|   15:07:40
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
כל מה שרציתם לדעת על קנביס רפואי
כתיבת המומחים
מה צריך לדעת כשמתכננים חופשה באילת?
כל אחד רוצה לקבל כוכב על מדרכה בהוליווד [צילום: עכבר העיר]

הטראש שתקע אותי: נפרדים מלה לה לנד

למי שייך הביטוי המופלא "לשני הצדדים יש מטבע", מי יכתוב אחרי הגמר שיר בשבע דקות ומי עשויה להיכנס לנעליים של ג'ולייטה סיכום עונה של התוכנית הכי מצחיקה בטלוויזיה
06/09/2011  |   עכבר העיר עכבר העיר   |   כתבות   |   תגובות
   רשימות קודמות
  מוכרחים להפסיק לעשן
  מאסטר שף: מאסטר בתוכן שיווקי
  מאסטר שף: למה בכתה מיכל אנסקי?
  שמור אותי ממרגול: הסינדרלה התימניה מסוכנת. לכולנו
  "הצינור" חוגגת שנה: הפילטר של התוצרת הכי לוהטת ברשת

אני חי בלה לה לנד כבר זמן רב. לא בלה לה לנד משלי, עם חלומות על פוליצר או מחזור מכירות של תעשיית הארי פוטר, אלא בלה לה לנד של שישה זמרים מהקשת המורחבת של הפופ המזרחי / מה-שעושים-אביהו ודה-לוקו. ובעוד ימים אחדים יסגרו שערי הלה לה לנד הזו, וכולנו נזרק בחזרה לפנטזיות מקבילות, הרבה פחות מוצלחות, של רווקות קשקשניות או פריק שואו מצולם או פרחי זמר או מה שלא עובדים עליו כרגע בתעשיה.

כנזיר ריאליטי מחמיר, שנכנס ללה לה לנד כמעט כמו חוקר אנתרופולוגיה שמבקש לעמוד על הסיבות לתופעה, מצאתי את עצמי לומד עם הזמן לראות את "חי בלה לה לנד" באור שונה. זו לא התוכנית הכי טובה בטלוויזיה, אבל על-רקע ערימות האשפה שנשפכות מדי שבוע על המסך, ובז'אנר שלה בפרט, חי בלה לה לנד הייתה לאחת התוכניות הטובות שנעשו כאן. במגבלות הז'אנר, כאמור.

על הסיבות להצלחתה כבר עמדנו בעבר - מחוסר הנפיחות האופיינית לז'אנר ועד לליהוק המוצלח (מי היה מאמין שאתי לוי עוד תהיה כוכבת?). העילגות הפכה למאפיין הבולט ביותר של התוכנית, אבל לאו-דווקא לפנים האמיתיות שלה. כל מי שמתרכז בשעשועי הלשון מפרי מוחותיהם הלא קודחים של דודו אהרון ואתי, מפספס את העובדה ש"חי בלה לה לנד" - בזכות העובדות שכבר הוזכרו ואחרות שבלטו עם הזמן, כמו צמצום המניפולציות, הדחקת הסיפורים האישיים המרגשים והדרת הקהל מהשתתפות במשחק - הצליחה לצאת ממשבצת הריאליטי ולהתקבע כדרמה מבדרת בכיכובם של אנשים המסוגלים לייצר סביבם עניין. אין בזה ערך טלוויזיוני רב, אבל לפחות זה בידור טוב ולא מעליב. בנוף הריאליטי הישראלי זו מחמאה גדולה.

דרך ארוכה עברו דיירי וילה לנד מאז נכנסו בשערי הוליווד. מה הם עשו? לאן הם הולכים מכאן? ומי הולך כאן לנצח?

אביהו שבת - "בימים האלה, להיות חזק זה פלא"

"ב'לה לה לנד' ניסו לסכסך בינינו", סיפר אביהו שבת לעיתונאים עם שובו ארצה. זה בוודאי נכון - את המניפולציות של ההפקה אפשר היה לראות גם מבעד לערפיח של לוס אנג'לס - אבל לא מסביר את המאמצים העיקשים של שבת עצמו להסתכסך עם ג'ולייטה, ועם הצופים. שבת נכנס לוילה כחתיך של התוכנית, אבל חשף במהלכה דווקא את פניו המכוערות. הלוק, השירה, הכריזמה - הכל עמד בצלה של ההתעללות המבישה שביצע שבת במשך ימים ארוכים בשכנתו המאוהבת עד כלות. היא לא הפסיקה לנפח את בלון האהבה שלה, והוא לא הפסיק לנעוץ בו סיכות, כשחיוך זחוח על פניו.

