|   15:07:40
דלג
  יוסף קנדלקר  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
כיצד להכין בבית שייקים מיין
קבוצת ירדן
אתם מתכננים מסיבת רווקים לחבר הכי טוב שלכם? כך תעשו את זה נכון!

איקאה של פעם...

עצם העובדה שאני מכיר את המותגים, זה אומר שפשוט אי-אפשר לברוח ממה שמפמפמים לנו השכם והערב. אז בטלוויזיה וברדיו אפשר להעביר ערוץ או להנמיך. אבל איך נתמודד עם קרטוני הענק שתנובה פרשה לנו על הכבישים במרכז? אתה מקבל את הפרסום ישר לפנים גם אם הוא מגיע אליך מהדלת האחורית
10/02/2011  |   יוסף קנדלקר   |   מאמרים   |   תגובות
פרסום ישירות לפרצוף [צילום: פלאש 90]

"דקות לפני הפתיחה המתינו הקונים הנלהבים מחוץ לסניף והמתינו למנהל הסניף שיגזור את הסרט. אחרי הספירה לאחור התנפלו מאות על מדפי החנות. כתוצאה מכמות האנשים אף נרמסו שני תינוקות בעגלותיהם. עוברי אורח חילצו את עגלות התינוקות בשעה שרבים המשיכו לנהור לחנות. התינוקות התאוששו והאימהות עשו את דרכן חזרה לחנות."(גלובס).

"סניף איקאה החדש בראשון לציון היה אמור להיפתח אתמול ב 10:00 בבוקר, אך עשרות האנשים שצבאו על הדלתות שכנעו את העובדים להקדים את הפתיחה בחצי שעה." (דה מרקר)

לומר את האמת, קניות לא ממש עושות לי את זה. אני גם לא ממש מבין במותגים. אני לא רואה הבדל בין חולצה עם סמל של "טומי" או "פולו" לבין אותה חולצה בלי הסמל. אבל אני מזועזע מהסמל שהתפשט על כל החולצה. פעם היה סמל על החולצה והיום יש חולצה על הסמל.

עצם העובדה שאני כבר מכיר את המותגים האלו, זה אומר שפשוט אי-אפשר לברוח ממה שמפמפמים לנו השכם וערב. אז בטלוויזיה וברדיו אפשר לבחור להעביר ערוץ או להנמיך. עם הפרסומות הקופצות באינטרנט אפשר להסתדר עם תוכנה חדשה שרק יצאה וכבר נפרצה. אבל איך נתמודד עם קרטוני הענק שתנובה פרשו לנו על כל הכבישים במרכז? איך נתמודד עם דמויות ענק שנמצאים על כל שלט או בניין בכל אתר ואתר (של בנייה).

אתה מקבל את הפרסום ישר לתוך הפנים גם אם הוא מגיע אליך מהדלת האחורית. ועדיין לא הגענו לפרסומות הסמויות. ישנן דרגות שונות של העברת מסרים פרסומיים סמויים. הבולטת שבהן היא הצגת המסר הפרסומי כחלק אינטגראלי של תוכן לא פרסומי.

כך, לדוגמה, ניתן לראות בסרטי קולנוע או טלוויזיה את גיבורי העלילה כאשר הם משתמשים במוצרים שניתן להבחין בבירור במהלך הצפייה בזהותם המסחרית. דוגמה נפוצה היא הופעה חוזרת של אותה חברת מכוניות לכל אורך הסרט. (רכב ההאמר בסרט "הפריצה לאלקטרז") סוג עדין יותר של פרסום סמוי הוא שימוש בצורות, אביזרים או צבעים המזוהים עם מפרסם או שם מותג. כך, לדוגמה, בישראל אופיין עיצוב הבימה בתוכניות "כוכב נולד" בצבעים המזוהים עם חברת סלולאר ידועה, ובאולפן המונדיאל עוצב האולפן בצורות ובצבעים שהזכירו בנק שנתן חסותו לשידורים (אתם מוזמנים לנחש). גם העניבה של דני קושמרו יכולה להזכיר לנו מוצרים כאלו ואחרים.

מלחמת הכוכבים

החברות נמצאות במלחמה מתמדת לגיוס כוכבים וידוענים שיהיו הפרצוף שלהם. מדובר בחוזי פרסום עם תשלום נאה לכל כוכב עד כדי כך שזמרי ואומנים מייחלים להיות מפרסמים יותר מאשר עוד הופעה בקיבוץ "גבעת מסעוד" (למה שלא יהיה פעם קיבוץ כזה?) שכולל הופעה בחדר האוכל מול זקני השבט.

גם בישראל התופעה קיימת משנות ה-80. בדוח מבקר המדינה משנת 1988 ישנה ביקורת כלפי תופעה רחבת היקף של מתן "תודות" לארגונים התורמים להפקת התוכנית שלא במסגרת תשדירי חסות והתעכבות המצלמה על פרטים מסחריים מזהים בתוכניות. בשנת 2004 הפרסום הסמוי בישראל תפס תאוצה. ומשרדי פרסום גדולים החלו בהקמת מחלקות המתמחות בתוכן שיווקי ובפרסום סמוי וזכייני הטלוויזיה עסקו אף הם בכך, וכל זאת בשעה שחוק הרשות השנייה אוסר במפורש פרסום סמוי.

