|   15:07:40
  ציפי לידר  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
כל מה שרציתם לדעת על קנביס רפואי
קבוצת ירדן
תכשיטים לקחת לחופשה בחו״ל בחג הפסח

מר ישראל

בשולי הכותרות - כן ולא: לא לחיסיון העיתונאי של בלאו לא להתבטאות האומללה של אשכנזי כן למנהיגוּת הנחושה של נתניהו כן ללחץ הבינלאומי לשחרור גלעד שליט כן להרשעה של דמיאניוק, שייחרת בהיסטוריה לדראון עולם כן לשירות הלאומי החרדי, שכבר חי ובועט ומדַבר מהשטח כן לריבית הזכות בפק"מ. הלקוח תמיד צודק, איך לא, כבר אמרנו? תגובה לתגובה על כל אלה ועוד ברשימה שלפנינו
27/05/2011  |   ציפי לידר   |   מאמרים   |   תגובות
ראש הממשלה בנימין נתניהו. עשה כברת דרך [צילום: פלאש 90]

חוק בלאו

אין ספק שההצעה לעגן בחוק את החיסיון העיתונאִי באה בעקבות פרשת העיתונַאי אורי בלאו, שנאשם בהחזקת מסמכים צבאיים סודיים. אחרי עצומת העיתונאים הקולגיאלית למענו, הייתה זו רק שאלה של זמן לחקיקת החוק.

לא סוד הוא כי בשנים האחרונות הפכו כבר לטרנד חוקים הנחקקים בעקבות אנשים פרטיים. כך למשל זכוּר חוק דרעי בנושא הקלון, חוק יגאל עמיר לגבי מאסר עולם בפועל ועוד, ועכשיו חוק בלאו.

דומני, כי בשיטת הפוך על הפוך, מקרה בלאו צריך להביא גם לסעיף הביטחוני להימנות עם החריגים לחוק. לא ייתכן שהחוק יגן על עיתונאי מפני החזקת מסמכים צבאיים גנובים, מבלי שהוא ייתן על כך את הדין. ובא לצה"ל גואל.

התבטאות אומללה

נכון או לא, הרמטכ"ל הפורש, גבי אשכנזי, לא היה צריך לפרסם, בעידן התקשורת האינטרנטית העולמית, שצה"ל אינו יודע את מקום שביו של החייל גלעד שליט. זה לא מוסיף כבוד לצבא שלנו, הנחשב לטוב בעולם, ובוודאי לא עוזר לשחרורו של החייל החטוף. ועוד בצל מבצע החיסול המזהיר של בן- לאדן? אין ספק - פטפטת מיותרת, שלא תורמת לאישיותו של מי שלוטש עיניו לראשות הממשלה.

עם כל הכבוד לרצון של אשכנזי "לתת בעיטה" בגבו של שר הביטחון, אהוד ברק, על-רקע מערכת היחסים העכורה ביניהם, לא תמיד המטרה מקדשת את כל הדיבורים. וגם הגל הפופוליסטי, שעליו רוכב האיש החותר להחליף את ביבי, בתמיכתו במימוש עסקת שליט בכל מחיר, אינו מצדיק התבטאות אומללה זו.

דרך הכיס

נכון עשתה משפחת שליט, שפנתה לארצות הברית בבקשה להפסיק את התמיכה הכספית בפלשתינים, עד לשחרור בנה גלעד מהשבי. אולם למרבה האירוניה, כיצד ניתן לדרוש זאת מהדוד סם כל עוד ממשלת ישראל, מולדתו של החייל החטוף, המזרימה מיליוני שקלים לרשות הפלשתינית, אינה משמשת דוגמה אישית לצעד לגיטימי זה. אם לא הולך באמצעים דיפלומטיים, הרי ככל הנראה צריך לדבר עם החמאס (שחָבר לרשות) דרך הכיס.

עם זאת, דומני כי ראוי שמשפחת שליט תתמקד בפעולות מעשיות אפקטיביות לשֵם יצירת לחץ בינלאומי על החמאס לשחרור גלעד, ופחות בגימיקים וביחסי ציבור, כפי שעשתה עד כה. המחאה המתוקשרת בטקס הדלקת המשואות כבר אמרנו?

חכם וצודק

אין ספק שמבחינה רגשית העם עם משפחת שליט ומזדהה עם צעדי המחאה לשחרור בנם. אי-אפשר להתעלם גם מהטענה הצודקת של המשפחה שהממשלה, ששלחה את בנה לצבא, אחראית להשבתו הביתה.

