|   15:07:40
דלג
  מנחם רהט  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
פיצוי על אובדן כושר עבודה בשל מחלת כליות תורשתית? יש דבר כזה!
קבוצת ירדן
החברה המצויינת למוצרי CBD כבר בישראל
חובה ללמוד לקח [צילום: פלאש 90]

ליום הזיכרון לשואה: ללמוד מההיסטוריה

ישראלים המתיימרים להיות 'מלח הארץ', מסרבים ללמוד מן ההיסטוריה, מוכנים להפקיר את עצם הקיום היהודי ל'חסד לאומים' – ואחריהם המבול
28/04/2011  |   מנחם רהט   |   מאמרים   |   ישראלי-פלשתיני   |   תגובות

בעוד ימים אחדים, אור ליום ב' הקרוב ולמחרתו, יציין העם היושב בציון את הגדול שבאסונות העם היהודי לפחות באלפיים שנות גלותו – השואה האיומה, שלשונם של בני האדם דלה מכדי לתארה. "אנו עומדים דוממים בפני תופעת השואה ואין בפינו תשובה", כתב הרב יהודה עמיטל זצ"ל, בעצמו ניצול השואה. "ולמרות הכל אנו ממשיכים לדבוק בהקב"ה, אבל תשובה אין".

אין שום הסבר רציונלי לאירוע הבלתי רציונלי בעליל. אבל בהחלט יש מקום להסיק מסקנות, והראשונה שבהן היא, ש'חסד לאומים חטאת'. שעם ישראל אינו יכול לסמוך, אלא על עצמו, בבחינת איתערותא דלתתא (התעוררות מלמטה), אשר בכוחה לעורר, על-פי חוכמת הסוד, את האיתערותא דלעילא. שאוי לו למי שיתפרק מנכסיו ויישען רק על חסדו של חוסיין אובמה, שלאחר שסיים את תקיעת הסכין בגבו של בן-בריתו מובארק, התפנה להקים את מדינת פלשתין בגבולות 67', שתהיה מדינת 'יודן ריין', על-פי מיטב החזון הנאצי; או על יוזמות שלום אירופיות כאלה ואחרות, שאינן מוכנות להפנים, כי מקור הסכסוך אינו על גבולות אלא על עצם רצונם של הערבים שלא לראות יהודים במרחב שבין הים לירדן, בדיוק כפי שהנאצים חתרו שלא לראות יהודים, לפחות בשלב ראשון, ברחבי יבשת אירופה; ובוודאי שאסור לסמוך על מכחיש השואה אבו מאזן, שטרם חזר בו מעלילת הדם הזו, ושעבודת הדוקטורט שלו, הגורסת כי הציונים עשו יד אחת עם הנאצים לחיסול יהדות אירופה, היא חומר לימוד רשמי בבתי הספר הפלשתינים; ו/או על פושע המלחמה איסמעיל הנייה, יורשו של המופתי הירושלמי חאג' אמין אל חוסייני, בן-בריתו של הצורר היטלר ימ"ש ושותפו לרעיון 'הפתרון הסופי'.

כיום אין כבר ספק קל שבקלים, שמדינה ערבית נוספת שתימצא על גבולות אושוויץ (כהגדרתה של היונה המובהקת אבא אבן ז"ל), תוביל את עם ישראל לאבדון, חלילה. מי שחיפש ראיה לכך, יכול למצוא אותה בנסיגה עד המילימטר האחרון מעזה, אשר לא רק שלא הרגיעה את תאוות הרצח של החמאסניקים, אלא אף העמיקה בלבם את התחושה שהנה קרב ובא היום בו יוכלו לממש את אמנת החמאס ולמחוק לחלוטין את מדינת היהודים משטחי דאר אל-איסלאם ('בית האיסלאם') מבלתי השאיר לה שריד ופליט. מה שמתכננים החמאסניקים לעשות בשארית הפליטה הנאצית, אינו ראוי לכל הגדרה אחרת, זולת שואה 2.

