|   15:07:40
דלג
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
טיפול בתא לחץ: להתחזק בנשימה
קבוצת ירדן
תכשיטים לקחת לחופשה בחו״ל בחג הפסח

הקרב על תוכניות הבוקר: אורלי וגיא שולטים

קורח וגלעד נעימים ומנומנמים, שילון ומורנו נראים כמו חיקוי של עצמם ורק אורלי וגיא מציגים בוקר ישראלי, זוגי, אקטואלי ואיכותי ניב שטנדל התעורר מוקדם כדי לבדוק עם מי הכי כדאי לשתות את הקפה של הבוקר
13/09/2011  |   עכבר העיר עכבר העיר   |   כתבות   |   תגובות
עדיף בלי ה"ממי" והבדיחות הפנימיות. אורלי וילנאי וגיא מרוז [צילום: יוסי צבקר-יח"צ]

   רשימות קודמות
  ידידים פלוס: העיקר זה הרומנטיקה
  מאסטר שף: האם התגלה הפייבוריט של ההפקה?
  הטראש שתקע אותי: נפרדים מלה לה לנד
  מוכרחים להפסיק לעשן
  מאסטר שף: מאסטר בתוכן שיווקי

כבר הרבה זמן שלא העברתי את הבוקר עם אחד מהזוגות הטלוויזיוניים שפותחים אותו בערוצי הטלוויזיה. הבוקר ואני לא חברים, וגם כשאנחנו נאלצים להתראות, אני מעדיף שמקלט הרדיו יתווך בינינו. אבל אני כנראה, די בודד במערכה. נתוני הרייטינג הגבוהים לשעת בוקר זו, מוכיחים אחרת. ממש לא מזמן, נמדד נתון של 10% צפייה לתוכנית "על הבוקר", עם אברי גלעד והילה קורח.

אבל לכבוד השקת תוכנית הבוקר של אורלי וילנאי וגיא מרוז בערוץ 10, כבר השכמתי בעבר, ומאז עברו הרבה מים בנילוס. כשאורלי וגיא עלו לאוויר, מובארק עוד ניסה להרגיע את הרוחות בכיכר תחריר, וקדאפי ודפני ליף אפילו לא חשבו לבדוק איפה אספנו את האוהל. ככה זה במקומותינו - אתה שוכח להתעורר במשך כמה בקרים, ויום אחד מתעורר למזרח תיכון חדש.

בוקר של זוג נשוי

אורלי וגיא פחות נחמדים - אם כי הם עדיין הרבה יותר נחמדים מבדרך-כלל. בעוד שרוב האנשים קמים בבוקר עצבניים, נדמה שאצל הזוג וילנאי-מרוז זה עובד הפוך. האנרגיות בבוקר עוד טובות, האופטימיות זהירה והשאלות לא תוקפניות. עד הערב הם כבר יכולים להפוך לזוג בולדוגים צמאי דם כחול, אבל בינתיים הם נובחים בשקט. למועמדי מפלגת העבודה, למשל, הם מעניקים במה נרחבת להציג את עמדותיהם וממעטים לעקוץ - ומה קל יותר מלעקוץ פוליטיקאי ממפלגת העבודה? כנראה הטשטוש של הבוקר.

נדמה שגם הניסיון להשתמש בזוגיות שלהם פסק. יש לכך אומנם אזכורים פה ושם, אבל הם לא הופכים את מלאכת הצפייה בזוג לקלה יותר, אלא רק למביכה יותר. היינו מסתדרים היטב בלי ה"ממי" והבדיחות הפנימיות. זה לא היה עובר אצל תמר איש שלום ונדב אייל במהדורה המרכזית, וזה לא צריך לעבור במהדורת הבוקר.

במקום זאת, מספיק שינצלו בלי החצנה מיותרת את הכימיה הטבעית (וההגיונית) שביניהם - לא דבר מובן מאליו בעולם תוכניות הבוקר. רובן באמת נראות כאילו הן מנווטות בידי בני זוג נשואים שכבר לא מסוגלים לסבול את הפרצוף של האחר על הבוקר. פעמים רבות זה מסתיים בגירושין. דווקא הזוג הנשוי באמת מתנהל כאן היטב: יושבים לשולחן, קוראים עיתונים, מתלוננים על מחירי החלב, תומכים במועמדים שונים לראשות המפלגה וגאים בהעלאת דירוג האשראי. ככה נראה בוקר ישראלי.

