|   15:07:40
דלג
  שאול דישי  
משורר ויוצר קולנוע
דוא"ל בלוג/אתר רשימות מעקב
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
תכשיטים לקחת לחופשה בחו״ל בחג הפסח
כתיבת המומחים
פיצוי על אובדן כושר עבודה בשל מחלת כליות תורשתית? יש דבר כזה!

"אקדמיה וקולנוע"

האקדמיה לקולנוע - המצב לאשורו; המצב הוא "כזה": החברות בעמותת האקדמיה הישראלית לקולנוע איננה חברות שוויונית שמאפשרת השפעה כלשהי – ארוכת טווח או קצרת טווח – לחבר הבודד
14/06/2011  |   שאול דישי   |   מאמרים   |   תגובות
מחותמי המכתב. מימין לשמאל: המפיק והבמאי מיכה שגריר, חתן פרס ישראל לקולנוע - הבמאי והמפיק יהודה (ג'אד) נאמן, המפיק דודי זילבר

הדמוקרטיה והאקדמיה הישראלית לקולנוע
שאול דישי
המאבק שאנו מנהלים נגד הנהלת האקדמיה לקולנוע ישראלי הוא איננו בשום פנים ואופן מאבק אישי. זהו מאבק ציבורי ערכי, מאבק שבא להסדיר דמוקרטיה לחברים באקדמיה על-מנת שהפעילות תהיה שקופה, מלאה בתנופה נקייה וראויה – לטובת המטרות והיעדים של האקדמיה והקולנוע הישראלי
לרשימה המלאה

אנשים טובים (וסבלניים במידה) סבורים בטעות שזוהי התבוססות במאבקים פנימיים קטנוניים ודלוחים; אנשים טובים (וסבלניים פחות) סבורים בטעות שהמאבק נוגע בניואנסים האינטרסנטים הכאילו-קטנוניים של התחרות – ולא היא.

כל המאמרים והדיונים שהתקיימו עד כה (בעיקר כאן, באתר 'מחלקה ראשונה') באו להבליט ולהאיר נקודה ציבורית חבויה אחת – החברות בעמותת האקדמיה הישראלית לקולנוע איננה חברות שוויונית שמאפשרת השפעה כלשהי – ארוכת טווח או קצרת טווח – לחבר הבודד, על התנהלותה וכיווניה של האקדמיה. עלינו להזכיר לעצמנו: עמותת האקדמיה היא מוסד ללא כוונות רווח שניזון הן מתשלום מס שנתי של חבריו והן מתמיכה של כספי הציבור הרחב דרך 'מועצת הקולנוע' המזרימה אליו כספים על-פי חוק הקולנוע הממומן מכספי הציבור לפי החלטות הכנסת וממשלת ישראל.

נקודה חשובה נוספת היא שהאקדמיה לא הוקמה רק על-מנת לבצע פעם בשנה (בבחירה של החברים בה) את התחרות בין הסרטים ויוצריהם. האקדמיה – היו לה וטוב שיהיו לה מטרות ושאיפות נעלות הרבה יותר. עוד מטרם לידתה חרתו מקימיה את המטרה שלה - להיות הגוף העליון של יוצרי הקולנוע והטלוויזיה בישראל, מעין 'מכון ישראלי לקולנוע' (בגלגול חדש) שהחברים בו, ובמיוחד אלה שנבחרים להיות המנהלים אותו, יהיו מובילי הדרך בהתקדמותו של "הסרט הישראלי" אל לב הציבור.

ברגע שהתגלה כי כמעט מבלי משים וללא כוונת זדון מודעת לעצמה, העניינים מתנהלים כבר שנים ללא שקיפות ושוויוניות מספיקות, ושמתקיימת לכאורה אפליה לא תקינה בין מי שהוא חבר רגיל לבין מי שהוא חבר הנהלה "מיוחס" – התחילה לחלחל לתוך הלבבות ההבנה שזהו מקור הרעה והחלו לבצבץ הכיוונים הראויים לתיקונה.

