|   15:07:40
דלג
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
המדריך המלא להלבנת שיניים
קבוצת ירדן
החברה המצויינת למוצרי CBD כבר בישראל

נשים מטורפות, גברים אדישים

דמויות סטריאוטיפיות בתוך מערכות יחסים לא מאוזנות, סיטואציות קומיות הלקוחות מהמציאות ולא מעט פאנצ'ים על זוגיות, הופכים את רמזור למראה לקשרים של כולנו
08/08/2011  |   עכבר העיר עכבר העיר   |   כתבות   |   תגובות
מה מערכות היחסים ברמזור אומרות עלינו? [צילום מסך-עכבר העיר]

   רשימות קודמות
  האם מתן חודורוב באמת בן 26?
  סברי מרנן: מצחיקה במקומות הלא נכונים
  נבחרת ישראל: דפני ליף זה לא מספיק
  "2.3 בשבוע": איפה הסקס שהבטיחו לנו?
  ערוץ 1: שוב מנסה, שוב נכשל

כמעט כל צפייה משותפת ברמזור מסתיימת במריבה איכותית עם בן הזוג. זה מתחיל בדרך-כלל בהזדהות נשית עמוקה עם טלי (ליאת הר לב) וקריזותיה אל מול אותו רפיון אישיותי שתוקף את אמיר (אדיר מילר) חדשות לבקרים, ממשיך בתגובות אמוציונליות בכל פעם שמופיעים קווי דימיון כואבים לחיים הזוגיים ומסתיים בשתי תגובות אפשריות מטעם הצד הגברי: "תני כבר לראות בשקט" או "לפעמים זה מרגיש כאילו את שילוב של שתי הנשים בסדרה".

אחרי המריבה, מתעורר שיח זוגי על ההבדלים המהותיים בגישה, בתפיסה ובראיית העולם בין שני המינים, הבדלים שמובאים בשיא תפארתם ועוצמתם באותן סצינות קצרצרות וגאוניות שמזכירות לכולם את כולן ולהפך, ויוצרות תחושת הזדהות וקירבה בין מערכת היחסים המתקיימת בדלת אמותינו, לזו שנשקפת מהמסך.

איפה הרגש איפה?

רגע לפני שאוזנייה המהלכת עורפת את ראשו של בעלה הקמצן על סעיף "כל הדברים השליליים שיכולים להיות בבן אדם", הם מחליטים לקחת פסק זמן ולנסות לתפקד כל אחד בנפרד. סיטואציה קלאסית זו נפוצה עד כאב ועוברת, בואו נודה על האמת, במוחו של כל אחד מהצדדים בשלב כלשהו של מערכת היחסים (מישהו אומר הדחקה?). ברמזור קוראים לזה "פסק זמן". הבעיה היא שברמזור, בשונה מהמציאות המרירה מתוקה בה אנו מתפקדים, סיטואציה קשה זו חפה מכל הבעת רגש, מלבד פרצופי הביאוס והרטינה של איצקו (ליאור כלפון) כמובן.

אם כבר הוכנס מיני משבר לעלילת הסדרה, אז למה לא להסתכל לו בלבן של העין לתת לו קצת עומק, נפח ובשר? בסיטואציה כזו למשל מתפספסת בגדול היכולת להזדהות עם הדמויות וכאן אולי באה לידי ביטוי נקודת החולשה של הסדרה.

בשונה מסיינפלד שגדולתה וגאונותה היא בהצגת מערכות יחסים חברתיות וזוגיות המורכבות מאותם לבטים, תהיות שדילמות גנריות שחווים כולם, רמזור על הגזמותיה מזגזגת אי שם בדו-קוטביות תסריטית ובימואית, על הקו שבין קומית מוצלחת לקומדיה קלישאתית שכיחה.

מה עם קצת אירוניה?

