|   15:07:40
דלג
  משה מכנס  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
אפל ווטש: מהפכת הטכנולוגיה על פרק כף ידך
כתיבת המומחים
ניכיון שיקים - יתרונות וחסרונות

גלנט, אם נדבר גלויות...

גם ללא התוצאות המשפטיות של מעשיו, שאולי ידונו בבג"ץ, יש נימוקים כבדי-משקל הפוסלים את יואב גלנט מלכהן כקצין בכיר בצה"ל, קל וחומר כרמטכ"ל מכתב גלוי ליואב גלנט
02/02/2011  |   משה מכנס   |   מאמרים   |   פרשת קרקעות גלנט   |   תגובות
לא ראוי, לא מתאים. יואב גלנט [דובר צה"ל]

דברים אלה נכתבים בעקבות פרסומם בתקשורת של הדברים שיוחסו לך, כי לאחר שהגנת על המדינה 34 שנה, הגיעה השעה שהמדינה תגן עליך. גורמים נוספים לפרסום מכתב זה הם פנייתך לבג"ץ ודבריו של השופט בדימוס יעקב טירקל בזכותך. תהא התוצאה המשפטית אשר תהא - הדברים הללו מתייחסים אך ורק למשמעות הציבורית והמוסרית של מעשיך.

התנהלותך בפרשה כולה, לרבות דבריך על חובת המדינה להגן עליך, מוכיחים כי אתה תלוש מהמושגים הנאותים לקצין בכיר, לא רק בצה"ל אלא בצבא של כל מדינה מתוקנת. אינך שונה ממאות אלפי אזרחים, שהגנו עליה בגופם ורבים מהם נפלו או נותרו נכים לצמיתות. רבים – לרבות כותב שורות אלו – שירתו הרבה מאוד מעבר לחובה שהוטלה עליהם בחוק, ובכלל זה גם שירות בגיל ובנתוני-בריאות שזיכו אותם בפטור מלא אילו רצו בכך. ואילו אתה, אומנם התנדבת בצעירותך לקומנדו הימי ועשית שירות קרבי כמו מאות אלפים אחרים, אך במרבית שנותיך בצה"ל קיבלת משכורת נאה הכרוכה בפנסיה מכובדת מאוד, ומילאת את תפקידך – כן, לא יותר ממילוי תפקידך! - בתנאים רחוקים מאוד מתנאי ההתנדבות שתוארו לעיל. לא המדינה חייבת לך תודה, אלא אתה הוא החייב בהודיה על הטוב שנפל בחלקך בהגיעך לדרגת אלוף בצה"ל – ועל-פי הכתוב להלן לא היית ראוי לכך.

אינך ראוי לכהן כרמטכ"ל, מסיבות אחדות:

ראשית, מי שתחת פיקודו מודחים חניכים מקורס טיס, מקורס קצינים ומיחידות נבחרות אחרות, גם בגין שקר קטן ותמים כמו רכיבה על חמור של בדואי בניווט רגלי או בגין דיווח שאינו כולו אמת – ובכך נשללת מהם משאת נפשם הנכספת לשרת כטייסים או כקצינים – אינו רשאי לחטוא אף בשקר אחד קטן, ויהא זה התמים ביותר, בצבא ומחוצה לו. עליו להיות נקי מכל רבב, ולהיות מסוגל להביט ללא מצמוץ גם בעיני אחרון חייליו. אך אתה כבר אינך רשאי מוסרית אפילו להדיח חניך זוטר מקורס טיס בגין אי-אמת, שכן הוא יביט בך במבט חודר, ימשוך מטה את עפעף עינו וישאל: "אתה? האומנם אתה ראוי להדיחני?".

לבטח אין למנות אדם לפקד על הצבא שממנו הודחו – בדין ובצדק ועם נחיתה רכה יתר על המידה – קצינים בכירים כמו תא"ל משה (צ'יקו) תמיר ותא"ל עימאד פארס, לאחר שנכשלו באמירת אי-אמת או בכתיבתה בדוח צבאי. הרמטכ"ל אשכנזי שגה בתחילה שגיאה חמורה בהעניקו גיבוי לתא"ל תמיר, וטוב עשה כשנמנע מלחזור על שגיאתו במקרהו של פארס. ראוי לציין, כי שניים אלה לא חטאו בחתימה על תצהיר שנמסר בו מידע כוזב, וכי החטאים שבגינם הודחו היו מעשים קצרים וחד-פעמיים, שלא כהתנהלותך ארוכת-השנים.

