|   15:07:40
דלג
  אריה אבנרי  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
החברה המצויינת למוצרי CBD כבר בישראל
כתיבת המומחים
פיצוי על אובדן כושר עבודה בשל מחלת כליות תורשתית? יש דבר כזה!

גילוי לא נאות (2)

השופט התחתון ליברמן

לפי כל הסימנים, החוקים הדרקוניים האחרונים נרקחו, בושלו ונאפו במטבחון הפרטי הסגור של שר החוץ אביגדור ליברמן. הוא פועל על-מנת להפגין נוכחות ולאותת למערכת המשפטית הקובעת שהוא "בעל הבית" במדינה הסיבה האמיתית: השימוע שאמור להיערך לו בקרוב על-ידי הפרקליטות
18/11/2011  |   אריה אבנרי   |   מאמרים   |   פרשת ליברמן   |   תגובות
ליברמן. בישל חוקים דרקוניים [צילום: AP]

ה"אונס הקבוצתי" של שלטון החוק ומערכת המשפט שבוצע בימים אלה במשותף על-ידי כמה אישים פוליטיים מהימין, בהם שר המשפטים פרופ' יעקב נאמן, יו"ר הקואליציה ח"כ זאב אלקין, יו"ר ועדת חוקה חוק ומשפט ח"כ דוד רותם, יו"ר ועדת הכנסת ח"כ יריב לוין וח"כ יעקב כ"ץ לא נולד בעיתוי מקרי. לכאורה דחקה בהם השעה בגלל פרישתם באחרונה של כמה שופטי בית המשפט העליון ופרישתה הקרובה של הנשיאה דורית ביניש, ובשל הערכה שבשנה הבאה צפויות בחירות לכנסת ומוטב להיערך לקראתן מבעוד מועד.

לעניות דעתי הסיבה האמיתית הינו השימוע שאמור להיערך בעוד זמן קצר על-ידי הפרקליטות לשר החוץ אביגדור ליברמן כדי לקבל באיחור של כמה שנים לא טובות את ההחלטה הסופית באם יש מקום לוותר על הגשת כתב אישום פלילי נגדו או לחלופין לשנות חלק מסעיפי האישום החמורים הכלולים בטיוטת כתב האישום שהוכנה אחרי חקירה שנמשכה למעלה מעשר שנים.

ליברמן המתוחכם והערמומי, העומד בראש תנועת ישראל ביתנו שבה הוא שולט שלטון דיקטטורי ועל פיו יישקו כל הדברים, פועל בימים אלה בשני מישורים מקבילים על-מנת להפגין נוכחות ולאותת למערכת המשפטית הקובעת שהוא "בעל הבית" במדינה. ביכולתו לגרום לזעזועים מדיניים בינלאומיים ופוליטיים פנימיים שלא נצא נשכרים מהם ושינויים בתחיקה שישנו את פניה של המערכת המשפטית.

במישור הראשון החליט ליברמן לטרפד את המשך תהליך השלום התלוי על בלימה אחרי שקבע שאבו מאזן לא רלוונטי יותר, מנע התקרבות מחודשת בין ישראל לטורקיה, ניתק את קשריו של משרד החוץ עם המוסד, תבע מראש הממשלה לקרוא לסדר לשר הביטחון ובמקביל הידק מחדש את קשריו עם מנהיגת קדימה ח"כ ציפי לבני שבעבר פסל אותה לראשות הממשלה.

במישור השני פועלים ה"פיונים" של ליברמן בממשלה ובכנסת כמריונטות, משתלחים בשלטון החוק ושולפים חדשות לבקרים ולערבים הצעות חוק שנועדו לפגוע בדמוקרטיה, לסרס את המערכת המשפטית ולחסל את חופש הביטוי. החוקים הדרקוניים האחרונים נרקחו, בושלו ונאפו לפי כל הסימנים במטבחון הפרטי הסגור של ליברמן שהכניסה אליו היא רק לקרובים-קרובים.

