|   15:07:40
דלג
  ענבל בר-און  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
הוט, בזק, סלקום, פרטנר סיבים - איזו חברה עדיפה לצרכן?
כתיבת המומחים
כל מה שצריך לדעת על הפסקת הריון

מדינה מחוסרת הכרה

הגיע הזמן שאנו נתגבר על מה שמכשיל אותנו - "הם" לא יכירו בנו, הם לא חייבים, והם לא צריכים אנו אלו שזקוקים להכרה, אבל לא נקבל אותה מהפלשתינים, וגם לא מכל הערבים פה בארץ שישבו בקציעות או בכל מתקן כליאה אחר בגלל שחשבו על הנכבה אנו היחידים שיכולים להכיר בעצמנו
24/06/2011  |   ענבל בר-און   |   מאמרים   |   ישראלי-פלשתיני   |   תגובות
[צילום: פלאש 90]

"נערה מחוסרת הכרה, אני יודע, זה חמור". כך נפתח שירו של מוריסיי מהסמיתס. מדינה מחוסרת הכרה? זה חמור פי כמה. אף אחד אינו מכיר בנו - ומוריסיי מתבקש ללחוש את ה"שלום" האחרון שלו [והוא יודע שזה חמור]. הפלשתינים אינם מכירים בנו. הם הכירו פעם בוועידה כזו או אחרת? הם יושבים עימנו למשא-ומתן? יש יוזמה סעודית שעצם קיומה כבר כמה שנים טובות [מי סופר] מהווה הכרה רבתי בחזקת סבתא רבתא שלנו? מי סופר. הם לא מכירים בנו. הם צריכים [כמו שבהארי קרישנה מדקלמים מנטרות] להגיד "אנו מכירים בזאת במדינת ישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית" והם צריכים להגות את זה נכון [במבטא פלמ"חי, ובשביל זה יש שיעורים פרטיים להתגברות על מבטא ערבי מסגיר, כזה שבגללו לא עוברים בטרמינל או בבדיקות הביטחוניות בדרך לרכבת] ולא רק זו, הם צריכים ממש להרגיש את זה, בלב [נפש ערבי, בכוונה אני לא אומרת פלשתיני כי מי שלא מכיר בי אני גם לא מכירה בו, בפרנציפ, הומיה]. הם צריכים להתכוון לזה "בלבב פהניהימה" [עם הגיה נכונה, יש אקדמיה ללשון ושיעורים לשיפור מבטא והטמעת רגש ציוני בהצהרות ציונית, כי בלי רגש ההצהרה לבדה זה סתם בלוף וערפת יאמר "הם אכלו אותה" בנאום הג'יהאד הבא שלו].

אם הייתי אבו מאזן, לא הייתי מדקלמת את מה שמבקשים ממני. זה היה מזכיר לי יותר מדי את האמא הפולניה שאין לי [כי כמו לפרס, יש לי אמא ערביה] שמושיטה לחי שדופה ולמודת סבל, מבקשת נשיקה, ונותנת לנו כתובית של הצהרת אהבה, לדקלם. אבו מאזן יודע לאן זה הולך, הוא כבר הכיר בנו ועכשיו אנו מבקשים "אנו מצהירים בזאת שאנו מכירים בכם הכרה יהודית ודמוקרטית" והוא לא עושה את זה כי הוא מכיר סחטנים ויודע שאחרי זה נבקש למדוד לו את הדופק, לחץ הדם [פוליגרף] בכדי לבדוק אם הוא באמת מתכוון [וגם נשבע בספר התורה, ואחר כך עוד נבדוק אם היד שהונחה על ספר התורה הזיעה, ונדע שזה היה בלוף והוא מתנשק עם החמאס].

והוא לא רוצה. זכותו. הוא לא לחץ על כפתור החירום של הטרור כמו שערפת עשה, החיבוק עם החמאס היה אחרי שהוא ניסה לתת לנורית [אנחנו, לקשי ההבנה] פרח ותפוח, וזרקנו את הפרח לחצר ותקענו בתפוח תולעת אז הוא הלך ל"ילד אחר" [החמאס]. כי גם אישה נבגדת מבינה לפעמים שאם האקס לא רוצה אותה, הולכים לגבר הבא, גם אם קוראים לו איסמעיל הניה או חאלד משעל. בקיצור, אבו מאזן יודע טוב מאד למה לא לדקלם את המנטרה שאנו מבקשים. כי תחל דרמת ניסוחים ודקדוקי הגיה, רגש וכוונה בת 2000 שנה.