חברי הוועד המנהל ניסו באחרונה לטעון שהם פועלים כנציגים של האיגודים אשר שלחו אותם להנהלה. על כך ייאמר שלאורך קרוב לשני עשורים (מאז שהוקמה האקדמיה) לא כל האיגודים היו פעילים במידה שווה ובמוטיבציה דומה, איש לא דאג להפיח רוּח (פנימית ו/או חיצונית) באיגודים שיישלחו נציגים פעילים, ולאיש לא הפריע שהנציגים הוותיקים והקבועים, כלל אינם מתחלפים במשך הרבה שנים; וגרוע מזה מבחינה דמוקרטית וציבורית – רבים מאוד מבין מאות חברי האקדמיה, כלל אינם חברים בשום איגוד מקצועי אחר – כך שהם כלל לא מיוצגים בשום צורה או אופן, לא בצורה ישירה (באסיפה הכללית) ולא בצורה 'נציגותית' (עקיפה) בהנהלה.

מצב בלתי-סביר ובלתי-דמוקרטי זה – באתי להאיר ולהציע דרכים לתיקונו היסודי, לטובת ההווה והעתיד לבוא, שכן למרבה הצער, את העבר כבר אי-אפשר לתקן ו/או לשפר.

למאמריי ולאמירותיי בנושא התחיל להצטבר הד חיובי שהלך והתחזק למרות שבמקביל ומאידך-גיסא, הופעלה נגדי מסכת של השמצות והכפשות שניסתה 'לגמד' את הערך של אמירותיי ותלונותיי הצודקות.

לאורך כל הדרך לא נפלה רוחי – ההפך, התחזקה רוחי!!! ועובדה היא שקמו עתה מיטב אנשי הקולנוע בישראל והתייצבו לימיני באומר, בחתימה ובתמיכה פעילה – בבקשה נמרצת ליישם בתקנון האקדמיה שינויים שיאפשרו את פעילותה היותר-תקינה והיותר-נכונה על-פי הכללים של חוק העמותות ותוך הפעלה דמוקרטית ושוויונית של מיטב הכוחות האנושיים שאצורים בה.

בעקבות פגישת חברים מורחבת שהתקיימה בראשית החודש יצא עכשיו מכתב קבוצתי שמציע פגישה משותפת עם ההנהלה של האקדמיה על-מנת לפעול חיובית בכיוון של תיקון המצב.

המכתב (המצורף בזה) כולל את רשימת דרישותינו לתיקון ושינויים (על סמך "ייעוץ משפטי") ועומדים מאחוריו 22 יוצרי קולנוע: במאים ומפיקים, ביניהם: ג'אד נאמן, אורי ברבש, דן וולמן, דורון ערן, מיכה שגריר, דודי זילבר, שיש קולר, שלמה גולדברג, מיכה שרפשטיין ואחרים.

ברוח טובה...

אנחנו פועלים בְּ'רוּחַ טוֹבָה' אך אין לטעות בה – זוהי רוח איתנה וחזקה שלא תפסיק עד שהיא תסיר מן הדרך בהידברות ושכנוע תרבותי את כל הכשלים, ותעיף החוצה את כל הַמֵּשׁוּבָּש הגורם לאי-סדר מכעיס ומקומם.

עת יתנהלו הדברים בצורה דמוקרטית, תהיה האקדמיה גוף עצמאי ולא כזה הנשלט על-ידי איגוד זה או אחר או 'קואליציה' של איגודים, תהיה בה אסיפה כללית בה כל החברים יוכלו לבוא לידי ביטוי בפיקוח על ההנהלה והכללים, וכשהיא תהיה כזאת – יצטרפו להנהלתה כקברניטים פעילים אנשים עם רצון ומוטיבציה להועיל ולקדם אותה אל מטרותיה היסודיות שינוסחו ברעננות מחודשת מלאה בתנופה לטובת כל החברים ו"לתפארת" הקולנוע הישראלי המצליח בארץ ובחו"ל.

כך אני מאמין.

מכתב הדרישות לתיקון ולשינויים

תל אביב, 10.06.2011

לכבוד
הנהלת האקדמיה הישראלית לקולנוע וטלוויזיה
- אגודה לקידום הקולנוע בישראל -
עמותה רשומה מס' 58-015-127-2
ת.ד. 6180 תל אביב 61061

הנדון: שינוי תקנון ומתן זכות הצבעה לחברי העמותה (האקדמיה) באסיפה הכללית

1. אנו, חברי העמותה (האקדמיה) אשר שמותינו מפורטים מטה, פונים אליכם גם בשמם של חברי אקדמיה רבים אחרים בבקשה לערוך עימנו פגישה בעניין שינוי התקנון ומתן זכות הצבעה לחברי עמותה (האקדמיה) באסיפה הכללית.