זה נכון. חלק מהתסכולים הגבריים מוצדקים לחלוטין ונטולי הגזמה. הרי לא מעט נשים משתייכות לזן המותח את רגע הדד ליין ליציאה מהבית הרבה מעבר לגבולות הסביר ועוד יושבות חמוצות פרצוף לאורך כל הנסיעה בתואנה ש"אתה לא יכול להיות קצת יותר סבלני??". אבל סביר מאוד כי במעונן הזוגי, בניגוד גמור לזה של טלי את אמיר בע"מ, שוכן לו גבר מגיב בעל נפח אישיותי: כזה שמעמיד בקלות על טעויות, מביע את עצמו ונוקט עמדה מבלי לחשוש לחייו. במילים אחרות, אדם בשר ודם ולא פלקט פסיבי המתקשר איתן בעיקר באמצעות "כן ממי/ נו כבר ממי / ממי, אני לא מבין מה את רוצה". חלשים ורופסים. כשיחסי הכוחות בין שליחות הטאליבן הסובלות מאוברדוז הורמונלי לבין ה"כן ממי/ לא ממי" לא משכנעים, גם האמירה האירונית הביקורתית המשובחת ביותר, עלולה להתפספס.

סטריאוטיפים גבריים מוגזמים

חבל. כי קצת יותר עומק דיאלוגי בין המינים, דיוק במשחק וזהירות מנפילות לתוך סצינות הנראות כלקוחות מקומדיות אמריקניות לעוסות (כמו תקרית ארוחת הפסטה ברוטב גראס של איצקו ולילך, בעת ביקורו של הבוס של לילך או ההירדמות של טלי תוך כדי ההכנות לסקס), היו עושות לרמזור רק טוב. אלו הדברים שהיו הופכוכים אותה מעוד "אוקיי קומדיה חמודה", ליצירת קאלט גאונית שתצוטט- בדיוק כמו האבטיפוס הסיינפלדי הנפלא, לאורך שנים.

ובכל זאת, רמזור הוא סיטקום נהדר. הוא מהנה מאוד לצפייה, נותן ייצוג למגוון המצבים בהם אנו נמצאים החל משלב ההיכרות ועד לשלב הילודה ונגזרותיה על מערכת היחסים, מתבגר ביחד עם הצופים ומתמודד גם עם סוגיות מתסכלות בדרך יצירתית חביבה. סופרלטיבים נוספים מגיעים לרמזור בזכות סצינות גאוניות השופעות תחכום וחוצפה ישראלית, הצגת "הישראלי המכוער" במיטבו באמצעות עיצוב מוצלח של חפר שלפעמים אפילו נורא קל לחבב, ובמיוחד לנוכח העובדה שבשונה מקומדיות "משתיקות מוח" על טהרת הלראות ולצחוק, רמזור מייצרת רגעי סמי-מציאות שהתרחשו, מתרחשים ויתרחשו בחיי הזוגיות של כולם. כאלו שיגרמו גם לצופה האדיש והמוכחש ביותר להזדהות, להתקומם, לייצר מודעות עצמית קצת יותר חזקה ובעיקר להתנחם בעובדה ש"זה קורה לכולם".

סטריאוטיפים וכמה אמיתות

אמיר וטלי למשל - זוג גנרי לכל הדעות; היא דיילת שנתונה בחודשים האחרונים בקדחת הריון שהופכת אותה לבת זוג נפיצה במיוחד עם נטייה לפיגור רגשי קל. הוא במאי כוריאוגרף שכל מטרתו כבר מתחילת העונה היא צבירת מעט שקט ושלווה - תנאים אידאליים ליצירת כוריאוגרפית ירקות מרשימה בים של הורמונים בלתי נשלטים.

בעוד אמיר עסוק בעיקר בחוסר אונים, בהכחשה ובאי הסתגלות למציאות ההריונית החדשה, עוברת בת זוגו ככל שמתקדמים הפרקים והעלילה, משגרת טיפוח עצמי, לימוד של טיפוח התינוק שטרם נולד באמצעות מוזיקה קלאסית ושיחות מוטיבציה. החל משלב היותו זיגוטה קטנטנה, תוך פיתוח תנודות רגשיות, קולות ושפת גוף של מילואימניק ממוצע.

