|   15:07:40
דלג
  מנחם רהט  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
החברה המצויינת למוצרי CBD כבר בישראל
כתיבת המומחים
כל מה שצריך לדעת על הפסקת הריון

רוצי, שלי, רוצי

אדמו"רי השמאל הקיצוני פתחו במסע הכפשות נגד המועמדת המובילה לראשות העבודה, רק מחמת ציוניותה
31/08/2011  |   מנחם רהט   |   מאמרים   |   בחירות/מפלגות   |   תגובות
שלי יחימוביץ'. השמאל הקיצוני בפאניקה [צילום: פלאש 90]

הרבה מים זרמו בירדן מאז התנהלה מפלגת העבודה על בסיס אידיאולוגיה ציונית בריאה, שמכוחה הקימה מדינה ויזמה בניית מאות התנחלויות ברחבי יש"ע ושכונות בירושלים, ועד לימי השפל שלה, בהם הפכה למפלגת שמאל, על סף הפוסט ציונות, המסוגלת לשמש בית פוליטי לטיפוסים מן השמאל הקיצוני דוגמת יריב אופנהיימר, מראשי שלום עכשיו, וחבריו מתהומות השמאל הסהרורי. ספק אם אנשים כמו יצחק רבין, לא היו נבעטים ממנה בגסות, לנוכח עמדותיו בימיו האחרונים: לא לחלוקת ירושלים, לא לוויתור על בקעת הירדן, לא לפירוק גושי ההתיישבות ולא לחילופי שטחים.

עכשיו מנסה אחת מחמשת המתמודדים בפריימריז על ראשות העבודה (שיתקיימו בעוד פחות משבועיים, ב-12 בספטמבר), ח"כ שלי יחימוביץ', להחזיר אותה מחיק השמאל הקיצוני אל עצמה. שלא תהיה טעות: היא לא מתיימרת לאמץ את משנתם הציונית של בן-גוריון ולוי אשכול. היא גם אינה מצטרפת למפד"ל חדשה או לאיחוד הלאומי. היא בפירוש מדברת על תפיסת עולם של מרכז-שמאל: אימוץ מיתווה קלינטון (מדינה פלשתינית ברוב שטחי יו"ש, פרט לגושי ההתיישבות וחילופי שטחים) ועל "חלוקה מסויימת של השכונות בירושלים".

אבל דיבורים אלה, בזכות קלינטון וחלוקת ירושלים, לא עמדו לזכותה, בעיני טריבונל השמאל. הצהרותיה כי מפעל ההתנחלות אינו מעשה פשע, וכי ממשלות מפא"י-העבודה הן שהקימו את רובן, הוציאה את חברי 'חזית הסירוב' של השמאל הקיצוני משלוותם. דיבוריה ששללו חרם על מוצרי ההתנחלויות, והערכתה שחיסול ההתנחלויות וגירוש המתנחלים לא יביאו צדק חברתי, ממש הטריפו את דעתם של אבירי השלום המזוייף וזיכו אותה במטר של חרפות וגידופים, עד כדי האשמה בבגידה בשמאל. הבנתם את זה? - מתמודדת שמדברת על מדינה פלשתינית גדולה וחלוקת ירושלים, אינה פחות מבוגדת, על-פי אדמו"רי השלום האכזב.

סיכול ממוקד

הכל החל כשעיתון הארץ העניק ליחימוביץ', המובילה בכל הסקרים מקרב חמשת המתמודדים (יחימוביץ, בוז'י הרצוג, עמרם מצנע, עמיר פרץ ואראל מרגלית), במה מרווחת, ששה עמודים, במוספו השבועי (19.8.11). מי שמכיר את הארץ מבין, כי לא טובתה של יחימוביץ' עמדה בפניו של העיתון, שעוסק בין היתר בהרצת אריה דרעי לפוליטיקה, בתקווה שיגזול קולות מהימין לטובת השמאל, אלא הרצון ליצור את עמדת הירי שממנה יטיחו בה בליסטראות מילוליות. (הארץ, למשל, פירסם מאמר רצוף סילופים עובדתיים חמורים, של פרופ' רז-קרקוצקין, שנועד להכשיר את שובו של דרעי לפוליטיקה, אך סירב בתוקף לפרסם מאמר תגובה, שבו הזים ד"ר מאיר גלבוע, אחד לאחד, את סילופיו הגסים של רז-קרקוצקין לטובת דרעי).