2. אנו מוקירים את פועלכם ומעריכים את הזמן והמאמץ הרב אותו אתם משקיעים במסגרת תפקידכם במוסדות השונים של העמותה (אקדמיה).

3. ובכל זאת, ברצוננו להביע את מורת רוחנו באשר לפגמים וכשלים בתקנון העמותה (האקדמיה) – אשר מחייבים שינוי וחשיבה מחדש כדי להבטיח את המשך ניהולה הטוב והתקין של העמותה (האקדמיה), תוך מתן זכות שווה לכל חבר.

4. נפרט להלן חלק מהפגמים הקיימים בתקנון, אשר לדעתנו, ובהתאם לייעוץ משפטי אותו קיבלנו, אינם עומדים בהוראות חוק העמותות ומחייבים את שינויו של התקנון – וטובה שעה אחת קודם.

א. תקנון האקדמיה קובע כי באסיפה הכללית של העמותה יהיו חברים חברי ועד מכהנים וכאלו שסיימו את תפקידם בלבד, בעוד שהחוק וההיגיון מכתיבים כי באסיפה הכללית של העמותה (האקדמיה) יהיו חברים כל חברי העמותה ותהיה נתונה להם זכות הצבעה בכל המשימות אותם מטיל חוק העמותות על האסיפה הכללית.

ב. אופן שינוי התקנון הקבוע בתקנון העמותה (האקדמיה), אשר משאיר את סמכות שינוי התקנון בידי הועד המנהל בלבד איננו תקין. סמכות זו צריכה להיות נתונה בידיה של האסיפה הכללית של כלל חברי העמותה (האקדמיה), שכן כל שינוי תקנון משפיע במישרין על הפעילות, המעמד המשפטי והמצב הכלכלי של העמותה (האקדמיה).

5. לשם קיום דיאלוג פורה עימכם, בחרנו צוות נציגוּת של מספר חברים לשאת ולתת עימכם:

מיכה שגריר – tapuzltd@netvision.net
מיקי רוזנטלmikiros@gmail.com
ג'אד נאמן – neema@post.tau.ac.il
שאול דישי – dishi@isdn.net.il
אהוד בלייברג – ehud@bleibergent.com

6. אנו מבקשים כי לכל המאוחר, בתוך שבועיים ימים, תתקיים פגישה כדי לקיים דיאלוג ולבוא בדברים באשר לבקשותינו המפורטות לעיל.

בכבוד רב,
חברי אקדמיה:

מיכה שגריר, מיקי רוזנטל, ג'אד נאמן, שאול דישי, אהוד בלייברג, אמנון אבן-טוב, דורון אברהמי, מוטי אידלס, רון אלכסנדרי, אבי בוחבוט, אורי ברבש, שלמה גולדברג, אבינועם דמארי, דן וולמן, דודי זילבר, יצחק חלוצי, רפי טיילור, נחום מוכיח, דורון ערן, דורון צפריר, שיש קולר, מיכאל שרפשטיין.