בכלל, "לה לה לנד" לא עשתה טוב לאביהו. הוא שמע הרבה מחמאות על הלוק ההורס שלו - אבל אלו בערך כל המחמאות שהוא שמע. ומכיוון שלא בדוגמן עסקינן, אלא בזמר - ועוד הבן של ההוא מהחוף של טרפטוני - זו אינה הצלחה גדולה. אם אביהו חזר מהוליווד בלי תואר, בלי חוזה, בלי כלה יהודיה ואפילו בלי ג'ולייטה - זה כבר כישלון. אם כבר ריאליטי, מוטב שיפנה להבא ל"פרויקט מסלול" או ל"הרווק".

רגע השיא: יוצא עם נסיכה יהודיה מקסימה ומוזמן לאודישן ל"היפים והאמיצים".

רגע השפל: לוקח את ג'ולייטה לארוחה רומנטית, סוחט ממנה גילויי אהבה ביישניים ואז מודיע לה שאין צ'אנס.

שלושה דברים שגילינו עליו:

1. הוא עף על עצמו.

2. הוא לא עף על ג'ולייטה.

3. הוא לא יעוף להוליווד בזמן הקרוב.

משפט מייצג: משהו עם "כפרה".

ציטוט מיתולוגי: "נראה לך שאני יכול ללמוד את זה? מה, אתה דפוק, זה ארבעה דפים!"

מה יעשה אחרי הגמר: מעריצה.

המחליף בעונה הבאה: עומר אדם. ומרגול בתפקיד אורי פסטר.

סיכויי זכייה: 1 ל-10. לדודו יש את הקול - לאביהו יש את הלוק. זה אולי מספיק בשביל להיות אביהו שבת, אבל לא בשביל להיות אנריקה איגלסיאס.

אלון דה לוקו - "כולם רוצים להיות כמוני"

אף אחד לא הגיע עם האמביציות של אלון דה לוקו. עם ביצים שעומדות ביחס הפוך למידותיו ואנרגיות שיכולות להסיט טילי גראד ממסלולם, דה לוקו הסתער על הוליווד בשיניים חשופות. אף אחד לא לקח את הפרויקט ברצינות כמוהו. כמו בישראל, בה הוא מתפקד כתעשיית מוזיקה של איש אחד, גם באמריקה דה לוקו לא השאיר דבר ליד המקרה. הוא שר, הוא רקד, הוא עיצב, הוא הלביש, ובדרך הוא גם שימש כמנטור הלא רשמי של הוילה. זה לא עזר לו באיווליואיישנס, אבל זה עזר לו להבהיר שהוא לא עזב אישה בהריון ושלוש ילדות בשביל לאכול מהמטבוחה של זהבה בן. הוא בא להפוך את לה לה לנד למציאות. איך הוא אמר פעם? "אשקלון, אל.איי - סיים שיט".

רגע השיא: כובש את תלמידי בית ספר בדאון טאון לוס אנג'לס וזוכה בהצעות מפתות למכירת בגדים ולהשתתפות בבר מצווה.

רגע השפל: מקבל בשורות רעות מהבית, לא מצליח להשתתף בסשן האתני ושומע מטל הרצברג ז"ל שהוא מספר תירוצים.

שלושה דברים שגילינו עליו:

1. הוא מלך הסלולר (לא נוחי דנקנר ואילן בן דב?).

2. למה שהוא עושה קוראים רגאטון.

3. יש לו אולפן משלו, חברת הקלטות משלו, קו אופנה משלו וסמך משלו.

משפט מייצג: "נשק אותי, פרק אותי וזרוק אותי לבריכה".

ציטוט מיתולוגי: "הם ניסו ללמד את אתי וזהבה מה להגיד לרון פייר. זה כמו שאני אקח את פסטר ואגיד לו - בוא נעשה הליכת ירח של מייקל ג'קסון".

מה יעשה אחרי הגמר: שיר ניצחון או הפסד, שיכתב בשבע דקות, כולל קליפ וחליפה תואמת.

המחליף בעונה הבאה: סאבלימינל. והצל שיופיע בהפתעה על תקן אתי לוי.

סיכויי זכייה: 1 ל-3. מסתמן כאחד משני הפייבוריטים. הוא אמביציוזי, הוא מדבר אנגלית, הוא עושה ראפ והוא מוכן להתאבד על הוליווד.