החיקוי עדיף על המקור

בהמשך השבוע מחכים טלי מורנו ודן שילון ב"יום חדש", תוכנית הבוקר של קשת. שילון הודיע בתחילת החודש כי יעזוב את התוכנית בסוף השנה. אין לו כוח לקום יותר. ואיך הוא מצפה מאיתנו הצופים שנמשיך לעשות זאת? באמצעות אייטמים על מאסטר שף, כנראה. לא משהו שלא תוכלו לראות בערב, בנחת, אחרי שינה בריאה.

לפחות לנבחרת ישראל בטלוויזיה יצאה דמות עם פוטנציאל קאלט בזכות "יום חדש". הדיאלוג הפנימי של "יום חדש" עם תוכניות אחרות של "קשת" והקרירות ביחסים בין מורנו לשילון, כפי שהוצגו ב"נבחרת ישראל", היו כמובן מוקצנים, אבל לזכות הנבחרת יאמר, כי בזמן שישנתם, היא כבר זיהתה את חוסר העניין של שילון בתוכניתו. שילון המשועמם מזכיר את אברי המנומנם ב"העולם הבוקר". מדוע הם הולכים לשם, העיתונאים הדעתנים, נמשכים לכיסאות המגישים כמו שרים במפלגת העבודה לכיסאות הממשלה? אני מניח שגם עיתונאיות רעבות כמו מורנו וקורח זקוקות למנות בשרניות יותר מהתפריט הצמחוני של הבוקר, אבל הן שחוקות פחות מעמיתיהם הגברים ומסוגלות לפחות לשחק את המשחק. קראתי פעם מחקר שנשים נרגנות יותר מגברים בשעות הבוקר, אבל הממצאים הטלוויזיוניים סותרים את התוצאות.

לייף סטייל עם טוויסט

אורלי וגיא לא נכנסים להארד קור של הלייף סטייל, ומוותרים על תצוגות אופנה ובישולים במטבח, אבל נותנים את חלקם במאמץ עם כמה אייטמים קלים יחסית - אך מקפידים להגיש אותם עם טוויסט חברתי: ויקטוריה בקהאם - אבל בדיון על אנורקסיה; אביה של בר רפאלי - אבל מהזווית הפלילית לאחר הרשעתו בגרימת נזק למצלמתו של צלם פפראצי.

לחלק הנרחב שמוקדש למועמדי מפלגת העבודה - ארבעתם השכימו קום, ואולי זו בכלל הסיבה שאראל מרגלית פרש מהמרוץ - הוקפץ גם דן מרגלית. זו תזכורת טובה לכך שהעיתונאים הבכירים של מערכות החדשות כמעט ואינם מתייצבים לתוכניות האלה. אם יש משהו בולט בתוכניות הבוקר, זו העובדה שרק אתם והמגישים טרחתם להתעורר לכבודן. איפה כל הפרשנים הבכירים הגודשים את האולפנים מחמש בערב צפונה? את אלה לא תמצאו כמעט לעולם בתוכניות בשעת בוקר מוקדמת. את מקומם יתפסו לרוב פרשנים חיצוניים, אנשי אקדמיה וכמה כתבים צעירים שקיבלו תורנות. גם בלוח השידורים טוחנים צעירות.