מצד אחד, כל מי שהיה שם יודע, התופעות מדויקות: לצד המעבר למגורים בגוף זר, גדול, כבד ומרדני, מתחיל מרוץ התחמשות בשילב או בשקר כלשהו זול יותר, כאשר שלב ההתפתות לעגלת תינוק 4X4 עם פונקציות של ספינת חלל לא פוסח על-אף אחד. אותו קשר כואב כמעט לחיים האמיתיים מוצג במלוא תפארתו: אמיר יוצא למסעות נישנוש שבסופם אורבת ההשמנה, וטלי שמתוודעת לראשונה להתעגלותו של בעלה תוך שיחה עם חברתה, יוצאת למסע נגדי שכל מהותו הוא מיגור התופעה. היא מפגישה אותו עם תזונאי סאדיסט, ומשנה את אורחות חייו מהקצה אל הקצה תוך הטמעת מושגים חדשים כספירת קלוריות, הליכה מהירה וקלוריפון - הקו הקלורי של אקי התזונאי.

אך אי שם בדרך עוקרת מן השורש ומסרסת לבעלה המורעב והסמי -חטוב כל נטייה להומור או שמחת חיים. כאן אצלנו בחיים האמיתיים, זו יכולה להיות השמנה מינורית, התקרחות - מוכחשת או לא, וגם טעם מזעזע בבגדים. הנקודה היא שאנחנו כבנות זוג עירניות ודואגות, מרגישות חובה מוסרית ובלתי נשלטת כמעט להחזיר את הבחור שלנו לאותו מצב אופטימלי בו קיבלנו אותו מלכתחילה.

זה מצחיק. זה מתואר בצורה נפלאה וזה מבדר. מצד שני, לא משנה עד כמה מציאותיות הסיטואציות ומתקיימות בוורסיה זו אחרת בכל בית זוגי או זוגי פלוס דור ההמשך, משהו בהפרזות, בעיצוב הדמויות ההגזמתי ובעיקר באינטרקציה ביניהן, פשוט לא עובר. זוהי לא רק הסטריאוטיפיזציה החזקה בה לוקה כל אחת מהדמויות (הנבעך רפה עמוד השדרה, ההורמונלית המשוגעת, הקמצן, הקומבינטור ואשת הקריירה החריפה), אלא דווקא חוסר האמינות המאפיין את הקשר בין כולן. ניקח לדוגמה את איצקו, יש לא מעט כאלה; קמצנים ותחמנים ממנו. באמת שלא חסר. כנ"ל גם לילך הנפוצה גם היא במחוזותינו מאז המהפיכה הנשית וכינונה של האישה החזקה החדשה, אך דווקא הקשר ביניהם נוסח "אתה סמרטוט רכרוכי ואני צוררת אכזרית", לא אמין ונראה יותר כמשחק תפקידים סאדו מזוכיסטי שיצא מכלל שליטה.