פעילות ליברמן - ללא טביעות אצבעות

הרשות המבצעת והרשות המחוקקת החלו לפעול במשותף בהכוונתו ובניצוחו של ליברמן להנמיך את קומתה של הרשות השופטת. ליברמן מקפיד שלא להותיר טביעות אצבעות. כך נהג לאורך השנים במסגרת מערכת קשריו כאחד מראשי השלטון עם אילי ההון.

דומה ששורש הרעה צמח כגידול פרא לפני כשלוש שנים ערב הקמתה של הקואליציה הנוכחית, כאשר ליברמן תבע באורח אולטימטיבי בעזות מצח מראש הממשלה המיועד נתניהו להפקיד בידיו את המינויים בתחום המשפטי. תנועת אומ"ץ התריעה על מצב בלתי נסבל שבו חשוד עיקרי ממנה לתפקידי מפתח בתחום זה אישים שיש לו זיקה אישית או פוליטית אליהם, אך נתניהו העדיף להתעלם מפנייתנו.

(כך נהג נתניהו גם כאשר סירב למלא אחר דרישה אחרת של אומ"ץ לכלול בהסכם הקואליציוני סעיף שבו מתחייבת הממשלה להיאבק בשחיתות השלטונית שהרקיעה לממדים מפלצתיים בתקופתם של קודמיו אריאל שרון ואהוד אולמרט).

כך עלה בידיו של ליברמן למנות את פרקליטו לשעבר פרופ' יעקב נאמן כשר המשפטים, את סגן המפכ"ל לשעבר יצחק אהרונוביץ' שהפך לפעיל בישראל ביתנו כשר לביטחון פנים הממונה על המשטרה ואת המקורב לו, ח"כ דוד רותם, כיו"ר ועדת חוקה חוק ומשפט. תאבונו של ליברמן לא פג למרות הדיאטה שכפה על עצמו והוא דרש וקיבל מקום בוועדה לבחירת שופטים. אליהם חברו, כאמור, כמה חברי-כנסת שהפכו למשת"פים בניסיונות חוזרים ונשנים של קבוצת ליברמן לקעקע את שלטון החוק.

כתובת האזהרה מפני המתקפה הצפויה על מערכת המשפט הייתה כתובה באותיות ענק על קירותיו של משכן הכנסת, אך למרבה הצער לא הייתה התארגנות של שומרי חומות שלטון החוק שעמדו מנגד. לפני כמה חודשים הם לא השמיעו קולות זעקה כאשר הייתה הסתערות של קיצונים ימניים על בית המשפט העליון.

רק בימים האחרונים הם התעוררו מאוחר מדי להפגנה שנערכת השבת אחרי שכבר נקבעו השבוע בכנסת כמה עובדות מעיקות. ספק אם יעלה בידם למנוע את המשך הליך התחיקה ואת העלאתם של חוקים נוספים כמו זה שיגביל את זכות העמידה בבג"ץ של גופים ציבוריים ותנועות מתנדבים מסוגה של אומ"ץ. כולנו אוכלים עכשיו את פירות הבאושים.

העננה האפורה המרחפת מעל ראשו של לוין

אחד מ"גידולי הפרא" הפרלמנטריים הוא, ללא ספק, יו"ר ועדת הכנסת, ח"כ יריב לוין מהליכוד, שפועל בתחום זה ללא לאות ובחריצות מוגזמת. לפני זמן קצר תקף לוין בדרך חסרת-תקדים את המערכת המשפטית בכלל ואת שופטי בית המשפט בפרט בראיון שהעניק לעלון זניח בשם "ארץ ישראל שלנו".

בין השאר אמר ח"כ לוין: "בית המשפט העליון מונע מאג'נדה שמאלנית שמהווה סכנה ליכולת שלנו להבטיח את קיומנו. זה לא סוד שעל המערכת המשפטית ובעיקר על בית המשפט העליון השתלטה קבוצה שמאלנית קיצונית שמנסה להכתיב את ערכיה לחברה כולה... אני יודע שרבים חוששים לומר את הדברים בגלוי. מניסיון העבר, אנשים שפתחו את הפה נולדו נגדם תיקים והאשמות כי עמדתם לא הייתה נוחה למערכת".

