|   15:07:40
דלג
  משה חסדאי  
תחקירן, פובליציסט
דוא"ל בלוג/אתר רשימות מעקב
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
כל מה שצריך לדעת על הפסקת הריון
קבוצת ירדן
תכשיטים לקחת לחופשה בחו״ל בחג הפסח

וידויו של ראש השב"כ

כרמי גילון עצמו, מעיד שעד בואו למחלקה בשב"כ שעסקה בימין הקיצוני ובשמאל הקיצוני, ההתייחסות בשב"כ כלפי חבורות השמאל הקיצוני הייתה מזלזלת למדיי. כלומר הוא מעיד על כשל מודיעיני חמור. הוא מעיד כי בשב"כ נטו לראות בשמאל הקיצוני חבורת 'סלון קומוניסטים', שלא כדאי להשקיע משאבים רציניים בטיפול בהם
20/12/2011  |   משה חסדאי   |   מאמרים   |   תגובות
כרמי גילון. חשש למלחמת גוג ומגוג [צילום: פלאש 90]

הכשל הפנימי
הכשל הפנימי מחריף, כיוון שכאיש שב"כ מן השורה, כראש השב"כ, וכאזרח פרטי, הוא מביע חשש סביר שמלחמות היהודים יציתו במזרח התיכון תבערה נוראה

בספרו של ראש השב"כ לשעבר, כרמי גילון, 'שב"כ בין הקרעים' הוא מציין כי תופעת השמאל הקיצוני בישראל מאז ומעולם הייתה שולית ביותר וכללה רק כמה מאות של פעילים ותומכים. והוא קובע אז: "כיום, ניתן לומר שהמעט שהיה, נעלם גם הוא".

כל מי שיקרא את הקביעה הזו, ישתומם, לנוכח המציאות הידועה לכולנו, ולנוכח היותו של כרמי גילון "ראש היחידה היהודית" בשב"כ, לשעבר. כלומר, הוא מומחה לטיפול בשמאל הקיצוני במגזר היהודי. ייתכן כי ראש השב"כ לשעבר, טעה כאן טעות יסודית, והוא אכן לא העריך נכונה את ההתפתחויות בקרב השמאל הרדיקלי, ושהתופעה הנקראת "שמאל קיצוני" אינה מינורית כפי שחשב, ושהנזק שנגרם ממנה למדינת ישראל הוא כבד ומסוכן ביותר לעצם קיומה.

כרמי גילון, כראש השב"כ, פרש בפני קוראי ספרו את הדיון באידיאולוגיה של השמאל הקיצוני, החל מ'מצפן', 'מצפן- אס"י (ארגון סוציאליסטי ישראלי), 'החזית האדומה', 'הניצוץ', 'הליגה הקומוניסטית המהפכנית' (לק"מ), 'המרכז לאינפורמציה אלטרנטיבית', 'שמאל ישראלי חדש' (שי"ח), 'השמאל הסוציאליסטי הישראלי' (שס"י), 'קמפוס', 'הועד לסולידריות עם אוניברסיטת ביר-זית' ועוד.

למדנו מספרו של כרמי גילון, את התזה האנטי ציונית הבסיסית של העבריין האידיאולוגי של השמאל, ולפיה הציונות במהותה היא תנועה קולוניאליסטית, שקמה על בסיס בלתי-צודק ועוללה עוול היסטורי לערבים. לאור תפישה זו שוררת תמימות-דעים בין העבריינות האידיאולוגית של השמאל לבין הארגונים הערביים ישראלים והארגונים הערביים פלשתינים. ניתן לכנות את התביעה של השמאל האידיאולוגי העברייני תביעה ייצוגית הכוללת את תביעות הערבים להחזרת כל השטחים שנכבשו במלחמת ששת הימים ועשיית צדק לפליטים הערבים, ביטול חוק השבות, החזרת הפליטים הערבים לבתיהם שלפני 1948, ביטול זהותה היהודית של מדינת ישראל והרס המשטר הישראלי הנוכחי.

בסך-הכל, כולנו מכירים את התביעות האלה, כפי שהן נשמעות היום מעל כל במה, בלבוש אקדמי, מצויידות בסוללות אנשי תקשורת, ומתהדרות בשמות של עמותות וארגוני שלום וצדק חברתי. בסך-הכל, מהוות דרישות אלה את חיסול הישות המדינית הישראלית במתכונתה המוכרת. התעמולה של 'מצפן' אומצה על-ידי תנועות שלום וצדק חברתי ישראליות, והן משתמשות בביטויים קיצוניים ביותר בתארן את ישראל: אפרטהייד, גזענות, ניצול, נישול, פאשיזם ונאציזם.