ו-2,000 שנה זה שלנו, לא שלו. לו ולעם שלו יש סרטים אחרים להתגבר עליהם, במיוחד בתחום החמיצות ["החמיצו הזדמנות"]. אבו מאזן מתגבר על החסם שהכשיל אותו, חמיצות. "מחמיץ הזדמנות". עכשיו הוא מייצר הזדמנות, שאנו הולכים להחמיץ ["להחמיץ בגדול", ריאליטי שמודחים בו היישר לים].

הגיע הזמן שאנו נתגבר על מה שמכשיל אותנו - "הם" לא יכירו בנו, הם לא חייבים, והם לא צריכים. אנו אלו שזקוקים להכרה, אבל לא נקבל אותה מהפלשתינים, וגם לא מכל הערבים פה בארץ שישבו בקציעות או בכל מתקן כליאה אחר בגלל שחשבו על הנכבה [יש גלאי מחשבות]. אנו היחידים שיכולים להכיר בעצמנו. אבל אנו לא מכירים את עצמנו, ולא פלא, כי מהילד שמרים ידיים בשואה, הפכנו לפלמ"חניק הגאה, ואחר כך למזיל הדמעה המפורסם בכותל, לשרוליק, ועכשיו אנו סתם בהמות שיורים באחרים [ולא בוכים, רק מעלים לפייסבוק], וחיים בסרט [לפחות הוא ריאליטי].

כשנתנהג כמו מדינה יהודית ודמוקרטית אף אחד לא יצטרך להכיר בנו כמדינה יהודית דמוקרטית בכדי שנחוש שאנו לא "בגבולות אושוויץ". זה יקרה לבד, מתוכנו ["בלבב פה-ני-הי-מה", מוכר?] ואם מישהו יחליט שהוא לא מכיר, לא נמשיך לנג'ס לו ב SMS שיכיר, אלא פשוט נעשה מה שמדינה יהודית ודמוקרטית עושה כשמתקיפים אותה - אומרת 'עד כאן' ומתנהגת בהתאם.

מדינת ישראל קמה לא על מגש של כסף, לא בגלל שהשואה ניגנה לעולם על המצפון שלא בטוח שיש לו, אלא בגלל שהחלטנו להקים מדינה, ובנינו מוסדות מדינתיים עד שזה נראה כמו מדינה אז האו"ם החליט שזו מדינה ["אם זה נראה כמו ברווז אז זה כנראה ברווז", סוג של], ושלחנו איזה אבא אבן אחד, שביבי מנסה להיות כמותו ברטוריקה אבל לא מבין יסודות [אתה צריך להתכוון באמת למה שאתה אומר, אם אתה לא מאמין לעצמך אף אחד לא יאמין לך], ואחרי שהאו"ם הכיר בנו אבל "הם" לא קיבלו את זה פצחנו במלחמה. "מלחמת השחרור" הייתה השחרור מהתלות בהם. כן, הם הצביעו באו"ם אבל עכשיו 7 מדינות ערביות לא מכירות בכך?

יאללה, תוקפים. השחרור האמיתי הוא שאתה אדון לגורלך ואף הכרה של אף אחד אחר לא ממש תשנה, ועובדה, ההכרה של האו"ם הייתה דלשמעטה, ואנו לקחנו את הנשק בידיים [טוב, הוא הגיע מצ'כיה, אבל אנו נשאנו אותו, וזאת הנקודה].

אף אחד לא יכיר בנו כמדינה יהודית ודמוקרטית יותר ממה שאנו יכולים להכיר, ויותר ממה שהם כבר הכירו.

אם נפסיק את הכיבוש, נחזור למוסר היהודי

אם נפסיק את הכיבוש, נחזור למוסר היהודי [ונתנער ממוסר הריאליטי שם ההשפלה של האחר היא הבידור שלנו, מוסר שחדר לשטחים הכבושים שם הפלשתיני הכפות הוא הבידור שלנו, בפייסבוק] , נזכור מהו דמוקרטי [לא לוקחים מפתח של חביתוש בלי רשות של רגע ודודלי ולא מענישים על ציון הנכבה עם או בלי רשות של ליברמן וביבי] ונפסיק להתנצל [כן, מותר לנו להגביל את הכניסה לישראל, לא משנה מה יגידו הגויים], "יהודי ודמוקרטי" ככותרת שלנו, תצעק את זה כל כך חזק, שלא ממש נזדקק שמישהו יחזור על זה כמו בטקס השפלה שבו המושפל צריך לדקלם מה שהמשפיל אומר לו.