בחודש יולי האחרון הגיש ח"כ יריב לוין יחד עם יו"ר הקואליציה ח"כ זאב אלקין הצעת חוק דרקונית המחייבת את כל המועמדים למשרת שיפוט בבית המשפט העליון לעבור שימוע בפני חברי ועדת חוקה חוק ומשפט של הכנסת. חברים אלה מבקשים לפסול שופטים שלא נראים לרוב חברי הוועדה ולקדם שופטים המקובלים עליהם.

הצעת חוק זו הייתה עוברת אלמלא התעשת נתניהו ברגע האחרון והודיע כי הוא לא יתמוך בחוק זה שעלול לפגוע במוסד השיפוטי העליון במדינה, שלמרבה הצער רק מחצית מאזרחי המדינה שמים את מבטחם בו ומאמינים בתקינות הכרעותיו.

רה"מ נתניהו - תמים מול חבורת תחמנים

כדאי אולי לרענן את הזיכרון ולציין אירועים מן העבר הנוגעים למערכת השיפוט והייעוץ: הקבלן דוד אפל היה מעורב בראשית שנת 1997 בקדנציה הראשונה של נתניהו כראש ממשלה בניסיון נואל להשתלט על שלטון החוק באמצעות מינויו של ח"כ רוני בר-און, אז עורך דין פרטי, לתפקיד יועץ משפטי לממשלה מטעם. הציפייה ממנו הייתה שהכרעותיו לגבי העמדתם או אי-העמדתם לדין יהיו מכוונות בשלט קרוב. השותפים למזימה היו כמה אישי ציבור עבריינים: אריה דרעי, צחי הנגבי ואהוד אולמרט. מה שלא היה ידוע הוא שליברמן, ששימש אז מנכ"ל משרד ראש הממשלה, הגיש לרוקחי הקנונייה גיבוי חיוני.

קודם לכן דאג ליברמן לסלק מתפקידו באמצעות עלילת זדון את מנהל לשכת ראש הממשלה דאז פנחס (פיני) פישלר, כיום פרקליט מוערך וחבר המועצה הציבורית שליד תנועת אומ"ץ, שיושרו האישי הפריע לליברמן; אולי חשש ליברמן שפישלר יפעל לסיכול מהלכים עברייניים נוספים אחרי שמנע אחד מהם.

בכל הקנונייה הזו התגלה אז ראש הממשלה נתניהו כאדם תמים מול חבורת תחמנים שסובבה אותו, שימש למעשה סטטיסט ולא הבין בכלל מה מתבשל מאחורי גבו. יש לקוות שנתניהו יגלה ערנות מספקת בקדנציה השנייה שלו בכל הנוגע לפעילות שתפגע בשלטון החוק על-ידי ליברמן או אחד מעושי דברו.

ההתפתחות הדרמטית - לא מפתיעה כלל

בינתיים חלה השבוע התפתחות דרמטית כאשר אחד החוקרים הבכירים של היחידה הארצית לחקירות הונאה (יחא"ה) לשעבר נחקר בחשד שהדליף לאנשים הקשורים לליברמן פרטים מתוך תיק החקירה המשטרתי הממודר. התפתחות זו לא הפתיעה את מי שזוכר את פרשת השגריר לשעבר של ישראל בבלארוס, זאב בן-אריה, שנעצר בשעתו ונחקר בחשד שהדליף לליברמן תוכנה של מעטפה שנשלחה על-ידי משטרת ישראל למשטרת בלארוס במהלך החקירה נגד ליברמן, והוא פתח אותה בשוגג. גם ליברמן עצמו נחקר באותה פרשה.

