|   15:07:40
דלג
  ציפי לידר  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
כל מה שרציתם לדעת על קנביס רפואי
כתיבת המומחים
טיפול בתא לחץ: להתחזק בנשימה

כשר, לא כשר

בשולי הכותרות: לא לריאליטי לא לפסטיבל הטריפה לא לאיווט לא לרצח נשים וילדים לא למתחזים כן לכחלון כן לארומה הכָּשר וגם: נעים להכיר את נועם על כל אלה ועוד ברשימה שלפנינו
17/04/2011  |   ציפי לידר   |   מאמרים   |   תגובות
ליברמן. חשף את פרצופו הלא כשר [צילום: פלאש 90]


לא לריאליטי

מי אמר שהתרסקות היא תמיד שלילית? כבר שמענו על אנשים שמוציאים טלוויזיה מהבית כאקט אידיאולוגי וחינוכי. אבל החדשות הטובות הן שהאקט התרחב צעד קדימה לכדי מחאה ציבורית.

כל הכבוד אפוא למבצע 'מחאת דלים' של קבוצת סטודנטים, אשר במוצאי גמר 'האח הגדול', כמפגן מחאה נגד השידור, ניפצה טלוויזיות בכיכר תל אביב, ואמרה לא לתרבות הריאליטי הרדודה בעלת המכנה המשותף הנמוך ביותר.

יש לקוות ש-60 האנשים, שהשתתפו במבצע, מהווים את יריית הפתיחה למחאה שתלך ותצבור תאוצה, ותתרחב לממדים ארציים. ובא לציון גואל.

ציון לשבח

ראוי לשבח את השר משה כחלון על פועלו המבורך בשני כובעיו. כשַׂר הרווחה הוא ביטל לראשונה, לאחר שנים רבות, את מבחן התפקוד המשפיל לקשישים ולמוגבלים סיעודיים, ובכך החזיר להם את כבודם האבוד כבני אדם.

כשַׂר התקשורת אישר הפעלת שתי חברות סלולריות חדשות, שיש לקוות שיגרמו לתחרות בשוק, ויוזילו משמעותית את התעריפים. זאת לאחר שהתברר כי שלוש החברות האחרות פעלו עד כה כקרטל ותיאמו מחירים ביניהן (כמו הבנקים, מוּכר?). עם זאת הן היו גורם מתחרה חיובי מול חברת 'בזק', שחדלה להיות מונופול בשוק התקשורת, והורידה משמעותית את התעריפים לצרכנים. תהליך דומה צפוי שיקרה בשוק הסלולר עם כניסת שתי הזכייניות החדשות. ובא לצרכנים גואל.

החלטה עסקית נבונה

כל הכבוד למנכ"ל רשת קפה 'ארומה', אמיר איצקוביץ, על ההחלטה להסיר את החמץ מכל סניפי הרשת לקראת חג הפסח.

אין ספק שלא מדובר רק בהתחשבות בציבור הדתי, אלא בהחלטה עסקית נבונה. לא סוד הוא, כפי שמצביעים הסקרים, שמגמת שמירת הכשרות ואי אכילת החמץ הולכת וצוברת תאוצה גם בקרב הציבור החילוני (והגידול המתמיד במספר הסניפים הכשרים יוכיח). לכן הסרת החמץ נותנת מענה לדרישת הלקוחות, אשר בסופו של דבר מתברר כמשתלם מבחינה כלכלית. הלקוח תמיד צודק כבר אמרנו?

ועוד לא אמרנו מילה על חוק החמץ, האוסר על מכירת חמץ בפסח במקומות ציבוריים.

ראוי ש'ארומה' תשמש מודל לבתי קפה אחרים להכשירם לחג.

תשאלו את חב"ד

איך הופכים את ליל הסדר לחווייה עבוּר ילדי המשפחה? תשאלו את חב"ד. בכפר חב"ד משתפים גם את הקטנים באפיית המצות. השתתפותם הפעילה בטקס האפייה מעוררת את בלוטות הטעם ואת התעניינותם לא רק במצות אלא בטקס כולו של ליל הסדר ובחווייה הרוחנית, ומהווה מתכון נגד שעמום.

פסח שמח ומהנה!

על קיבה בריאה

ידועה הסיסמה "הצבא צועד על קיבתו". החדשות הטובות הן, שעידן התזונה הטבעית הגיע גם לצה"ל (אומנם באיחור, אך מוטב מאוחר מאשר לעולם לא). מעתה - עם הוצאת הג'חנון והבורקס מהתפריט הצבאי, והעדפת הגרנולה על פניהם - הצבא יצעד סוף סוף על קיבתו הבריאה ויהיה צב"ר - צעיר, בריא ורענן, מה שלא רק ישפיע על תפקודו אלא יחסוך מחייליו מחלות לב וכלי דם בעתיד.