כרמי גילון עצמו מעיד כי 'מצפן', לא יצאה למאבק אלים, אך ורק בשל שיקול טקטי: ההנחה שלתנועות השמאל הקיצוני אין סיכוי כלשהו להגיע להישג באמצעים אלימים, ועדיף להשקיע את כל המשאבים בעידוד הארגונים הפלשתינים, העושים זאת בהצלחה מרובה. כך גם ארגוני ועמותות שמאל, מאז ועד עתה, מקיימות קשרים ואף מקבלות מימון מעמותות ומדינות התומכות בהקמת מדינה פלשתינית, ומקרנות ענק באירופה וארצות הברית, התומכות במלחמת העצמאות הפלשתינית כנגד מדינת ישראל כמדינה יהודית.

חבורת 'סלון קומוניסטים'

כרמי גילון עצמו, מעיד שעד בואו למחלקה בשב"כ שעסקה בימין הקיצוני ובשמאל הקיצוני, ההתייחסות בשב"כ כלפי חבורות השמאל הקיצוני הייתה מזלזלת למדיי. כלומר הוא מעיד על כשל מודיעיני חמור. הוא מעיד כי בשב"כ נטו לראות בשמאל הקיצוני חבורת 'סלון קומוניסטים', שלא כדאי להשקיע משאבים רציניים בטיפול בהם. לזכותו הגדולה של כרמי גילון ייאמר, כי הוא מעיד על עצמו ששינה את הקונספציה הזו, ולתפישתו צריך לטפל בהם כמו במחתרת.

כרמי גילון מלמדנו בספרו, כי אנשי האקדמיה, שהתגייסו למען זכויות אדם, לא היו ערים למתרחש בפועל בשטח, ולא הבחינו בניצול הציני שעושים ארגוני השמאל הקיצונים בהם. כך, למעשה, נוצר לשב"כ קושי לפעול נגד ארגוני השמאל הקיצוני, כי היה ברור שזה ייתפש כפגיעה בחופש האקדמי. זו טכניקה אופיינית לארגוני השמאל הקיצוני בעולם: לתפוס טרמפ על מטרה לגיטימית, כגון: מאבק חברתי, זכויות אדם, השגת שלום. עם המטרה הלגיטימית מזדהה ציבור רחב ואיכותי, ואז ארגוני השמאל הקיצוני מנצלים זאת למטרות בלתי-לגיטימיות.

הפרופיל של העבריין האידיאולוגי השמאלני הוא: נולד למשפחה אשכנזית מהמעמד הבינוני, לרוב משפחה אינטלקטואלית ותרבותית. בילדותו ובנערותו ביקר בתנועת נוער, ולמד בבתי הספר הטובים ביותר. בבית חונך לסובלנות ולאהבת אדם (מ.ח: למעט חרדים, מתנחלים וימניים). ברוב המקרים השקפת העולם של הוריו הינה סוציאליסטית. הוא משרת בצה"ל, ועם תום השירות יוצא ללימודים אקדמיים.

המהפך לשמאלן קיצוני, הוא לרוב תוצאה של משבר אישי, או כסחף אידיאולוגי שנוצר לאחר משברים אישיים. ההקצנה משמאל מתון לשמאל קיצוני היא מהירה, ומלווה בהתפלספות (מ.ח.: סיסמאות פילוסופיות הומניסטיות נטולות ידע אמיתי על הערבים ועל האיסלאם). החוג החברתי שלו הוא מצומצם ביותר ומורכב רק משותפים לאידיאולוגיה, כיוון שאידיאולוגיה זו הינה המוקד היחיד לחייו.

הוא מתמסר לאידיאולוגיה החתרנית באופן טוטאלי. העבריין האידיאולוגי של השמאל הקיצוני שולל את הציונות, שולל ערכים דתיים, ואינו מכיר במדינת ישראל כמדינה יהודית. הוא שולל את שלטון החוק הקיים, ומקיים כללים חברתיים מוסכמים על מעגל חבריו ואלילי תרבותו. הוא שומר חוק (מ.ח.:ככסות צדקנית ומתוך הישענות על האקטיביזם השיפוטי) ובעל נכונות מלאה לביצוע עבירות בהקשר פעילותו הפוליטית.