אם נדע שלא משנה איזה הסכם יש, ומה הנוסח המדויק שלו, אם הם לא ירצו הם לא יקיימו אבל הכל תלוי בנו [בשביל זה יש צבא חזק, לעם לא כל כך חזק וקצת מבולבל] , ונגיב ברגע שתוקפים אותנו מבלי למצמץ [גם לא מתקשורת זרה, למה כשתפסתם את בן-לאדן לא הרגתם כמה אנשים בדרך?], אף אחד לא יצטרך להכיר בנו. אנחנו נעשה את זה עבורו כמו גדולים, וכמו בתוכנית בישול שבה גיל חובב ממחיש לצופים איך חותכים את הקישואים ומתי שמים את השום, והצופים בבית עושים את אותו דבר, אנו נלמד אחרים דרך הכרה פעילה בעצמנו להכיר בנו.

כדי להכיר בעצמנו אנו צריכים לדעת שיש לנו כוח להגן על עצמנו במידת הצורך, גם אם הסכם כזה או אחר [והיו 70 אלף טיוטות בעשרים השנים האחרונות] לא ממש יבטיח לנו "ביטחון מלא" [כי צריך לעבות קצת, עוד קצת, רק עוד קצת, את הקו בבקעת הירדן]. נכיר בעצמנו כשנהיה בטוחים שנדע להגן על עצמנו, לא משנה מה יקרה, גם אם בשוויץ [המדינה שאנו לא שכנים שלה, לצערנו, אנו תקועים עם הדרעק האיסלאמי] תקום מהפכה איסלאמית והצריחים שהונמכו בצו בית משפט שם, יצמחו לגובה של מגדל עזריאלי [ או בבל]. וגם אם אובמה יתגלה כמוסלמי, וכל השקרים על ה"ערכים האמריקנים" ו"מחויבות לישראל" [שילוב אצבעות מאחורי הגב] יתגלו [בקרוב ריאליטי, חשוף את פני האויב שמתנהג כידיד]. נכיר בעצמנו אם נדע שגם אם כל זה יתרחש, נדע להגן על עצמנו.

זה יקרה אם נכיר בכוחנו [עכשיו הוא קצת חלש, כי אם ארז אפרתי מצהיר שהדרך שלו להיאבק במחבלים היא לזיין אותם, מה זה אומר על צה"ל?], בצדקתנו [אנו אפילו לא מנסים], ואם נפסיק לבקש אישור מהגויים [ערוץ BBC בשבילכם, ושליחיהם באו"ם] כדי לחוש צודקים. תחושת הצדק צריכה להיות פנימית: אנו צריכים להפסיק לכבוש כי בתוכנו אנו יודעים שאנו גוזלים את כבשת הרש [או עוקרים את עצי הזית שלו], ואנו צריכים להיגמל מהכיבוש כי אנו צריכים להבין שהוא לא זה שיבטיח את קיומנו [הוא רק מכביד, בבחינת "הכבדות הבלתי נסבלת של הקיום היהודי"], ואנו צריכים, כשבאמת דורכים לנו על הבהונות [כמו לשלוח אלינו קסאמים] להגיב בלי למצמץ, ובטח לא מפלשים של מצלמות של תקשורת זרה.

רק כשזה יתרחש, כשנשיב לעצמנו את כוחנו [הכיבוש מדלל אותו כי הוא גורם לנו לבזבז את האנרגיות הצה"ליות החיוביות על שיטור אוכלוסיה אזרחית], ואת צדקתנו [בפעם המיליון, להפסיק את הכיבוש באוכלוסיה אזרחית], ואת הביטחון בצדקת דרכנו [מצטערים גולדסטון, יש מקרים שגם יצורים עדינים עם נפש יהודי הומיה שכמונו חייבים להגיב, לדוגמה כשפוגעים באזרחים שלנו, גם אם זה "רק" התקף חרדה], רק אז ההכרה בנו תתנוסס מתוך מעשנו מבלי שאף אחד יצטרך לדקלם אף משפט "נכון".

תאריך:  24/06/2011   |   עודכן:  24/06/2011
ענבל בר-און
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
מדינה מחוסרת הכרה
תגובות  [ 10 ] מוצגות   [ 10 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
איש עצוב
25/06/11 07:14
 
עידן סובול
25/06/11 13:24
 
איש עצוב
25/06/11 16:11
2
ע. הנביא
25/06/11 09:49
3
יהודה ושומרון
25/06/11 11:14
4
עידן סובול
25/06/11 12:07
 
