|   15:07:40
דלג
  ענת פרסמן  
אשת יחסי ציבור פרומו - מקבוצת קומליין אחזקות
דוא"ל בלוג/אתר רשימות מעקב
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
למה לעשות תואר שני במנהל עסקים?
קבוצת ירדן
אתם מתכננים מסיבת רווקים לחבר הכי טוב שלכם? כך תעשו את זה נכון!

"גוגל פלוס" - האם תם עידן פייסבוק?

ההערכה היא שבשלוש השנים הקרובות, שלוש הרשתות המובילות - פייסבוק, טוויטר וגוגל פלוס - ימשיכו להתחזק. אנשים ילכו לטוויטר עבור חדשות וסלבס. והם ילכו לפייסבוק כדי לקשור קשרים חברתיים, לנהל צ'אטים ולשחק משחקים מגניבים. גוגל פלוס תהיה פחות "יעד" (אתר שגולשים אליו) ויותר כמו "רקמה חברתית" שתחבר בין חלקי האינטרנט
25/07/2011  |   ענת פרסמן   |   מאמרים   |   תגובות
גוגל פלוס תהפוך לרקמה חברתית שתחבר בין חלקי האינטרנט [צילום: פלאש 90]

יתכן שהפעם גוגל הצליחה. מאז ההכרזה על "גוגל פלוס", לארי פייג', מנכ"ל גוגל ומייסד-שותף, נראה הרבה יותר מאושר ממארק צוקרברג, מנכ"ל פייסבוק. פייג': "המטרה שלנו עם 'גוגל פלוס' היא לשנות את השיתוף ברשת כך שיהיה דומה יותר לשיתוף בחיים האמיתיים". לפני ימים אחדים החברה הכריזה שלתוספת החדשה שהושקה בתחילת יולי, יש כבר 10 מיליון משתמשים!.

למרות שלגוגל יש הילה של הצלחה תמידית, הניסיונות הקודמים שלה עם רשתות חברתיות כשלו. Open Social (2007), Google Wave, ו- Google Buzz, פשוט לא "תפסו", כל אחת מהן מסיבה שונה. לכן כאשר גוגל חשפה את הניסוי החברתי האחרון - "גוגלּ פלוס", רבים חשו ספקנות מהולה בפתיחות לתת לזה צ'אנס.

"גוגל פלוס" היא מה שהחברה מכנה "ניסוי שדה" - דרך מנומסת לומר שהחידוש עדיין בגרסת בטא. בראדלי הורוביץ, מנהל הפרויקט: "ישנם עדיין הרבה קצוות לא מלוטשים, אבל המשוב שקיבלנו ב-24 השעות הראשונות היה נפלא". אפילו עם "קצוות לא מלוטשים" הניסיון הראשוני מוצלח, וכבר ניתן להבחין ביתרונות בולטים:

  • מעגלים חברתיים - החלק הכי אטרקטיבי הוא הקלות שבה ניתן למצוא, להוסיף ולארגן את החברים שלך- לכן קל לחבב את גוגל פלוס. נושא החברים הוא הליבה של כל הרשתות החברתיות, וכעת גוגל גורמת לכל האחרים להראות כמו טירונים. הפיצ'ר של חברים בגוגל פלוס נקרא "מעגלים", והוא שילוב של "friending" (פייסבוק) ושל "following" (טוויטר). מעגלים הם בעיקרון אוסף חברים שניתן לגרור לתוך קבוצות (drag and drop) שמשקפות את המעגלים החברתיים הנוכחיים שלך— משפחה, חברים, עמיתים לעבודה, וכו'.

  • סלקטיביות - המעגלים הם תחליף חכם לפורמט של רשימה אחת ארוכה של שמות. עיקרון שגורם לשיתוף מוחלט, וחסר אבחנה, שבו כל עידכון שלך מגיע לכ-ו-ל-ם. בגוגל פלוס, תוכל לשלוח עידכונים בצורה סלקטיבית למעגלים שונים.

