|   15:07:40
דלג
  עזרא הראל  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
הבית נשרף? זה מה שמגיע לכם מהביטוח
קבוצת ירדן
איך רוכשים ביטוח נסיעות לחול הכי זול ?

משאל עם - לזירוז הרפורמה במערכת המשפט

אין הפאשיזם בדורנו אלא היפוכו של עיקרון הפרדת הרשויות, לכן מצערת עמדתם של טליה ששון ושות' שבמקום עיגון מעמדו של היוע"מ בחוק - מעדיפים הם להתעטף בחוות דעת עתיקות, ובלבד להלך אימים עם החרב השלופה - איום סמוי בתפירת תיקים לאנשי ציבור ופעילים. ואדרבא, עודף הכובעים של היוע"מ רק מחליש אותו - מפני שהופך אותו ליעד לסחיטה מצד בג"צ
21/12/2011  |   עזרא הראל   |   מאמרים   |   תגובות
נשיאת ביהמ''ש העליון, דורית בייניש. לחתור לעקרון הפרדת הרשויות [צילום: דני מכליס, אוניברסיטת בן-גוריון ]

יקר מטוהר הנשק
חייבים לעמוד על המשמר ולגרש את החושך הפאשיסטי שמאיים להפקיע את טוהר המשפט או לטמאו - טוהר המשפט שהוא יקר למשה ולישראל אף יותר מטוהר הנשק

לעניות דעתי יש צורך במשאל עם ע"מ לזרז את הרפורמה במערכת המשפט, כפי שנדרשת מצד הרוב הדומם של העם. זאת משום שהנושאים העיקריים בבחירות לכנסת מטבע העולם הם ביטחון וכלכלה - ולכל היותר חינוך, כאשר שאר הנושאים מובלעים או נדחקים הצידה - כך בכל העולם!. כמו-כן לאור ההכפשות של הסמול המצטמק - כאילו דורשי הרפורמה הם אנטי דמוקרטים, הרי יש צורך וגם תהיה הזדמנות להסביר לציבור לקראת המשאל עם, שיש לחתור להעמקתו של עיקרון הפרדת הרשויות, ולשלול את רוח הפאשיזם שהיא היפוכו של עיקרון הפרדת הרשויות בדורנו!

לעגן בחוק את סמכויות היועמ"ש

לדוגמה אנו מציעים לעגן לאלתר בחוק את סמכויותיו של היועץ המשפטי לממשלה, אשר יורה את דעתו המשפטית ביד רמה למשרדי ממשלה (למעט אם תהיה פניה לבג"צ לפרשן את החוק אחרת); ואילו המתנגדים בראשות טליה ששון מעדיפים להתעטף בערפול ובעמימות ובערמומיות דהיום (מתוך שלל חוות דעת של "לשעברים" חכמים ככל שיהיו מלפני שנות דור) - ובלבד שימשיך היוע"מ להלך אימים עם חרבו השלופה כלפי אנשי ציבור ופעילים - והרי יש לאל ידו להתנקם במי שמתנגד לאג'נדה הפוליטית אליטיסטית של סינדיקט רחביה על-ידי הגשת כתבי אישום - תוך תפירת תיקים!. לכן יש להצטער על עמדתם של טליה ששון ושות' - החותרת להנצחת הערבוביה והסחיטה הסמויה בין רשויות המדינה, במקום הפרדתם הברורה לאלתר כנהוג בדמוקראטיות המתקדמות.

אדרבא, עודף הכובעים של היוע"מ רק מחליש אותו - מפני שהופך אותו ליעד לסחיטה מצד בג"צ!. לדוגמה נניח שהיוע"מ היה מסרב לאיתותי הנשיאה ביניש בדבר העברת תיק משה קצב מירושלים לפרקליטות תל אביב, הרי אז היה הופך את עצמו לברווז צולע - כלומר מפסיד מכאן ואילך בכל דיון בבג"צ!. כנ"ל היה היוע"מ אולי מתרסק, אילו העז להנחות את מחלקת הייעוץ וחקיקה במשרד המשפטים לקדם את חוק האחריות הורית למשמורת ומזונות ילדים - שכן אין סיבה שהאסכולה השיפוטית תנהג ביושר ותצמצם את נפח השוק השנתי של תעשיית הגירושין הארורה ממיליארד שקלים לשליש או לרביע (הודות לחוק האחריות הורית) - מה שפוגע בסימביוזה עם התעשיה הארורה!.