אצל רשת אווירת תוכנית הבוקר נשמרת כמעט ללא פגע. משהו שם מרגיש הרבה יותר מסורתי מאצל הקולגה מערוץ 10. אולי זו הנוכחות הנעימה של הילה קורח, מגישה נינוחה יותר מאורלי וגיא המיליטנטיים; אולי העובדה שכבר התרגלנו לראות את אברי גלעד דופק כרטיס בתוכניות בוקר. ביחד הם מגישים תוכנית בוקר נעימה, סולידית ולא נושכת (גלעד כנראה מחמם מנועים רק לקראת 11:00 בתוכנית הרדיו שלו בגל"צ). אחרי ההתייחסות המתחייבת למצרים ול-11 בספטמבר, הם ממלאים את החור של נציגי מפלגת העבודה (כולם אצל אורלי וגיא) עם דיון על היום שאחרי טורקיה, ואז עוברים לאייטמים על מילוי קמטים (מי אמר תוכן שיווקי?), וחילוט רכבים. יש להם גם פינות בריאות, בישול, איכות סביבה, זהירות בדרכים, בעלי חיים ועוד כל מיני דברים שעיתונים תוקעים בעמוד האחורי. קלאסיקה של תוכנית בוקר.

קפה, עיתונים ומיקס אקטואלי

כל תוכניות הבוקר דומות זו לזו ומשעממות על-פי דרכן. רבי יהודה היה נותן בהן סימנים, אם היה קם בזמן: כוסות הקפה מהבילות, ללמדנו שגם למנחים לא קל להתעורר; העיתונים פזורים על השולחן כמו מראה של פני היום; הכותרות רצות בחלקו התחתון של המסך, כדי לאפס את הצופה במתקפה מאסיבית של חדשות לפני שיוכל להמשיך לשגרת היום ולצרוך אותן באופן שוטף; המגישים חוזרים ומספרים על האייטמים הבאים, מתוך איזה חשש תמידי שבכל רגע נברח להם עם הילדים לגן, אז תישארו רק עוד כמה דקות כדי לראות את קוף הקפוצ'ין שרוקד סמבה; המבזקן מגיע מדי מחצית השעה כדי להריץ דיאלוג קומי צולע עם המנחים; ואחריו תמיד מעדכנים את מי שהצטרף זה עתה, כי בבוקר, כמו במחאת אוהלים המונית, כל אחד מצטרף מתי שבא לו.

תוכניתם של אורלי וגיא לא חורגת מהשטאנץ באופן מהותי. יש לה כותרות, עיתונים ומגיש חדשות משלה. הכל על-פי תקן דב גילהר לתוכנית בוקר. אבל היא גם שונה. ניכר בה ובמגישיה - עיתונאים אקטיביסטים בכל רמ"ח איבריהם - שהם לא קמים כל-כך מוקדם בבוקר כדי לדבר על אופנה ובישולים. פה זה לא "קפה טלעד". אורלי וגיא הקדישו זמן רב מתוכניתם לעניינים שבכותרות: ניסו לברר למה הגנרל המצרי טנטאווי לא היה זמין ביום שישי (אולי הלך לישון כדי להתעורר מוקדם לתוכנית הבוקר), מה מציעים המועמדים לראשות מפלגת העבודה (משהו עם "חברתי" בשם) ומה קורה באמריקה שאחרי ה-11 בספטמבר (קוראים "תיק דבקה" ונכנסים לפאניקה). אחר-כך הגיעו לעסוק בצידה הרך של האקטואליה, שהוא לרוב הטריטוריה הטבעית של תוכניות הבוקר, כמו דילים לחו"ל לקראת החגים.

בכך נאמנים אורלי וגיא לקו הוותיק של תוכניות הבוקר: תתחיל מנומנם, תעבור קצת על העיתונים עד שתתאפס; לקראת שבע בבוקר תתעורר ותתחיל מייד להתעסק בחדשות הכבדות; ואחרי שמונה, כשכל מי שצריך ללכת לעבודה ולבית-הספר כבר התפנה מהבית, פנק את מי שנשאר - אימהות צעירות, עקרות בית וגמלאים - עם אקטואליה רכה ולייף סטייל.