אתי לוי - "יש לי, יש לי תאומה"

אתי לוי נכנסה לוילה בתפקיד התאומה המסוכסכת, ולא עשתה שום דבר כדי לצאת ממנו. במידה מסוימת, זו הייתה כמעט התעללות מצד ההפקה לנצל כך את אתי המסכנה, שגם שופט עיוור (או נתון לאיומי עבריינים בכירים) לא היה חושד שהיא מאיימת באופן כלשהו על כתר זוכה התוכנית.

אלא שלמרבה ההפתעה, אתי התפתחה עם הזמן ממניפולציה הפקתית, לקוריוז, לכוכבת התוכנית. היא נכנסה לוילה על תקן דודי מליץ/אבירם בן שושן, ויצאה ממנו כשהיא מלמדת אפילו את דודו אהרון מאיפה משתין הדג המרוקאי. המלכה אסתר דחקה את המלך דוד מכסו, הפכה מושחזת יותר ככל שחלפו הימים בוילה, ושלל התובנות המשעשעות שניפקה איים לגרום לקריסת מילוני הציטוטים. בלי אתי, הציניות המוחצנת שלה וההברקות הלשוניות, קשה היה לשרוד מול המסך.

רגע השיא: הבישולים שלה זוכים לשבחים מפי מבקר מסעדות.
רגע השפל: אפשר לומר שלאתי לא היו רגעי שפל בתוכנית. ואפשר לומר שלא היה רגע של אתי שלא היה כזה.

שלושה דברים שגילינו עליה:

1. היא עדיין חיה.

2. לאמרגן שלה היו עשרה מיליון מאזינים.

3. היא לישראל בונדק זה כמו ג'ולייטה לאביהו שבת.

משפט מייצג: "ככל שאני מכירה יותר בני אדם, אני אוהבת יותר בעלי חיים".

ציטוט מיתולוגי: "זה היה... איך קוראים לזה? ברחה לי עם המילה, אבל אפשר היה לחתוך את זה עם סכין".

מה תעשה אחרי הגמר: דג מרוקאי.

מחליף לעונה הבאה: אבי, אח של עמיר, בניון.

סיכויי זכייה: 1 למאה אלף. נאמר זאת כך: היא תכבוש את אל.איי ביום שאקי אבני יעשה את זה.

ג'ולייטה - "עכשיו אני יודעת, הגעתי אל הזמן. יצאתי מהרעש, מכל הבלגן"

כל אחד הרוויח משהו מ"לה לה לנד" - אפילו דודו אהרון - אבל אף אחד לא הרוויח כמו ג'ולייטה. מי שנכנסה אל הוילה כמתמודדת האלמונית ביותר, יוצאת ממנה כמועמדת בכירה לחדירה לפלייליסט. היא ספגה מנה גדושה של השפלות ומבוכות, ריסוקי לב וניסיונות מופרכים להשיק קריירות משחק ודוגמנות, אבל היא גם מיצבה את עצמה כפופ סטארית בפוטנציה, קיבלה טקסט מדודו אהרון והשכינה שלום קר בין המלך אליקו לברון דה מסמי. אם רון פייר לא יהפוך אותה לכוכבת, אולי זה יהיה אליקו.

רגע השיא: זוכה באיבליואיישן הסול, במכונית בנטלי ובדייט עם אביהו.

רגע השפל: יוצאת לדייט עם אביהו רק כדי לראות את האשליות הרומנטיות שלה מתנפצות בפומבי.

שלושה דברים שגילינו עליה:

1. מי זאת.

2. לאן היא נעלמה.

3. לאן נעלם ההוא מ"הישראלים" ששר "תזיזי ת'ישבן".

משפט מאפיין: "למה אני כל הזמן בוכה?".

ציטוט מיתולוגי: "מה זה דאם צ'יק?".

מה תעשה אחרי הגמר: קריירה.

מחליפה לעונה הבאה: מוג'דה ילדת הפלא הטורקיה.

סיכויי זכייה: 1 ל-3. לקחה איבליואיישנס, אספה אודישנים, קיבלה מחמאות, חזרה לתודעה. אם לא הפארסה עם אביהו שבת, הפנטסיה של ג'ולייטה הייתה מושלמת. ומכיוון שהיא עדיין מאוהבת בו, ברור שאם מישהו בוילה הזו חי בלה לה לנד, זו ג'ולייטה.