עם זאת, האם לא כדאי להיות חכם וגם צודק? לכן בצד המחאה מול הממשלה, שאחראית גם לבטחון המדינה, ומנועה מלשחרר מאות מחבלים מסוכנים, ראוי שהמשפחה תפעל גם במישור הדיפלומטי, ותפעיל לחץ בינלאומי כבד על החמאס לשחרור גלעד מן השבי. את מלוא כובד מחאתה היא תטיל על האו"ם ועל מדינות ערביות בעלות השפעה על שובי בנם, במיוחד מצרים. ובא לגלעד גואל.

הכתובת על קיר פלשתין

טוענים שביבי נתניהו הוא להטוטן ואשף דיבורים, שאינו עושה דבר לקידום תהליך השלום בין ישראל לפלשתינים, ובכלל זה מסירת שטחים. האומנם?

האם קודמיו, ברק ואולמרט, שהיו מוכנים לוויתורים טריטוריאליים מרחיקי לכת, ואפילו בתחום חלוקת ירושלים, הצליחו להזיז את עגלת השלום מן הבוץ שהיא תקועה בו? האם אין זו הוכחה מובהקת לכך, שהאשמה לקיפאון המדיני נעוצה בצד הפלשתיני? הגיעה השעה להביא עובדה זאת (ועם עוּבדות כידוע אי-אפשר להתווכח) לידיעת דעת הקהל העולמית, ולומר את האמת, מעל כל במה אפשרית, בלי חת ובלי בושה.

נתניהו מודל 2011

זוכרים את נאום בר-אילן הפייסני של נתניהו לאובמה, שבו ראש הממשלה הימני הפך את עורו והדהים את מחנה הימין? ובכן מתברר שמאז הוא עשה כברת דרך. נתניהו, שהפתיע בנאומו בבית הלבן, הוא איש נחוש מבחינה מדינית. אחרי שגילה נחישות בקבלת החלטות במקרי חירום (עיין ערך השריפה בכרמל), הוא מוכיח לעם ולעולם שהוא יודע לעמוד על עקרונותיו גם בכל הנוגע להגנת ארצנו הקטנטונת.

נתניהו מודל 2011 יודע לומר לא לאובמה לגבי החזרה לקווי 67', לא לשיבת הפליטים ולא לבירה ערבית, אך כן למשא-ומתן עם הפלשתינים בלי תנאים מוקדמים. נתניהו החדש אינו מדבר עוד בשתי שפות לימין ולדעת הקהל העולמית, והנאום בארצות הברית על עמדותיו המדיניות עלה בקנה אחד עם נאומו בכנסת. כל הכבוד!

זהות כפולה

גם אם לא קראו לילד בשמו, ברור כי מעֵבר לסיפור חייו המרגש כניצול שואה, יעקב וקסלר, הכומר לשעבר, מוגדר כיהודי משיחי, החי בזהות כפולה כיהודי וכנוצרי כאחד. אולם לשבחו ייאמר, כי בניגוד לכת היהודית המשיחית, הידועה ככת נוצרית מיסיונרית לכל דבר, אשר במסווה של יהדות משדלת להמרת דת - וכל האמצעים כשרים לשם כך - וקסלר אינו מסתיר את דתו הנוצרית ואינו צד נפשות למענה. הוא מודע היטב לקונפליקט האישי שעימו הוא חי על-רקע ילדותו.

גם אם מבחינת ההגדרה הביולוגית הלכתית, כמי שאימו יהודייה, וקסלר הוא יהודי מלידה, הרי מבחינת אורח חייו, בשל אמונתו בישו הנוצרי, הוא נחשב ליהודי מוּמר, שהמיר את דתו. עם זאת, הן כניצול שואה והן כבן המאומץ להורים, הנמנים עם חסידי אומות העולם, נכון עושה משרד הפנים שהחליט להעניק לו אזרחות ישראלית, גם אם בסעיף הלאום בצדק לא יוּכר כיהודי.

אות קין

רק בתיאטרון האבסורד המשפטי הפושע הנאצי דמיאניוק, שזוּכה בישראל, הורשע בגרמניה ארץ השואה. צדק היסטורי? סגירת מעגל? אומנם באיחור רב, אך מוטב מאוחר מאשר לעולם לא.

נכון שחמש שנות מאסר זהו עונש מגוחך יחסית לחומרת הפשע של האיש שהיה אחראי למותם של אלפי יהודים. ממילא לאור גילו המופלג ספק אם יספיק לרַצות את עונשו המלא בפועל. אולם עצם ההרשעה היא סמלית וחשובה ביותר. האיש הוּכר רשמית, בניגוד להכחשותיו, כפושע נאצי והוא ייזכר לדראון עולם הן בחייו, שעוד נותרו לו, והן במותו. אות הקין הנצחי, שהפושע ניסה להימלט ממנו, הודבק לו בערוב ימיו ובסופו של דבר הוא לא ימות נקי כפיים. איוון האיום הורשע לפחות כאיוון מסוביבור, וזה המעט שניצולי השואה יכולים לקבל.

