בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
|
|
עספור: כמה טוב שבאתם הביתה
|
הדיאלוגים שנונים, הדמויות אותנטיות והמשחק מצויין - פרק הפתיחה של העונה השנייה של עספור לא מאכזב ● לא פלא שהאמריקנים רוצים גם
|
חנן סביון וגיא עמיר. לא רק קומיקאים [צילום מסך-עכבר העיר]
|
|
|
|
|
|
עספור לא יכלה לבקש לעצמה עיתוי טוב יותר לחזור למסך: לפני כמה ימים התבשרנו על מכירתה לארה"ב, הישר לידיו של ג'ון וולס, האיש שאחראי, בין השאר, גם לעיבוד האמריקני של "חסרי בושה". אבל הרבה לפני שנזכה לראות איך יתמודדו הגויים עם מוטי, קצר, ניוטון ואיציק, קיבלנו אתמול הזדמנות לגלות אם סדרת הקאלט של גיא עמיר חנן סביון, עומדת גם במבחן העונה השנייה. לא קל לעמוד במבחן הזה, במיוחד כשהעונה הראשונה הפכה לקאלט, צברה מעריצים מכל הגילאים, שברה שיאי הורדות ב-VOD והכניסה לא מעט סלנג ירושלמי לקלסיקון של כולנו. עספור היוותה גם את נקודת הפריצה של שחקנים רבים, ביניהם עוז זהבי ו אפרת דור, שהיו כמעט אנונימיים כשהחלה העונה הקודמת והיום כבר אי-אפשר לחמוק מהם. בקיצור - ציפיות לא חסרו לנו.
|
הסדרה נפתחת אחרי מותו (לכאורה) של איציק ובריחתה של שיר לזרועותיו של מוטי. קצר מדוכא ומתקשה להתמודד עם מותו של חברו הטוב, בזמן שניוטון מטייל בדרום אמריקה עם אורלי. למרות שהחוב על השטח של מוטי נפרע, הוא עדיין מסובך בביורוקרטיה, בעוד שקצר מחפש רמזים על גורלו של איציק ב"הטיגריס הלבן" וניוטון מסתיר את הסיבה האמיתית לחזרתו המוקדמת לארץ. כבר מהפתיח המחודש, שמציג רק את ארבע הדמויות הראשיות, ניכר שהסדרה התאימה את עצמה למעמדה החדש. נעימת הפתיחה היא אותה נעימה, אבל הפתיח מושקע הרבה יותר, מעיק הרבה פחות ובעיקר מספק את הסחורה שלשמה התכנסנו - שלום מיכאלשווילי, עוז זהבי, סביון ועמיר. לא מפתיע, אם כך, שכל-כך הרבה דמויות משנה נעדרו מפרק הפתיחה של העונה. עקבותיהם של דן שפירא, שגילם את הנמסיס של החבורה בעונה שעברה, כמו גם של בני משפחתו של מוטי, נעלמו ללא הסבר. רשימת הקרדיטים מבטיחה לנו גם את גל גדות (שמפציעה רק בסוף הפרק), וכן שלל שחקנים ותיקים וחדשים, בהם: דנה פרידר, עמוס תמם, אור גרוסמן ואביב אלוש, שאף אחד מהם לא נצפה בפרק. מי שכן קיבלה את פנינו, היא הרכש החדש מרתה הרמידה, שמגלמת את "אלי אוחנה" וככל הנראה, תתפוס מקום לא קטן בעונה הקרובה.