השקר והדיווח הכוזב הם הגורמים היעילים ביותר להתפשטות ריקבון בצבא, וקצין בעל ניסיון כשלך חייב לדעת זאת. ראינו מה קרה לצבא המצרי במלחמת ששת הימים, בעקבות הדיווחים הכוזבים מהחזית, ורמטכ"ל שאישיותו צבועה בכתמי-שקר עלול להביאנו לאותו גורל מר.

רק פתי יאמין כי לא קראת היטב ובקפידה כל תצהיר שפרקליטך הגיש לך לחתימה, וכי לא הבחנת שבתצהירך נכלל מידע שבלשון מבקר המדינה "לא היה אמת". ככלות הכל, היה מדובר בסיכוי שיילקחו ממך שטחי קרקע גדולים שניכסת לעצמך, ובמצב כזה כל בר-דעת בודק היטב את תצהירו ומשתתף אישית בניסוחו. בעברית הרגילה, "לא אמת" היא בפשטות שקר. אדם תם-לב, הנכשל בחתימה על תצהיר כזה והדבר מגיע לידיעתו מאוחר יותר, רץ כחץ מקשת אל בית המשפט, אל מינהל מקרקעי ישראל ואל כל גוף אחר שקיבל את התצהיר, מזהיר מפני הטעות שנפלה בו ומבקש שלא להביאה בחשבון. ואם אותה טעות הביאה למתן החלטה שגויה ואף לא-חוקית, תם-הלב המזועזע אינו נוקט סחבת בת שנים בתיקון העוול שעשה, אלא עושה זאת עוד באותו לילה, למניעת זעזועי-נפש נוספים.

שנית, גם אם כל פרוטה שהשקעת בביתך הפומפוזי הושגה ביושר, מראהו הותיר בלב הציבור את הרושם שמדובר בגנרל המקסיקני קסטנייטאס. תחת פיקודך משרתים חיילים רבים, שירות כפוי על-פי חוק, למרות שמשפחותיהם נתונות במצוקה כלכלית, והם נאלצים לבקש חופשות קצרות כדי לסייע בפרנסת המשפחה. אכן, כל נובו-ריש רשאי לנקר ברכושו את עיני הזולת כאוות נפשו, אך זכות זו אינה נתונה לקצין בכיר בצבא, גם אם אין בכך כל עבירה. באורח פרדוקסלי, היה עליך אפילו להשקיע סכומים נכבדים כדי ליצור לכל הפחות מראית-עין של צניעות – אך אתה נהגת בדרך הפוכה.

כלל זה חל גם על השר שמינה אותך, שכן אותם חיילים קשי-יום סרים גם למרותו, והיה ראוי שראש הממשלה יתנה את מינויו לתפקיד שר הביטחון לפחות במראית-עין של צניעות, תוך הימנעות מהמאמצים הניכרים שהוא עושה להיראות כטייקון. ואולם, למרבה הצרה, גם ראש ממשלתנו עושה רושם כמי שאינו מבין צניעות מהי, ולכן לא נחרד מתסמונת מרי אנטואנט שפשתה בקרב חלק מאלה הממונים על בטחוננו.

שלישית, תירוציך שפורסמו בתקשורת, וגרסתך כי בסך-הכל מדובר בטעויות שנעשו בתום-לב, מפגינים זלזול בתבונת הציבור ואינם מוליכים שולל את מי שעיניו בראשו. מי שבמעמדו כמזכיר הצבאי של ראש הממשלה נפגש עם יו"ר הוועדה המחוזית, לדון עימו "על כוסית יין" בהלבנת עבירות הבנייה שלו, יודע היטב כי אותו יו"ר אינו נפגש כך עם האזרחים הרבים המשחרים לפתחו בגין עניינים זהים, ואפילו לא עם פרקליטיהם, שבמקרה הטוב יזכו במכתב דחייה סטנדרטי מאת מזכירת הוועדה. בפשטות, עשית שימוש לא-מוסרי ולא-ראוי במעמדך כקצין בכיר בעל נגישות מיידית לראש הממשלה – ומוכיחה זאת כמאה עדים הענקת זכות-יתר בלעדית ויקרת-ערך לך, ברכוש ציבורי, בנימוק של "לפנים משורת הדין".