לגופו של משפט

כבר התרגלנו לכך שהתקשורת אוהבת לשנוא את משה קצב, ולא סוד הוא שהיא כבר ערכה לו משפט שדה. אין ספק שבית המשפט המחוזי, עם כל הכבוד, הושפע בפסיקתו במידה זו או אחרת מהאווירה הכללית.

אי לכך, ראוי להעריך את אומץ ליבו של שופט העליון, יורם דנציגר, שלמרות האווירה הציבורית העכורה נגד הנשיא לשעבר, התייחס בהחלטה לדחות את כליאתו של קצב לגופו של משפט, ולא לגופה של תקשורת. הוא גם הצביע על המשקל שיש לתת לגירסת ההגנה, ששופטי המחוזי בחרו להתעלם ממנה. נראה כי הוא מתייחס לחומר המשפטי מבחינה מקצועית בלבד, כשכל מטרתו היא לעשות משפט צדק, מבלי להיכנע לדעת הקהל ולביקורת העיתונאית. בכך ראוי הוא לשמש מודל לשופטים אחרים. ובא לציון גואל.

החמצן של הבנקים?

מה קורה לבנקים? הם כבר מזמן לא מעלים את ריבית הפק"מ, והריבית בתוכניות החיסכון, למרות שהם מעלים את ריבית החובה בהתמדה, מעֵבר לשיעורה במשק. תזכורת: המשבר הכלכלי כבר מאחורינו למעלה משנה, והעדות לכך היא העלאת הריבית על-ידי הנגיד, שכבר זינקה ל-3.25%, ואילו הריבית בתוכניות הפק"מ היא עדיין אפסית.

האם הבנקים שוכחים שהלקוחות, המזרימים אליהם כספים, הם החמצן להפעלתם, וזו לא רק סיסמה? מדוע הפיקוח על הבנקים אינו מחייב בתקנון, להעלות את ריבית הזכות באותו שיעור כמו ריבית החובה, ולפחות על-פי גובהה במשק, כפי שנקבע על-ידי נגיד בנק ישראל, ובכך לעשות צדק עם הלקוחות?

שירות לאומי

לא רק זק"א. רואים אותם, את מתנדבי ארגון הצלה החרדים, ניצבים בחזית הראשונה בכל הפיגועים והתאונות הקטלניות, מחלצים פצועים במסירות אין קץ ומצילים חיים - מתוך תחושת שליחות עמוקה וקיום מצווה. כל זאת ללא הבדל דת, גזע ומין.

ועוד לא אמרנו מילה על ארגון הידידים המופלאים, המוסך הפרטי שלך אם נתקעת בכביש, המגיש עזרה ראשונה לרכב ושיפוצניק בהתנדבות, ועל עמותות החסד החרדיות הרבות הפזורות ברחבי הארץ.

האם זה לא שירות לאומי?

תגובה לתגובה

אזרח מודאג יקר,

נגד דעותיך הקדומות (וגם האובססיה הימנית) אין לי מה לעשות. כבר היה מי שאמר דומני, שקַל יותר לבנות עיר מאשר לשנות דעה קדומה.

באשר לעוּבדות: לא סוד הוא שאת עקירת גוש קטיף יזם ראש הממשלה אריק שרון, לאחר שהפך את עורו מימין לשמאל. לעומתו נתניהו, שנחשב עד כה בעיני השמאל לימני, ובעיני הימין קצת לשמאלי, גילה נחישות מדינית בבית הלבן.

יתר על כן, בצד עברייני הימין שציינת, אי-אפשר להתעלם מהרשימה הארוכה של מושחתי קדימה ועוד רבים אחרים. ועוד לא אמרנו מילה על פרשת חיים רמון הזכורה לשמצה. הפשע כנראה אינו מבדיל בין ימין לשמאל.

וּנְקַנַח בחיוך.

פסוקו: לקראת חום יוני-אוגוסט

עיריית ירושלים התקינה ספסלים במרכז העיר. עכשיו תורָה להביא את הצל...