אז שיהיה להם לבריאות.

לא כשר ומסריח

פסטיבל האוכל הלא כשר, שנערך בירושלים, בחסות ראש העירייה ניר ברקת, מעֵבר להפרת הסטטוס קוו, פגע לא רק בציבור הדתי בעיר, אלא לא פחות בציבור החילוני, אשר על-פי ממצאי סקרים רובו שומר כשרות (עיין ערך ריבוי המסעדות הכשרות).

אולם הפגיעה היא לא בציבור הירושלמי בלבד. ירושלים היא, כידוע, בירת יהדות הארץ והתפוצות, שנפגעה אף היא כולה מפסטיבל הטריפה. ויתרה מכך, איך זה ששר יהודי בישראל, איווט ליברמן, במפגן חוצות שימש מודל לאכילת... חסילונים ופירות ים! ועוד לא אמרנו מילה על העלות הגבוהה של הפסטיבל, בסך למעלה מ-27 מיליון שקלים, על חשבון הקופה הציבורית כמובן, כאשר לא סוד הוא שהעירייה נתונה בגירעון תקציבי ניכר.

איווט לא ביתנו

כתב האישום נגד השר אביגדור ליברמן הזניק אותו שוב לכותרות. אולם עוד בטרם יוחלט אם יורשע, אני מציעה לכל ציבור שומרי הכשרות לפרוש ממפלגתו, בעקבות מפגן הטריפה שערך בראש חוצות ירושלים, בחסות פסטיבל הטעימות של ניר ברקת ראש העירייה.

אין ספק התנהגותו הבוטה של השר, שחשף את פרצופו הלא כשר, פגעה בקדושת מעמדה של העיר, כבירת יהדות הארץ והתפוצות. צמצום מספר המנדטים והפגיעה במעמדו הפרלמנטרי רק הם יהוו מחאה הולמת להתנהגותו הבלתי מיניסטריאלית. על שומרי הכשרות להכריז, שאין להם חלק ונחלה במפלגה שבראשה שר לענייני טריפה. די לחרפה!

מיסטר קלין?

דומני כי העיתוי של החוק, שמקדם ח"כ מאיר שטרית לסגירת ארגון ה'בונדס', אינו מקרי. בימים אלה של מתקפה רבתי נגד מסע התענוגות של נתניהו ורעייתו בחו”ל, במימון גורמים שונים - מסע שזכה לכינוי 'ביביתורס' - במיוחד מצד המפלגה האופוזיציונית קדימה, שח"כ שטרית חבר בה, נראה ששטרית מנסה להקדים תרופה למכה. זאת במיוחד לאור דרישת הליכוד לחקור גם את הנסיעות לחו"ל של חברי קדימה.

שטרית, כפי שפורסם, נסע לניו-יורק בשנת 2003, על חשבון ה'בונדס', במסע ראוותני שעלותו הגיעה לכשישה עשר אלף שקל. זה כלל ליווי מאבטח, אירוח במלון יוקרתי ושירותי הסעה ברכבי פאר. לכן לא פלא ששטרית מבקש לסגור את הארגון שממנו נהנה בעבר - מאינטרסים אישיים מובהקים, כדי למנוע את החקירה נגדו, שעלולה להכתים את שמו ולהעיב על תדמיתו הנקייה.

אז מי אמר ששטרית הוא מיסטר קלין? עיין ערך קדימה.

זאב זאב

כשח"כ נסים זאב, מתנועת ש"ס, טען כי על-פי צילומים תיעודיים ההוראה של ניצב אהובה תומר ז"ל לאוטובוס הצוערים בשריפת הכרמל לסגת אחורה, התבררה בדיעבד כטעות קריטית שגרמה לאסון, הוא זכה למתקפה תקשורתית וציבורית חריפה.

אולם עתה, בעקבות תיעוד הצילומים, טענה זו לגבי תומר ועמיתיה השוטרים ז"ל, נשמעת כמחאה פומבית מפי משפחות הצוערים שנספו והקריאות המשמיצות 'זאב, זאב', נגד הח"כ מש"ס, נשמעות כמופרכות. זאב צדק, למרות שתדמיתו מצטיירת לא פעם, בעיני התקשורת, כמושכת אש. ולנו לא נותר אלא להמתין לממצאים הרשמיים של מבקר המדינה.

