|   15:07:40
דלג
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
כל מה שרציתם לדעת על קנביס רפואי
קבוצת ירדן
החברה המצויינת למוצרי CBD כבר בישראל

אחוזי הצבעה מרשימים בגדה, נמוכים במזרח י-ם

נסגרו הקלפיות בבחירות <br>לנשיאות הרשות הפלשתינית

למעלה ממיליון פלשתינים החלו הבוקר בבחירת יו"ר חדש לרשות הפלשתינית, לראשונה מאז 1996; סקר אחרון: רק 52% תומכים באבו מאזן; צה"ל עובר לפעילות דפנסיבית למעט מקרים של "פצצות מתקתקות"; הבחירות השניות לראשות הרשות - כל הדיווחים
08/01/2005  |     |   חדשות   |   העולם הערבי   |   תגובות

אבו מאזן מצביע ברמאללה

נשיא ארה"ב לשעבר, ג'ימי קרטר משקיף על המתרחש

מוסטפא ברגותי

טופס ההצבעה בבחירות הפלשתיניות


מנגנוני הביטחון הפלשתינים מקבלים כלי נשק

המועמד לשעבר לנשיאות ארה"ב, הסנטור ג'ון קרי הגיע לשטחי הרשות

חמ"ל משותף לכוחות הביטחון הישראלים והפלשתינים






   יואב יצחק
ישראל מזהירה: אם יימשכו הפיגועים נבטל ההקלות

   גל ברגר
אבו מאזן: אם אזכה בבחירות - אציע לאבו עלא לכהן כראש הממשלה

   רנית נחום-הלוי
12 חברי כנסת יפקחו על מהלכי הבחירות ברשות הפלשתינית

על-פי הסקרים - אבו מאזן זכה: מסקר שערך (יום א', 9.1.05) המרכז הפלשתיני העצמאי למדיניות ולסקרי דעת קהל עולה, כי כצפוי מחמוד עבאס (אבו מאזן) הוא הנשיא הבא של הרשות הפלשתינית, לאחר שזכה בכ-66% מהקולות.

על-פי הסקר, המועמד במקום השני מצוי בהפרש ניכר אחרי אבו מאזן. ד"ר מוסטפא ברגותי זוכה ל-19.7% מהקולות בלבד. הסקר נערך היום בקרב כ-10,000 מצביעים.

הבחירות ברשות - יריית הפתיחה

הקלפיות ברשות הפלשתינית נפתחו הבוקר בשעה 07:00. בעלי זכות ההצבעה (כ-1.3 מיליון הרשומים בפועל בפנקס הבוחר, מתוך 1.8 מיליון בסך הכל) יבחרו היום באחד מבין שבעה מועמדים. המועמד הבולט הוא מועמד הפת"ח, מחמוד עבאס (אבו מאזן), שצפוי לזכות במרבית הקולות.

ששת המועמדים הנוספים, ובהם המועמד העצמאי ד"ר מוסטפא ברגותי, תייסיר ח'אלד (חזית הדמוקרטית) ואחרים, ייאלצו להתחלק בשלל הנותר.

גורמים בוועדת הבחירות המרכזית ברשות הודיעו על הארכה של שעתיים עד מועד סגירת הקלפיות, כלומר הקלפיות ייסגרו בשעה 21:00 במקום 19:00.

הפלשתינים מדווחים על תורים ארוכים בקלפיות וכן על אחוזי הצבעה גבוהים בגדה, בעוד שבמזרח ירושלים דווח על ההשתתפות מועטה מאוד. ג'ימי קרטר, המשמש כמשקיף דיווח על אי סדרים במזרח העיר: "הרבה מצביעים הגיעו לסניף דואר בעיר רק כדי לגלות ששם כלל לא מופיע". תושבים במזרח ירושלים אמרו בימים האחרונים כי הם חוששים להצביע מחשש שיבולע להם.

