|   15:07:40
דלג
  |   תגובות
  |    |  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
למה לעשות תואר שני במנהל עסקים?
כתיבת המומחים
ניכיון שיקים - יתרונות וחסרונות

"סימפטום דנינו-דותן"

פרשת ניצב חגי דותן שגנז לעצמו ובחתימת ידו את תיק החקירה בעניינו - חושפת עוד ועוד את הרקב הנורא ואת החוליים הרבים של משטרת ישראל. הדנ"א פגוע כדי שורשו
03/06/2011  |     |   מאמרים   |   תגובות
דנינו? תסמונת [צילום: פלאש 90]

איציק וולף
חשיפה: ניצב חגי דותן סגר לעצמו תיק

   רשימות קודמות
  רחש-בחש וראש מח"ש
  אחי אתה - הכי מתאים עאלק
  "אנשי הדממה"

השבוע חשפתי [גם באמצעות אתר נכבד וחשוב זה] יחד עם תנועת אומץ' והעומד בראשה אריה אבנרי, את פרשת ניצב חגי דותן. פרשה אומללה. פרשה המעמידה במבוכה דרך של התנהלות לקויה. דרך של מנהל לא תקין. דרך של ניגוד עניינים.

חשפנו, כי ניצב חגי דותן, בהיותו בתפקיד סגן מפקד המחוז הצפוני של משטרת ישראל (בדרגת תנ"ץ), גנז לעצמו, בחתימת ידו, בשנת 2008, את תיק תאונות הדרכים בה היה מעורב (תיק נ"ב מספר 06/08 - משטרת מרחב העמקים) בעילת "חוסר אשמה" - תוך ניגוד עניינים בעניין אישי - ובניגוד חמור לנוהל ספציפי הקיים במשטרת ישראל הימנו התעלם לחלוטין כאילו לא היה.

חשפנו את המסמך והבאנו לכל עם ישראל - עד לפתח הבית את המסמך החתום בחתימת ידו (שלא להתפאר) ללמד על הרקב במשטרה פנימה. לית-דין ולית-דיין. איש הישר בעיניו יעשה. מקום בו היה על הקצין הבכיר להעביר את החלטת הגניזה לטיפול מחוז אחר (ולא לפקודיו - 4 פקודים - עושי דברו הנתונים למרותו שקידומם תלוי בו) או לידי הסמפכ"ל, או לידי המפכ"ל, דאז, או לידי ראש את"ן, דאז, קצין בדרגת ניצב, הוא ביכר בהינף קולמוס לגנוז לעצמו את התיק בחתימת ידו מבלי שטרח לציין את נימוקי הגניזה ומבלי שטרח לציין את התאריך. רק בחלוף יממה, אחרי שכבר יצא בהצהרות סרק, לתקשורת, ורק לאור החשיפה המאסיבית של כל אמצעי התקשורת, כולם כאחד, בעוז ובאומץ, נאלץ הניצב, חגי דותן להודות: "טעיתי, לא ידעתי על מה אני חותם" (מייד נדבר גם על זה...).

המפכ"ל הנכנס, רנ"ץ יוחנן דנינו (זה המעורב עד צוואר בפרשת רצח שני המקורות המשטרתיים), באמצעות הדובר החדש, תנ"ץ הלל פרטוק, שבא מעיריית תל אביב וקיבל דרגות תת-ניצב, מיהר לגבות את הניצב, שזה מקרוב גם קודם על-ידו לשמש כמפקד מחוז חוף החדש.

אומר כך: הפרשה החמורה הנ"ל היא רק סימפטום אחד לרקב ולחוליים של משטרת ישראל כחול אשר על שפת הים. הפרשה החמורה הנ"ל מלמדת עד כמה פגוע ה D.N.A של המשטרה מן המסד ועד לטפחות. אבקש להסביר: בא תת-ניצב במשטרה ומעיד על עצמו בתקשורת כי הוא "טעה" מכיוון "שלא ידעתי על מה חתמתי". אתם מבינים? לא זו בלבד שהוא כן ידע - ועוד איך ידע - הוא בא ומסביר (סיפור ואגדה) כי "לא ידע". דהיינו: במשטרת ישראל לא זו בלבד שהנהלים - כצנינים בעיניהם - איש אינו נוהג על-פי הנהלים - איש הישר בעיניו יעשה - כאוס של ממש - אלא שמתברר כי קצינים בכירים גם אינם יודעים על מה הם חותמים.

