|   15:07:40
דלג
  אריה אבנרי  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
תכשיטים לקחת לחופשה בחו״ל בחג הפסח
כתיבת המומחים
פיצוי על אובדן כושר עבודה בשל מחלת כליות תורשתית? יש דבר כזה!

גילוי לא נאות (5)

ציפי מטייחת השחיתות

הגילוי של גזבר מפלגת קדימה לשעבר איציק חדד בזבוז הכספים הכרוני פרשות השוחד וטוהר המידות לבני עומדת בראש תנועה מסואבת שלא מצליחה להתמרק מהשחיתות שדבקה בה מראשיתה ומוסיפה עליה פרשות שחיתות חודשים לבקרים
16/12/2011  |   אריה אבנרי   |   מאמרים   |   סדום ועמורה   |   תגובות
לבני. דבק רבב בתדמית [צילום: AP]

הגילוי השבועי בכלי התקשורת היה של גזבר מפלגת קדימה לשעבר איציק חדד שטען שקדימה שכרה בשעתה בידיעתה, כביכול, של מנהיגת המפלגה חברת הכנסת ציפי לבני והמנכ"ל משה שחורי חוקרים פרטיים שינסו למצוא "חומרים" אישיים ועבירות על החוק אצל ראש הממשלה בנימין נתניהו במטרה להביא לסילוקו מתפקידו עוררה השבוע תהיה בקרב חוגים פוליטיים.

לבני הזדרזה להכחיש את הדברים הללו וטענה שמפיץ הדיבה פוטר מעבודתו לפני כמה חודשים ונעצר ע"י המשטרה כחשוד במעשים פליליים ומשום כך הוא מנהל נגדה "מסע נקם" שקרי. קרוב לודאי שהיא אומרת אמת.

אבל על-מנת להסיר את העננה מעל המפלגה בנושא זה חובתה של לבני להגיש תביעת לשון הרע נגד חדד, במידה ואמנם הוא בדה דברים מליבו.

אגב, גם אם היו נשכרים חוקרים פרטיים להתחקות אחרי ביבי הם היו נכשלים מראש. אנשי האבטחה לא היו נותנים לאף אחד לחדור מבעד לחגורת הביטחון סביבו. אפשר לסמוך כמובן גם על שרה נתניהו שפוקחת עין על בעלה בשלט קרוב.

אבל חדד לא הסתפק בכך וטען כי בהתנהלות הכספית של קדימה יש חשד לביצוע מעשים שיש בהם משום עבירה על החוק.

בשנה החולפת נאלצה לבני להתמודד עם כמה נושאים אין זו הפעם הראשונה שבה נאלצת לבני להתמודד עם נושאים בעייתיים של טוהר מידות בקדימה.

ספיחים על התנהלותה הלא תקינה של קדימה נתגלו בשעתו בתוכנית "המקור" בערוץ 10 שבה חשף רביב דרוקר בזבוזי כספים על חשבון הציבור ופגיעות חמורות בטוהר המידות ע"י פעילים מרכזיים בקדימה. בעקבות החשיפה של דרוקר הגישה אומ"ץ תלונה למפכ"ל המשטרה החדש רב-ניצב יוחנן דנינו בבקשה לחקירת חשדות לאי-סדרים במפלגת קדימה שכללה מידע נוסף בפרשה זו שקשור במינוי מקורבים, תשלומי שכר למשרות פיקטיביות לכאורה ועוד.

אומ"ץ הביעה תקווה שהפעם תיערך חקירה משטרתית כדת וכדין שלא כמו בפעם קודמת, שבה הזדרזה המשטרה להודיע לנו שלא נמצאה תשתית ראייתית לפתיחת החקירה. למרבה ההפתעה גם הפעם נתקעה החקירה ואנחנו עדיין לא הנחנו לפרשה זו.

אומ"ץ בודקת בימים אלה במקביל מדוע הופסקה החקירה המשטרתית בתלונתה ומדוע לא הועברו החומרים להכרעת הפרקליטות. פרשה זו עוררה בינתיים תסיסה פנימית בקדימה.