תאריך:  13/09/2011   |   עודכן:  14/09/2011
ניב שטנדל
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
הקרב על תוכניות הבוקר: אורלי וגיא שולטים
תגובות  [ 6 ] מוצגות   [ 6 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
צופה נאמן
13/09/11 13:09
2
קשה-קשה-קשה!
13/09/11 14:42
3
גם אני אוהב .
13/09/11 14:48
4
הרצי
13/09/11 19:03
5
רחובותית
14/09/11 11:59
6
חוסיין אובמה
14/09/11 12:59
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
בכל פעם, שילדינו שואלים אותנו: "איך את ואבא נפגשתם בפעם הראשונה?", מייד עיניי מנצנצות מהתרגשות ועל שפתי בעלי עולה חיוך שובב... כמובן, שלסיפור יש שתי גרסאות, אבל זה כבר קשור לנושא אחר.
13/09/2011  |  דבורה צרויה  |   כתבות
לא רק נשים הבינו כי כדי להיראות קצת יותר צעירה, קצת יותר מושכת ואולי גם קצת יותר בטוחה, אפשר גם להתערב במעט במה שהטבע יצר. כיום, ניתוחים פלסטיים בנשים נפוצים כל-כך, עד שכמעט כל בחורה שנייה עוברת טיפול אסתטי או ניתוח במטרה לשפר את המראה - מגדילה את החזה, מישרת את האף, עוברת ניתוח להרמת צידי גבות או מעבה במעט את השפתיים.
13/09/2011  |  ד"ר אריק זרצקי  |   כתבות
השופט: שמואל (מוקי) לנדמן, בית משפט השלום, תל אביב
12/09/2011  |  איתמר לוין  |   כתבות
שבחים רבים נאמרו בזכות ההליכה הספורטיבית, ויש המכתירים אותה כפעילות אירובית אידיאלית. מדובר בפעילות קלה ונגישה, שאינה דורשת מיומנות מיוחדת, אינה מאיימת כמו ריצה וקל להתמיד בה. ההליכה הספורטיבית מפעילה את השרירים, שורפת קלוריות ושומנים וגורמת לשחרור אנדורפינים, הורמונים הגורמים לתחושה טובה. בהתאם, הפכה ההליכה לפעילות אירובית נפוצה מאוד בקרב אנשים המעוניינים להפחית ממשקלם או השומרים עליו.
12/09/2011  |  ד"ר עמית מור  |   כתבות
עוד משהו נשבר ביחסים שבין ההתיישבות למערכות המקיפות אותה. הרס שלושת בתי הקבע במגרון באישון ליל, בעזרת כוחות משטרה עצומים וללא כל הודעה מראש, הותיר את התושבים במקום המומים וכועסים - על המערכת הפוליטית, על המערכת המשפטית, וגם על כוחות הביטחון.
12/09/2011  |  הודיה כריש-חזוני  |   כתבות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
מנחם רהט
מנחם רהט
נס הצלת עם ישראל משואה זוטא, תחת נחילי הכטב"מים והטילים שנשאו מטעני מוות נוראים, אינו פחות מנסי הקמת המדינה וששת הימים, ויש אומרים שמדובר בנס בסדר גודל תנכ"י
רפי לאופרט
רפי לאופרט
התהפוכות הפוליטיות והדמוגרפיות השליליות בארה"ב משתקפות יותר ויותר בהתנהלות ממשל ביידן במשבר האזורי הנוכחי    השילוב האפרו-אמריקני-מוסלמי והאנטישמי מעמיק את אחיזתו והשתלטותו
דן מרגלית
דן מרגלית
הרמטכ"ל וראש השב"כ 'שקיבלו בארבע עיניים את ההחלטה האסונית לצמצם בהצבת הכוחות ב-7 באוקטובר, וכן ראש אמ"ן ומפקד דרום קיבלו אחריות וצריכים להתפטר, אבל ריבונו של עולם לא דקה אחת לפני ש...
יורם דורי
יורם דורי
ההתמודדות על הנהגתה של מפלגת העבודה הפכה למשאל חברים האם תנועה מפוארת זו תשרוד או תפורק, תיטמא במפלגות אחרות ותיקבר בבית הקברות של ההיסטוריה יחד עם תנועות אחרות שזנחו את האידיאולוג...
יעקב אחימאיר
יעקב אחימאיר
ישראל נמנעת מהכרה ברצח העם הארמני, למרות ששליש מבני הארמנים נרצחו    האירוע האסוני שפקד את העם הארמני במלחמת העולם הראשונה לא יוזכר בנוכחות נציג רשמי של ישראל
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il