נקשה: על מה לעזאזל הוא מקבל משכורת גבוהה? רכב צמוד ונהג? אם הוא אינו יודע כלל על מה הוא חותם?. הוא עצמו "מודה" כי הוא חותם מידי יום על עשרות מסמכים. נקשה ולא נרפה: חותם ואינו יודע על מה? מה קורה כאן? הלו? תתעוררו. שנית: המפכ"ל החדש - רנ"ץ יוחנן דנינו - ממהר, אץ רץ לגבות אותו - את הניצב - תוך 24 שעות. מה בוער?. וזאת, אף מבלי שטרח לבדוק: מה יש בתיק? מה נעשה בתיק? מה טוב בו? מה רע בו? האם פעלו על-פי הנהלים? או שמא לא? האם פעלו על-פי ההנחיות? או שמא לא?

הכיצד זה ארבעה מפקודי הניצב - עושי דברו - תלויי המלצתו לקידומם - פעלו כך כדי ומשום להמליץ על גניזת התיק - גיבוי של זבנג וגמרנו ל"מפקד" בשיטות ה- "חאפ לאפ" - "גומרים - הולכים".

ואני נזכר, כי אצל רא"ל גבי אשכנזי זה לא היה קורה. גבי אשכנזי היקר, הנערץ והאהוב שירת עימי בגדוד 13 של "גולני". אני מכיר אותו. היינו "ילדים" באותו גדוד מפואר בחטיבה מפוארת. הוא היה מ"פ פלוגה ב'. מ"פ מצטיין של הגדוד ושל החטיבה כולה. אילן בירן )המג"ד, לימים האלוף) לימד אותנו אחרת. אורי שגיא (המח"ט, לימים האלוף) לימד אותנו אחרת. גבי אופיר (הסמג"ד, לימים האלוף) לימד אותנו אחרת. גיורא ענבר (הקמב"ץ, לימים תת-אלוף) לימד אותנו אחרת. "רפול" ז"ל, הוא רפאל איתן (אלוף פיקוד צפון אז, לימים הרמטכ"ל) לימד אותנו אחרת. אצלם - לא היו חוכמות. לא היו "מריחות". פחדנו מהם פחד מוות. הם היו בודקים בציציות. שואלים. מבררים. בוחנים. בודקים בקרביים. הם לא היו ממהרים לגבות. הם לא היו ממהרים למרוח. הם היו בי"ס לניהול. בי"ס למנהל. בי"ס לאחריות. בי"ס ליושרה. לסדר. למשטר צבאי - במובן הטוב והטהור של הביטוי. אצלם הכל "תיקתק" כמו שעון שוייצרי. אבל הם - הם כבר מדור היושרה, האחריות, האכפתיות והסדר. הם זה לא תוצרי דודי כהן והם זה לא תוצרי יוחנן דנינו. הם - זה דור ענקים - דור הולך ונכחד.

רוצה לומר כך: המשטרה, בכל הכבוד והאהבה, הינה משטרה חולה. אני מוכיח זאת, באותות ובמופתים, באמצעות חוברת חודשית שאני מפיק, חוברת חודשית עבת כרס, החושפת מידי חודש את מרבית חוליי המשטרה - רקב אינסופי סימפוניה בלתי גמורה.

חלילה לי לומר ש"המשטרה מושחתת" זה פשוט לא נכון. זה גם לא נכון - וגם פוגע בקצינים ישרי דרך העושים מלאכת קודש במקצועיות אין קץ. יש לי הרי חברים קרובים וטובים שעודם משרתים (וכאלו ששירתו בעבר) במשטרה. בהם בדרגות בכירות ביותר. בהם ניצבים. מה שנכון בהחלט לומר הוא, שבמשטרה - שחיתות ורקב. הרבה שחיתות. הרבה רקב. הרבה חולי. חוליים. הרבה מאד. בכמויות. במאסות.

