משרדי עורכי הדין גדלים מיום ליום, הפירמות מתמזגות, מספר עורכי הדין גדל, ועורך הדין הממוצע נדרש לעסוק יותר ויותר בניהול עסקי לצד תחומי התמחותו המשפטיים. אוניברסיטת תל אביב מציעה כעת קורס בניהול עסקי של משרדי עורכי דין, קורס ראשון מסוגו בישראל.
יוזמי הקורס אמרו, כי מטרתו היא להעמיק את הידע הדרוש לניהול משרדי עורכי דין מסדרי גודל שונים, הפועלים בסביבה העסקית, באמצעות גישות עכשוויות המבוססות על ידע תיאורטי ומעשי.
בין נושאי הקורס: משרדי עורכי דין כארגון, ניהול פיננסי וכלכלי במשרדי עורכי דין, ניהול משרדי עורכי דין, קשיים ודילמות, שיווק וניהול קשרי לקוחות, הטכנולוגיה בשירות משרדי עורכי הדין ועוד.
את הקורס מרכזת ליאורה לבנשטיין, יועצת ארגונית בכירה ובעלת "אנשי מפתח", משרד לפיתוח ארגוני המתמחה במיזוגים, שותפויות וייעוץ ארגוני למשרדי עורכי דין. לבנשטיין היא בעלת תואר ראשון ושני מאוניברסיטת תל אביב, ודוקטורנטית בתחום Legal Management. היא עוסקת מזה 12 שנה בייעוץ ארגוני למשרדי עורכי דין בהיבטים הארגוניים, האנושיים והפיננסיים, וביניהם תגמול שכירים ושותפים, פיתוח עסקי ומבנה השותפות.
הקורס ייערך במסגרת לה"ב - לימודי הכשרה בניהול של הפקולטה למינהל עסקים באוניברסיטת תל אביב, וירצו בו מרצי הפקולטה וכן עורכי דין מובילים.