ויש לקח יפה לדורנו הנמשך מימי חנוכה, מפי הרב ביגון ר'מכון מאיר ברדיו בשם הרב נריה זצ"ל!. ובכן מאי חנוכה? שעיקר החורבן של היוונים במקדש היה לטמא את כל השמנים! הן לא גזרו הרס פיזי, אלא חורבן תרבותי חינוכי ורוחני, ולאלץ את העם היהודי להדליק את נרותיו דווקא משמנים טמאים - ובכך להיטמע בתרבות היוונית של טומאה רוחנית גם בחול וגם בקודש, להבדיל מממלכת כוהנים וגוי קדוש שמעלה את החול לרמת הקודש! אזי היה הנס שנמצא אותו פח שמן טמון באדמה כך שלא ניתן לטמאו, והוא רומז למהות הפנימית ביותר של כל יהודי - שפשוט לא ניתן להגיע אליה כדי לטמאה כלל!. וכפי שהיה בכוחו של פח שמן הטהור לדלוק הרבה מעבר לטבע הפיזי, כך גם פח השמן הטהור שבתוך כל יהודי יישאר בטהרתו לעולם - כי שום דבר לא יגיע אליו לטמאו, והוא ידלוק תמיד מעבר לטבע בטהרתו המקורית - בהיותו חתום בחותמו של כהן גדול - עד כאן.

והנה הלקח לימינו - עמוד על נפשנו שמא הרוח הפאשיסטית (שטימאה כנראה כבר את התקשורת) תצליח חלילה לטמא גם את טוהר מערכת המשפט - שהיא ציפור נפשו ונשמתו של העם היהודי המתחדש, לכן חייבים לעמוד על המשמר ולגרש את החושך הפאשיסטי שמאיים להפקיע את טוהר המשפט או לטמאו - טוהר המשפט שהוא יקר למשה ולישראל אף יותר מטוהר הנשק; הלא טוהר המשפט תלוי אך ורק בטוהר הנשמה שלך - שאין לך בו אילוצים של הלחץ בתנאי קרב ותחת אש.

הלכך אסור לנו לתת לסמול לזרות חול בעיניים תוך בלבול הציבור (דרך התקשורת הקנויה) בין הרפורמה במשפט לבין מימון עמותות, ובין חוק המואזינים לבין הפרדה מתוך פינוק באוטובוסים! ולמרות שהמפלצת ציפיטפוט דורשת להביא לה לטרף קצת חרדים על הבוקר - וחרקים לקינוח, הרי עלינו להתרכז ברפורמה במשפט עצמה ולנמק אותה היטב בדעת הקהל (לקראת המשאל עם), שנאמר דברי חכמים בנחת נשמעים - וכן החכם אינו נבהל להשיב, שואל כעניין ומשיב כהלכה, ואומר על ראשון ראשון ועל אחרון אחרון! אחרת קחו בחשבון שהסמול הפאשיסטי / אנארכיסטי שולט עדיין בתקשורת, ואין לו בעיה לערבב מין במה שאינו מינו - תוך הולכת הציבור שולל!

הרפורמה הנכספת במערכת המשפט כוללת לפחות עשרה פרקים:


פיצול משרת היועץ המשפטי לממשלה לשלושת מרכיביה: הפרקליטות לחוד, חוות הדעת לגבי יוזמות החקיקה לחוד, והייעוץ המשפטי למשרדי הממשלה לחוד; שכן אם לא היה אהוד ברק מטיל ווטו לפני כשנתיים בתור יו"ר העבודה ובכך מסכן את הקואליציה - אזי לא הייתה הרפורמה נעצרת! אלא שיש תקווה כעת שיהיה לברק קשה אולי להילחם בו-זמנית גם על תקציב הביטחון!