פרייארים נמאסתם

מה המשותף בין רונן בר שירה למלי שחם? שניהם התחזו למתרימים ושלשלו את הכסף לכיסם הפרטי. רונן כזכור הונה את הציבור בהתרמה למען גלעד שליט, ואילו שחם התחזתה לחולת סרטן ואירגנה לעצמה ערב התרמה בהשתתפות אמנים.

השאלה היא איפה הציבור? עם כל הכבוד ללב הרחום של התורמים, מדוע הם אינם לומדים מהניסיון העגום עם מתחזים, המנצלים את טוב ליבם, ואינם בודקים את אמינותם של המתרימים והאם יש להם קבלות? פרייארים טובים הפעם נמאסתם.

ועכשיו לימדו את הלקח והכניסו את זה טוב טוב לראש: זהירות, מתחזים מאחוריכם, המחכים בפינה לעשות עליכם קופה. והשאר היסטוריה.

פה קבור הכלב

במסגרת הכרוניקה הפלילית הכמעט יומיומית של רצח נשים, אנו עדים שוב ושוב לדפוס המוּכר לאחרונה של רצח האישה והתאבדות בן זוגה. הרוצח מתאבד ככל הנראֶה כדי להימלט מצפורני העונש וההשפלה בעקבותיו. יתכן גם כי הרוצח מתכוון מראש להתאבד מסיבות אישיות, אך לא לפני שהוא לוקח עימו את בת זוגתו.

דומני כי התופעה הקרימינלית הזאת בפרט, ורצח נשים בכלל, מצביעים על התפיסה הרכושנית של האישה, כאילו לאיש יש בעלוּת על חייה של האישה. פֹה קבור הכלב. צריך לעקור תפיסה זו מן היסוד ולעורר את המוּדעות הציבורית לכך. זה מתחיל כידוע בהצגת האישה כגוף וכחפץ מסחרי בפרסומות, בסרטים ובעיתונות. אולי הגיעה השעה שהכנסת - בשיתוף ארגוני נשים - תחוקק חוק לגבי האסור והמותר בתחום רגיש זה, בדיוק כפי שנעשה הדבר לגבי מעשים מגונים. ובא סוף סוף גואל לציבור הנשים שחייהן לא הפקר.

למצות את הדין

ראוי למַצות את מלוא הדין עם איתי בן דרור, שרצח את שלושת ילדיו בדם קר, ולגזור עליו שלושת מאסרי עולם. זאת לא רק כדי לשקף את חומרת הפשע, אלא כדי לשמש מודל הרתעה לרוצחים פוטנציאליים אחרים.

אין להיעתר לבקשת הרוצח להפחית את עונשו, שכן הוא לא יטען לאי שפיות. תודה! הפסיכיאטר המחוזי כבר קבע זאת, ובן דרור המניפולטיבי יודע שאין לו סיכוי להימלט מאימת העונש במסווה זה. עונש מופחת יהיה הרה אסון, במיוחד לאור ריבוי מקרי הרצח במשפחה, שהפכו למרבה הצער לחלק בלתי נפרד מהכרוניקה הפלילית.

לתפארת אחדות העם

ח"כ סילבן שלום מתח ביקורת על העובדה שבסידרת השטרות החדשה אין דמויות מעדות המזרח. דומני שאין הצדקה לטענתו.

מדובר בארבע דמויות בלבד שנמנות עם המשוררים הקלאסיים בני זמננו. בתוך מבחר מצומצם כל כך, בכמות ובקטגוריה, סביר שלא תופיע דמות מזרחית. אך בשטרות קודמים כזכור הופיעה דמותו של רמב"ם, מחכמי תקופת תור הזהב של ספרד.

עם זאת, ראוי שהסידרה הבאה תכלול דמויות רבניות קלאסיות או בנות זמננו, של אשכנזים וספרדים לתפארת אחדות עַמנו ומורשתו.

נותן תקווה

לא סוד הוא כי השיקים של בר המצווה מיועדים בדרך כלל לכספי חסכון, ואם להרחיק לֶכת זוכים חתני השמחה גם לטיסה לחו"ל במסגרת משפחתית.

אולם מה דעתכם להקדיש את הכסף למטרות וולנטריות? זה בדיוק מה שעשה הנער נועם גולדפרב מתל אביב, שתרם את כל הכסף, שקיבל בחגיגת בר המצווה שלו, למסיבת פורים למען ילדים חולים, בארגון עמותת 'נותנים תקווה'. היה ממש כיף לנועם, שלמד שיעור בנתינה, ולחולים. כל הכבוד!