הבהרה: המדור בשולי הכותרות הוא מדור קליל המגיב בקצרה לידיעות חדשותיות מרכזיות או שוליות (ומכאן שמו). המדור מביע דעה אישית ואינו בא להחליף את התחקיר העיתונאי האובייקטיבי.
תאריך:  27/05/2011   |   עודכן:  27/05/2011
ציפי לידר
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מי שרוצה להבין את השמאל הישראלי יילך אל אנשי התקשורת והבלוּיוֹתיהם ויסיק את המסקנה הבלתי נמנעת - התפקיד שנטל על עצמו הגוף המטומטם הזה הוא אחד ויחיד: לנסח בעבור הערבים את מאבקם ביהודים. מלאכתם של הרשעים נעשית בידי בוגדים מקרב היהודים. הם אלה שיצרו את התודעה הפלשתינית יש מאיִן וכל מה שנותר לערבים האלה הוא לסמן את דבריהם ולעשות Copy - Paste. כל המאמרים, הנאומים וההצהרות של מנהיגי הערבים נכתבו במקורם בעברית צחה ותקנית. זהו כל תפקידו של השמאל בישראל על כל גרסאותיו.
27/05/2011  |  דודו אלהרר  |   מאמרים
מִסּוּרְיָה עַד צְפוֹן אַפְרִיקָה / יֵשׁ מְהוּמוֹת בְּלִי הַפְסָקָה,
27/05/2011  |  ערן גרף  |   מאמרים
היוזמה של שר התחבורה להעניק הטבות מס למי שיתקינו ברכב מערכות למניעת תאונות, היא מהלך שמכוון על-ידי בעלי אינטרס שהשתלטו על תהליך קבלת ההחלטות. בדומה לחוקים אחרים שהעלות שלהם גוברת על התועלת, גם במקרה של היוזמה הזאת מדובר בחקיקה שהמטרה שלה היא כביכול טובת הציבור, אבל היא מטיבה רק עם חברות, שמשתמשות במדינה כדי לקדם את עסקיהן. בסופו של דבר, החישוב שהמדינה צריכה לעשות הוא החישוב של עלות ותועלת, והבעיה היא שלרוב המדינה אינה עושה את החישוב הזה, ומאפשרת בכך לגורמים ציניים לקדם חוקים שפוגעים באינטרס הציבורי. הגיע הזמן שהמדינה תלמד מהעבר, ולא תאפשר לגורמים אינטרסנטיים לקדם חקיקה שמשרתת אותם, בטיעון שהם דואגים לציבור.
27/05/2011  |  דניאל גיגי  |   מאמרים
באחד המאמרים באתרי "זרקור" התייחסתי למחדלים של אדם ופגעי טבע וטכנולוגיה, וביקשתי להדגיש שבמשגים, יש פן חיובי - למידת הלקח, הסקת מסקנות שתמנע מהתופעות הללו לחזור. הבאתי דוגמה מתחום המשפט, מפי אחד ממניחי היסודות של מערכת המשפט שלנו, הפרופסור גד טדסקי, חתן פרס ישראל למדעי המשפט. הוא אמר שכללי החוק והמשפט באים לידי ביטוי דווקא בהפרתם. לאמור - רק כאשר מופר חוק, והאשם בכך מובא לדין, החוק מיושם למעשה.
27/05/2011  |  צבי גיל  |   מאמרים
היה ברור כי לקראת הבחירות בלשכת עורכי הדין יצופו ויעלו שוב תחקירים שיעסקו במימון מסעות הבחירות, ויביאו את כולנו למסקנה שיש בלשכה אי-אלו תפקידים ועמדות השפעה נחשקים שבגללם ראוי להשקיע סכומי עתק במסע הבחירות. כאשר אנו שומעים שעו"ד פלוני תרם מאה אלף שקל וזכה לעמוד בראש מוסד חשוב בלשכה, ואילו חברו שתרם אפילו יותר קיבל ועדה רבת-השפעה - עולים בנו מיד חשדות חמורים ואין טעם להסתיר זאת.
27/05/2011  |  עו"ד משה גולדבלט  |   מאמרים
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
דן מרגלית
דן מרגלית
ביבי ראש, ביבי אשם    נתניהו היה חייב להתפטר דקה אחת לפני הרצי הלוי ורונן בר    איני בא לטעון כי חליוה אינו צריך להתפטר, צריך גם צריך אחריהם? איתם? לא חשוב
רבקה שפק-ליסק
רבקה שפק-ליסק
הלא חרדים מסרבים להיות "חוטבי עצים ושואבי מים" לרבנים, אברכים ופוליטיקאים חרדים    או שהחרדים ימלאו את חובתם האזרחית או שיסתלקו מכאן
הרצל ובלפור חקק
הרצל ובלפור חקק
דברי הספד עם הבאתה למנוחות של המשוררת דלית בת אדם    שירתה הזכה של דלית בת אדם ידעה לשבות לבבות, שירה שהלכה במסלול השיבה המאוחרת, שיבה למחוזות ילדותה, למחוזות הקסם של ימי האתמול
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il