ורביעית: בעקבות פרסום מעשיך על-ידי העיתונאי קלמן ליבסקינד לפני כשלוש שנים, דחית בבוז את הניסיונות לקבל ממך תגובת-אמת. לבד מהעובדה שאדם ששגה בתום-לב אינו מתעלם מפרסום כזה ופועל במרץ לתיקון המעוות, היה צפוי כמעט בוודאות כי מישהו – ויש רבים כאלה - יעשה מאמץ לסכל את מינויך באמצעות עתירה לבג"ץ. לא ראית צורך להתייחס לכך, וסברת כי תוכל לנער מטרד כזה מעליך כמי שמסלק זבוב מעל בגדו, ולהתמנות לכהונת הרמטכ"ל ללא פוצה פה ומצפצף. יתר על כן, גם כשהועבר העניין לבדיקתו של מבקר המדינה, פורסם בתקשורת ללא הכחשתך כי אמרת שאתה תהיה הרמטכ"ל הבא. כן מבקר, לא מבקר – ראית גם אותו כמטרד שלבטח יסולק מדרכך. עובדות אלו מוכיחות כי דבק בך גם חטא היוהרה וזחיחות הדעת – מה שמכונה בלעז "היבריס" – וגם חטא זה פוסל אותך מלכהן כרמטכ"ל, שחטאים מסוג זה עלולים להביאו לתבוסה במלחמה.

בשל הנימוקים הללו, ללא קשר לשאלה האם עברת עבירות פליליות, מהי חומרתן ומהו העונש הראוי לך בגינן, אינך ראוי להתמנות כמפקדו העליון של צה"ל. תעשה כעת טובה גדולה לעצמך ולמדינת ישראל אם תניח אותנו לנפשנו, ללא בג"ץ וללא ממטרי הבכי שאתה וחסידיך השוטים מורידים על ראשינו, ותפרוש בשקט לארמונך. אין צורך לדאוג לך: הפנסיה שלך כאלוף תספק לך פרנסה נאה עד יומך האחרון.

תאריך:  02/02/2011   |   עודכן:  03/02/2011
משה מכנס
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן

מושגים
 פרשת יואב גלנט 
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
גלנט, אם נדבר גלויות...
תגובות  [ 22 ] מוצגות   [ 22 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
קורןנאוה טבריה
4/02/11 02:02
 
רק הדתיים טובים
4/02/11 18:06
2
משה-רבינו
4/02/11 07:48
3
הניה
4/02/11 10:28
4
יהושע קוצינסקי
4/02/11 10:49
5
איש עצוב
4/02/11 11:34
 
מטאטא
4/02/11 17:25
6
מנטע
4/02/11 12:34
7
לבחירת רמטכ"ל?
4/02/11 12:37
 
מושלם אם מיתמם
4/02/11 16:22
8
...
4/02/11 13:06
 
שלש נקודות האמיתי
4/02/11 14:29
 
...
4/02/11 17:50
 
נחום שחף
5/02/11 16:52
9
אריאלס
4/02/11 14:20
 
מיואב גלנט
4/02/11 17:57
 
מחלקת החומוס
4/02/11 21:33
10
אורי מילשטיין
5/02/11 08:20
11
zorik126
5/02/11 12:03
12
נחום שחף
5/02/11 16:02
 