חשש סביר שמלחמות היהודים יציתו תבערה נוראה

כרמי גילון מאפיין את השמאל הקיצוני בבגידה. מובן מאליו, לדידו של כרמי גילון, שאף איש שמאל קיצוני לא יגדיר עצמו כבוגד. הבוגד משוכנע שמעשיו משרתים את המטרה הצודקת, ובטווח הארוך - את כל אזרחי מדינת ישראל, אלא שבעיני המדינה מעשיו הם בגדר בגידה. כרמי גילון מצהיר כי הוא רואה התחסדות גדולה בגישת השמאל הקיצוני, משום שחלק מהם התחברו לארגונים תומכי טרור, קיבלו מהם כספים שמימנו אותם, ומתעלמים מהעיקר הגדול - שהם משתפים פעולה עם ארגוני טרור, שדם יהודים על ידיהם.

הכשל הפנימי החמור ביותר של ראש השב"כ כרמי גילון, המתועד בספרו, היא שמצד אחד הוא מעדיף להסתכן במלחמה ישראלית פנימית, עם מאפיינים של מלחמת אזרחים, ולהמשיך בתהליך השלום. ומצד שני, הוא מודה בטעותו האישית הגדולה, שלא הבין כי חציית "קו אדום" מובהק, כמו הסרת יישובים יהודיים ממפת יהודה ושומרון, עשויה להביא למרחץ דמים בין יהודים. מה שעלול לגרום להרס מדינת ישראל.

הכשל הפנימי מחריף, כיוון שכאיש שב"כ מן השורה, כראש השב"כ, וכאזרח פרטי, הוא מביע חשש סביר שמלחמות היהודים יציתו במזרח התיכון תבערה נוראה. לדעתו, אם יוחלט, למשל, על פינוי מסיבי של יישובים יהודיים, או על פינוי היישוב היהודי בחברון, עלולה מלחמת אחים בין יהודים להביא לסיוט - מלחמת גוג ומגוג בכל המזרח התיכון.

לשבחו של כרמי גילון ייאמר כי הוא הגיע להבנה שיש צורך לקיים ערוץ הידברות קבוע עם מנהיגות מועצת יש"ע. הוא חשב שגם ראש הממשלה צריך לנהוג כך. הוא קובע כי יצחק רבין טעה כשהחליט לא לדבר עם המתנחלים ולא לשתף אותם בתהליך המדיני, בניגוד לעובדה שלכל מה שמתרחש במסגרת התהליך המדיני יש השלכות ישירות על גורלם ועל בטחונם האישי. גם ראש לשכתו, איתן הבר, לחץ בכיוון זה. בסך-הכל הסכים רבין בחצי פה, לפגישה אחת ויחידה עם נציגי המתנחלים, שהוגדרה "כישלון חרוץ".

כרמי גילון אינו חוסך שבטו מהתקשורת הישראלית. הוא קובע כי התקשורת מסיימת לשפוט חשודים בעבריינות אידיאולוגית ימנית עוד בטרם מסתיימת החקירה נגדם. הוא מסכים עם הקביעה של עורך הדין דוד רותם שאמר: "יש לי ספק אם ניתן לערוך משפט הוגן לאנשים אלה לאור האווירה הציבורית והתקשורתית שנוצרה. האווירה מבטאת שנאה למפעל ההתיישבות ביש"ע ולא לעצורים באופן ספציפי".

על-רקע זה, מבין כרמי גילון, את יחסו של "גוש אמונים" וסביבתו החיצונית בימין, לתקשורת, כנתונה בידי שמאלנים תבוסתנים המתנגדים להתיישבות ביהודה ושומרון ולכל נושא הקשור בערכי מסורת ודת.

לדעתו של כרמי גילון, שוגה התקשורת ביחס חד-צדדי, הפוגע במעמדה ובתפקידה הציבורי. לדעתו, הקונסנזוס השביר של המדינה והחלוקה המובהקת לשני גושים מחייבת את התקשורת לראות את העניין שעליו היא מדווחת לא רק במשקפי "חופש הביטוי", אלא גם במשקפיים של "שלום הציבור".