ראוי שנועם (וקודמיו) ישמשו מודל חינוכי לנערים אחרים שיילכו בעקבותיו. זה נותן תקווה לא רק לחולים אלא גם לנערים התורמים, שנחשפים בפניהם הישראליות היפות. אז מי אמר שהנוער מושחת?

הבהרה: המאמר בשולי הכותרות הוא מאמר קליל המגיב בקצרה לידיעות חדשותיות מרכזיות או שוליות (ומכאן שמו). המאמר מביע דעה אישית, ואינו בא להחליף את התחקיר העיתונאי האובייקטיבי.

טל"ח. תַקנו אותי אם אני טועה.
תאריך:  17/04/2011   |   עודכן:  17/04/2011
ציפי לידר
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
כשר, לא כשר
תגובות  [ 4 ] מוצגות   [ 4 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
ברכה סאו
17/04/11 11:16
 
אליהו חיים
17/04/11 12:43
 
ציפי לידר
20/04/11 12:14
 
ציפי לידר
20/04/11 11:59
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
לפני כמעט חמישים שנה, בינואר 1963, פרסם יצחק בן אהרון את מאמרו הנודע "עוז לתמורה בטרם פורענות". הייתה זו קריאה דרמטית לאיחודן המיידי של כל מפלגות הפועלים. קריאה נרגשת זו עשתה את שלה ואכן קידמה את הקמת המערך הפוליטי של תנועת העבודה.
17/04/2011  |  שלמה גזית  |   מאמרים
לפני כמה שבועות היה השב"כ הכל-יכול זקוק לראש חדש. זהו תפקיד חשוב ביותר, מפני ששום שר אינו מעז להתנגד בישיבת הממשלה לעצת ראש השב"כ. היה מועמד טבעי, הידוע רק בכינוי י'. אך ברגע האחרון גויסה שדולת המתנחלים נגדו. מסתבר ש-י' היה ראש "החטיבה היהודית" ושלח כמה טרוריסטים יהודים לכלא. על כן בוטלה מועמדותו ובמקומו נבחר יורם כהן, חביבם חובש-הכיפה של המתנחלים.
17/04/2011  |  אורי אבנרי  |   מאמרים
על פסגת הר גריזים, שבשכם, יחגגו הערב (יום א', 17.4.11) כ-500 בני העדה השומרונית בארץ - שריד לממלכת ישראל הקדומה - את זבח הפסח שלהם. לקראת טקס הזבח כבר רכש כל בית-אב שומרוני, בחולון ובשכם, טלה תמים, בן שנה, שיוקרב בו לעולה.
17/04/2011  |  ראובן לייב  |   מאמרים
1. אחרי שורה של לבטים רבים החליט היועץ המשפטי לממשלה יהודה וינשטיין להעמיד לדין את יו"ר מפלגת "ישראל ביתנו" ושר החוץ אביגדור ליברמן בעבירות קשות של מרמה והפרת אמונים, קבלת דבר בנסיבות מחמירות, הלבנת הון והטרדת עד. העבירות בוצעו לכאורה בין השנים 2008-2001, כאשר כיהן ליברמן כח"כ ושר בממשלה.
16/04/2011  |  רועי אורן  |   מאמרים
בתחומים מסויימים אנחנו מצליחים ובטוחים בעצמינו. באחרים אנחנו מתקשים וחשים שנגזר עלינו להתמודד עם אותם קשיים שוב ושוב. כאילו שזו גזירת גורל. כשנחקור לעומק נגלה שיש קשר הדוק בין הקשיים העכשוויים שלנו ובין הקשיים עימם התמודדנו בילדותנו. הקשיים שלנו אינם מקריים.
16/04/2011  |  קרן אלמוג  |   מאמרים
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
מירב ארד
מירב ארד
מגוון הצעות מומלצות מעובדי קרן קימת לישראל לטיולים מהנים ברחבי הארץ - במרחב צפון, מרכז ודרום. מוזמנים להגיע וליהנות בתקופה הקרובה ובמהלך חופשת "בין הזמנים" ממקומות טיול יפים במיוחד...
מנחם רהט
מנחם רהט
נס הצלת עם ישראל משואה זוטא, תחת נחילי הכטב"מים והטילים שנשאו מטעני מוות נוראים, אינו פחות מנסי הקמת המדינה וששת הימים, ויש אומרים שמדובר בנס בסדר גודל תנכ"י
איתמר לוין
איתמר לוין
המתקפה האירנית מהווה הזדמנות פז לישראל, אך מותר להניח שהממשלה תבזבז אותה    ובינתיים: האנטישמיות בארה"ב שוברת שיאים, הקבינט ממשיך לדלוף ויריב לוין מפגין צביעות
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il