בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
|
|
|
אנסלם קיפר במוזיאון תל אביב החדש
|
אדריכל טוב הוא לא רק מי שעושה בניין פונקציונאלי ומרשים, אלא זה שלא מתייחס לעבודה שלו כאל בן יחיד ומיוחד בתוך קבוצת בניינים שהיו קיימים לפניו, שאמורים לשדר נושא משותף בחלל עירוני
|
הבן האחרון בקבוצת הבניינים [צילום: פלאש 90]
|
|
|
|
|
[צילום: מוזיאון תל אביב]
|
|
|
|
[צילום: מוזיאון תל אביב]
|
|
|
|
[צילום: מוזיאון תל אביב]
|
|
|
|
[צילום: מוזיאון תל אביב]
|
|
|
|
|
המוזיאון החדש או האגף החדש של מוזיאון תל אביב הוותיק, הוא שמחה חדשה לתל אביבים הגאים בעיר שלהם ללא הפסקה. העיר לא מפסיקה להיבנות, לשנות צורה, להתייעל אסתטית ותרבותית. רק אנחנו ותיקי העיר יודעים כמה מוזנחת הייתה תל אביב עד לעשור האחרון. המוזיאון, יצירה אדריכלית של פרופ פרסטון סקוט כהן, מתחבר לקומפלקס של בנינים, בשדרות שאול המלך, שעניינם אמנות פלסטית, ספרים, מוזיקה ותיאטרון, שמשתלבים יפה זה עם זה בלי שיהיה אחד שקופץ בראש (כמו למשל בניין הבימה בפינה אחרת של העיר שמנסה להפוך לקולוסיאום ברומא). אדריכל טוב הוא לא רק מי שעושה בניין פונקציונאלי ומרשים, אלא זה שלא מתייחס לעבודה שלו כאל בן יחיד ומיוחד בתוך קבוצת בנינים שהיו קיימים לפניו, שאמורים לשדר נושא משותף בחלל עירוני. זהו הבן האחרון בקבוצת הבניינים, המצטיין בחדשנות, בחללים מרשימים, במשחקי אור מתוחכמים, בתקרות גבוהות, בקירות בלתי סימטריים אלמנטים המעניקים ייחוד מתבקש למוזיאון בן זמננו. התערוכה של אנסלם קיפר בן ה-66 יליד גרמניה (נולד בשנת 1945), היא כרגע, עם פתיחת האגף החדש, התערוכה המרכזית שהוזמנה לפתיחת הבניין על-ידי מנהל המוזיאון מוטי עומר (שנפטר לפני זמן קצר) תוך שיתוף פעולה בינו לבין האמן הייחודי קיפר. קיפר החל את הקריירה שלו כצלם המצלם נושאים פוליטיים שנושאם, בין השאר, צילומי שפת הגוף והמימיקה של הנאצים, והמשיך במגוון גדול של אמצעי ביטוי בתחום האמנות הפלסטית, ציור, פיסול, קולאזים מחמרים שונים, ציורי משולבים בצבעי שמן, טיח דבק וצבעי פלסטיק, מייצגים ועבודות וידיאו. כמו גרמנים רבים בני דורו (הוא נולד בשנה בה הסתיימה מלחמת העולם), הוא נושא על כתפיו את אשמת העם הגרמני, את הזוועה והתהייה אודות בני עמו והתנהגותם כלפי העולם במשך חצי מאה בשתי מלחמות העולם ובעיקר במלחמת העולם השנייה. האשמה וההלקאה העצמית של הדור שנולד בגרמניה באמצע המאה ה-20 היא תופעה מוכרת בגרמניה ומקבלת ביטוי ביצירות השונות בספרות ובאמנות וגם בבשיחות יומיומיות עם גרמנים "רגילים". זהו "תיק" הרובץ על כל גרמני אינטליגנטי לדורות הבאים. קיפר חי שנים רבות בצרפת וערך מסעות בכל היבשות תוך שהוא וכה להצלחה מקצועית בתערוכות שהציג ובפרסים חשובים בעולם בין האחרים פרס וולף, קרן המעניקה פרסים למדענים ארכיטקטים ומדענים הגדולים בעולם) שקיבל בשנת 1990. היצירות של קיפר, ציורים פסלים ושאר עבודות בטכניקות שונות הם מונומנטאליים בגדלם והוא נזקק לאמצעים תעשייתיים כדי ליצור אותם. כיום גר קיפר בפאריס, שם יש לו סטודיו ענקי במימדים ההולמים את הגודל הפיסי של היצירות והאמצעים התעשייתיים הנדרשים ליצורן. בכל היצירות שלו נרדף קיפר על-ידי השואה, על-ידי הנאצים והשנים בהם ייסרו את אירופה. לאחר תקופת הצילום בחייו החל לצייר ולפסל בהשראת הקבלה. בתערוכה התל אביבית הצופה מתרשם מגודל העבודות, מהעצמה המועברת מן העבודות אל הצופה המקבל את המסרים של סוף העולם, חורבן, אסונות, זעזועים בהשראת סיפורי התנ"ך על נוח והתיבה ועל שמשון. היצירה המרכזית היא מונומט זכוכית ענקי, בנוי קירות זכוכית ועם שברי זכוכית מפוזרים לרגליו, סמל להרס ולחורבן. שם המונומנט "שבירת הכלים" (השם כתוב באותיות לטיניות בעברית) ומרמזת על מסרים של תורת הקבלה. הטלטלה העוברת על אישיותו של קיפר מאז התבגרותו הופכת בכוח הביטוי והאמצעי האמנותיים שלו לחוויה כואבת פיסית ונפשית בשביל הצופה. כוחו של קיפר העוסק ביצירות הדנות באפוקליפסה לדורותיה הוא שלמרות הנושא הטרגי מקרינות העבודות כוח ועצמה ולא פסימיות ודיכאון. התחושה שנוטל עמו הצופה מצפייה בעבודות קיפר היא של התרוממות נפש ולא של דיכאון. עוצמת היצירה וכוחה מספרים סיפור אובדני ומעניקים כוח לצופה בעת ובעונה אחת.