הראיון בהארץ גרם הלם בשמאל הקיצוני. מועצת גדולי השמאל נערכה לבצע בה סיכול ממוקד, לנוכח אמירות כפרניות שיצאו מפי יחימוביץ: "חד-משמעית, לא אלך להפגין בבילעין"; "האמירה שאם לא היו התנחלויות, אז הייתה מדינת רווחה בתוך גבולות ישראל, אין לה קשר למציאות"; "אני כופרת בטענה שפחות כסף להתנחלויות ולביטחון פירושו יותר מדינת רווחה, זה לא נכון עובדתית"; "אני בוודאי לא רואה במפעל ההתנחלויות חטא ופשע. לשעתו זה היה מהלך קונצנזואלי לחלוטין, ומי שקומם את ההתיישבות בשטחים זה מפלגת העבודה. זאת עובדה היסטורית"; "אני אקנה שמן זית מהר ברכה מפני שאיני דוגלת בחרמות", ועוד.

ה'חזרה בתשובה'

חברי מועדון השלום ההזוי נדהם לגלות שיחימוביץ' היא לא רק סוציאל-דמוקרטית, ולא רק מרכז-שמאל, אלא גם עדיין מעט ציונית. לא אנטי לאומית ולא פרו פלשתינית. וזה בעצם חטאה הגדול: חוצפתה של מי שהייתה מטובי ילדי השמאל, שאפילו הודתה כי אי פעם הצביעה לכנסת לטובת חד"ש הקומוניסטית-פלשתינית, להכריז על 'חזרה בתשובה' ולשוב לאגף השמאלי של הציונות.

למן אותו רגע חברו נגדה כל מסיתי השמאל הקיצוני, ובהם גדעון לוי חובב הפלשתינים המושבע, זאב שטרנהל שנתפרסם בהצעתו החכמה לעלות על המתנחלים בטנקים, יריב אופנהיימר אוייב המתנחלים משלום עכשיו, נחום ברנע ממוקיריו של אולמרט ובעל פרס ישראל שחבריו תומכי אולמרט סידרו לו, ועוד רבים ששיפדו אותה על בגידתה במלחמה הסיזיפית שגזרו על עצמם בכירי השמאל, מעתה ועד עולם, כנגד כל דבר לאומי, יהודי וציוני: המתנחלים, הציונות הדתית, החרדים, הליכוד, הממשלה, וכמובן שנואי נפשם עד סוף הדורות, נתניהו וברק.

גדעון לוי, למשל, ששנאתו אומנותו, לא היה מוכן להשלים עם יחימוביץ' החדשה שאינה מצטרפת לחגיגת ההסתה הבלתי נגמרת שלו כנגד ההתיישבות בשטחים ובירושלים. "שמאל מזוייף, שמאל מושחת", הוא כינה אותה במשטמה מתפרצת, והגדירה "סוציאל-דמוקרטית ללא מוסר, לאומנית בדיוק כמו הימין, שמאל מעוות ומושחת; העבודה הישנה והרעה", ולא נחה דעתו עד שהוסיף כי היא היא בעלת "השקפת עולם לאומנית וחשוכה... אוייבת הצדק... כוכבת הלאומנים והמתנחלים".

מי זו רחל יחימוביץ'?

בדרך זו הלכו שאר כהני השמאל הקיצוני. נחום ברנע, גם הוא מתפרנס יפה מן השנאה, טען שהיא בכלל סוס טרויאני בעבודה, חפרפרת של הליכוד ומפלגת עצמאות של אהוד ברק. נו, באמת. "הפעם מדובר בתעלול הרבה יותר שנון: הליכוד ועצמאות מריצות מועמד במפלגה שלישית כדי להכות מפלגה רביעית". הוא הזהיר כי אם תיבחר יחימוביץ', כי אז היא תשאב בבחירות קולות שאמורים היו להגיע למנהיגת קדימה ציפי לבני, ואיתם תמליץ בפני נשיא המדינה על נתניהו כמועמדה לראשות הממשלה. "מי שבוחר ביחימוביץ' עשוי למצוא עצמו בוחר בנתניהו", מזהיר חתן פרס ישראל לתקשורת, נחום הנביא, שהגדיר את דבריה באותו ראיון "רדידות מעליבה", ונסחף לגלות לקוראיו, כי היא בכלל איננה שלי יחימוביץ כי אם רחל יחימוביץ'. איזה גאונות. ללקק את האצבעות. פוליצר מגיע לו.

