אשף השיווק הפוליטי, ארתור פינקלשטיין, יגיע לארץ שבוע לאחר הבחירות בארה"ב - כדי להשתתף בערב עיון שיקיים המרכז הישראלי לניהול (המי"ל), בנושא שיווק רעיונות ושיווק מועמדים פוליטיים.
פינקלשטיין, ששמו הפך כבר לסמל השיווק הפוליטי בישראל, שימש בשעתו כיועץ הבחירות וכאסטרטג הראשי של בנימין נתניהו, במערכות הבחירות של 96' ו-99'. תהיה זו הופעה פומבית ראשונה של פינקלשטיין בישראל.
כותרת הארוע: "שיווק רעיונות ומועמדים פוליטיים מול שיווק עסקי - הדומה והשונה". הארוע יתקיים ביום ד', 10.11.2004, במלון "דן" בת"א.
בארוע ישתתפו מומחים לשיווק פוליטי ובהם: יועץ התקשורת אייל ארד, נשיא "ארד תקשורת", הפרסומאי ראובן אדלר, מנכ"ל משותף של משרד הפרסום "אדלר-חומסקי וורשבסקי", הפרסומאי דרור שטרנשטוס, שניהל את קמפיין ז'נבה, ודר' יוסי ביילין, יו"ר יחד.
מנכ"ל אל-על, עמוס שפירא, העומד בראש "המועדון הבכיר לשיווק" של המי"ל ומיוזמי האירוע, אמר, כי מטרת הכנס היא לבחון מה יכולים מנהלי השיווק ללמוד מהפוליטיקה והאם שיווק פוליטי הוא ענף לגיטימי, או בן חורג של השיווק.
שאלה אחרת שתעמוד לדיון היא האם יש "מוצר" פוליטי (אידיאולוגיה/מפלגה/מועמד) וכיצד הוא משפיע, או צריך להשפיע, על מערכת השיווק והתעמולה. שאלה נוספת היא מי בסוף מקבל את ההחלטות: הפוליטיקאים, או מלכי ה"ספינים" התקשורתיים?
מנכ"ל המי"ל, יצחקי חן, אמר כי מאז 1977 הפך השיווק הפוליטי לענף מובחן ומובדל של מקצוע השיווק. "אף פוליטיקאי לא יעז לצאת כיום למסע בחירות, או קמפיין ציבורי בלי להתחמש ביועצי תקשורת, פרסומאים ומכוני סקרים, ממש כמו כל מנהל שיווק מודרני", הוא אומר.