תאריך:  08/08/2011   |   עודכן:  08/08/2011
יעל רייף
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
נשים מטורפות, גברים אדישים
תגובות  [ 1 ] מוצגות   [ 1 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
סתם_1
9/08/11 22:29
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
הדרמה המתרחשת בין כתלי בית סוהר ישראלי, אינה מתמקדת במאבק בין שני מנהיגי קבוצות הפשע הכלואים בתא אחד, על שלטון יחיד. מאבק הכרוך באלימות, אונס, הלשנות, ומסתיים במוות. בהפקת סמינר הקיבוצים בולטים דווקא הטיפוסים השוליים, עם סיפוריהם האישיים, בעיותיהם, ומאבקם לשרידות בתוך הקלחת ומאבקי-העל שבתאם. לצעירים כאן חסר התחקיר שעשו בזמנו השחקנים בתוך כתלי הסוהר, עם הטיפוסים המקוריים עליהם נכתב המחזה. דבר שהשפיע עליהם עמוקות.
08/08/2011  |  עליס בליטנטל  |   כתבות
על-פי סקרים שונים, 95%-65% מהנשים ההרות, נוטלות בנוסף לתוספי מזון וצמחי רפואה שונים, גם תרופה אחת או יותר במהלך ההריון. לדברי חוקרים אמריקנים, קרוב למחצית מהנשים ההרות מקבלות מרשמים לתרופות שלגביהן אין שום עדות קלינית לבטיחותן לשימוש במהלך ההריון. עם זאת, קיימות מספר תרופות ששימוש מושכל בהן הוא בטוח. בכל מקרה, היוועצות עם הרופא המטפל מומלצת בהחלט ואף הכרחית.
08/08/2011  |  ד"ר דורית וולף  |   כתבות
אחד מדרי האוהלים בשדרות רוטשילד בתל אביב התפרץ אתמול אל עמדות השידור של ערוץ 2 וערוץ 10 תוך כדי שהכתבים במקום העבירו דיווחים חיים על ההתפתחויות האחרונות בתנועת המחאה. אירוע זה יכול לסמל את העמדה הדואלי של כמה מן המפגינים כלפי תפקידה של התקשורת במהלך שחוללו. אסף לוי, אחד ממארגני המחאה ועיתונאי לשעבר ב"כלכליסט" ו"7 ימים", אומר כי היחס הכפול אל התקשורת החל כבר ביום הראשון.
08/08/2011  |  אורן פרסיקו  |   כתבות
חכים עוואד, תושב הכפר עוורתא, הורשע בבית המשפט הצבאי שומרון ביום שלישי (2.8.11) ברצח בני משפחת פוגל בישוב איתמר הסמוך לכפר מגוריו. חכים, יחד עם קרוב משפחתו אמג'ד עוואד, חדרו ב-11 במרס 2011 לישוב איתמר ורצחו בדקירות סכין את בני הזוג אודי ורות פוגל וילדיהם יואב, אלעד והתינוקת הדס. שני הרוצחים מזוהים עם ארגון הטרור החזית העממית לשחרור פלשתין. משפטו של אמג'ד עוואד טרם הסתיים. ההנחה הסבירה היא שהשניים ידונו לתקופת מאסר עולם.
08/08/2011  |  יהונתן דחוח-הלוי  |   כתבות
לפני י"א שנה, בה' באב תשנ"ט, הלך מאיר אריאל לבית עולמו. לאחר מותו זכה מאיר אריאל לתהילה גדולה באופן משמעותי מזו שזכה לה בחייו (בחייו הוא היה יוצר מאוד מוערך, אך בהופעותיו היה קהל דל והוא הרבה להופיע בעיקר בפאבים קטנים לפני קהל מצומצם).
07/08/2011  |  יאיר וענת טיקטין  |   כתבות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
ציפי לידר
ציפי לידר
למרבה האירוניה, בתו של פרעה היא שהצילה אותו ובסופו של דבר פרעה בכבודו ובעצמו גידל את משה בארמונו, וסלל את הדרך לגאולה    האדם חושב, והאלוקים צוחק
דן מרגלית
דן מרגלית
בעבר אנשי ציבור הכחישו שחטאו בעבירות של הצווארון הלבן, לקחו כסף? לא ולא    עתה הרושם הוא שכאשר מטיחים בהם זאת הם משיבים לא בהכחשה אלא ב"אז מה"?
רפאל בוכניק
רפאל בוכניק
מאז אסון ה-7 באוקטובר 2023, ניכר כי המושג "הפקרה" נחרת בשיח הציבורי כתיאור מצב המייצג את אשר פקד אותנו ביום המר והנמהר ההוא - קלות הבלתי נסבלת של ייחוס אשמת "הפקרה" לממשלת ישראל
עמנואל בן-סבו
עמנואל בן-סבו
מה גרם לאנשים הרואים בעצמם מצביאים מהוללים, חכמים גדולים, נבונים נושאי פרסים, אסטרטגים בעלי חכמה רבה, להתנגד כל כך ו"להרוג" באיבו את החלום, את הציפייה, את הכמיהה של יהודים מגורשים ...
שלט בכיכר פלשתין בטהרן [צילום: ואחיד סלמי, AP]
איל השקס
האירנים שיגרו עלינו טילים, וזו עילה מוצדקת לסקירה על כלכלת אירן    ספויילר: לא כל כל מוצלחת    מהן בעיות היסוד של הכלכלה האירנית? מה קרה בכלכלת אירן בשנה החולפת? ומה קרה כלכלית מאז מ...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il