אפרופו כלכלה, יש לפרק במיוחד את השעטנז שנקרא מחלקת ייעוץ וחקיקה במשרד המשפטים - שזה אבסורד שיש עשרות ומאות פרקליטים שעולים כחצי מיליארד ש"ח בשנה לאוצר, אך כולם רק מגרדים ואינם מבצעים שום כלום - ובוודאי לא את מטלותיו של שר המשפטים או של ראש הממשלה (כגון חוק תכנון ובניה חדש שהכנסת בכוחותיה הדלים מתבוססת בו כבר יותר משנתיים - ולכן נאלץ נתניהו להסתפק בווד"לים כתחליף זמני)! אגב שר המשפטים נמצא שם רק כדחליל לשלם משכורות, כי כל מחלקת הייעוץ וחקיקה (עד שלא יופרד הייעוץ מחקיקה) נותרה כפופה ישירות אך ורק לחמשת המשנים של היוע"מ לממשלה - שגם זה הוא חלק מהבזבוז הנוראי, וכי מדוע צריך 5 משנים ליועץ המשפטי (אם לא כדי לחלק כופתאות לשרידי הסמול האנארכיסטי)?!

פרק זה ברפורמה, לצד חיזוק משמעותי של הדמוקרטיה, יכול גם להניב כחצי מיליארד שקלים לשנה!

הקמת הגוף שיפקח סוף סוף על הפרקליטות; אגב המטלה הראשונה של הגוף המיוחל תהיה לחקור כיצד ומי דחף את דודו טופז אל מותו במעצר - והנה רמז: זה אירע במשמרת של פרקליט המדינה לדור, כאשר סירבו בתוקף להפגיש את דודו טופז ולו לשעה קלה (ותחת השגחה כמובן) עם שלושת ילדיו לקראת ראש השנה ולמרות כל תחנוניו - בטענה שזה יפריע להליך החקירה רחמנא ליצלן; וכל זאת על-מנת לשבור את רוחו ולהדוף אותו אל סף התאבדותו, למרות שכבר הודה לחוקריו לאורך חודשי המעצר הארוכים בכל מה שניתן להודות כולל הטבעת האלטלנה (מלבד כך שטופז כבר איבד את שפיותו לאחר שנמנעה ממנו שנת לילה במשך ימים בכוונה תחילה - באמצעות כך שהצמידו לו במעצר אדם שמנסה לבצע בו תדיר מעשה סדום מידי לילה), מה גם ששלושת נשותיו לשעבר הן הן המרוויחות העיקריות ממותו שנאמר Cherchez les femmes!

הא למדנו שיש מי שחוששים מפיקוח חיצוני, ולענ"ד אם יש ביניהם עובדי מדינה כגון פרקליטי מדינה, הרי אסור להם בכלל להתערב כהוא זה בהכרעות פוליטיות - גם לא מעל במת האקדמיה!
יש גם להצטער על כך - שכדי להתמודד עם התביעה נגדו מצד מר אולמרט, בחר מר לדור לדרוש חסינות גורפת לעצמו - ובכך להעמיד את עצמו מעל החוק; וחבל שטרם הפנים כי דווקא גוף פיקוח חיצוני עצמאי ויעיל הוא שמסוגל לגונן באמת על הפרקליטות מפני התערבות פוליטיקאים כביכול, והכוונה היא לפיקוח יעיל-שיוביל לכל הפחות להעמדת הפרקליטים האחראים לדין משמעתי בזמן!

