"המשבר הפוקד את שוק הרכב בארה"ב, עשוי לסייע לסוכנות ב.מ.וו הישראלית להשיג עוד מכוניות למכירה" כך מסר למחלקה ראשונה מנכ"ל סוכנות קמור רכב, צביק'ה צימרמן.
בהתייחסו לכתבת מחלקה ראשונה אודות רווחיותה הגבוהה של ב.מ.וו בגרמניה, הסביר צימרמן, כי זו הושגה תודות למדיניות של "הימצאות ב- short תמידי מכוון".
מפעלי הייצור של ב.מ.וו מקבלים מהמשווקים הזמנות מתוכננות לשנה מראש. לדברי צימרמן, "במהלך כל שנת 2002 לא ניתן לשנות את ההזמנה שערכנו עוד בנובמבר 2001. כל כושר הייצור נמכר מראש, ורק שינויים חריגים בשווקים אחרים עשויים לסייע לישראל לייבא עוד מכוניות מתוצרת ב.מ.וו.
"אחד מהמוצרים בהם אין הייצור מדביק את הביקוש הוא הגי'פים של ב.מ.וו מסוג 5X, ולדברי צימרמן הצליחה קמור לקבל השנה רק 10% מהגי'פים שהזמינה.
השוק הישראלי זוכה למחירי פ.ו.ב (מחירים בנמל הייצוא, לפני מס), מהטובים בעולם. היצרן הגרמני מרשה לעצמו להעניק רמת מחירים אטרקטיבית זו, שכן בידודה של ישראל באזור המזרח התיכון, מביא לכך שמחירי המכוניות בה אינם גורמים לסחרחורת מחירים תחרותית.
תופעת התחרותיות מתרחשת כמעט בכל שווקי היצוא בעולם, וישראל מהווה תופעה חריגה אשר במקרה זה מסייעת לה באופן חיובי. ל"אזור היצוא מספר 5 "אליו משתייכת ישראל, משתייכות מדינות רחוקות ובהן מדינות במזרח אירופה, ועליהן רמת המחירים בישראל אינה משפיעה".
סיבה נוספת לרמת המחירים הנמוכה יחסית בישראל, מושגת לדברי מנכ"ל סוכנות היבוא, תודות להכרת היצרן הגרמני, במיסוי הגבוה המוטל על רוכשי הרכב בישראל. קבוצת ב.מ.וו הכריזה כזכור בשבוע שעבר, על שנת 2001 כמוצלחת ביותר בתולדותיה: ריווחי החברה הגיעו לסך 3,242 מיליון יורו, הכנסותיה המצרפיות של הקבוצה הגיעו לרמה של 38,463 מיליון יורו, והרווח הנקי (אחרי מס) הגיע ל- 1,866 מיליון יורו.
ב.מ.וו הינה מיצרני הרכב הבודדים בעולם, אשר לא התאחדה עם קונצרנים אחרים. החברה שומרת בקנאות על עצמאותה, גם לנוכח התופעה הכלל עולמית של התאחדות חברות ענק, ובכללן מרצדס וקרייזלר. החברה מתמחה בייצור מכוניות ואופנועים מהרמה העליונה, ואינה עוסקת במוצרים זולים. כאשר יצאה להרפתקה בדמות רכישת חברת רובר הבריטית, נכוותה ב.מ.וו בהפסידה סכומי עתק, אשר גררו את הדחת המנכ"ל במינכן והתפטרות מהירה מחברת הרכב הבריטית הכושלת.
שמועות אודות מכירת ב.מ.וו למשקיעים מזהויות שונות, עולות בכל פעם מחדש. "אפילו נמכור את ב.מ.וו, מה נוכל לעשות עם הכסף? האם נחפש חברה אחרת שרמת הריווחיות בה דומה לרווחיות שהשגנו בב.מ.וו? "מסר בעל סוכנות היבוא הישראלית, דן ברנר, בשובו מפגישה נדירה עם בני משפחת קוואנט המחזיקים במניות השליטה של ב.מ.וו.
הרווחים הגבוהים ממכירת מכוניות, הושגו השנה על אף העלויות הגבוהות שהיו כרוכות בהשקת דגמים חדשים. הדגם העיקרי אותו השיקה ב.מ.וו השנה הינו הגירסה החדשה לסידרת 7, שהינה מכונית הדגל של החברה. המכונית מיועדת בין היתר לשוק האמריקני, ומתחרה שם בעיקר כנגד מרצדס מסידרה S.
סידרת 7 החדשה נחשבת למהפכנית מבחינת התיחכום האלקטרוני שהושקע בה, ולפיכך הוצאות פיתוחה היו גבוהות במיוחד. לדברי צימרמן עלויות ה-R&D של ב.מ.וו יחסית למחזור, הינן הגבוהות ביותר בכלל תעשיית הרכב העולמית.