|   15:07:40
דלג
  אביתר בן-צדף  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
למה לעשות תואר שני במנהל עסקים?
קבוצת ירדן
כיצד להכין בבית שייקים מיין

הופרכו השמועות על קיומה של משטרת ישראל

עוד כמה תגובות קצרות בדרך כלל - גם מהמותן - בנושאים גדולים כקטנים, שהציקו לי, או עניינו אותי מכתב אישי ליקרה מכל, ידוג נא דגים באקווריום עִזרו לו לממן טרור פלשתיני, תקשורת מול הרחובות והכיכרות הריקים ודי לחוסמי הביקורת
30/08/2011  |   אביתר בן-צדף   |   מאמרים   |   תגובות
יוחנן דנינו. לא היה מסוגל להתמנות למפכ''ל בשום מדינה שומרת חוק [צילום: פלאש 90]

יקרה שלי

עוד מעט יום הולדתך, ושימחת אותנו מאוד לפניו - כשם ששימחת אותנו מאז הולדתך.
מזל טוב, אמא.

חסר תבונה וללא רגישות

כמו הרבה דמויות מובילות בזמר הישראלי -שילבה מרגלית צנעני קריירה של זמרת בינונית למדי, לטעמי, עם הרבה רעש ועם כוכבוּת בלתי-מובנת. יש הרבה כמותה, הבטיח לי מבין במוזיקה ישראלית, ויהיו עוד. הנה הם באים ...

עכשיו צנעני הנה הסיפור עצמו, וזה מאפיין מאוד את עונת המלפפונים - תקופה דלה, שאין מה לכתוב בה. ויש לי חשד, שהיא העץ הגבוה, שמשטרתנו רוצה להיתלות עליו. "אינני רוצה להתייחס לגביי מרגלית צנעני אלא לתופעה של אזרחים נורמטיביים שמחפשים את המזור או הסיוע בפתרון סכסוכים אזרחיים בקרב העולם העברייני. זו תופעה מסוכנת. יש כאן עבירות פליליות קשות. אנחנו מחזקים את העולם העברייני, את ארגוני הפשיעה, אין דבר מסוכן יותר לדמוקרטיה מאשר סכנת ארגוני הפשיעה והשחיתות הציבורית, זוהי סיכון אסטרטגי לדמוקרטיה הישראלית ויש לעקור אותן מהשורש", אמר רב-ניצב יוחנן דנינו, המפקח הכללי של המשטרה.

מעבר לעובדה הקלה, שרנ"ץ דנינו לא היה מסוגל להתמנות למפכ"ל בשום מדינה שומרת חוק ומוסר, אני סבור, שדבריו מלמדים על כך, שהוא חסר תבונה וגם אין לו רגישות.

מי שיש לו גוש חמאה על ראשו, לא יוצא אל השמש - אומר הפתגם. רנ"ץ דנינו אינו מסוגל לחשוב מדוע פונים אנשים מן היישוב - ולא רק צנעני - אל העולם העברייני, כדי לפתור סכסוכים. בין השאר, זה נובע מחידלונה של משטרתנו, שאינה מסוגלת לעשות דבר פרט להטרדת האזרח ולאלימות נגד חפים מפשע.

לפי הסיפור, חייב אלמוני כסף לגברת צנעני, ומסרב לשלמו. בעברית פשוטה - גנב. כמותה יש רבים, שיודעים כי אין טעם לפנות למשטרה, לבתי-המשפט, או להוצאה לפועל. ואיש הישר בעיניו יעשה.

אם תלך למשטרה, תבזבז צנעני זמן, עצבים ומאמצים על משהו, שאינו יכול לעשות דבר. היא לא אשמה. כבר הרבה עשרות שנים עומדים בראש משטרתנו סדרות של חדלי-אישים, ששיבשו לחלוטין את המטען הגנטי של הגוף החולה משיח' ג'ראח. כמו רבים, יודעת צנעני, שכל השמועות על קיומה של משטרת ישראל, הופרכו מזמן, ואין דין ואין דיין במקומותינו.