ח"כ אבי דיכטר שכיהן בעבר כראש השב"כ קבל על כך שיש בזבוז כספים כרוני במפלגה שהביא לגרעון בסך 40 מיליון שקלים ותבע שקיפות מידית של ההתנהלות הכספית הסמויה של המפלגה שבגינה צברה קדימה חובות כבדים בין שאר ההוצאות המופרזות. ניתן לציין, כמובן, את שכירת הלשכה המפוארת של לבני באחד ממגדלי תל אביב. התפקיד של יו"ר המפלגה המושחתת גרם ללבני להיפרד בהדרגה מאורח חייה הצנוע.

שחורי הוחזר לתפקידו מבלי להניד את עפעף

החשדות לאי הסדרים בקדימה הונחו גם על שולחנו של מבקר המדינה. בחודש דצמבר האחרון פנתה אומ"ץ אל מבקר המדינה בבקשה שיבדוק חשד למינהל לא תקין בפנקס החברים של מפלגת קדימה ועל אפשרות של חברות כפולה של חלק מהחברים הן בקדימה והן בליכוד. בפניית התנועה נאמר בהקשר לכך: "חשדות אלה עולים ממאמר שפורסם בהארץ בגיליון יום שישי 24/12/10 תחת הכותרת "שכונת הארגזים" מצוטט ח"כ מאיר שטרית, מראשי המפלגה הנמנה עם מייסדי המפלגה, כמי שקובע נחרצות בשמו: "קדימה היא היום המפלגה הכי מושחתת מבין המפלגות הגדולות".

ח"כ שטרית קבל על כי יו"ר מועצת קדימה חיים רמון הכין הצעת החלטה שעל פיה 84 אלף החברים שהתפקדו לקדימה בחמש השנים האחרונות ושילמו עד כה מס חבר רק פעם אחת עם התפקדותם יהיו פטורים מתשלום מס. לעומת זאת חברים חדשים שיתפקדו למפלגה החל מ-1 בינואר 2011 ישלמו מס חבר שנתי כמקובל במפלגות האחרות. בהקשר לכך גילה ח"כ שטרית: "מרבית החברים הרשומים אצלנו הם אנשי ליכוד. כולנו הרי באנו מהליכוד ומשם פקדנו. לומר שיש לנו למעלה מ-80 אלף חברים זה בלוף ענק. המפלגה רוצה להטעות את הציבור. ברור שאם נחייב את החברים הללו לשלם מיסים רק מעטים יישארו. זה פתח גדול לשחיתות". ח"כ שטרית תבע לערוך רביזיה בסדרי התשלומים ולחייב את כלל חברי קדימה לשלם מס שנתי רטרואקטיבית החל מ-1 בינואר 2010" המלצותיו של שטרית לא יושמו הלכה למעשה.

בינתיים פרסם באחרונה מבקר המדינה דוח לא מחמיא על ההתנהלות הכספית של קדימה המעוררת שאלות נוקבות ומחייבת רביזיה והטיל עליה קנס כספי כבד בסך חצי מיליון שקל.

לבני ניסתה לגמד את ממצאי הדוח אך התסיסה בקדימה נותרה סביב הנושא הכספי של המפלגה.

מופז שיגר בעקבות זאת מכתב אל יו"ר סיעת קדימה חברת הכנסת דליה איציק שבו קבע "התנהלות המפלגה, מלבד הנזק התדמיתי הביאה להטלת קנס חסר תקדים על המפלגה".

מופז קבע עוד כי את תשובתה של קדימה לשאלותיו של מבקר המדינה העבירה המפלגה מבלי להעבירה בראש ובראשונה לעיון חברי סיעת קדימה כפי שמחייב התקנון המפלגתי. "על-פי סעיף 46 לתקנון המפלגה, היה על המפלגה להביא תשובה זו לעיון הסיעה, עוד בטרם נמסרה למבקר המדינה".

שמו של מנכ"ל קדימה משה שחורי חוזר ומופיע כמי שאחראי על סבך הבעיות שבהן שקועה המפלגה. שחורי נחקר בשעתו במשטרה כחשוד כי נתן לראש היחידה הארצית למודיעין שטח וחקירות של רשות המיסים, דוד ואנונו, שוחד בתמורה להסדר בעניינים אישיים, בינתיים הורשע ואנונו ונדון למאסר.