מרחץ דמים

מה מביא אנשים מן הסוג החילוני-אשכנזי-מתנשא, המחזיקים עצמם נאורים, שלכאורה חיים במציאות, ואפילו אמורים להבין אותה, לשכנע עצמם ולהשלות חסידיהם, שהקמת מדינה פלשתינית בלב הארץ עם כידונים מכוונים לעבר ירושלים ותל אביב, אינה מתכון אמיתי למצב שאינו פחות משואה 2?

מרחץ הדמים שיתחולל כאן חלילה, אם תימסר השליטה על שטחי יהודה ושומרון למדינה ערבית חדשה, ה-23 במניין, לא יפסח אפילו לא על אותם 17 פרופסורים גמורים, חתני פרס ישראל, דוגמת באואר ושטרנהל, שסיפקו גיבוי אקדמי לכמה מאות שמאלנים, אשר אירגנו טקס תיאטרלי הזוי של 'הכרזת העצמאות הפלשתינית', דווקא מול בית דיזנגוף בשדרות רוטשילד 16, בו נחתמה מגילת העצמאות של מדינת ישראל, לפני 63 שנה.

ברוב חוצפתם טענו המתכנסים, המכונים בעיתון השמאל הקיצוני 'הארץ' (22.4.11): 'אנשי רוח', ואינם אלא נמוכי רוח וקצרי רוח, כי אילו בן-גוריון היה חי עימנו, אף הוא היה מצטרף למופע הקרקסי. קשה למצוא בורות ורדידות נמוכות מאלה שבפי אותם דמגוגים חלולים, שמתיימרים להעריך ממרחק של 40 שנה, את דעתו של האיש שדווקא הבין היטב את הסכנה האיסלמו-נאצית. נכדו, אגב, ד"ר יריב בן יהודה, איש שמאל לכל דבר, דווקא ראה במופע האימים על המדרגות בשדרה, "ניסיון מגונה לכתוב למגילת העצמאות גירסה פוליטית".

מותר להם כמובן לחשוב אחרת. זכותם. אבל מותר גם לשאול, מה מביא אנשים מן הסוג החילוני-אשכנזי-מתנשא, המחזיקים עצמם נאורים, דוגמת עמוס עוז, חנה מרון, סובול וגרבוז, שלכאורה חיים במציאות, ואפילו אמורים להבין אותה, לשכנע עצמם ולהשלות חסידיהם, שהקמת מדינה פלשתינית בלב הארץ עם כידונים מכוונים לעבר ירושלים ותל אביב, כפר סבא ונתניה, עפולה ובית שאן, אינה מתכון אמיתי למצב שאינו פחות משואה 2?

מותר לצפות לפחות מחתני פרס ישראל – אם נניח לרגע לקומדיאנטים ולארטיסטים שהצטרפו אליהם – שיבינו סוף-סוף, שמשהו דפוק בתוכנה שלהם. שהגיעה העת להחליף דיסקט, לאחר כל נהרות הדם היהודי שנשפכו כאן מאז הפוגרומים שערכו כאן הערבים ביהודים עוד בימי הטורקים והאנגלים, ומאז סירובם לקבל את הצעת החלוקה של 1947, ולהבין שהסרבנות הערבית לא תניח להם להחמיץ עוד הזדמנות.

תיאטרון אבסורד

האם לא שמתם לב, תמימי השמאל הקיצוני, שלהלמות תופי השלום שלכם אין שום הד בצד השני? מה טעם בהתלהמויות שלום, כשבצד השני לא קמים 'שוחרי שלום', 'פלשתינים יפים', אפילו לא אחד (!), שיתמכו בזכותו של העם היהודי להתקיים במדינת לאום משלו?

וגם אם נניח שיתרחש החזון המשיחיסטי שלהם, והפלשתינים יקבלו את נוסחת השלום של אובמה, הרי צריך להיות שוטה גמור כדי שלא להעריך, שתוך מספר שעות מרגע מימוש העצמאות הפלשתינית, ייזמו כאן הערבים מחול חרבות וירי טילים לעבר ריכוזי אוכלוסיה בלב הארץ, מה שיאלץ את צה"ל לחזור אל מוקדי הירי ולרמוס את העצמאות הפלשתינית, כדי למנוע כאן שואה 2. עד כדי כך נסתמאו עיניהם של אלה המתוארים ב'הארץ' במונחים מנופחי חשיבות: "הממסד התרבותי, מלח הארץ, ישראלים יפים", עד שאין ביכולתם לראות מעבר לקצה האף?