קשה לדעת כיצד ינהגו בוחרי העבודה בפריימריז. אבל אם תאבי חיים הם, ועדיין נותרה בלבם ציונות שפויה, הם יצביעו בעד המועמדת הסבורה ש"המפעל הציוני הוא אחד המפעלים המוסריים והצודקים ביותר, אני חושבת, בתולדות האנושות" (כדבריה באותו ראיון, בניגוד לתפיסת השמאל הקיצוני, הרואה במיזם הציוני מזימה אימפריאליסטית, נאצית ולאומנית); שחושבת שציונות וסוציאליזם אינם תרתי דסתרי; שסבורה שיוזמת ההתנחלות, יציר כפיה של העבודה, אינו בגדר אוון ועוול; שמתעקשת לא לשנוא מתנחלים והתנחלויות (לעומת הדת החדשה של השמאל המושתתת על 'השילוש הקדוש' שלה – שנאת דתיים, מתנחלים וימניים); שדוגלת ביוזמת שר החינוך לפתוח את יום הלימודים בבתיה"ס בשירת ההימנון הלאומי שמאוד אהוב עליה, לדבריה, והיא אף מתנגדת להסרת המשפט: "נפש יהודי הומיה" מתוכו, וגם רואה בדגל הכחול-לבן סמל לאומי חשוב (בעוד השמאל הקיצוני מאוהב מן הסתם בבילאדי-בילאדי, אלא מה?, ובדגל השחור-לבן-ירוק-אדום הפלשתיני); כזו ש"הר הבית בהחלט מדבר אלי", כדבריה, והיא תומכת בסיורי תלמידים במערת המכפלה (השמאל בוודאי יציע סיורי תלמידים ב'שדות פלשת' של בילעין, נעלין ושייח' ג'ראח).

השמאל הקיצוני בפאניקה. עוד עמדה חשובה, ראשות מפלגת העבודה, עלולה להישמט מידיו לטובת תפיסת עולם ציונית שמאל-מרכזית. ורק על-מנת שזה יקרה, על הרוב הדומם, אבל השפוי, במפלגת העבודה, לעשות ולייחל לנצחונה של יחימוביץ'. רוצי, שלי, רוצי.