תאריך:  20/12/2011   |   עודכן:  20/12/2011
משה חסדאי
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
וידויו של ראש השב"כ
תגובות  [ 13 ] מוצגות   [ 13 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
קורןנאוה טבריה
20/12/11 15:17
2
קורןנאוה טבריה
20/12/11 15:27
3
קורןנאוה טבריה
20/12/11 15:41
4
קורןנאוה טבריה
20/12/11 16:06
5
קורןנאוה טבריה
20/12/11 16:11
6
קורןנאוה טבריה
20/12/11 16:28
7
אברהם מערב השומרו
21/12/11 08:14
8
בהעדר ברקסים
21/12/11 09:46
9
ירון זכאי 1
21/12/11 15:41
10
זקן
21/12/11 15:58
11
ארז רזניק
21/12/11 18:58
12
גילה פ.
22/12/11 02:56
 
משה חסדאי
22/12/11 13:30
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אוהבי קולנוע, אלה שלא מוותרים על יציאה לסרט ולא מסתפקים בישיבה בכורסה הביתית מול הטלוויזיה, מודעים למחירים גבוהים של כרטיסים בתל אביב. רשת גלובוס גובה 39 שקל לכרטיס ערב ו-28 שקל מחיר כרטיס הנחה לקשישים (בהצגות יום בלבד).
20/12/2011  |  שולמית קיסרי  |   מאמרים
ד"ר אורי נורדן גדל דווקא בלב ת"א, ליד "הבימה”, ברחוב קטן ושקט מלא עצים. הבתים ברחוב היו בעלי שתי קומות לרוב, התושבים היו מהעידית של העיר, וההליכה לגימנסיה הרגילה אותו לצעוד ברגל. אמו המורה נהגה לקחת אותו עימה לפגישות של אחה"צ עם חברותיה, בבית קפה שכבר לא קיים, בשם "אואזיס". וזה מה שהקפה היה עבורו. אואזיס, נווה מדבר.
20/12/2011  |  עליס בליטנטל  |   מאמרים
השבוע פרסמה "גוגל ישראל" את מדד הצייטגייסט (רוח הזמן) השנתי שלה - סיכום מילות החיפוש הפופולריות ביותר של 2011 על-פי קטגוריות שונות. הצצה ברשימה מלמדת אותנו מה באמת סיקרן אותנו בשנה האחרונה.
20/12/2011  |  חגי לב  |   מאמרים
מעט היסטוריה: לאורך ההיסטוריה היו מגדלים חיות לצורכי עבודה ושמירה, חיות מחמד לא היו קימות כלל. בימי הביניים אף הקצינו ובמידה ואדם היה מגלה יחס חיבה ואהבה כלפי בעל חיים היו מחשידים ומרשיעים ( בעיקר את הנשים) בכישוף. כלבי הצייד שירתו את האצולה במסעות הצייד החברתיים וגם שם לא התייחסו לכלב הצייד ברגש אלא בסיפוק צרכיו הבסיסיים.
20/12/2011  |  תמי לנצוט ליבוביץ  |   מאמרים
לברך איש את רעהו בברכת "בוקר טוב" משמע להתחיל את היום בצורה חיובית. לחייך לזולת ולברך גם את אלה שאינם מכריך - נהג האוטובוס, עובד ניקיון, שומר, קולגות לעבודה - זו חברה בריאה. כשאדם נכנס למקום עבודתו ומברך את העובדים איתו, בין אם כפיפיו ובין אם עמיתיו בהיררכיה הארגונית, יש בכך התחלה טובה ליום ויש בה כדי לרמז איך תהיה האוירה היום בעבודה. וכשתקרא לחדר הממונה / המנהל תהיה מוכן לכניסה לגוב אריות או לקערת דבש. וזו בהחלט נקודת פתיחה חשובה לעובד - לדעת מול מי אתה עובד היום.
20/12/2011  |  גיל נתן  |   מאמרים
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
הרצל חקק
הרצל חקק
נאבק למען ספרות שביסודה ערכים אנושיים    זכה בפרסים רבים על הישגיו הספרותיים: פרס ראש הממשלה, פרס ברנר, עיטור ההתאחדות הבינלאומית לספרות נוער בברלין, פרס רוטרי ועוד
אלי אלון
אלי אלון
כשלושה שבועות לאחר סיום מלחמת ששת הימים, הסתערו עשרות תושבים ערבים מרצועת עזה על מחנה מחסני האספקה והמזון שהיה שייך לכוח האו"ם
יוסי אחימאיר
יוסי אחימאיר
"ביבי נקלה, ביבי נבל, ביבי מושחת, ביבי שקרן, ביבי מאוס, ביבי תחמן"... כך נפתח ביום שלישי מאמר בעיתון ה"הגון", שופר הפלשתינים - הארץ
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il