במקום להעמיד לדין את צנעני, ולעשות על גבה ליטרות של יחסי ציבור - מפכ"ל ישר היה מתפטר, מחזיר את המפתחות, והולך לדוג דגים באקווריום. שום דבר בעל אתגר. המפכ"ל דנינו יירשם בתולדות משטרת ישראל כרפורמטור גדול, כיוון שהנהיג מדים שחורים לשוטרי הסיור - הישג אדיר, שבגינו גם יומלץ לפרס ישראל על מפעל חייו.

אנטישמי חמדן

ברדיו מתנגנת פרסומת, הקוראת לאזרחי ישראל להעשיר אנטישמי, כדי שיוכל להמשיך להשמיצנו, ולעזור לאויבינו להשמידנו.

לאנטישמי הזה קוראים, יורגו דאלארס, וכמו רבים בעלית היוונית הוא עוכר ישראל. למרות זאת, הזמינו אותו להופיע בארצנו, כי מישהו הבין, שניתן לעשות קופה לא-קטנה על גבנו, מבלי לבדוק בציציותיו של האורח.

"דאלארס, שידוע כאמן המחויב לקידום מטרות חברתיות ולמען אוכלוסיות הסובלות מדיכוי ומפגעי מלחמה, נמנע משך מספר מלהופיע בישראל בעקבות הסכסוך הישראלי-פלשתיני. ב-2001 אף השתתף בקונצרט צדקה 'למען הגנה בינלאומית לעם הפלשתיני ולמען הסיום המיידי של הכיבוש'" - דיווח Ynet בלשון מכובסת.

בעברית של יום-יום, דאלארס תומך במאבק הפלשתינים להשמדת מדינת ישראל (לשמאל יש, כמובן, אוצר של ביטויים מכובסים לתאר זאת בשפה רפה), והחרים את ישראל עד שנת 2007. אז חזר להופיע בישראל, ותרם את הכנסות מופעו הראשון בארץ ל"רופאים לזכויות אדם" - ארגון, שעוסק בסיוע לפלשתינים, בתמיכת הקרן החד"שה לישראל.

זו תהיה הופעתו השישית בארץ, ולקראתה תקף הזמר האנטישמי את ישראל, כדי להצדיק את ביקורו בארץ. הרי, אחרי הכל, כלכלת יוון מקרטעת, ושתי הופעות ותקליטור הנם מקור לא רע להכנסות במטבע חוץ עבורו; והוא אפילו יוכל לממן טרור פלשתיני על חשבוננו.

יהודה דרורי, שקרא מאמר על בואו של הזמר ארצה, כותב: "זה לא היה כל-כך נורא, אלמלא הוא [דאלארס] פתח עלינו פה גדול ומלוכלך, וקורא לנו, 'פשיסטים'; מצדיק את פושעי ה'מרמרה'; ורואה בפלשתינים מין גזע מסכן, ושוכח שהם אבירי חגורות-הנפץ והקסאמים.

"מעריב מבטיח לנו בחגיגיות ... ראיון גדול אתו ... ושם בוודאי נשמע שהוא תורם להרבה 'ארגוני שלום' אנטי-ישראלים מוכרים, שהוא כואב את ירידת השמאל הישראלי, ושאנחנו כובשים פשיסטיים (ביטוי אהוב מאוד עליו).

בואו ונתייחס למקצועו של דאלארס, מציע דרורי: "אני שואל פה כל אחד ואחד, האם תתרום לנבל האנטישמי הזה ולו פרוטה אחת?! האם ייתכן שכולנו נפגין כבוד עצמי ונחרים את הופעותיו ואף נעמוד עם שלטים סביב מקום הופעתו, וניתן לו ... את ההרגשה, שהוא לא רצוי פה.

"אני יודע שיהיו בינינו נמושות מקרב אנשי השמאל, שאף שאין להם כסף לשכר דירה, הם ימצאו כסף לרכוש כרטיס [להופעותיו], אבל הם לא יצליחו למלא את אולם ההופעות, וזאת הוא צריך לראות ולחוש.