עם פתיחת החקירה פנתה אומ"ץ אל נתניהו בדרישה שישעה את ליברמן מתפקידו עד לסיום החקירה. בפנייה נאמר, בין השאר: "החקירה החדשה של משטרת ישראל נגד שר החוץ אביגדור ליברמן כחשוד בשיבוש הליכי משפט, מרמה והפרת אמונים בשעה שקיבל לידיו חומר חקירה סודי מידיו של שגריר ישראל לשעבר בבלארוס זאב בן אריה המשמש עתה כיועצו, לא יכולה להותיר אותך אדיש ופאסיבי כמי שהדבר אינו נוגע לו ולממשלה שהוא עומד בראשה.

"החוק היבש קובע, אמנם, שרק אם מוגש כתב אישום נגד שר שחשוד בפלילים ניתן להרחיקו מן הממשלה וכך אתה נוהג גם כלפי שר החוץ הנתון החשוד מזה זמן בביצוע מעשים פליליים חמורים. אבל ההתפתחות החמורה בפרשה זו מחייבת, לדעת אומ"ץ, גם בחינה ציבורית מיידית מהאספקט המוסרי אם ברצונך שאזרחי המדינה יאמינו שממשלתך אינה נגועה בשחיתות שלטונית מסוג זו שהייתה קיימת בממשלתו של קודמך בתפקיד, אהוד אולמרט, העומד בימים אלה לדין פלילי".

נתניהו החושש מצילו של ליברמן לא הגיב. הפרקליטות החליטה שלא להגיש כתב אישום נגד ליברמן בפרשה זו. כל אשר נותר לו הוא לעשות הכל כדי לשבש את השימוע על-מנת שהוא לא יעמוד לדין בסעיפים חמורים, לא ייפסק לו קלון וכך תיסלל בפניו הדרך כדי להגשים את חלום חייו - להיות ראש הממשלה של כ-ו-ל-ם.

תאריך:  18/11/2011   |   עודכן:  29/11/2011
אריה אבנרי
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
תגיות  / עוקבים אירועים / מי ומי בפרשה - לקבלת רשימות חדשות עם הופעתן
 אביגדור (איווט) ליברמן / Avigdor  Liberman   אהוד אולמרט / Ehud Olmert   איתן קורנהאוזר   אריאל שרון / Ariel Sharon   אריה מכלוף דרעי / Aryeh  Machluf Deri   בג"צ קול העם   בנימין ליברמן   גידי וייץ   דוד אפל   דוד רותם   דורית ביניש / Dorit Beinisch   דן  גרטלר   הוצאת עיתון הארץ בע"מ   זאב אלקין / Ze'ev Elkin   זאב בן-אריה   זכות השמיעה   חופש הביטוי   יואב מני   יעקב נאמן / Yaacov Neeman   יצחק אהרונוביץ' / Yitzhak  Aharonovitch   יצחק שמעוני   ירון קוסטליץ   יריב לוין / Yariv Levin   מיכאל צ'רנוי   מיכל ליברמן-גילון   מיכל סבאל-דראל   ממשלת ישראל / Israel Government   מני מזוז / Meni Mazuz   מרטין שלאף   עודד  גזית / Oded gazit   עיתון הארץ   ערן זלר   פישלר פנחס, משרד עורכי דין / Fischler Pinchas Law-Offices   פנחס (פיני) פישלר /  Fischler Pinchas (Pini)"   צחי הנגבי / Tzachi  Hanegbi   ציפי לבני (שפיצר) / Tzipi  Livni   רוני בר-און   שרון שלום 
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
השופט התחתון ליברמן
תגובות  [ 31 ] מוצגות   [ 31 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
עובר ושב
18/11/11 13:30
 
ליברמן לשלטון
19/11/11 05:47
 
ד"ר מהמרכז
19/11/11 06:02
 
מצביעים ליברמן
19/11/11 10:04
2
הרועה ואינו נראה
18/11/11 14:22
3
YיורםY
18/11/11 14:28
4
גיל נתן
18/11/11 15:09
 