ונניח שהאמת כולה אצלכם, האם לא שמתם לב, תמימי השמאל הקיצוני, שלהלמות תופי השלום שלכם אין שום הד בצד השני? מה טעם בהתלהמויות שלום, כשבצד השני לא קמים 'שוחרי שלום', 'פלשתינים יפים', אפילו לא אחד (!), שיתמכו בזכותו של העם היהודי להתקיים במדינת לאום משלו (אפילו בגבולות 67')? מה ההיגיון בתיאטרון האבסורד הזה כשאפילו בקרב הח"כים הערבים, מנהיגי "ערביי 48'", לא קם אחד שיוותר על 'זכות השיבה' ועל הצפת המדינה במיליוני פליטים, עד לקריסתה.

חתירת 'אנשי הרוח' מן השמאל הקיצוני תחת עצם קיומה של מדינת היהודים, עד כדי תמיכה – אם בתום לב ואם בכוונת זדון – במהלכים מקדמי השמדתה, ראויה למחקר פסיכולוגי מעמיק. אבל לא צריך להיות פסיכולוג דגול, כדי להבין שהמופע התיאטרלי על מדרגות בית דיזנגוף משקף את עומק השנאה העצמית שלהם, עד כדי הטפה להושטת הלחי השנייה לאויב, ובכך להכשיר למענו את הקרקע לשואה 2.

דווקא עכשיו, ערב יום הזיכרון לשואה, ראוי לזכור את האזהרה הגדולה שמתנוססת על כרזה המונפת מעל אחד מן הבלוקים הארורים בלבה של מכונת ההשמדה הנאצית, במוזיאון התופת אושוויץ: "עם שאינו לומד מן ההיסטוריה, סופו לחזור עליה". כמה נכון, כמה נורא, כמה מצמרר.