עוד בטרם שהסתיימה חקירת המשטרה בפרשה זו החליטה לבני להחזיר את שחורי לתפקידו בלי להניד את עפעפיה.

אומ"ץ דרשה ממנה לשקול את החלטתה מחדש אבל היא הגיבה שבנסיבות הנוכחיות אין בעיה להחזירו לעבודה מה גם שלא הוגש נגדו כתב אישום. משום מה יש לי תחושה שגם אם היה מוגש כתב אישום שחורי היה נשאר. הוא יודע ומעורב יותר מדי בענייני קדימה.

חבל שרגישותה של לבני למקרים כגון אלה נסדקה. הסימנים הראשונים לכך היו כאשר דחפה למינויו של שר המשפטים לשעבר חיים רמון כיו"ר מועצת קדימה זמן מה אחרי הרשעתו בהטרדה מינית.

תקופת השלטון הבלתי מעורער קרובה לקיצה

לפני כמה ימים טרחה לבני לקחת אתה לפגישה מדינית עם נשיא הרשות הפלשתינית אבו מאזן את חיים רמון, את צחי הנגבי (אף הוא שר משפטים לשעבר שהורשע במשפט פלילי בנושא מינויים פוליטיים) ואת חבר הכנסת רוני בראון שכיהן בעבר יום אחד בלבד בתפקיד יועץ משפטי לממשלה בעקבות תרגיל מסריח שרקח הנגבי בשיתוף השר לשעבר אריה דרעי ואיש העסקים דודי אפל (שניהם מורשעים פליליים).

ראש הממשלה נתניהו הכין לפני כמה ימים ללבני הפתעה מסוג אחר על-פי העיקרון הידוע של העברת המלחמה הפוליטית על השלטון לשטח האויבת.

הודעתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו על כוונתו להקדים את הבחירות המקדימות בליכוד החריפה את המאבקים הפנימיים במפלגת קדימה והזרימה אדרנלין לעורקיהם של שלושת המתחרים הפוטנציאליים על ההנהגה חברי הכנסת שאול מופז, אבי דיכטר ומאיר שטרית.

מנהיגת המפלגה ציפי לבני ניסתה לשווא להפגין קור רוח מול מחול השדים שמתרחש סביבה אבל בחושיה הפוליטיים הלא מחודדים היא מבינה היטב שתקופת השלטון הבלתי מעורער שלה שנגזר מהתקנון של המפלגה עלול להגיע לקיצו מוקדם יותר.

הבעיה העיקרית של קדימה לקראת הבחירות הבאות לכנסת שיתקיימו ככל הנראה בשנה הבאה היא תדמיתה השלילית כמפלגה שדבקה בה שחיתות בהיקפים גדולים וכן התנכרותה לתחום החברתי שאליו היא ניסתה להתחבר מאוחר יותר ובצורה גרוטסקית.

מי היה מאמין שציפי לבני שזכתה בעבר לכינוי: "גברת קלין", תעמוד בראש תנועה מסואבת שלא מצליחה להתמרק מהשחיתות שדבקה בה מראשיתה ומוסיפה עליה פרשות שחיתות חודשים לבקרים.

לא פצתה פה מול מעללי שרון ואולמרט

מנהיג המפלגה הראשון ומייסדה אריאל שרון שעמד בראש משפחה מושחתת שחלק ממעלליה נחשפו בתקופת שלטונו כראש הממשלה וגם לאחר מכן נחשפו העברות כספים בהיקפי ענק לו ולבני משפחתו.

אחד הספיחים שנותרו מפרשות השוחד של משפחת שרון הוא תשלום תמוה של סכום בסך 4.5 מיליון דולר שלגלעד שרון קיבל עבור "יעוץ לקולחוזים" ברוסיה. מאחר שאין כידוע מזה שנים קולחוזים ברוסיה חושדת המשטרה שמדובר בתשלום שוחד למשפחת שרון שניתן ע"י איל ההון מרטין שלאף.