"ומדוע שלא תודיעו לדלאראס כבר עכשיו, באתרו, galanis@ceid.upatras.gr, שאינו רצוי פה כלל? מה דעתכם עליו ועל הפשיזם ועל הרצחנות הפלשתינית, ושיילך 'לדפוק את עצמו' (אפשר באנגלית ...) בשכם, או ברמאללה". ומסכם דרורי, "אני טוען שאנחנו אומה עם כבוד עצמי ולומדים לנהוג בהתאם".

אדישות

כמה מאות הגיעו להפגנה, שיזם השמאל במוצאי-שבת, והתקשורת הופיעה למקום במלוא תפארתה - ואפילו הקצו לכך שידור "חי" בקול ישראל, שהחל קצת לפני האירוע, כדי להכין את הקהל לקראת ההפגנה.

אזני ערלה, אך נדמה לי ששמעתי אכזבה של הכתבים, שסיקרו רחובות ריקים וכיכרות ריקים. יתר על כן, שמנעתי גם ניסיון להמעיט בחשיבות הסכסוכים הפנימיים שן "מנהיגי" המחאה - בין מי שבאו מן הרחוב, ומודאגים באמת ממצבם, לבין ואלה שנשלחו על-ידי גורמים פוליטיים, שהתכוונו להסית ולחתור. למרות זאת, לא חרגה התקשורת ממנהגה, ולא ניסה לבדוק מי מימן את היוזמה, ומי עומד מאחוריה - דבר קל ביותר, שאפשר לעשותו בשיטוט באינטרנט - כפי שעשה בועז ארד - אבלך רק אם יש לתקשורת מוטיווציה לברר את העניין.

ביקורת בונה

יהודה דרורי (ראו סעיף ג') היה מראשוני הצנחנים בשנות החמישים, ולפני כשלושים שנה קצין מטה באגף התכנון. כשערכתי את מערכות, כתב-העת הצבאי, פרסמתי ברצון רב מאמר שלו, ומאז אנחנו שומרים על קשר.

מאמריי - ובעיקר, האחרונים - המבקרים בחומרה רבה את מערכת ביטחוננו אינם לרוחו. במאמר באתר מחלקה ראשונה, הוא ביקר אותי עם חבורה של מבקרי הצבא. "אף מאמר שלכם לא יתקן את מה שדרוש תיקון. יש כתובות לביקורת: מבקר מערכת הביטחון, מבקר המדינה, חברי ועדת החוץ והביטחון בכנסת" - הוא פוסק.

כיוון שניסיתי בימי חיי לפתוח כמעט כל דלת, כדי להכניס את דבריי ואת הצעותיי - אני מערער על דבריו. אדרבא, ניסיוני מלמד, שהגופים שהזכיר משמשים עלי תאנה ומסלקה לכביסת הביקורת ולהתשת המבקרים. ואולי גם חותמת גומי לאישור גחמות מערכת ביטחוננו.

מאז ומתמיד "ביקורת בונה" היא ססמת הקרב של סותמי הפיות. לביקורת יש ערך בפני עצמה. כמו בתיאטרון, או במסעדה: המבקר בוחן את הנעשה, ומעיר הערות. הוא אינו צריך להיות מחזאי/שחקן/בימאי/שף.

בתחילת עבודתי כדובר אוניברסיטת תל אביב, נפגשתי עם פרופ' חיים בויקיס עליו השלום, שהיה דיקן הפקולטה לרפואה. הוא שמח לפגוש אדם ביקורתי, שלא קיבל דברים כפשוטם, שוחחנו על הרבה דברים, ופרופ' בויקיס פרס בפניי את תפיסת עולמי, והזהיר אותי ממכשלות בעבודתי.