מימין לשמאל: דורון ערן, שלמה (ג'ינג'י) גולדברג, שיש קולר, ד"ר רון אלכסנדרי, מוטי אידלס, מיכה שגריר [צילום: שאול דישי]
מימין לשמאל: השחקן רפי טיילור, איש הטלוויזיה מיקי רוזנטל ועו"ד נוי ברינט המומחה לדיני עמותות [צילום: שאול דישי]
מימין לשמאל: הבמאי אבי בוחבוט, והמפיקים דודי זילבר ואהוד בלייברג [שאול דישי]
הכותב הוא משורר, צלם, תסריטאי, במאי ומפיק של סרטים תיעודיים(!) ועלילתיים(!!)
תאריך:  14/06/2011   |   עודכן:  15/06/2011
שאול דישי
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
"אקדמיה וקולנוע"
תגובות  [ 9 ] מוצגות   [ 9 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
אבי בוחבוט
16/06/11 15:43
2
שלמה פבירבלט
16/06/11 15:54
3
אורי ברבש
16/06/11 16:17
4
עין לציון צופיה
17/06/11 17:03
5
שרה וינר
17/06/11 19:31
6
חנה כלפון
19/06/11 11:04
7
יהונדב גלמי
20/06/11 03:30
8
צחי גראד
20/06/11 11:19
9
אלונית קידר
12/11/11 09:10
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ג'ורג' נחאס, עובד ניקיון בעיריית מעלות, התגורר עם אשתו ושני בניו (18, 15) עד לפני כשנה בדירה שכורה במעלות. עם סיום חוזה השכירות דרש מהם בעל הדירה, מסיבותיו הוא, לפנות אותה. במעלות לא נמצאה עבורם דירה בשכירות ובני המשפחה היו אמורים לצאת לרחוב... כאשר גם לציוד הביתי (כולל מקרר ותנור חדשים) וחפציהם האישיים לא היה פתרון אחסון.
14/06/2011  |  אורי גנני  |   מאמרים
"התקווה" הוא השם של ההמנון הרשמי הלאומי של מדינת ישראל. התמליל של "התקווה" נכתב בשנת 1878, בזולוצ'יב, גליציה, אזור היסטורי במזרח אירופה, על-ידי המשורר היהודי נפתלי הרץ אימבר. במקורו, השיר הוא בן תשעה בתים ושמו "תקוותנו". שירו של אימבר מתאר את מחשבותיו ורגשותיו בעקבות הקמתה של פתח תקוה, אחד היישובים היהודיים הראשונים בפלשתין העותומאנית. לאחר מכן, השיר אומץ כהמנון של חובבי ציון - הנחשבים כחלוצי ובוני התנועה הציונית המודרנית, ומאוחר יותר היה ההמנון של התנועה הציונית בקונגרס הציוני הראשון בשנת 1897. כמו-כן, בשנת 1880 שימש כהמנון של מספר יישובים יהודיים.
14/06/2011  |  נורית גרינגר  |   מאמרים
הגם שכמעט כל ישראלי שני (לא אנחנו) כבר ביקר בתאילנד, מסתבר שכדי לטעום ממעדניה הפיקנטיים אין שום צורך להרחיק עד אליה. אחרי ככלות הכל מוצעת הקולינריה שלה במסעדות רבות בארץ, כשאחת הטובות שבהן היא "הבית התאילנדי" שבתל אביב (בוגרשוב 8 - פינת בן-יהודה), החוגגת כבר שמונה שנים לקיומה.
14/06/2011  |  ראובן לייב  |   מאמרים
יש הקוראים לפוליטיקאים ולבכירי ממשל בפקידות הבכירה ואף בצמרת הביצועית; צה"ל משטרה וכיוצ"ב, להתפטר בגין כשל בתפקיד. הקוראים להתפטר מחקים נוהג אמריקני שם פונים לאנשי ציבור להתפטר, בגלל משבר אמון בינם לבן העם.
14/06/2011  |  חנן וייס  |   מאמרים
אני יליד מערכת החינוך הישראלית, שכבר בשנים של טרם הקמת המדינה, רתמה בתודעתי את זיכרון השואה להצדקת המעשה הציוני. רתמה את ערכי תנועת העבודה עם מנות גדושות של קדושת ההוויה המיליטאריסטית. נחשפתי בילדותי ובנעורי למיתוסים, שמכבסת המלים שלהם טשטשה עובדות משמעותיות ואף העלימה עובדות, שאסור היה לעבור עליהן לסדר היום.
14/06/2011  |  איתן קלינסקי  |   מאמרים
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
יוסי אחימאיר
יוסי אחימאיר
"ביבי נקלה, ביבי נבל, ביבי מושחת, ביבי שקרן, ביבי מאוס, ביבי תחמן"... כך נפתח ביום שלישי מאמר בעיתון ה"הגון", שופר הפלשתינים - הארץ
ירון פרידמן
ירון פרידמן
הדיווחים בעולם כולו על אודות המלחמה בעזה מעדכנים ללא הרף את מספר ההרוגים הפלשתינים בעזה. נראה כי יש סוג של קונצנזוס לגבי המספרים. אך מהי רמת מהימנותם?
ציפי לידר
ציפי לידר
למרבה האירוניה, בתו של פרעה היא שהצילה אותו ובסופו של דבר פרעה בכבודו ובעצמו גידל את משה בארמונו, וסלל את הדרך לגאולה    האדם חושב, והאלוקים צוחק
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il