נ.ש.
5/02/11 16:41
13
יוסף סגל יוסקה
12/02/11 19:44
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
החלטת היועץ המשפטי הביאה לסיומה פרשה חמורה מאין כמוה שלא ניתן להפריז בחשיבותה, ונכון להיום רב הנסתר בה על הגלוי. לא מדובר בפרשת הקרקעות שבנוגע אליה ידוע כבר כל פרט חשוב ובלתי חשוב. בחצי השנה האחרונה התנהל מסע מאורגן, מתוקשר ועוצמתי שעקבותיו ברורים ומטרתו אחת – למנוע מיואב גלנט את תפקיד הרמטכ"ל. השתלשלות העניינים מטילה צל של ספק על הטוענים למקריות. קשה לייצר שיתוף פעולה עוצמתי ומתוזמן כל-כך ללא יד מכוונת. הסימנים רבים מדי ויש יסוד להניח שמי שיצליח לרדת לעומקם של דברים ירעיד שמיים וארץ.
02/02/2011  |  אור לביא  |   מאמרים
"ועשו לי מקדש ושכנתי בתוכם". מצווה גדולה זו מעוררת מספר שאלות: אחת, מדוע כתוב "מקדש" ולא "משכן", הרי במשפט הבא כתוב: "ככל אשר אני מראה אותך את תבנית המשכן ואת תבנית כל-כליו וכן תעשו" (שמות כה, ט). מדוע תורתנו הקדושה אינה עקבית בתיאור המבנה הקדוש שה' אמור לשכון בו? שאלה שניה הינה: מדוע לא כתוב "ושכנתי בתוכו"?
02/02/2011  |  חננאל ובר  |   מאמרים
השיעור החשוב ביותר שקיבלתי בתחום הניווטים לא היה בצה"ל אלא קודם לכן, בתנועת הנוער. היה זה במחנה הקיץ, עת התמניתי להיות ראש חוליה, שאמור להוביל למחרת עשרה חברים מנקודת ההתחלה, דרך נקודות ציון ועד לנקודת הסיום. שיננתי את המסלול היטב וכשהגיעה שעת התחקיר, שהתבצע על שולחן עץ ביער הנידח שבו שהינו, חשבתי שאני מוכן למדי. אז חשבתי. האחראי על התחקירים (שבעצמו היה נראה כאדם שגדל וחי ביער...) שלל את התוכנית שלי מתחילתה ועד סופה.
02/02/2011  |  נתנאל אלישיב  |   מאמרים
הספרות המקצועית ממליצה לדבר עם התינוק שלכם: "...יש לזכור שהתינוק מקשיב תמיד, וברמה מסוימת, מבין את הנאמר לו. טוב, ממש בכל ספר על טיפול בילדים נאמר להורים: "דברו אל התינוק שלכם". זה לא מספיק. אני אומרת להורים: "דברו עם התינוק שלכם". התינוק אולי לא ישיב במילים, אבל הוא מתקשר בעזרת המיות, בכי ומחוות..." (סודותיה של הלוחשת לתינוקות, עמ' 17).
02/02/2011  |  ידידיה ארגמן   |   מאמרים
המשבר במצרים היכה בשווקים הפיננסים בארץ ובעולם. התערערות המצב ביום חמישי שלחה את המדדים בחו"ל בסוף השבוע לירידות חדות אשר היו מלוות בחדשות מאקרו כלכליות שליליות ואילו בישראל הגיבו השווקים ביום ראשון ביתר שאת לאירועים בעולם ובשכנה מדרום.
02/02/2011  |  גיא חזן  |   מאמרים
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
דן מרגלית
דן מרגלית
ביבי הוא הסוכן המדיני היעיל ביותר של אירן אף שאינו עושה זאת במודע ובמתכוון חלילה    הוא הסוכן הפוליטי של טראמפ נגד המפלגה הדמוקרטית במודע
עידן יוסף
עידן יוסף
כ-900 אלף כרטיסי רב-קו עם יתרות בשווי עשרות מיליוני שקלים יופקעו מהציבור ויגיעו לאוצר המדינה    משרד התחבורה טוען שהמצב הנוכחי מקשה עליו טכנולוגית, אך בפועל "תורם" את כספי הנוסעים ל...
בצלאל סמוטריץ'
בצלאל סמוטריץ'
הרבה זמן כבר לא חוויתי פער גדול כל כך בין המציאות לסיקור המעוות שלה בתקשורת הישראלית    צר לי לקלקל למחרחרי הריב והמחלוקת, אבל מה לעשות, פשוט הייתי שם וזה היה הרבה פחות דרמטי...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il