אחד הדברים המעניינים ביותר של פרופ' בויקיס הייתה האמירה, שברפואה יש חשיבות עליונה לכושר לאבחן, ויש רופאים, שהפכו זאת לאמנות וירטואוזיות, וערכם לא יסולא בפז. לדעתו, המאבחן (דיאגנוסטיקן) המעולה שווה בערכו למנתח וירטואוז.

וכמה הערות אישיות: אני מבקר את צבאנו מאז סיום טירונותי, לפני יותר מארבעים וחמש שנה, והייתי בעמדות (בסוף חיי הצבאיים, לפני כעשרים שנה ולא כפי שכתבת, ערכתי את כתב-העת הצבאי מערכות), שביקורתי נשמעה ונקראה. ושום דבר לא קרה. לא מפני שלא היה בה טעם. מערכות כרוך ונגיש, וניתן לקרוא את דבריי. גם כעת הם רלוונטיים), אלא שכפי שנאמר בהנסיך הקטן לאנטואן דה סנט אקזופרי: אין מקשיבים לתוֹכֵן (= אסטרונום) הטורקי, ובעברית - "גַּם זֹה רָאִיתִי חָכְמָה תַּחַת הַשָּׁמֶשׁ, וּגְדוֹלָה הִיא אֵלָי. עִיר קְטַנָּה, וַאֲנָשִׁים בָּהּ מְעָט; וּבָא אֵלֶיהָ מֶלֶךְ גָּדוֹל, וְסָבַב אֹתָהּ, וּבָנָה עָלֶיהָ מְצוֹדִים גְּדֹלִים. וּמָצָא בָהּ אִישׁ מִסְכֵּן חָכָם, וּמִלַּט הוּא אֶת הָעִיר בְּחָכְמָתוֹ, וְאָדָם לֹא זָכַר אֶת הָאִישׁ הַמִּסְכֵּן הַהוּא. וְאָמַרְתִּי אָנִי: טוֹבָה חָכְמָה מִגְּבוּרָה, וְחָכְמַת הַמִּסְכֵּן בְּזוּיָה וּדְבָרָיו אֵינָם נִשְׁמָעִים. דִּבְרֵי חֲכָמִים בְּנַחַת נִשְׁמָעִים, מִזַּעֲקַת מוֹשֵׁל בַּכְּסִילִים. טוֹבָה חָכְמָה מִכְּלֵי קְרָב, וְחוֹטֶא אֶחָד יְאַבֵּד טוֹבָה הַרְבֵּה [ההדגשות שלי - אב"ץ]" (קהלת ט', י"ד-י"ח). כיוון שהחוכמה לא הומצאה כאן (NIH), היא אינה שווה פרוטה. פעם חשבתי, שזה בגלל שאיני גנרל.; אך גם לכמה מידידיי הגנרלים אין מקשיבים, כיוון שחרגו מהמקהלה.

מאמריי, שדרורי מתגולל עליהם, מלאים בניתוחים (כמיטב יכולתי הדלה) ואם אפשר בדוגמאות מכל תולדות צבאנו. אך זו אינה בעייתנו. יכול להיות, שלמרות שאיני קטן, לצערי, אני שוטה ופסול לעדות. הבעיה הנה הצבא הכושל והמסואב, שמסכן את עצם קיומנו בתפקודו הכושל; ואנחנו רואים זאת חדשות לבקרים בחמישים השנים האחרונות. והקוראים גם יכולים להחליף את התיבה, "צבא", ב"מערכת ביטחוננו".

הכישלון, הסיאוב והשכול מתנחשלים עלינו זה כמאה שנה כיוון שצבאנו פועל ללא כל בקרה. בניגוד לדעת דרורי, איני מאמין ביכולת ועדת חוץ וביטחון לפקח על הצבא. ובעיקר - לא בעידן של רמאי דגול כמו אהוד ברק, שהפך את השקר ואת ההונאה לדתו האחת והיחידה.