תאריך:  31/08/2011   |   עודכן:  31/08/2011
מנחם רהט
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
תגיות  / עוקבים מי ומי בפרשה - לקבלת רשימות חדשות עם הופעתן
 אבא (אוברי) אבן (איבן)   אברהים צרצור   אברהם הירשזון   אברהם זילברברג   אהוד ברק   אהוד רצאבי   אהרן אבוחצירא   אורי יהודה אריאל / Uri Yehuda  Ariel   אורי שרגא אורבך / Uri  Orbach   אורית זוארץ / Orit Zuaretz   אורית נוקד   אורלי לוי-אבקסיס / Orly Levi-Abekasis   אחמד א-ד`אהר   אטילה שומפלבי   אילן ליבוביץ'   אילן שלגי   איתן לבני (בנוזוביץ')   אליהו בן-דהן / Eliyahu Ben-Dahan   אליעזר אבטבי   אלכס מילר   אסתרינה טרטמן   אפרים תבורי   אריה מכלוף דרעי / Aryeh  Machluf Deri   אתי לבני   בנימין אבניאל (גטשטיין)   גדעון לוי / Gideon Levi   ג'ון אדוארדס   גילה פינקלשטיין   גלעד מנשה ארדן / Gilad  Erdan   דוד מנע   דן  גרטלר   דן מרידור / Dan Meridor   דניאל הרשקוביץ   דניאל-יצחק לוי   דרור זייגרמן   הרצל שפיר   ויצמן שירי   זאב שטרנהל   חיים אמסלם   חמאד אבו-רביעה   חנא סוייד   טובה אילן   יאיר שמיר / Yair  Shamir   יהודה-מאיר אברמוביץ'   יואב מני   יוליה שמאלוב-ברקוביץ'   יוסף שגל   יוסף שפרינצק   יורם מרציאנו   יחזקאל זכאי   יעקב כהן   יעקב פרי / Yaakov  Perry   יצחק אהרונוביץ' / Yitzhak  Aharonovitch   יצחק בן - ישראל   יצחק ברמן   יצחק זיגר   יצחק זיו   יצחק רבין / Rabin Yitzhak   יריב אופנהיימר   ישראל ישעיהו-שרעבי   כרמל שאמה-הכהן   לביב חוסיין אבו-רוכן   לימור לבנת / Limor  Livnat   מאיר גלבוע   מאיר זורע (זארודינסקי)   מאיר תלמי   מאיר-דוד לוונשטיין   מאשה לובלסקי   מוטי ששון   מחמוד א-נאשף   מיכאל פואה   מיכאל רצון   מיכל ליברמן-גילון   מיקי לוי / Mickey  Levy   מלי פולישוק-בלוך   מנחם אליעזר מוזס   מרדכי זר   מרטין שלאף   משה זלמן פייגלין   משה מוץ מטלון   מתנחלים   נדב פרי   נחום ברנע   נחום ניר-רפאלקס   נחמן שי   ניסן סלומינסקי / Nissan Slomiansky   סופיה רון-מוריה   סילבן שלום / Silvan  Shalom   עבאס זכור   עבאס זקור   עבדול-עזיז זועבי   עוזי לנדאו / Uzi  Landau   עינת וילף   עמיר ארמונד פרץ / Amir  Peretz   עמירה דותן   עמרי שרון   עמרם מצנע   ערי ז'בוטינסקי   פנחס לבון (לוביאנקר)   פניה (פאינה) קירשנבאום   פריג`א זוארץ   ציון פיניאן   ציפי לבני (שפיצר) / Tzipi  Livni   קדיש לוז (לוזינסקי)   ראובן ברקת (בורשטיין)   רוביק דנילוביץ'   רוחמה אברהם בלילא   רון בריימן   רוני בר-און   רחל אדטו   רן בנימיני   שלום זיסמן   שלום עכשיו   שלמה לביא (לבקוביץ')   שמואל תמיר כצנלסון   שרון שלום   תאופיק זיאד 
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
רוצי, שלי, רוצי
תגובות  [ 9 ] מוצגות   [ 9 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
קורןנאוה טבריה
31/08/11 13:05
2
אליהו חיים
31/08/11 13:55
3
יוא"ב
31/08/11 18:46
4
סתם_1
31/08/11 19:12
5
רונן גולדשטיין
1/09/11 05:54
6
דודי29
1/09/11 08:06
7
ותמסור הכל לאיסלם
1/09/11 08:46
8
יוח
2/09/11 01:26
9
אני אוהב את שלי
10/09/11 23:51
פורום: בחירות/מפלגות כתוב הודעה
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
הלוויה ראשונה
31/08/2011  |  דן אלון  |   מאמרים
רבות הן הנשים המאיישות כיום את הקבוצות בשמאל הישראלי- אלו המזדהות עם "המאבק הפלשתיני". כאשר מדובר בתמיכה ב"שאיפות הפלשתיניות", חשוב לזכור שיותר מאשר אלו הינן "שאיפות לאומיות", הן למעשה שאיפות המונחות על-ידי האיסלאם (לא רק הקיצוני...) שטוען לקדושתה של כל אדמת ארץ-ישראל על-ידי האיסלאם ומכאן, סירובם להכיר בלגיטימיות של מדינת ישראל כמדינת היהודים על אדמה זו (גישה זו נוגדת לחלוטין את הכתוב בקוראן אשר שם בפרוש קובע הנביא מוחמד שאלוהים נתן את ארץ ישראל ליהודים).
31/08/2011  |  יהודה דרורי  |   מאמרים
אני כמעט בטוחה שבמהלך חודש אוגוסט, ישראלים וישראליות לא מעטים חלמו בלילה חלומות מחלומות שונים על מרגלית צנעני ולא הבינו איך הגיעה לחלום הפרטי שלהם, במעמקי הלילה בעת שביקשו מנוחה לנפשם.
31/08/2011  |  שולמית קיסרי  |   מאמרים
קשה שלא להרים גבה על התנהלות המשטרה בעניין מעצרה של מרגלית צנעני. ניסיון סחיטה הוא חמור דיו כדי להעמיד אדם למשפט אבל הדרך שבה המשטרה נוהגת הנה מחוץ לכל פרופורציה. ברמה העקרונית מרגלית צנעני הייתה אדם נורמטיבי לחלוטין עד שהפרשה נחשפה על-ידי המשטרה. איש במשטרה לא ראה בה סכנה לציבור לפני שנעצרה, מה הופך אותה היום למסוכנת יותר שמחייב את המשך החזקתה?
31/08/2011  |  דן שיאון  |   מאמרים
לא, לצערי זו בינתיים אינה המחאה החברתית שלי.
31/08/2011  |  ראובן גפני  |   מאמרים
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
ציפי לידר
ציפי לידר
למרבה האירוניה, בתו של פרעה היא שהצילה אותו ובסופו של דבר פרעה בכבודו ובעצמו גידל את משה בארמונו, וסלל את הדרך לגאולה    האדם חושב, והאלוקים צוחק
רון בריימן
רון בריימן
יש לעודד השתתפות של ארצות הברית ושל "העולם הנאור" בחיסול בפועל של הפצצה האירנית המאיימת על העולם כולו, לרבות על הצ'מברליינים האירופיים, ולא רק על ישראל
רפאל בוכניק
רפאל בוכניק
גם בשעתה היפה של ישראל, כאשר העולם מוחא לה כפיים והתעשיות הביטחוניות הישראליות זוקפות קומה לנוכח ההצלחות הטכנולוגיות ללא אח ורע, יש בקרבנו כאלה המתעקשים "להשבית שמחות" ולגמד את ממד...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il