אנחנו מזהים בקלות את הפרסומות, את המנגינה ואת מי שמפרסם אותה. אנחנו פחות מבינים שעל חוזי הפרסום, שלטי החוצות, דקות שידור בטלוויזיה וברדיו ועוד, אנחנו משלמים ביוקר. החולצה שעולה לך מאה שקלים מחולקת בין מפעל שכוח בסין לתעשיית הפרסומת. הבנק שלך לוקח לך עמלה מהחשבון ומעביר את זה לעוד פרצוף יפה של מישהי שבאה לקטוף קצת כסף ולהמשיך לחברה הבאה. אף אחד לא עושה את זה מתוך אמונה שלימה שהוא מפרסם לך את הדברים כי הוא בדק אותם, מאמין בהם, או חושב שהם טובים.

למה חושבים שנאמין בצורה כמעט עיוורת לאותם מפורסמים מפרסמים שבשלושים שניות של גיבוב מוכרים בעיקר את האידיאלים של עצמם?

חברת הביטוח שלך נלחמת מולך שנים כדי שתקבל את מה שמגיע לך, ובמקביל מעבירה את הכסף הזה שמגיע לך לבועז שרעבי.

אני מביא דווקא את בועז שרעבי, כי פשוט לא הייתי מסוגל לשמוע את השיר "לתת" שנשמע מעל רחבת המסדרים בכל טקס השבעה וסיום קורסים בצבא, הופך להיות ג'ינגל של חברת ביטוח שהחליטה להשאיר את שרעבי עם גופיה. עניין של כסף. מתברר שלכל דבר יש מחיר. עוד תלמד לתת.

תאריך:  10/02/2011   |   עודכן:  10/02/2011
יוסף קנדלקר
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
למהומה במצרים יש גם צדדים שיכולים לשמש את הקומדיה הנפלאה של הקולנוע המצרי. למשל - מוטיב ההפתעה שהכי צפויה בתבל. לפנינו מנהיג עייף וחולה בן 82, שבשנים האחרונות מבלה תכופות במוסדות רפואיים ברחבי אירופה. בהופעותיו בטלוויזיה הוא נראה יותר כמומיה פרעונית מאשר כדיקטטור מאיים. כשהרודן מזדקן ומאבד חיוניות, מגיע זמנם של גורמים אופוזיציוניים לקום ולדרוש נתח גדול יותר בשלטון ובטובות ההנאה הנגזרות. מה בדיוק מפתיע פה, שלא מחכים עד שתיפח נשמתו?
10/02/2011  |  נעמי טלטש  |   מאמרים
מצרי שהופיע בתחנת הטלוויזיה של הבי.בי.סי התלונן כי התקשורת הממלכתית של מצרים מסתירה את האמת מן הציבור. ישראלי השומע את דברי המצרי רשאי לשאול - מה יהיה עלינו בישראל? אנו זקוקים לכיכר א-תחריר משלנו - כיכר לשחרר את התקשורת הישראלית מידי המיעוט שהשתלט עליה ומונע חופש דיבור וביטוי מן הציבור.
10/02/2011  |  ד"ר אברהם שלום  |   מאמרים
שוב פעם ראש הממשלה ממצמץ ראשון: הבהלה אחזה בו לאחר שהציבור הישראלי הביע אי-אמון מוחלט בצעדים הכלכליים מבית היוצר של ממשלתו. ללא ניד עפעף, ראש הממשלה החליט לזמן את ראשי "המורדים" המאיימים לשתק את המשק כדי למנוע את הטלת הגזירות החצופות של האוצר.
10/02/2011  |  ד"ר צ'לו רוזנברג  |   מאמרים
בעת הזו, העולם מביט מנגד על המתרחש במזרח התיכון, ספק בחשש, ספק מתוך תקווה. משהו גדול מתרחש בעולם הערבי. זרמים תת-קרקעיים בחברה המצרית עלו לפני השטח: החשש מהמודיעין המצרי נעלם, המפגינים יצאו לרחובות בקריאות שלא נשמעו מעולם במרחב התרבותי של המזרח התיכון. "מובארק, לך הביתה!"
10/02/2011  |  משה בן-שושן  |   מאמרים
בעקבות פרשת בחירת הרמטכ"ל, ולא רק היא, עולה שוב סוגיית משבר המשילות בישראל על סדר היום, לאמור מיהו האשם במשבר הזה?, האם זוהי התקשורת הפרועה, האם זהו הליך קבלת ההחלטות הבלתי תקין של הממשלה, או שמא חוזרים אף להאשים בזה את האסכולה השיפוטית המסואבת שמתנגדת לרפורמה כלשהי בין אם אפשרית או מוצעת?. ובכן אני מדלג מראש על ריסון עצמי של התקשורת, שכנראה יצאה משליטה.
10/02/2011  |  עזרא הראל  |   מאמרים
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
טובה ספרא
טובה ספרא
תקופה מסוכנת עם פוטנציאל לעימותים, פעולות טרור ופתיחת חזית חדשה במלחמה. ייתכן אובדן חיים, בעיקר בפעולות הומניטריות. המערכה נמשכת והסכנה מתגברת. הרבה מילים חשובות לזמנים הקרובים שעי...
בצלאל סמוטריץ'
בצלאל סמוטריץ'
הרבה זמן כבר לא חוויתי פער גדול כל כך בין המציאות לסיקור המעוות שלה בתקשורת הישראלית    צר לי לקלקל למחרחרי הריב והמחלוקת, אבל מה לעשות, פשוט הייתי שם וזה היה הרבה פחות דרמטי...
רבקה שפק-ליסק
רבקה שפק-ליסק
יש מחלוקת בקרב החוקרים בנוגע לגודל האוכלוסייה במאה ה-19 ולגבי המספר המדויק של כל קבוצה דתית, אבל, הריבוי הטבעי המוסלמי היה אטי בהשוואה לגידול האוכלוסייה היהודית והנוצרית
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il