ולגבי נטייתי לתת את האמריקנים כדוגמה - אין קוראיי חייבים לקבל זאת. הלוואי, שיהיו לנו מערכת ביטחון וכוחות מזוינים, שיודעים להפיק לקחים, לתקן את עצמם, ולהשתפר - כמו לאמריקנים. מבחינת הסיאוב - אנחנו עולים עליהם בהרבה. מנו כמה גנרלים יש לנו, למרות שצה"ל הוא רק כשליש מצבא היבשה האמריקני ...

הניסיון הישראלי מלמד על צבא כושל, למרות שהשקענו בו את מיטב חלבנו ודמנו. הגיע הזמן, שנלמד גם מאחרים. למה דווקא לך, יהודה, מפריעות דוגמאות מצבאות זרים?! חכמים לומדים מניסיונם של אחרים.

והערה אחרונה: נעמה לי ההקבצה עם פרופ' מרטין ון קרפלד, שנחשב - בעולם ולא אצלנו (שהרי המצאנו את כל החוכמה, ואין לנו מה ללמוד כלל) - לאחד מגדולי ההיסטוריונים הצבאיים, החיים בדורנו. ביקרתי לא-אחת במאמריי את תפיסותיו של ון קרפלד, אך הוא אינו קטלא קניא. לא בכדי ספריו נמצאים בכותל המזרח של ההיסטוריה הצבאית.

תאריך:  30/08/2011   |   עודכן:  30/08/2011
אביתר בן-צדף
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
הופרכו השמועות על קיומה של משטרת ישראל
תגובות  [ 26 ] מוצגות   [ 26 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
ש. סנ"צ בדימוס
30/08/11 12:38
 
מה שנכון שהבעיה
30/08/11 14:57
 
וחקירת יכולת
30/08/11 23:23
2
המשטרה מפחדים
30/08/11 12:48
3
zoomarch
30/08/11 12:54
4
ע.ג.
30/08/11 13:00
5
יהודה דרורי
30/08/11 13:27
6
משה, עורך-דין
30/08/11 13:32
 
