גידול משמעותי, הנאמד בלמעלה מ-30 אחוזים במכירות התחפושות והאביזרים לקראת פורים, מצליח להפתיע אפילו נוכח התחזיות האופטימיות של ראשי ענף הצעצועים בארץ.
על-פי ההערכות, נמכרו השנה בארץ כ-400 אלף תחפושות בשווי מוערך של כ-25 מיליון שקלים, מחצית מכלל שוק התחפושות והאביזרים, שגלגל השנה כ-50 מיליון שקלים. את ההתרחבות המורגשת בהיקף המכירות מייחס אבי כץ, יו"ר ענף הצעצועים באיגוד לשכות המסחר ומנכ"ל רשת "כפר השעשועים", להצטיידותם של המתחפשים ביותר מתחפושת אחת לנפש.
"השנה המעוברת, שאפשרה למתחפשים זמן התארגנות ארוך יותר, היותו של החג "פורים משולש" המתפרס על שלושה ימי קרנבל: ששי, שבת וראשון והמגוון העצום והזול שמציע שוק התחפושות השנה, עם התאוששותם של יצרני המזרח ממגיפת הסארס, שפגעה בענף, עודדו את הצרכן הפרטי להצטייד במגוון תחפושות ולא להסתפק בתחפושת אחת לילד", אמר כץ.
הוא הוסיף, כי "ברשת "כפר השעשועים" לבדה, ניתן היה השנה להשיג מגוון של כ-150 דמויות, מתוכן 70 דמויות חדשות - העושר העצום הזה, שהוצע לצרכן במחירים חסרי תקדים, החל מ-9.90 ש"ח לתחפושת מלאה, אפשר לצרכן הפרטי להגשים בחג אחד מספר חלומות ולא אילץ אותו להסתפק בדמות אחת".
בנוסף מציין כץ, "תורמת האווירה הביטחונית הרגועה יחסית לנכונותם של הצרכנים להתכונן בהתלהבות לחג ולמסיבות, שמלוות אותו". בכל רחבי הארץ מתוכננים קרנבלים רחבי היקף, שנדחו בשנים קודמות בשל החשש הגדול מפיגועים.