ממצאי החקירה המשטרתית הועברו באחור תמוה לפרקליטות וגם כאן ההכרעה נמשכת זמן רב מדי.

אומ"ץ לא מניחה לנושא זה. בתשובה לפנייתנו האחרונה נמסר לנו השבוע ע"י פרקליט המדינה שעדיין לא נפלה ההכרעה בתיק.

בימים אלה פרסם שרון ג'וניור ביוגראפיה עבת כרס על אביו כמקפצה לקראת השתלבותו הקרובה בחיים הפוליטיים. למעשה לא יהיה שרון ג'וניור יוצא דופן ברמתו המוסרית הירודה בהשוואה לאישים בולטים אחרים בצמרת המפלגה.

לשרון האב לא הפריעה העובדה שבצמרת מפלגתו הופיעו כמה דמויות מושחתות ביניהם אהוד אולמרט אברהם הירשזון, צחי הנגבי, חיים רמון ודליה איציק וכמה אישים פוליטיים שנויים במחלוקת מסוגם של חברי הכנסת מאיר שטרית, רוחמה אברהם ואלי אפללו.

ציפי לבני שתקה בתקופות שבהם כיהנו שני מנהיגי קדימה שקדמו לה שרון ואולמרט כראשי ממשלה והשחיתו את מרבית החלקות הטובות במדינה.

היא לא יצאה נגדם, לא גינתה את מעלליהם, נמנעה מלמתוח ביקורת פומבית על התנהלותם העבריינית.

במהלך תקופה זו שימשה, בין השאר, כשרת המשפטים המופקדת בתוקף תפקידה על אכיפת החוק וגם קיבלה אות מופת של אומ"ץ בגין הגינותה והכריזה באותו מעמד שתאבק עד חורמה בשחיתות השלטונית.

התקווה הגדולה הייתה שאחרי שני מנהיגים משחתים של קדימה הגיעה מנהיגה ישרה שתנקה את המפלגה ותצעיד אותה בדרך חדשה וישרה אבל המציאות טפחה על פנינו.

קדימה נסוגה אחורה בתחום השמירה על טוהר המידות ובכך גזרה על עצמה את קיצה.

אם יצטרף לצמרת המפלגה גלעד שרון בנו של מייסד המפלגה הוא רק יזרז את הקץ.

תאריך:  16/12/2011   |   עודכן:  16/12/2011
אריה אבנרי
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
ציפי מטייחת השחיתות
תגובות  [ 24 ] מוצגות   [ 24 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
אינה מעידה על תום
16/12/11 15:17
2
כנראה הליכלוך גדו
16/12/11 15:23
 
אם כן, זה נורא
18/12/11 01:27
3
מתי דוד מתתיהו
16/12/11 16:05
 
אניי
17/12/11 07:52
 
מי חפץ במנהיגההזו
17/12/11 11:39
4
על הכותב 'החבר'
16/12/11 16:09
 
מתחיל להיות בדיחה
16/12/11 19:29
 
ליו"ר 'המתבדח'
17/12/11 19:43
 
חבר הנהלת אומ"ץ
16/12/11 19:59
 
ל'חבר' ומרעו
16/12/11 23:52
 
על היו"ר הפחדן
17/12/11 19:23
 
טועה ומטעה כלהזמן
18/12/11 00:19
 
היו"ר 'החבר'
18/12/11 06:58
 
הכותב : אל היו"ר
18/12/11 20:17
5
ניסים טיבי
16/12/11 18:50
 
מושכלת
17/12/11 09:51
6
מושחת,הלך ל-BMW
17/12/11 00:52
7
רונן גולדשטיין
17/12/11 01:57
8
אבישי בן חיים
17/12/11 07:23
9
קורןנאוה טבריה
17/12/11 07:44
10
ישמעאל
17/12/11 10:11
 