הנ"ל
25/06/11 12:12
 
איש עצוב
25/06/11 19:13
 
עידן סובול
26/06/11 10:01
5
מחמוד א-זהאר
25/06/11 12:34
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אריה דרעי חוזר לפוליטיקה ואולי יעמוד בראש מפלגה חדשה לקראת הבחירות הבאות לכנסת. האיש בהחלט אדם כישרוני, בעל יכולת ניתוח מרשימה, נואם בחסד ואפילו מצטייר כמישהו שיכול, אולי ורק אולי, למתן את המחלקות בין ציבור חילוני לציבור חרדי.
24/06/2011  |  עמוס עמירן  |   מאמרים
האם מה שכתוב בעמודי החדשות של העיתונים זו האמת העובדתית או שזה בסך-הכל מה שכתוב בעיתון? ואם לחדד יותר את התמיהה אפשר לשאול: איך ניתן להגדיר את מה שכתוב בעיתון - אמת או שגיאת עריכה - אם ביום נתון אחד מציגים שני כתבים, באותו עיתון, עובדות סותרות המבקשות לתאר את אותו אירוע?
24/06/2011  |  עמי דור-און  |   מאמרים
במאמריי על התקשורת בישראל אני בדרך כלל מתמקד בשני סוגי מדיה: זאת האלקטרונית - והדוגמה היא ערוץ 1 שהוא ערוץ ציבורי, שאיננו ממלא אחר הציפיות, וזאת הכתובה - שהדוגמה היא עיתון הארץ. עיתון פרטי זה, לא זו בלבד שהוא ממלא את תפקידו ככלב שמירה של הדמוקרטיה, אלא יש בו מן הבשורה שהעיתונות הכתובה עדיין זקופה - בעמידה ולא בשכיבה על הקרשים. משום כך, מאמרו של יוסי שריד (הארץ, 17.6.20011) שכותרתו "על תפקידו של 'הארץ'", בא לי כחידה. מן הראוי היה לעמוד דווקא על הריק במדיה. עיתון הארץ עומד בראש מחנה שאבד בצעדת הזמן.
24/06/2011  |  צבי גיל  |   מאמרים
התורה היא נצחית ועל כן אקטואלית תמיד. נכון שכבר אמרנו את זה לא פעם, אבל יש הרבה תועלת בחזרה על אמיתות נצחיות, זה מועיל בכך שמעניק לנו כוחות לעמוד איתן מול גלי השקר המאיימים להציף אותנו. מה גם שפרשת השבוע שלנו, פרשת קֹרַח, היא הכי אקטואלית והכי נוגעת לנו, לחיינו פה במדינת ישראל. כי הרי מה הייתה הבעיה עם קֹרַח - הוא בסך-הכל דרש להנהיג משטר דמוקרטי בטענה הנצחית [במדבר ט"ז]: כִּי כָל-הָעֵדָה כֻּלָּם קְדֹשִׁים, וּבְתוֹכָם ה'; וּמַדּוּעַ תִּתְנַשְּׂאוּ, עַל-קְהַל ה'. צודק, לא?! ולמרות זאת התוצאה מבחינתו ומבחינת הנלווים אליו, ראשי המפלגה שהקים מהיום להיום, התוצאה הייתה קשה ביותר, תקדימית: [לב] וַתִּפְתַּח הָאָרֶץ אֶת-פִּיהָ, וַתִּבְלַע אֹתָם וְאֶת-בָּתֵּיהֶם, וְאֵת כָּל-הָאָדָם אֲשֶׁר לְקֹרַח, וְאֵת כָּל-הָרְכוּשׁ. [לג] וַיֵּרְדוּ הֵם וְכָל-אֲשֶׁר לָהֶם, חַיִּים--שְׁאֹלָה; וַתְּכַס עֲלֵיהֶם הָאָרֶץ, וַיֹּאבְדוּ מִתּוֹךְ הַקָּהָל.
24/06/2011  |  נסים ישעיהו  |   מאמרים
כשמרואיין מהימין מאשים במשהו את התקשורת, המראיין השמאלני שואל בבוז: עוד פעם התקשורת אשמה? תשובתי העקרונית: כן, התקשורת אשמה!!! לא בכל נושא ולא בכל מחדל, אבל באותם המחדלים שהיא ראתה ועצמה עין, היא אשמה. בדיוק כמו משטרה שיודעת על פשעים ולא מגיבה.
24/06/2011  |  נרי אבנרי  |   מאמרים
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
דן מרגלית
דן מרגלית
איש העסקים ליאור רייטבלט השיק את ספרו "קראוס" בגן העיר בתל אביב    בלילה לא ישנתי כי לא הצלחתי להינתק ממנו
דוד חרמץ
דוד חרמץ
עדויות של אנשי הוראה, כמו גם הורים לתלמידים במערכת החינוך הממלכתית, מובילות למסקנה: הרוח הפרוגרסיבית העיפה את לימודי מורשת היהדות מתוך אוהלי הלימוד של התלמידים החילונים    אותה רוח ...
אלי אלון
אלי אלון
כבר בתחילת שנות ה-20 הגתה עדה פישמן רעיון להקמת "משק פועלות גדול "- חווה להכשרה חקלאית, למאתיים פועלות אשר יוכשרו מדי שנתיים במקום    ב-1929 נחרשה האדמה לראשונה והוחל במרץ בעבודות ת...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il