  • יותר חברים בפחות זמן - ניתן ליצור מעגלים עם אנשים שאתה לא בהכרח מכיר, אבל מעוניין לעקוב אחרי העידכונים שלהם. למשל: כתבי טורים חדשותיים, סלבס, או כל קבוצה אחרת.
מדהים עד כמה זה קל למצוא ולהוסיף חברים למעגלים. בכל מקום שבו אתה רואה שם משתמש או תמונה אתה יכול פשוט לעבור עליו עם העכבר, להקליק על הפונקציה "הוסף למעגל". בכל רשת חברתית אחרת זה יכול לקחת חודשים למצוא אנשים מעניינים ורלוונטיים בתחומים שבאמת מעניינים אותך. בגוגל פלוס זה יכול לקחת מספר ימים. כמובן שרבים מהם כבר קיימים ברשימות החברים שלך ברשתות אחרות. לגוגל פלוס יש יתרון נוסף בכך שהוא מאפשר לקבץ מחדש בפשטות את רשת החברים הקיימת על השירות החדש.

  • בגישה שונה - בפועל חווית הגולש תראה כך: חישבו על "פלוס 1" שהוטמע באפליקציות תוכן לטלפונים סלולאריים, באתרי שאלות/תשובות, בבלוגים, בביקורות על מוצרים, בשירותי מוזיקה כמו פנדורה וכו'. עכשיו, דמיין לעצמך שאתה קורא ביקורת על מוצר, מקליק "פלוס 1", ומייד רואה את כל האנשים במעגל המקצועי שלך שפרסמו משהו אודות אותו מוצר — כל זאת מבלי לעזוב את האתר שבו אתה נמצא. נראה שזה הכיוון שגוגל הולכת אליו, וזו הגישה שיכולה לשנות לעד רשתות חברתיות באינטרנט. ואם גוגל פלוס תצליח, סביר להניח שהיא תאלץ את פייסבוק וטוויטר לנוע לאותו כיוון.

שכבה חברתית חדשה

לא נראה שגוגל פלוס תחליף את פייסבוק או את טוויטר. אומנם פייסבוק עלולה לחוש מאוימת, אבל זה ייקח שנים עד שהדודה שושנה והשרברב שלך יופיעו בגוגל פלוס, כפי שהם הופיעו לאחרונה בפייסבוק.

ההערכה היא שבשלוש השנים הקרובות, שלוש הרשתות המובילות - פייסבוק, טוויטר וגוגל פלוס, ימשיכו להתחזק. אנשים ילכו לטוויטר עבור חדשות וסלבס. והם ילכו לפייסבוק כדי לקשור קשרים חברתיים, לנהל צ'אטים, ולשחק משחקים מגניבים.

גוגל פלוס תהיה פחות "יעד" (אתר שגולשים אליו) ויותר כמו "רקמה חברתית" שתחבר בין חלקי האינטרנט. יתכן שאנו עדים לצורה חדשה של נטוורקינג חברתי שפורצת עתה קדימה. מטרתן של פייסבוק וטוויטר היא תמיד להחזיר את הגולשים לאתר. לגוגל יש מטרות שונות והיא זקוקה לכל הנתונים החברתיים אודות העדפות של אנשים, קשריהם החברתיים, התכנים שבהם הם משתפים אחרים, ועוד רבים אחרים - כדי להעצים את הכוח של מנוע החיפוש, וכדי לארגן טוב יותר את המידע הגלובלי. כלומר, המוטיבציה החברתית של גוגל היא בסופו של דבר לחזק את פונקצית החיפוש, ולמנוע מפייסבוק לשלוט על רוב המידע החברתי באינטרנט.

"גוגל פלוס" הוא שם מושלם מפני שבסופו של דבר הוא מהווה תוספת, ומכפיל כוח לחוויה הנוכחית של גוגל, למנוע החיפוש, ולרשת באופן כללי. גוגל פלוס עומדת להיות השכבה החברתית על גבי הרשת הנוכחית, זה לפחות החזון של יוצריה. והפעם, גוגל עשויה להצליח.