אבו מאזן הצביע בשעות הבוקר במוקטעה ברמאללה. לאחר שהצביע אמר אבו מאזן "אני שמח בגלל שמימשתי את זכותי להצביע". הוא הוסיף, "הבחירות מתנהלות כראוי וזה מראה כי העם הפלשתיני בדרך לדמוקרטיה". הוא ציין, כי הוא מרוצה מאחוז ההצבעה עד כה "שמענו שיש אחוז הצבעה גבוה, בעיקר בקרב נשים". גם המועמד מוסטפא ברגותי הצביע ואמר, כי העם הפלשתיני רוצה בחירות דמוקרטיות.

בג"צ דחה עתירה נגד קלפי בשער יפו ירושלים

בג"צ דחה היום עתירה שהגיש חבר מועצת עיריית ירושלים מטעם המפד"ל, דוד הדרי, בה דרש לסלק קלפי בחירות בדמות קראוון, שהוצבה סמוך לשער יפו בעיר העתיקה בירושלים, משום שלא קיבלה היתרי בניה ורישוי כחוק. לטענתו, הקראוון נשא שלטים של רשת הדואר ונחזה להיות בית דואר על כביש הכניסה לעיר העתיקה, אולם כאשר ביקש לרכוש בולים ולשלם חשבונות נענה שהסניף משמש קלפי בבחירות לרשות הפלשתינית בלבד.

הדרי טען עוד, כי מנהל אגף הרישוי והפיקוח בעיריית ירושלים אמר לו שהצבת הקראוון טעונה רישיון וזה לא ניתן. השופטים ביניש, גרוניס וג'ובראן דחו את העתירה על הסף, לאחר שקבעו כי הדרי לא מיצה הליכים משום שלא דרש מהעיריה לפעול לסגירת הקלפי. "לא מצאנו עילה משפטית המצדיקה את התערבותנו", כתבו השופטים והוסיפו כי העתירה מוקדמת (בג"צ 235/05).

המשטרה מנעה הבוקר מ-15 פעילי ימין, בראשם עמד ח"כ אורי אריאל, מלהגיע לקלפי ברחוב צלאח-א-דין במזרח ירושלים ולהפגין שם נגד הבחירות לרשות. פעיל תנועת כהנא, ברוך מרזל, הורחק מקלפי בשער יפו בירושלים. הוא ניסה להתקרב לקלפי יחד עם תומכים אחרים מתנועת חי"ל (חזית יהודית לאומית), אך השוטרים הרחיקו אותו.

אין הפרעות מצד צה"ל

מהרשות הפלשתינית לא נמסר על בעיות שונות במעבר המצביעים במחסומים או על עיכובים אחרים, למעט דיווח של יו"ר ועדת הבחירות המרכזית הגורס כי ארבע קלפיות באזור טולכרם טרם נפתחו, בגלל מחסום צבאי. ראש צוות המשקיפים האמריקנים מסר כי עד כה לא יודע לו על כל בעיה וכי הבחירות מתנהלות כסידרן.

בשעות הצהריים התקבלו דיווחים מהפלשתינים, כי כוח צה"ל פתח באש לעבר קלפי בבית הספר טארק בן-זיאד בחאן יונס, לא דווח על נפגעים. לטענה אין כל אישור רשמי מצה"ל. בשעות הבוקר דיווחו הפלשתינים על ירי כל מוקד הצבעה נוסף, הפעם באזור חוזאען, סמוך לחאןיונס שבדרום רצועת עזה. גם במקרה זה לא דווח על נפגעים ולא התקבל אישור מצה"ל בנושא.

אתמול הושלמה ההיערכות לקראת הבחירות. צוותי ועדת הבחירות המרכזית קיבלו תדרוך אחרון. הוקמו שני מרכזי מידע - האחד במלון 'גרנד-פאלאס' בעזה והשני בהיכל התרבות ברמאללה, שיספקו מידע שוטף לעיתונאים מקומיים וזרים לכל אורך הבחירות. ברשות צופים שיעור הצבעה לא גדול של כ-70%. שיעור הצבעה נמוך צפוי במזרח ירושלים, שם ישנם 120 אלף בעלי זכות הצבעה.