דודו אהרון - "אני הולך כאן לנצח"

ריאליטי הוא בדרך-כלל מפלטם של מי שזקוקים לפרסום ולעליה או לחזרה לכותרות. אתם מתארים לעצמכם את שלמה ארצי נכנס להיכל התהילה או את אייל גולן נכנס להדור הבא 24/7? נו סיטואיישן, היה אומר דודו. אבל דודו אהרון, קיסר קיסריה, החליט, כמו שאומרים, לקחת את ההגה למושכות. הוא ארז את החלום במזוודה (חלומות נדל"ן מקסימום) ונסע לאל.איי. היה לו רק מה להפסיד, ובהתחלה נראה שזה אכן מה שקורה: השגיאות המביכות בעברית ובאנגלית, הכתף הקרה באיווליואיישנס, הניסיונות ההפקתיים לזרוע סכסוכים בינו לבין יתר המתמודדים. היה ברור שאת דודו לא מעניין לנסות הכל, הוא רק רוצה עכשיו לחזור לנוקיה.

אבל זה לא קרה. דודו נשאר, ובלי לצאת יותר מדי מהקונכיה הנוחה שלו, התגלה הדובון המפונק כדודי חמודי, שמנסה לפייס את האחיות הצ'ילבות, לדרוש צדק חלוקתי בשיר הנושא ולהשכין שלום בית בוילה. דודו, עם החיוך הטיפשי הנצחי על פניו, בסך-הכל בא ליהנות. הילד מקרית עיקרון לא התכוון מלכתחילה לכבוש את הוליווד. הוא בא כמו תייר - לנפוש בבריכה, לראות קצת אטרקציות, לקנות בגדים. באמריקה עושים כיף תימני.

רגע השיא: שר בעברית (שלא כמו המתמודדים האחרים), את "אהבה ללא גבולות" ולוקח את האיווליואיישן האתני.

רגע השפל: מבקש ספר צמוד ומסביר ש"מלך צריך ארמון". לא בקטע של פינוק.

שלושה דברים שגילינו עליו:

1. בזמנים קשים הוא מסתפר רק פעמיים ביום.

2. הוא כותב מהאסכולה של יוסי גיספן. כלומר, בשלוש דקות.

3. הוא מדבר שתי השפות. וטועה בשתיהן.

משפט מייצג: "יכול להיות שאם הייתי נשאר בארץ, הייתי באופוריה".

ציטוט מיתולוגי: "לשני הצדדים יש מטבע".

מה יעשה אחרי הגמר: את נוקיה.

המחליף לעונה הבאה: משה פרץ. או קובי פרץ. או שיראל.

סיכויי זכייה: 1 מתוך 10. יש לו את הקול, אין לו את כל השאר.

זהבה בן - "אלוהים, תן לי רק טיפת מזל"

אם "חי בלה לה לנד" הייתה סתם תחרות שירה, זהבה בן כנראה הייתה לוקחת אותה בהליכה. לא צריך להיות מרגול בשביל לזהות מי הזמרת האמיתית בבית, מי נשען על שיפוצים טכנולוגיים והופעה אטרקטיבית, מי ראפר שלא ממש צריך לשיר ולמי פשוט משתייך לעץ המשפחה הנכון.

אבל "חי בלה לה לנד" היא אפילו לא כוכב נולד, אלא ריאליטי עם איווליואיישנס. והבמה היא לא כיכר העיר במרוקו, או אחת ממדינות ערב האחרות בהן זכתה בן להצלחה מפתיעה, אלא אולפני ס.י.ר הקרירים בלוס אנג'לס, מול חבר שופטים קריר לא פחות. זהבה בן היא זמרת עם קול גדול, אבל לכבוש את אמריקה מעניין אותה כמו דג מרוקאי מקולקל. בבאר שבע הייאוש יותר נוח.

רגע השיא: האיווליואיישן האתני, בו זכתה להשוואות לנטשה אטלס.

רגע השפל: תופסת קריזה על ניסים הנהג שמעז להשוות בין דאון טאון לוס אנג'לס לדאון טאון באר שבע.

שלושה דברים שגילינו עליה:

1. היא מחייכת לפעמים.

2. היא שגרירת כבוד של שכונה ד' בבאר שבע.

3. לבן של זהבה בן קוראים בן. הומור שכזה.

משפט מייצג: "קודם אתה צריך להיות שחקן, אחר-כך זמר. זה משהו פה, הכל ההיפך".

ציטוט מיתולוגי: "אחלה רעיון, את שמה תמונה על הציפורניים. זה כמו 'שיפודי אווזי'".