תאריך:  25/07/2011   |   עודכן:  25/07/2011
ענת פרסמן
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
"גוגל פלוס" - האם תם עידן פייסבוק?
תגובות  [ 0 ] מוצגות   [ 0 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
כדי שמחאת הדיור תניב פירות, ראוי היה לסלק מן השטח את אבן הנגף העיקרית שלה, שר האוצר, יובל שטייניץ. אחרי ככלות הכל הוא האיש שמערים את החתחתים על דרך המלך, בה מבקשים ללכת אלה הנאבקים למען קורת-גג משלהם.
25/07/2011  |  ראובן לייב  |   מאמרים
קשה היה להתעלם ולא להבחין בתמונות הדגלים האדומים ובכרזות שכוונו אישית נגד ראש ממשלת ישראל, בנימין נתניהו ונגד ממשלת ישראל בראשותו, כאשר אלה הונפו בהפגנת האוהלים שיצאה במוצ"ש משד' רוטשילד.
25/07/2011  |  עו"ד נבון קצב  |   מאמרים
האם המחאה התורנית תצליח? לראשונה יש תחושה שלאנשים באמת אכפת, כואב והם מוחים מכל הלב. אבל האם המחאה תחזיק מעמד ותוביל לשינוי? למה יש תחושה שבישראל יש המון מחאות ומעט תוצאות, ואילו באירופה, ואפילו במדינות שסובבות אותנו, המחאות הן מעטות, אך כשהן כבר מתרחשות, הן אמיתיות, רחבות ובאמת מובילות לשינויים?
25/07/2011  |  אסף דביר  |   מאמרים
שוב התבשרנו על "התלבטות" בממשלת נתניהו בעניין ההתנצלות שדרושים הטורקים על פעולתנו כנגד משט הטרור הטורקי. דווקא עכשיו אחרי שוועדה בינלאומית קבעה שזכותה של מדינת ישראל להגן על עצמה עדיין יש "התלבטות". מה לנו כי נלין על מדינות העולם אם אנו בעצמנו איננו משוכנעים בצדקת דרכנו.
25/07/2011  |  עפר דרורי  |   מאמרים
בריטניה ואנחנו חיים סביב ספר חוקים דומה. לנו יש מזל שחלק מהחוקים יצאו מספר החוקים היהודי, או זה השייך לדתות השונות, כך שאין הקבלה מלאה בין ספרי החוקים. עם זאת, כל מי שרוצה לצפות פני עתיד בנושאים רבים בישראל, בכל הקשור למינהל ציבורי ולהתנהלות ציבורית, יביט נא על בריטניה. יש סיכוי שהם מקדימים אותנו תמיד בכמה שנים (לטוב ולרע), ואיזהו חכם הלומד מנסיונם של אחרים. בייחוד בנושא מועצות העיתונות.
25/07/2011  |  אפרים הלפרין  |   מאמרים
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
יוסף אורן
יוסף אורן
מתחילה התכוונה המחברת לכתוב רומן רב-דורי על משפחה המתמודדת עם משבר האקלים הפוקד את כדור-הארץ בעיירה צפונית אחת, ורק משום שלא הצליחה לממש את התוכנית המקורית, החליטה להעלים את כישלונ...
מנחם רהט
מנחם רהט
כבר יש חרדים מתפכחים אשר מודים בפה מלא שטענות כמו ערך לימוד התורה, תורה מגנא ומצלא, החשש מחילון בצבא וכדומה, אינן מוסריות ומנוגדות לדעת גדולי הדור הקודם, שחייבו גיוסו של כל מי שאינ...
בצלאל סמוטריץ'
בצלאל סמוטריץ'
הרבה זמן כבר לא חוויתי פער גדול כל כך בין המציאות לסיקור המעוות שלה בתקשורת הישראלית    צר לי לקלקל למחרחרי הריב והמחלוקת, אבל מה לעשות, פשוט הייתי שם וזה היה הרבה פחות דרמטי...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il