מעתה אמור: עבודה בניגוד לנהלים תוך ניגוד עניינים מובהק - תוך עצימת עיניים - תוך זלזול ורשלנות - זה רק ראשית בריאת השחיתות. מקור השחיתות. מקור הרקב. מקור החולי. זו רק דוגמה אחת. זה סימפטום. סימפטום שאני קורא לו כאן - דנינו - דותן. סימפטום לבושה.

אזכיר לכם, כי רק בחודש אפריל האחרון, אומר וכותב כבוד מבקר המדינה על פרשת רצח המקורות, פרשה בה מעורב עד צוואר המפכ"ל (אז קצין אח"ם) יוחנן דנינו, פרשה בה ייצגתי את חושף המחדלים, נצ"מ (דימ.) ישראל אברבנאל, האמיץ והישר, כי לא זו בלבד שהמשטרה איננה עובדת על-פי הנהלים, אלא שקיימת בעיה קשה של תרבות ארגונית קלוקלת בצמרת סגל הפיקוד הבכיר במשטרה. המבקר (השופט בדימ. מיכה לינדנשטראוס) המלומד וצוותו, קיימו לצורך בדיקת פרשת רצח המקורות 37 ישיבות שונות לשם חקירת עדים ועוד מספר רב של ישיבות צוות, עשו מלאכת קודש בחקר הפרשה והוציאו דוח "קטלני" (המחזיק עשרות עמודים - דוח סודי) מבחינת המשטרה (גם רנ"ץ דודי כהן המפכ"ל היוצא היה מעורב בהפקר ובמחדלים - אף הוא - עד צוואר).

הדוח מעיד עד כמה החוליים הם תוצאה של פגיעה קשה ב D.N.A- של המשטרה מראש הפירמידה. כעת, מלחשים במשטרה ומחטטים מי "הדליף" את המסמך. זה מה שמסקרן אותם. מקום בו קמה חובה עליהם לדון בחומרת המעשה שעשה הניצב וחומרת תכני המסמך - הם מחפשים בשולי השוליים "מי הדליף"?. כל-כך שטחיים המה. כל-כך "חפיפניקים". כל-כך לא רציניים. כל-כך לא יצירתיים.

אמרנו - סימפטום דנינו-דותן. ככה זה עובד שם. ולאלו ההמונים ברחוב הפוגשים אותי מחזקים את ידיי אך שואלים ללא בושה: "תגיד? אתה אינך פוחד?; אתה לא חושש?". אני משיב - לא!!! ועוד אני משיב להם: "נחשוף עוד" ועוד אני אומר להם "מגיעה לנו, כאזרחי המדינה - משלמי המיסים - משטרה נקייה" ולא כהצהרת הסרק של רנ"ץ יוחנן דנינו מעל לבימת הכנס הארצי - השבוע - באילת - בכנס השנתי של לשכת עורכי הדין בישראל - שמיהר להצהיר שם לאוזני עורכי דין רבים - הצהרות סרק חסרות כל ביסוס - חסרות כל כיסוי בבחינת היו המה: כ"חספא בעלמא".

האמת קשה אך אמת היא. "אמת או יציב - אמת עדיף" אומר הנשיא אהרן ברק. אז הנה - קשה ככל שתהא - באה היא משום לתקן. הבעיה היא, שלא דנינו ולא חבריו - בפיקוד הבכיר - בשלים ובוגרים דיים לשמוע ביקורת. עוד סימפטום לחולי.

תאריך:  03/06/2011   |   עודכן:  04/06/2011
עו"ד פנחס (פיני) פישלר
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
"סימפטום דנינו-דותן"
תגובות  [ 8 ] מוצגות   [ 8 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
עידן סובול
4/06/11 00:01
2
השוטר אזולאי
4/06/11 01:23
3
היכן תגובתי ?
4/06/11 03:08
4
במשטרה סגרו התיק
4/06/11 06:52
5
יהודה,
4/06/11 07:53
6
נתיב
4/06/11 08:33
7
'יודעים
4/06/11 08:33
8
מיכאל10
4/06/11 08:42
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות

03/06/2011  |  מרדכי קידר  |   מאמרים
הפצת סיסמאות היא מן המאפיינים הבולטים של המשטרים בארצות ערב שעלו לשלטון במרוצת ששת העשורים האחרונים באמצעות הפיכות למיניהן. הצטיינו בכך רודנים כמו חאג' אמין אלחוסייני, גמאל עבד אלנאצר, אחמד שוקיירי, יאסר ערפאת, סדאם חוסיין, חאפז אלאסד, בשאר אלאסד, חסן נסראללה, מועמר קדאפי ומחמוד אחמדי ניג'אד, שהפגינו עויינות יתר כלפי ישראל. חוט השני המאפיין את כל ההתקוממויות המתרחשות בימים אלה הוא קריסת האפקטיביות של הסיסמאות. הזמן נוקף, הסיסמאות מתרבות ומקצינות ותיסכולם של ההמונים גובר, בהיווכחם כי מגמת הסיסמאות היא אחת: כיסוי על המחדלים והכישלונות של השלטון המפיץ אותן.
03/06/2011  |  מנשה שאול   |   מאמרים
ביום ראשון, ה-1 במאי 2011, בשעה 05:50 יצא לדרכו האוטובוס הראשון של "תחבורה ציבורית גולן". אלי מלכה, ראש המועצה הכריז ש"זה עידן חדש באיכות החיים והכלכלה בגולן". המחזה של האוטובוסים החדשים נוסעים ברחבי הגולן היה מרגש ונתן תחושה של סיפוק גדול, שהצלחנו להקים מערך תחבורה ציבורית משודרג לאין ערוך שיקל על התושבים להתנייד בתוך הגולן ואל הערים המרכזיות". ואכן היה זה יום חג ברמה ותכונה רבה הורגשה בו, הרי כבר 44 שנים קיימת התיישבות בגולן ועדיין לא נראה בו מחזה שכזה.
03/06/2011  |  נעמי נבו  |   מאמרים

03/06/2011  |  אברהם הללי   |   מאמרים
נחשפו פני הרשע. שני צעירים פלשתינים, תלמיד תיכון וסטודנט באוניברסיטה, הם שביצעו את הרצח המזעזע של חמשת בני משפחת פוגל באיתמר ערב חג הפורים. חקירת כוחות הביטחון הביאה למעצרם של חכים עוואד, בן 18, ואמג'ד עוואד, בן 19, תושבי הכפר עוורתא שהודו ברצח ושחזרו את המעשה. מספר קרובי משפחה של הרוצחים נעצרו אף אף בגין מתן סיוע לרוצחים להסתיר את הכלים בהם ביצעו את הרצח.
03/06/2011  |  יהונתן דחוח-הלוי  |   מאמרים
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
אורי מילשטיין
אורי מילשטיין
חיקוי כושל של צה"ל את צבאה של גרמניה הנאצית; רב-אלוף חיים לסקוב ואלוף ישראל טל - אבות השריון של צה"ל; מיתוסים על מהלכי השריון של צה"ל במלחמות; השפעה שלילית של צה"ל, האנטי-אינטלקטוא...
יורם אטינגר
יורם אטינגר
ב-2024 יש 69% רוב יהודי בשטח המשולב של יהודה, שומרון ו"הקו הירוק" - לעומת 39% מיעוט ב-1947 ו-9% ב-1900 - הנהנה מרוח גבית של שיעור פריון ומאזן-הגירה-חיובי    אין פצצת זמן דמוגרפית ער...
בצלאל סמוטריץ'
בצלאל סמוטריץ'
הרבה זמן כבר לא חוויתי פער גדול כל כך בין המציאות לסיקור המעוות שלה בתקשורת הישראלית    צר לי לקלקל למחרחרי הריב והמחלוקת, אבל מה לעשות, פשוט הייתי שם וזה היה הרבה פחות דרמטי...
עמנואל בן-סבו
עמנואל בן-סבו
אנשים מתגעגעים לבית, לעצים ולפרחים, לרוח הקיבוצית לרוח העירונית, לרוח המושב, לרוח היישוב, לרוח שהוכתמה בזעם השנאה ונפלה שדודה בחבל ארץ יפה כל כך, פורח כל כך, חבל חנק המשווע לנתיבי ...
זלמן שובל
זלמן שובל
מדוע זה קורה לנו כל פעם?    אסור לשכוח, שאין מבנה ארגוני ומערכתי שיבטיח מעצמו את מניעת ההפתעה, וגם לא טכנולוגיה, חדישה ומתוחכמת ככל שתהיה
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il