אביתר בן-צדף
30/08/11 15:06
 
ש. סנ"צ בדמוס
30/08/11 17:31
 
אב יתר בן-צדף
30/08/11 19:33
 
ש. סנצ בדימוס
30/08/11 21:08
 
תגובה מייצגת
1/09/11 00:59
 
ע.ג.
30/08/11 21:57
 
י שראל
30/08/11 22:52
 
אביה הכהן
31/08/11 09:16
 
בוחשים
31/08/11 10:33
 
הS.S בטרבלינקה
31/08/11 14:20
7
אבל למה חושש להזד
30/08/11 23:38
 
ש. סנ"צ בדימוס
31/08/11 09:30
 
חי בסרט ומנותק
31/08/11 10:24
8
את סודותיה
31/08/11 00:02
9
שלא יגיש הצהרת הו
31/08/11 00:08
10
קורא
31/08/11 08:32
11
היטלר היה צייר
31/08/11 11:27
12
הניה
1/09/11 09:36
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
צוות מחקר בינלאומי של מדענים, ובהם ד"ר אבישי גל-ים ותלמיד המחקר יאיר הרכבי, מהמחלקה לפיסיקה של חלקיקים ואסטרופיסיקה במכון ויצמן למדע, וד"ר ערן אופק מהמכון הטכנולוגי של קליפורניה (Cal Tech), שעתיד להצטרף למכון, גילה באחרונה סוג חדש ולא מוכר של כוכב מתפוצץ - סופרנובה. בסריקת הבזקי אור המעידים על התפוצצויות כאלה - הנעשית במסגרת פרויקט מחקר במצפה הכוכבים על-שם פלומר שבקליפורניה - התגלו ארבע סופרנובות חדשות שאינן מתאימות לאף דפוס מוכר. בהמשך התברר כי שתי סופרנובות נוספות, שהתגלו בעבר, שייכות גם הן לסוג החדש.
30/08/2011  |  מכון ויצמן למדע  |   מאמרים
כוכבים מתפוצצים הם "בתי החרושת" שבהם מיוצרים כל החומרים המרכיבים את גופנו. במובן הזה, אנשים עשויים, למעשה, מאבק כוכבים. הביטוי "כוכב" מתייחס לשמש מסוג מסוים (כדור-הארץ, למשל, הוא כוכב-לכת, ולא כוכב ). התפוצצויות כוכבים, המכונים "סופרנובה", הם אירועים אנרגטיים מאוד, מאירים לעיתים את שמי הלילה. ההתפוצצות נובעת מהפרת האיזון בין כוח הכבידה שמושך את החומר של הכוכב (השמש) פנימה, לבין החום שנוצר בתגובה הגרעינית במרכזו ודוחף את החומר החוצה.
30/08/2011  |  מכון ויצמן למדע  |   מאמרים
בנייה ירוקה היא בנייה חכמה המקנה למשתמשים איכות חיים בריאה יותר, תוך צמצום ההשפעות הסביבתיות. מטרת הבנייה הירוקה היא יצירת סביבת מגורים בריאה ונוחה, תוך הימנעות מפגיעה במשאבים טבעיים מתכלים. מטרה זו מושגת על-ידי שימוש בחומרים ממוחזרים ותכנון המאפשר חיסכון מרבי באנרגיה.
30/08/2011  |  אורי הלוי  |   מאמרים
"אתם יכולים להירגע, אין שביתה בספטמבר" - חוזר ומודיע בקולו המוכר, בתשדיר "חגיגי" מיותר ויקר, אדון רן ארז, ראש הסתדרות המורים, לקראת פתיחת שנת הלימודים. הנה כי כן חידוש בארצנו: "אין שביתה" - זה הניוז, זו החדשה, וכדי להעצימו חוזרים עליו בגאווה בלתי-נסתרת חזור ושדר ברשת ב'. הניוז האמיתי העולה מהתשדיר הוא שאני, רן ארז, חי וקיים, ותשמעו ממני ברצונכם ושלא-ברצונכם, בין בשביתה ובין באי-שביתה. אכן, שיעור מאלף לתאבי פרסום.
30/08/2011  |  יוסי אחימאיר  |   מאמרים
במסגרת נסיבות החיים בימינו, נשים רבות מתגוררות לבדן בדירות או בבתים ולא אחת מתעורר אצלן הצורך או הרצון לבצע עבודות שיפוצים. ישנה לעיתים נטייה לחשוב שעבודות שיפוצים של דירה קיימת, הן עבודות פשוטות יותר מעבודות של בניה חדשה לגמרי. הדבר אינו בהכרח נכון, ולעבודות שיפוצים של דירה קיימת יש היבטים מורכבים לא פחות. במאמר זה ננסה לפרט את השלבים הבסיסיים לקראת ביצוען של עבודות כאלה, וניתן מספר המלצות, כדי להקל על הקוראות את קבלת ההחלטות.
30/08/2011  |  אברהם אלטלף  |   מאמרים
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
בצלאל סמוטריץ'
בצלאל סמוטריץ'
הרבה זמן כבר לא חוויתי פער גדול כל כך בין המציאות לסיקור המעוות שלה בתקשורת הישראלית    צר לי לקלקל למחרחרי הריב והמחלוקת, אבל מה לעשות, פשוט הייתי שם וזה היה הרבה פחות דרמטי...
איתמר לוין
איתמר לוין
עם חיוך תמידי והמון סבלנות ואנושיות, חוי טוקר מנהלת בנינוחות דיוני חדלות פרעון - אם כי לעיתים תכונות אלו גורמות לה לאפשר לעורכי דין להאריך מדי ואף לנהל שיחות ממש מתחת לדוכן
מנחם רהט
מנחם רהט
כבר יש חרדים מתפכחים אשר מודים בפה מלא שטענות כמו ערך לימוד התורה, תורה מגנא ומצלא, החשש מחילון בצבא וכדומה, אינן מוסריות ומנוגדות לדעת גדולי הדור הקודם, שחייבו גיוסו של כל מי שאינ...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il