|
תאריך:
|
07/11/2011
|
|
|
עודכן:
|
07/11/2011
|
|
שולמית קיסרי
|
אנסלם קיפר במוזיאון תל אביב החדש
|
|
|
כותרת התגובה
|
שם הכותב
|
שעה תאריך
|
|
1
|
|
פועה
|
7/11/11 20:33
|
|
|
|
מטאטא
|
7/11/11 23:48
|
|
|
|
פועה
|
8/11/11 09:44
|
|
|
|
מטאטא
|
8/11/11 13:07
|
|
|
|
פועה
|
8/11/11 15:39
|
|
בעידן המודרני שבו יש שימת דגש על המראה והחיצוניות, גובר הצורך בקרב צעירים וצעירות רבים לשדרג את המראה החיצוני שלהם ולעבור "מקצה שיפורים" באמצעות ניתוחים פלסטיים שהפכו עם השנים לזמינים יותר. צעירים אלה נחשפים ומושפעים מדוגמניות ודוגמנים, סלבס ומהזוהר ההוליוודי המופיע בכל מדיה כתובה ודיגיטלית.
|
|
|
המחזה מתרחש בלנינגרד (שכיום חזרה לשמה המקורי - סנט פטרבורג) בתקופת מלחמת העולם השניה. ברקע -הפצצות לנינגרד בידי הגרמנים, ששמו מצור על העיר, שארך שלוש שנים. התושבים האמיצים עמדו בגבורה בהרס הכמעט טוטלי, ברעב האיום שבו נספו מאות אלפים. בדירה שמצאה בבית שרובו נהרס, מנסה ליקה בת ה- 16 לשרוד את הכפור הרוסי. כשמגיע לדירתו מאראט בן ה-18, הוא נדהם לגלות שהדירה כמעט ריקה מרהיטים, ובמיטה נמצאת הנערה. את הרהיטים שרפה בתנור כדי להתחמם.
|
|
|
בשעה טובה החורף הגיע, והגיע הזמן לתכנן את חופשת הסקי שלכם. לצד ההחלטה הרת הגורל בנוגע לצבע חליפת הסקי ואחרי האימונים המפרכים על הסקימולטור, כדאי להקדיש כמה דקות ולקרוא מספר המלצות שיעזרו לכם להגיע בשלום לאתר הסקי (ובחזרה).
|
|
|
עם בואו של החורף, אנשים רבים חשים לפתע ירידה במצב הרוח, עייפות מתמשכת, היעדר מרץ, שינה ותיאבון מופרז וירידה בתפקוד כללי וחברתי. תסמינים אלה שכיחים ואין סיבה לבהלה, כנראה שמדובר בדיכאון עונתי הידוע גם כ'דיכאון חורף' (S.A.D. -Seasonal Affective Disorder).
|
|
|
"מזה חודשים שמתנהל נגדי מסע השמצות המבוסס על אמירה שלי ש"הפנתרים אינם נחמדים", כך כתבה ראש הממשלה גולדה מאיר בנובמבר 1971 במכתב לשאול בן שמחון. היא הכחישה את כוונת האמירה המיוחסת לה, הסבירה את הנסיבות שבהן אמרה מה שאמרה וסיימה במילים אלו: "אני בוודאי מוכנה לשמוע דברי ביקורת, אולם אינני מוכנה לשמוע השמצות המבוססות על עובדות מסולפות".
|
|
|
|
|
|
יוסף אליעז
מלחמת חרבות ברזל, בצד מוראותיה, חשפה לנגד עינינו מציאות הטעונה שינוי דחוף אנו חיים בעולם "פתוח", כפי שנוהגים לומר: "כל העולם הוא כפר אחד גדול"
|
|
|
עדנה ויג
משוררים רואים בשירה דרך לבטא את הדיוקן העצמי שלהם ואת חלומם כאן המשורר מבטא זאת כבר מראשיתו כעוּבּר, שגדל להיות משורר
|
|
|
יוסי אחימאיר
"ביבי נקלה, ביבי נבל, ביבי מושחת, ביבי שקרן, ביבי מאוס, ביבי תחמן"... כך נפתח ביום שלישי מאמר בעיתון ה"הגון", שופר הפלשתינים - הארץ
|
|
הבלוגרים הנקראים ביותר ב- News1
|
|