אבו עלא נפגש עם ג'ון קרי

בשעות הצהריים נפגש יו"ר הרשות הפלשתינית, אחמד קריע (אבו עלא) עם המועמד לשעבר לנשיאות ארה"ב, הסנטור ג'ון קרי, אשר הגיע לשטחי הרשות.

סקר אחרון, שמפרסם המכון לסקרי דעת קהל (PCPO) של ד"ר נביל כוכאלי מבית לחם, מנבא לאבו מאזן שיעור תמיכה של 51.8% ולמוסטפא ברגותי - 25.3%. מבחינת אבו מאזן מדובר בתוצאות לא פשוטות, שאם הן משקפות את מה שיקרה בפועל, המשמעות היא שלא תהיה לו לגיטימציה ברחוב להעביר את מהלכיו, הן בנוגע לתהליך המדיני והן בנוגע לענייניה הפנימיים של הרשות. אבו מאזן מצפה לתמיכה של 60-70%.

ד"ר ראזי חמד, עורך עיתון א-ריסאלה היוצא בעזה, אמר כי אבו מאזן לא יזכה ביותר מ-60% מהקולות. ד"ר מח'ימר אבו סעדה, ראש המחלקה למדעי המדינה באוניברסיטת אל-אזהר בעזה, ציין מצדו, כי אבו מאזן יזכה בשיעור שנע בין 60 ל-65 אחוזים. בבחירות של 96' להבדיל, זכה יאסר ערפאת בשיעור תמיכה של 87%.

בחמאס ובג'יהאד האיסלמי מחרימים את הבחירות ברשות. בכיר פלשתיני בפת"ח אומר הבוקר, כי הנהגת חמאס-חוץ היושבת בדמשק, הורידה הוראות חשאיות לאנשיה בשטחים, לבחור במועמד מוסטפא ברגותי. השייח' חסן יוסוף, בכיר החמאס בגדה, מכחיש בתוקף.

הפלשתינים: אין הקלות;
ישראל: אסירים תמורת קסאמים

הפלשתינים טוענים כי לא חל כל שינוי בשטח מבחינת ההקלות אותן הבטיחה ישראל לקראת הבחירות שייערכו מחר ברשות. ראש צוות המו"מ הפלשתיני, סאיב עריקאת, קרא לממשלת ישראל לכבד את התחייבויותיה בהקשר זה. "הדבר מהווה איום על קיומן של בחירות הוגנות וחופשיות", אמר.

מזכ"ל ועדת הבחירות המרכזית, ראמי חמדאללה, ציין כי לא ניתן היה להעביר קלפיות ל-8 יעדים באזור שכם בגלל הסגר והעוצר המוטלים על העיר. גם ועדת הבחירות המרכזית פרסמה הודעת גינוי בנושא.

בהוראת הדרג המדיני נפרסו כוחות צה"ל מחדש מחוץ לערי הגדה, כדי לאפשר לפלשתינים לקיים הליך בחירות תקין. שוטרים פלשתינים יוכלו לשאת אקדחים ורובים בכמה אזורים בגדה. צה"ל יתמקד בפעילות דפנסיבית למעט מקרים של "פצצות מתקתקות". הלילה לא ביצעו כוחות צה"ל מעצרים בגדה.

בירושלים מבהירים, כי ישראל לא תוכל להמשיך ולשבת בחיבוק ידיים אם יימשכו הפיגועים. את האזהרה לפלשתינים העבירו ג'ימי קרטר, נשיא ארה"ב לשעבר וראש צוות המשקיפים האמריקני בבחירות וראש ממשלת צרפת לשעבר, מישל רוקאר. צוותי המשקיפים ערכו אתמול סיורים במחסומים כדי לוודא שאכן ישראל עומדת במילתה בדבר ההקלות.

