוכית למופת. רק הצרה היא, שהיא משדרת "ימים כתיקונם", ולא - "שברו את הכלים". אפילו דבריו החריפים מאוד של הרב ולדמן, שקרא לנשיא ארה"ב "אויב", עקפו את העיקר - לא תקפו חזיתית את האיש שהוא ורק הוא, הוא לבדו, מכין לנו את הקטסטרופה - בנימין נתניהו!

ראש מועצת בנימין, אבי רואה, הבטיח שלא נבליג "כפי שהבלגנו בפעם הקודמת", אך לא אמר מה נעשה. ראש מועצת יש"ע, דני דיין, הבטיח שלא נשעה את יישוב הארץ אף לרגע אחד, אך לא קרא להפר צווי הקפאה ולא רמז כיצד ממשיכים לבנות למרות הצווים. דיין הבטיח "אנחנו לא נחזור הביתה, נישאר כאן, נקים חמ"ל קדמי עד שהגזירה הזאת תתבטל". אולם, לא רחוק משם ישבה משפחת שליט, שזמן רב מאוד "לא חזרה הביתה", וישיבתה לא הועילה כלום. מה גם, שמועצת יש"ע בעצמה כבר הקימה כמה וכמה חמ"לים מעין אלו לפני החורבן הראשון, והם לא עצרו את הבולדוזרים.

ראש מועצת השומרון, גרשון מסיקה, הבטיח "לבוא חשבון" עם שרים וח"כים שלא יתנגדו להקפאה, ובכך נגע במשהו באמצעי שאולי יכול להשפיע. "ההקפאה", אמר לנתניהו, "תהיה ספירה לאחור של ממשלתך". הנה מיתווה לפעולה ממשית - לנסות לשים קץ לשלטונו של נתניהו, מתוך הבנה שהאיש מסוכן בתפקיד ראש ממשלה. הפגנה אינה מקום לפרוס בו תוכניות פעולה מפורטות. הבה נקווה, שמשהו אכן ייעשה בכיוון הזה, מפני שלבנימין נתניהו בתפקיד ראש ממשלה - אין תקנה!

בני קצובר, ראש ועד הפעולה שומרון, היה אולי המפורש מכל הנואמים. לא ניתן לגרש 100,000 אנשים, אמר, ובישר: "מערכה קשה ומרה, שבה העם ייתבע למסירות גדולה על ארץ ישראל. העם ייקרא להפגין, לשבות, להפסיק לחיות את החיים הרגילים, להפריש מעשר, לעלות לירושלים, לשבות שביתת רעב ולהשבית". הנימה שבה נאמרו הדברים, לפחות היא, הלמה את חומרת הסכנה. היש מאחוריהם ממש? ימים יגידו.

תאריך:  29/11/2010   |   עודכן:  29/11/2010
אליקים העצני
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
כן, הוא משקר לנו!
תגובות  [ 17 ] מוצגות   [ 17 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
אתמל יום א' צהרים
29/11/10 14:17
 
דפנה
30/11/10 06:42
2
נירררררררררר
29/11/10 16:47
 
יחצ"נות ?
29/11/10 20:40
3
הרודוטוס
29/11/10 17:49
4
איפה החדשות ?
29/11/10 19:12
5
בעם בארץ במדינה
29/11/10 19:12
6
גרוסמן
29/11/10 19:39
7
מאיפה הוא ממציא?
30/11/10 01:16
8
קורןנאוה טבריה
30/11/10 05:29
9
קורןנאוה טבריה
30/11/10 05:40
10
פלא יועץ
30/11/10 07:25
11
דודי 29
30/11/10 07:40
 
65 ח"כ בעד יש"ע!!
30/11/10 09:58
12
לא היה ליהודים.
30/11/10 09:55
13
קורא בעיון
30/11/10 10:43
14
השמאל
30/11/10 11:53
פורום: נתניהו מקפיא הבנייה כתוב הודעה
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
השנה מלאו למדינתנו 62 שנה לעצמאותה. כל מי שעיניו בראשו ומודע לתהליכים היסטוריים, יודע, כי על-אף הישגיה המדיניים, הכלכליים והחברתיים המרשימים בכל קנה מידה, שהיא עדיין צעירה וקיומה אינו מובטח. לצערי, ארגוני שמאל למיניהם, ארגוני נשים מסוימים וצעירים רבים מתייחסים למדינה, שהוקמה ונבנתה בקרבנות ובהשקעת דמים (תרתי משמע) רבים, כאל מובנת מאליה.
29/11/2010  |  אורי גנני  |   מאמרים
באמצע שנות השישים של המאה הקודמת למדתי, כמו חברים רבים בשכונה, בבית הספר החרדי "בית יעקב", המשתייך לזרם של החינוך העצמאי. אז, היו סיבות רבות לכך, שלמדנו דווקא בבית יעקב, למרות שבדיעבד נמצאו כל הסיבות שלא היינו צריכים ללמוד שם.
29/11/2010  |  עמוס שריג  |   מאמרים
הקולינריה המלונאית איננה, בדרך-כלל, בת-תחרות עם זו של מסעדות הגורמה הלא-מלונאיות. לעומתן היא נופלת, בגדול, במידת היצירתיות, באיכות האוכל ובטעמו.
29/11/2010  |  ראובן לייב  |   מאמרים
ג'ורג אורוול הבריטי, שכתב את ספרו 1984, לא שיער, שעל-אף שחזונו בספר התממש במדינות הקומוניסטיות (ובמהלך המשטר הנאצי ומשטרים אחרים) במהלך רוב המאה ה-20, יקום שוב אותו חזון ויתרחש במלוא עוצמתו במאה העשרים ואחת על-ידי השליט האכזר והכל-יכול - האינטרנט!
29/11/2010  |  שולמית קיסרי  |   מאמרים
צהרי היום. שמש קופחת. רחוב מאובק בעיירה במערב הפרוע. הכל מסתגרים בבתיהם. שני אקדוחנים ניצבים זה מול זה לקרב המכריע. הטוב נגד הרע, השריף נגד השודד, הבלש נגד גנב הסוסים. רק אחד ייצא מכאן כשהוא עומד על רגליו.
29/11/2010  |  איתמר לוין  |   מאמרים
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
ירון פרידמן
ירון פרידמן
הדיווחים בעולם כולו על אודות המלחמה בעזה מעדכנים ללא הרף את מספר ההרוגים הפלשתינים בעזה. נראה כי יש סוג של קונצנזוס לגבי המספרים. אך מהי רמת מהימנותם?
מירב ארד
מירב ארד
מגוון הצעות מומלצות מעובדי קרן קימת לישראל לטיולים מהנים ברחבי הארץ - במרחב צפון, מרכז ודרום. מוזמנים להגיע וליהנות בתקופה הקרובה ובמהלך חופשת "בין הזמנים" ממקומות טיול יפים במיוחד...
בעז שפירא
בעז שפירא
איזה מוח חולני יכול להעלות בדעתו לדאוג לתנאי הכליאה של המפלצות? איזה לב אטום ו/או ערל יכול להתעניין בגורלם של הראויים למות בייסורים כעונש על מעשיהם?
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il