מה תעשה אחרי הגמר: פרצוף חמוץ.

המחליף בעונה הבאה: עופר לוי. רק הוא יצליח להיות ממורמר יותר ממנה.

סיכויי הזכייה: 1 ל-5. אם מישהו ב"גפן רקורדס" יחליט להפוך את בן לכוכבת הבאה של מוסיקת העולם, היא עוד יכולה להפוך להצלחה המוזיקלית הכי גדולה שלנו מאז דנה אינטרנשיונל.

תאריך:  06/09/2011   |   עודכן:  06/09/2011
ניב שטנדל
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
הטראש שתקע אותי: נפרדים מלה לה לנד
תגובות  [ 2 ] מוצגות   [ 2 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
סתם_1
6/09/11 20:00
2
יובל888
7/09/11 11:43
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
באנגלית קוראים לילדים אלו "butter fingers" - ביטוי משעשע לכאורה, המתאר את הילד ש'הכל נופל לו מהידיים'. אלו ילדים שתמיד נתקלים, נופלים, מתנגשים, שוברים, מועכים - בכיתה, בחוג, בבית ובכלל והכל בטעות, ללא כוונה, אך הסביבה, הצופה ב'נזקים' מכנה אותם 'ילדים מסורבלים' ו'מגושמים'. היום אנו יודעים, כי יש לכך סיבה והיא אף זכתה לשם משלה: סרבול מוטורי התפתחותי (Developmental Coordination Disorder).
06/09/2011  |  יעל יושעי  |   כתבות
מבחינה סטטיסטית, כל 10 שניות בממוצע לפחות אישה אחת על-פני כדור הארץ חושבת לעצמה, "אני רוצה גם כאלה, כמו של אנג'לינה ג'ולי, אדומות, בשרניות, חושניות. אולי אני אעבור טיפול שפתיים? אך מה אם המראה שאקבל יהיה "ברווזי" או פרובוקטיבי, לא נשי ולא אסתטי?". אם כן, בדיוק בשביל זה אנחנו פה. להפריך חלק מהמיתוסים הקשורים לעיצוב שפתיים ולתת לך את המידע הרלוונטי לו את זקוקה.
06/09/2011  |  ד"ר נמרוד פרידמן  |   כתבות
הביטוי תזונת ספורט יכול לעיתים להוות איום. הוא נתפס כנחלתם של ספורטאים תחרותיים בלבד, אך לא כך הדבר. גם מי שטוען "אני לא ספורטאי, אני רק עושה הליכות" או "אני רק משחק כדורגל עם החבר'ה" - הכתבה הבאה גם בשבילכם.
06/09/2011  |  מיטל עזר  |   כתבות
הילד גדל והשנה הוא התחיל ללמוד בכיתה א'. לצד השמחה והגאווה, יש גם לא מעט חשש ודאגה אצל ההורים. כיצד מתמודדים ומשפרים את הביטחון הפיזי והבטיחות של ילדינו הקטנים?
06/09/2011  |  צ. בן-שבת, ד"ר ס. קגן  |   כתבות
הצלילים של אסף אבידן, היוצאים מגרונו, מצליחים לפרוט לא רק על מיתרי האוזן אלא על כל מיתר בגוף, ואפשר לראות שהקהל שהגיע להקשיב, לראות ולהרגיש יודע שהוא בדיוק בידיים הנכונות.
06/09/2011  |  יפעת גדות  |   כתבות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
רפאל בוכניק
רפאל בוכניק
התעלומה האופפת את היעלמותו של יחיא סינואר מהספקטרום התקשורתי ומהפגנת נוכחות פיזית בשטח, שומה שתעלה סימני שאלה באשר למידת תפקודו, או אף גורלו    התהיות בסוגיה זו עשויות לגלם משמעויות...
דרור אידר
דרור אידר
זה לא היה ביתן "פיצה ותאנים", זה ביתן של מדינה שנלחמת על הישרדותה, לזרוק את האתגר ככה, זה מעשה פחדני    מכיוון שכולם כועסים על ישראל ללא סיבה אמיתית, רק מתוך אנטישמיות, לתת את המתנה...
מירב ארד
מירב ארד
מגוון הצעות מומלצות מעובדי קרן קימת לישראל לטיולים מהנים ברחבי הארץ - במרחב צפון, מרכז ודרום. מוזמנים להגיע וליהנות בתקופה הקרובה ובמהלך חופשת "בין הזמנים" ממקומות טיול יפים במיוחד...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il