רק משמיצנים כמוך
19/11/11 22:05
5
ליו"ר המתעלם
18/11/11 16:02
6
ליברמן או בייניש?
18/11/11 17:26
7
משה, עורך-דין
18/11/11 17:30
8
את פסוקו על ליברמ
18/11/11 20:59
9
אליהו חיים
18/11/11 21:51
10
סתם_1
18/11/11 22:11
11
monimal
18/11/11 23:08
12
רחובות
18/11/11 23:15
13
פנחס
18/11/11 23:48
14
חבר הנהלת אומ"ץ
19/11/11 05:53
15
א מ רול
19/11/11 09:35
16
ישמעאל
19/11/11 12:07
17
מקס פאואר
19/11/11 12:36
18
ש. שאול
19/11/11 13:05
 
לש . שאול
19/11/11 16:50
19
ההופכת אותו לשותף
19/11/11 13:41
20
חיים
19/11/11 16:04
 
במכה אחת
19/11/11 18:16
21
אמיר אמיר
19/11/11 17:53
22
הציבור
19/11/11 19:18
 
על אומ"ץ 'האמיצה'
20/11/11 02:40
 
נו די!
22/11/11 18:01
 
השאלה לנו די
25/11/11 18:32
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
"מניעת מימון זר מעמותות" פוליטיות בלבד, מעורר רעש מיותר, שעליו יצא הקצף מכל ארגוני השמאל, לרבות הגב' ציפי לבני, שבתור יו"ר האופוזיציה כושלת, מצאה סוף סוף ענף רעוע להיתלות בו.
18/11/2011  |  אברהם פכטר  |   מאמרים
זהו שמו של מפגש סודי ביותר בין מתנחלים לבין ערבים פלשתינים, שארגן יוסי אלפר, איש מוסד לשעבר, אשר היה אז מנהל מרכז יפה למחקרים אסטרטגיים באוניברסיטת תל אביב.
18/11/2011  |  משה חסדאי  |   מאמרים

18/11/2011  |  אברהם הללי   |   מאמרים
כשאברהם אבינו רוצה לקבור את שרה אמנו, הוא פונה לבני חת ומבקש מהם לקנות אחוזת קבר, לשם כך הוא אומר: "גר ותושב אנכי עמכם תנו לי אחזת קבר עמכם ואקברה מתי מלפני" [בראשית כ"ג, ד']. הפשט שהוא אומר להם: אני אחד מכם, כמוני כמוכם, ולכן גם אני צריך קרקע לבית קברות, ועוד שמתי מלפני, אני צריך פתרון דחוף, כי אין זה לכבוד הנפטרת לעכב את קבורתה.
18/11/2011  |  בעז מלט  |   מאמרים
חשוב נא לרגע שאתה חבר בממשלת צרפת, דנמרק או אנגליה. או אפילו סתם אזרח אירופי או אמריקני. אתה מוטרד מבעיות של ארצך, מהבעיות העוברות על השוק האירופי, מהחששות לקריסת כלכלותיהן של יוון ואיטליה, ולהשפעתן על חסכונותיך הפרטיים.
18/11/2011  |  יוסף אליעז  |   מאמרים
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
עדנה ויג
עדנה ויג
משוררים רואים בשירה דרך לבטא את הדיוקן העצמי שלהם ואת חלומם    כאן המשורר מבטא זאת כבר מראשיתו כעוּבּר, שגדל להיות משורר
רון בריימן
רון בריימן
יש לעודד השתתפות של ארצות הברית ושל "העולם הנאור" בחיסול בפועל של הפצצה האירנית המאיימת על העולם כולו, לרבות על הצ'מברליינים האירופיים, ולא רק על ישראל
מירב ארד
מירב ארד
חופשת החג מתקרבת בצעדי ענק, ועל רקע חוסר הוודאות יש מי שעדיין לא החליטו סופית על תוכניות לחופש    עבור המתלבטים בדקנו מחירים של חבילות נופש מובחרות מעבר לים
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il