משטרה חוקרת?!!!
17/12/11 11:58
11
אבנר אביב
19/12/11 19:56
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
חנוכה מסמל את נצחון הרוחניות על הגשמיות ונצחון היהדות על האלילוּת ועל התרבות היוונית, שסימלה יותר מכל את הסגידה ליופי החיצוני, על חשבון ערכים פנימיים ומוּסר אנושי. היוונים גזרו על היהודים גזירת שמד רוחני, ואסרו עליהם לקיים את מצוות דתם, ובראש ובראשונה מצוות שבת, מילה ועוד. נצחון המכבים, גיבורי ה', טירפד גזירות אלה והוביל לטיהור המקדש מאלילי יוון. חנוכה, בדומה לחנוכת הבית, מסמל אפוא התחלה חדשה המגולמת בחינוך יהודי טהור מכל שרידי ההתייוונות המתחדשת.
16/12/2011  |  ציפי לידר  |   מאמרים
הכל מודאגים "מעתיד המדינה" - מן "הבידוד", הדה-לגיטימציה , ההצקות האמריקניות והאירופיות, הניתוק מטורקיה והריחוק ממצרים. סיסמת "כל העולם נגדנו", שפעם נחשבה "ימנית", נעשתה לקינתו של השמאל שגלה מן השלטון. האיזון הפנימי שלנו יצא מכלל איפוס, ולכן חייבים לעבור על האיסור הכי חמור בשיח הישראלי ולדבר טובות על עצמנו, למרות ההיסוס והמבוכה להציג את הישגינו לראווה. קל יותר לייסר ולהתייסר על מגרעות וכישלונות.
16/12/2011  |  אליקים העצני  |   מאמרים
בפסטיבל שירה במדבר, שייערך בעוד שלושה שבועות במדבר, במדרשת שדה בוקר, יוקדש ערב לזכרו של הסופר עמוס קינן שהלך מאיתנו ב-4.8.2009.
16/12/2011  |  איתן קלינסקי  |   מאמרים
המצב היום מזכיר לי את הסיפור על הפריץ והיהודי. הפריץ הלך ברחוב. כמובן שכל העוברים ושבים אמרו לו שלום ביראת כבוד. יהודי אחד שעבר באותו זמן ברחוב, גם כן אמר לו שלום. התרגז הפריץ. איזו חוצפה של יהודון לומר לי שלום. ומיד ציוה להוריד לו את הראש.
16/12/2011  |  בעז מלט  |   מאמרים
אנו התושבים היהודיים בישובי יהודה שומרון ובנימין, הננו אזרחים חופשיים ועצמאיים בארץ ישראל. אין אנו נתונים תחת ממשל צבאי ישראלי או אחר, ולא נוותר על חרותנו, שהיא זכותנו הטבעית להיות עם על אדמתו. לכן נחרף את נפשנו להדוף את כל המתיימר להטיל עלינו חוק ומשפט צבאי.
16/12/2011  |  הלל ויס  |   מאמרים
רשימות נוספות   /   סדום ועמורה  /  מי ומי  
שבעה חודשי מאסר לקצין משטרה שנטל שוחד  /  איתמר לוין
הבוקר: שולה זקן מעידה בפעם הראשונה  /  איתמר לוין
המשטרה שוקלת: חקירה פלילית נגד רפי איתן  /  יהודה יפרח
דוקטורים לטיוח השחיתות  /  אריה אבנרי
הצהרת בלפור  /  איתמר לוין
נו מור  /  איתמר לוין
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
אלי אלון
אלי אלון
כשלושה שבועות לאחר סיום מלחמת ששת הימים, הסתערו עשרות תושבים ערבים מרצועת עזה על מחנה מחסני האספקה והמזון שהיה שייך לכוח האו"ם
רפאל בוכניק
רפאל בוכניק
גם בשעתה היפה של ישראל, כאשר העולם מוחא לה כפיים והתעשיות הביטחוניות הישראליות זוקפות קומה לנוכח ההצלחות הטכנולוגיות ללא אח ורע, יש בקרבנו כאלה המתעקשים "להשבית שמחות" ולגמד את ממד...
יוסי אחימאיר
יוסי אחימאיר
"ביבי נקלה, ביבי נבל, ביבי מושחת, ביבי שקרן, ביבי מאוס, ביבי תחמן"... כך נפתח ביום שלישי מאמר בעיתון ה"הגון", שופר הפלשתינים - הארץ
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il