הבוקר מדווחת סוכנות הידיעות AP, על נוסחה ישראלית מתגבשת, שסימנה: "שחרור אסירים פלשתינים בתמורה להפסקת ירי הקסאם". גורמים בכירים בישראל אומרים, כי פגישה ישראלית-פלשתינית ראשונה צפויה להיערך זמן קצר לאחר הבחירות. "המשימה הראשונה והחשובה ביותר של אבו מאזן תהיה לנהל מלחמה נגד ירי הקסאם. הוא יתבקש לנקוט צעדים מאוד ספציפיים... הדבר יעמוד במוקד השיחות בפגישה".

אבו מאזן: "האוייב הציוני" - פליטת פה

בראיון לעיתון 'ידיעות אחרונות' חזר בו בסוף השבוע יו"ר אש"ף והראיס הבא של הרשות הפלשתינית מכינויו את ישראל "האוייב הציוני" במהלך עצרת תמיכה בעזה. אבו מאזן אמר, כי מדובר היה ב"פליטת פה".

ביום שישי אמור היה אבו מאזן לבקר במזרח-ירושלים, לשאת תפילה בהר הבית ולשוטט ברחובות העיר, אך ביטל את הביקור. מקורביו אומרים, כי הביקור בוטל משום שטבעת האבטחה הישראלית שהיתה מוצמדת לו בגין "איומי יהודים קיצונים" לא היתה מצטיירת טוב ערב הבחירות ואף היתה זורעת מבוכה. במשטרה אומרים, כי כלל לא הועברה בקשה מצד אבו מאזן לבקר בבירה. במקום זאת, הסתפק אבו מאזן בביקור בביר נבאללה, צפונית-מערבית לעיר.

את נאומו בביר נבאללה פתח במילים: "בני העם הפלשתיני המשוחרר יתפללו לבסוף בירושלים במיליוניהם". הוא התייחס לביטול הביקור בירושלים ואמר, כי אמנם "אנו לא הולכים לאל-קודס היום אך נהיה שם מחר, שכן אל-קודס היא בירת הנצח של העם הפלשתיני".

הפיגוע בשומרון: לא מגנים, אך לא מצדיקים

שלשום הסתיים קמפיין הבחירות ברשות באופן רשמי. אבו מאזן ביקר בקבר ערפאת ושב על דבריו, כי לא ישכח את השאהידים, האסירים והפצועים. במסיבת עיתונאים ברמאללה חזר על הנקודות המופיעות במצע הבחירות שלו. הוא ציין כי הוא דבק בעמדתו להשתת "רשות שלטונית אחת עם נשק לגיטימי אחד" בשטחים ("מי שיישא נשק בלא רישיון, ייענש בהתאם לחוק") ואיחוד מנגנוני הביטחון לשלושה מנגנונים בלבד.

כמו כן קרא להפסקת הפקרות הנשק ברחובות והדגיש, כי יפעל פעם נוספת להשגת 'הודנה' (הפסקת אש זמנית) עם הפלגים הפלשתיניים. "הפלגים הפלשתינים לא רק הביעו נכונות להודנה, אלא אף יישמו אותה בפועל... אני אופטימי לגבי התוצאות בעניין זה".

בנוגע לפיגוע בשומרון בו נרצח חייל צה"ל, אמר אבו מאזן: "אל לנו לבוא בדין ודברים עם הפעולות האלה, שכן יש להן סיבות וגורמים. אני לא מצדיק את הפעולות האלה. יש כיבוש. אחרי הבחירות נוכל לפתוח דף חדש. אמרתי לכם שהגדודים יתחייבו למדיניות שנגדיר".

אבו עלא: ישראל לא רוצה דף חדש;
הבחירות לפרלמנט הפלשתיני - ב-17 ביולי

בינתיים, ראש הממשלה הפלשתיני, אחמד קריע (אבו עלא), אמר אתמול בפגישה עם קרטר, כי ממשלת ישראל אינה רוצה לפתוח דף חדש עם הפלשתינים. אבו עלא גינה את נסיגת צה"ל מהערים הפלשתיניות לפרק זמן של 72 שעות בלבד. "הדבר מבטא מסר ברור שממשלת ישראל אינה רוצה לפתוח דף חדש איתנו ולהשיב את האמון שנפגע במהלך ארבע השנים האחרונות". קודם לכן נפגש אבו עלא עם שתי משלחות של חברי פרלמנט מאירופה והטיל על ישראל את האחריות לעיכובים בתהליך השלום.