|
עמיר וסביון מוכיחים שוב שהם לא רק שחקנים קומיים בחסד, הם גם כותבים מצוינים, ששמים מילים אותנטיות בפי הדמויות שלהם. הסצנה המשותפת שלהם בשבעה של דודה יונה, בה ניוטון מסביר לקצר שלא התקשר אליו בגלל שלא הייתה לו חבילת חו"ל, ואז מציין דרך אגב שדיבר עם אמו כל יומיים, הייתה סצנת עספור קלאסית, שהזכירה לנו בדיוק עד כמה התגעגענו. בסופו של דבר - זו הסיבה האמיתית לצפות בעספור, וככל הנראה גם הסיבה שבגללה האמריקנים התאהבו בה. אז אולי בגרסה שלהם, האוטובוסים יהפכו לטריילר פארק וקצר יהפוך לשורטי, אבל לנו מחכה עוד עונה שלמה של ירושלמיות אסלית, שיבושי לשון והמון צחוקים. האם היא תהיה טובה יותר מהקודמת? כמו שניוטון אומר, צריך לדחות ספקות מיידיים.
|
אבל עספור לא זקוקה לשחקני חיזוק, כפי שהוכיחה שוב אתמול. הגרעין המצוין שלה, אנסמבל השחקנים שמגלם את ארבעת החברים, מצליחים להחזיק לבד סצנות מרגשות, מותחות וקורעות מצחוק. כי זה בדיוק העניין: עספור היא לא סדרת מופת מלאת רבדים, שנפרשת מעונה לעונה. היא סדרת פאן, כזאת שכיף לראות עם החבר'ה ולצטט ממנה בפייסבוק. אחרי הכל, מדובר בדרמה יומית - אחת שאמנם כתובה מצוין, אבל עדיין עמוסת עלילות מופרכות ודמויות סטריאוטיפיות. גם קווי העלילה של העונה השנייה, או לפחות אלו שנחשפו אתמול, מבהירים שעדיין מדובר בסוג של טלנובלה משודרגת. החדשות הטובות הן, שבניגוד לעונה הקודמת, שנפרשה על-פני 50 פרקים יומיים - עספור מצטמצמת ל-20 פרקים שישודרו רק פעמיים בשבוע. האם זה ישדרג אותה? קשה עדיין לקבוע. מה שבטוח הוא, שהקומיות שלה לא נפגעה, להפך.
|
|
תאריך:
|
25/10/2011
|
|
|
עודכן:
|
25/10/2011
|
|
קרן בר-לב
|
עספור: כמה טוב שבאתם הביתה
|
|
יועצי ההשקעות בבנקים נמצאים בשנים האחרונות בחזית הפעילות הבנקאית. המשבר הפיננסי העולמי שפרץ ב-2008, מטוטלת הנפילות, העליות החדות ב-2009 ושובן של הירידות החדות בקיץ 2011, הזינוק בכמות מוצרי ההשקעה ועידן האכיפה המינהלית עליו הכריזה רשות ניירות ערך. אלה מקצת החוויות שאיתן התמודדו היועצים.
|
|
|
השופטת: גלית ציגלר, בית משפט השלום, נתניה
|
|
|
"אחרון ימיה" המועלה בבית ליסין בתל אביב הוא מחזה משובח, עטור כוכבים, העוסק בעולם התרופות, עסקים אפלים בחסות מדעית ובמשפחה קרועה הנוטפת תהפוכות גורל.
|
|
|
משחקי שלטון נבחר כסרט הפתיחה של פסטיבל חיפה, למרות שהוא מוצג גם בבתי הקולנוע באופן מסחרי. כך גם סרט הנעילה "התפשטות" שיעלה לאקרנים בארץ בקרוב.
|
|
|
יש הרבה תשובות לשאלה "למה סדרות ישראליות טובות לא מגיעות לכדי עונה שלישית?": עלויות הפקה, זמינות שחקנים, רייטינג נמוך, עייפות החומר ועוד תירוצים, אולם אף אחת מהן לא באמת מספקת. אף אחת מהן לא לוקחת בחשבון מה קורה כשמעניקים לסדרה את הצ'אנס לגדול ולהתפתח, כשנותנים קרדיט לקהל הצופים שלה, כשבאמת מאמינים ביצירה טלוויזיונית איכותית.
|
|
|
|