תאריך:  28/04/2011   |   עודכן:  28/04/2011
מנחם רהט
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
ליום הזיכרון לשואה: ללמוד מההיסטוריה
תגובות  [ 5 ] מוצגות   [ 5 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
למנחם רהט
29/04/11 04:40
2
חנה שרה
29/04/11 10:23
3
חנה שרה
29/04/11 10:29
4
יוסי פלס
29/04/11 22:55
5
אהוד פרלסמן
30/04/11 01:54
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מה שבטעות מכנים אצלנו ובעולם "הסכם השלום הישראלי-מצרי" הוא בעצם לא יותר מהסכם שביתת נשק משופר שנעשה בתנאים מאוד לא שווים, אשר בו קיבלו המצרים נכסי נדל"ן ונפט גדולים (ואנחנו איבדנו זאת), ובנוסף חוסלה העיר ימית, ננטשו שדות תעופה ובסיסים צבאיים, וחבל התיישבותי פורה נהרס, וההפסד הגדול ביותר שלנו - העומק האסטרטגי!
28/04/2011  |  יהודה דרורי  |   מאמרים
תורתנו הקדושה היא "תורת חיים", פשוטו כמשמעו. ובמילים אחרות: מלבד היותה תורת המצוות, החוקים, המשפטים וכולי, היא גם תורה המדריכה והמנתבת את דרכו של האדם לחיים הגונים, הוגנים וישרים בכל שטחי ותחומי החיים בבחינת: "אשר יעשה אותם האדם - וחי בהם" [ויקרא י"ח, ה']. ועל כך ראיתי באחד מן המדרשים החדשים שכתב כהאיי לישנא [מדרש גם]: "ומילת אשר היא כמילת אם", קרי: אם יעשה אותם האדם - וחי בהם, חיות פיזית, גשמית כמו גם חיות רוחנית שהרי, פעמים רבות, החיות הפיזית והגשמית ההגונות מביאות את האדם לחיות תורנית, ערכית, אמונית ועוד. דורות על גבי דורות חונכה בדרך זו האומה היהודית/ישראלית משום שהתורה היא האושיה, הבסיס, הכן, הנדבך והחומה הבצורה לשמירת ולשימורו של העם היהודי לאורך אלפי שנים ובניגוד מוחלט למספר אימפריות גדולות ועצומות אשר נכחדו וחלפו מן העולם בלא להשאיר זכר לקיומן בעבר בגין אי-שמירת המוסר, היושר וההגינות. צא ולמד שלא בכדי תורת ישראל מכונה פעם אחת במקרא [שמואל ב', א', י"ח] בשם "ספר הישר". זאת משום "שהאל הגדול אשר כל דרכיו הן יושר וצדק נתן את תורתו לישרי לב כדי שילכו בדרך ישרה והגונה" [מדרש גם]. ואכמ"ל.
28/04/2011  |  ד"ר מוטי גולן  |   מאמרים
משרד החינוך הכריז על שנת הלימודים כשנת הלשון העברית. וזה אינו מקרי: זהו צו השעה. התרבות העברית שעיצבה את זהותנו כאן במשך שנות דור, מאז שנות המדינה שבדרך וגם במשך העשורים הראשונים למדינה, תרבות זו נלחמת על חייה. כל אחד מאיתנו יכול לפטור מילים אלה בניד כתף ולעשות לביתו. אך אנו הסופרים העברים קמנו מתוך שליחות לכתוב צו קריאה לכולם: עלינו להתגייס ולשמור לה אמונים, עלינו להתגייס ולשמור עליה. אני כותב את הדברים כיו"ר אגודת הסופרים העברים.
28/04/2011  |  בלפור חקק  |   מאמרים
האירועים האחרונים הפוקדים את מדינת ישראל מוכיחים שוב ושוב כי חג החירות אשר אמור היה לסמל את החירות והעצמאות של עם ישראל במדינתו, חג שאמור היה לסמל יותר מכל את האימרה "עם חופשי בארצנו" - הפך לחג הנחגג לפרוטוקול בלבד. בפועל, מסתבר, ממשיכה מדינת ישראל להתנהל על-פי תודעה גלותית מבוהלת ומתרפסת, תודעה של עבדים.
27/04/2011  |  אריה פרי  |   מאמרים
לא קל היה להחליט אלו ציטוטים מתוך פסק דינה של השופטת תמר בר-אשר צבן יופיעו בכותרת הידיעה המתפרסמת כאן. אני לא זוכר מתי קראתי פסק דין התוקף בחריפות כה רבה את המשטרה, והמצביע גם על האדישות המוחלטת של המדינה כאשר מדובר בחרדי.
27/04/2011  |  איתמר לוין  |   מאמרים
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
דוד חרמץ
דוד חרמץ
עדויות של אנשי הוראה, כמו גם הורים לתלמידים במערכת החינוך הממלכתית, מובילות למסקנה: הרוח הפרוגרסיבית העיפה את לימודי מורשת היהדות מתוך אוהלי הלימוד של התלמידים החילונים    אותה רוח ...
יוסי אחימאיר
יוסי אחימאיר
תמונתם של הנייה ואשתו מבית-החולים בדוחא מבטאת היטב את הרוח החמאסית    מוות עדיף על החיים, במיוחד כשהוא למען מטרה "קדושה", כמצווה באמנת החמאס - השמדת היהודים
דן מרגלית
דן מרגלית
גלנט הבטיח שוויון    גלנט איים על ביבי בווטו על חוק גיוס שהוא בלוף    באנו לעודד אותו להתמיד    אילו יצא אלינו היה נתקל במאות שהם קהל אוהד
יעקב אחימאיר
יעקב אחימאיר
בשעות הצוהריים, לפני כניסת השבת, מתייצבת לה חבורת מפגינים, כולם מצויידים לא רק בקולות צרחניים אלא כתגבורת הם מצויידים בתופים, בחצוצרות ועוד
רגב. יהירות ושחצנות [צילום: חיים גולדברג/פלאש 90]
יוסי אוחיון
למרבה הצער ביבי, שריו וממשלתו הרעה ממאנים או לא יודעים ללמוד מטעויות    בשל כך אנחנו והמדינה צועדים מכישלון לכישלון ונופלים לכל בור אפשרי
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il