בתוך כך, היו"ר הזמני של הרשות, ראוחי פתוח, פרסם צו נשיאותי המורה על קיום הבחירות למועצה המחוקקת ברשות ב-17 ביולי. עדיין לא ברור האם ההחלטה התקבלה בתיאום עם אבו מאזן ואבו עלא או שמא מדובר במחטף ערב הבחירות. בימים האחרונים הצביעו גורמים פלשתינים על מתיחות בין ראוחי פתוח, שנבחר לממלא מקום ערפאת לתקופה בת 60 יום כמתחייב בחוקה, לבין אבו מאזן ואבו עלא. נמסר, כי האחרונים הקפיאו צווים של פתוח לגבי מינויים חדשים ועניינים פרוצדורליים וזה אף איים בהתפטרות.

תאריך:  08/01/2005   |   עודכן:  10/01/2005
גל ברגר, עומר שיקלר
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אחרי חודשים של שמועות וריכולים, ואחרי שסוכנויות ההימורים בלונדון הקפיצו, רק בשבוע שעבר, את יחס ההימורים על גירושים קרובים של הזוג - עכשיו זה רשמי.
08/01/2005  |  מחלקה ראשונה  |   חדשות
78 תוכניות השקעה בהיקף כולל של כ-52 מיליון דולר אושרו על-ידי מינהלת מרכז ההשקעות שבמשרד התמ"ת לקראת סיום שנת התקציב 2004.
08/01/2005  |  אורלי ממן  |   חדשות
איש צוות אחד נהרג כאשר צוללת גרעינית של צבא ארה"ב, USS סן פרנסיסקו, עלתה ביום שבת (8.1.05) על שרטון כ-350 מייל מדרום לגואם במערב האוקיאנוס הפסיפי. כוחות של משמר החופים האמריקני וכן כוחות אוויר עושים את דרכם לאזור כדי לסייע לצוללת הפגועה.
08/01/2005  |  עומר שיקלר  |   חדשות
שני עיתונאים ספרדים נחטפו היום (שבת, 8.1.05) במחנה הפליטים חאן יונס שבדרום רצועת עזה על-ידי שלושה חמושים מגדודי חללי אל-אקצא של הפת"ח, ושוחררו כעבור שעה בלבד בהתערבות מנגנוני הביטחון הפלשתיניים.
נשיא סוריה, בשאר אסד, נפגש היום (שבת, 8.1.05) בדמשק עם הסנאטור האמריקני ג'ון קרי. קרי, ממדינת מסצ'וסטס ולשעבר המועמד הדמוקרטי לנשיאות, הגיע אתמול לסוריה במסגרת ביקור בכמה מדינות באזור. לפי דיווחים קודמים, השיחות התמקדו במצב בעירק, בזירה הפלשתינית ובהחלטה 1559 הקוראת לסוריה לסגת מלבנון.
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
מנחם רהט
מנחם רהט
נס הצלת עם ישראל משואה זוטא, תחת נחילי הכטב"מים והטילים שנשאו מטעני מוות נוראים, אינו פחות מנסי הקמת המדינה וששת הימים, ויש אומרים שמדובר בנס בסדר גודל תנכ"י
אלי אלון
אלי אלון
כשלושה שבועות לאחר סיום מלחמת ששת הימים, הסתערו עשרות תושבים ערבים מרצועת עזה על מחנה מחסני האספקה והמזון שהיה שייך לכוח האו"ם
דרור אידר
דרור אידר
ההגדה אינה מסמך קפוא אלא טקסט גנרי שמחזיק רעיון המתחדש עלינו מדי תקופה    ממצרים העתיקה שבה העבדים העברים סיפרו על יציאת האבות מהגלות, עד ליציאת מצרים של תקופתנו היא מדינת ישראל
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il