ביטול שיטת "חבר מביא חבר" לבחירת שופטים: וזאת בין השאר ע"י הוספת שני הרבנים הראשיים לוועדה לבחירת שופטים, וכך הם אמורים לשקף כ 20% מכלל חברי הוועדה - בדומה למשקלן של המפלגות הדתיות שהוא 24 ח"כים בכנסת (מלבד שני ח"כים חובשי כיפה לפחות בליכוד); מה גם שנחוצים בוועדה לפחות שני נציגים של הדין העברי לעומת כל השאר- אנשי המשפט האזרחי, ומכאן נגיע בכך ודאי לשכבת שופטים מגוונת יותר מאשר החילוניות האשכנזית!

מאידך שני נציגי הציבור בוועדה ייבחרו מתוך לשכת עורכי הדין ברוב של שני שלישים - כלומר חייב להיות דיל שוויוני בין הסיעות היריבות בלשכת עורכי הדין.

בחירת ההרכבים בבתי משפט בשיטת ההגרלה תחילה: כלומר נשיאי בתי המשפט השונים יוכלו להתערב בבחירת ההרכבים רק בדיעבד, ואף זאת הם יעשון בגלוי לעיני כל ולאחר נימוק סביר, שרק כך תימנע האפליה מראש! לדוגמא, האם נותר ספק למאן דהוא מדוע נבחר דווקא השופט אדמונד לוי (שונא חרדים לפי פרסומים זרים?) להכפיל את עונשו של שלמה בנעיזרי? וכי מדוע להחמיר פי שלושה פתאום, ומדוע התחילו להחמיר פי 3 דווקא עם בנעיזרי?

חוק האחריות הורית למשמורת ומזונות ילדים: זהו חוק חדש שעקב היעדרו מספר החוקים של מדינת ישראל - אזי ישנם כיום כחצי מיליון ילדים בישראל (ודווקא במשפחות נורמטיביות) שמנותקים במידה זו או אחרת מ-200,000 אבותם, כחצי מיליון ילדים שהם בחזקת חטופים - השבויים בידי תעשיית הגירושין הארורה (שמטרפדת חוק זה במרמה באמצעות פיונים משומנים שלה במח' ייעוץ וחקיקה של משרד המשפטים), ועל כן נמצאים הילדים בסכנה התפתחותית קשה ולאורך זמן - בין אם ההתדרדרות במצבם הנפשי ניכרת כלפי חוץ או לא; וכל זאת כאשר לפחות פרומיל אחד שזה 200 מאותם אבות מנותקים - מתאבדים מידי שנה מרוב צער ושלל הסיבוכים.

ובכן חוק האחריות הורית למשמורת ומזונות ילדים (ראה פירוט בקומונת תפוז מס' 19624) נועד למשפחות נורמטיביות שבהן שני ההורים ראויים כל אחד למשמורת משותפת (שלא נפסל מי מהם לפי חוק הכשרות משפטית ואפוטרופסות הקיים), והוא חוק נפרד לחלוטין אשר נכתב בהשראת סעיף 3.1 של דוח שניט משנת 2008 בדבר הפרדת החקיקה; ובכן הצעת חוק זו זוכה לאהדה עקרונית גלויה מצד שר הרווחה משה כחלון יצ"ו (שנפגשתי עימו במגדל שלום ב 16 לאוגוסט 2011), זאת מלבד תמיכתו העקרונית של הרב יובל שרלו יצ"ו עוד מתחילת 2009 - לאמור שטובת הילד דורשת (אחת מהשיטות של) משמורת משותפת, ובלבד שהדבר ישים ואפשרי.

יש לציין שהחוק החדש המוצע עומד בפני עצמו, ואינו דורש בהכרח שינויים לא בחזקת גיל הרך ולא בדין האישי (היהודי) למזונות ילדים, ואף לא בסדרי דין מקובלים - שפקיד הסעד רק ממליץ על הפתרון המיטבי לטובת הילדים - והזכות להכריע שמורה כמובן לבית הדין או לבית המשפט.

כמוכן - בשונה מהצעות (שיתכן) שמתגלגלות בוועדת שניט, הצעתי זו קובעת מינימום לכל הורה שישלם כרבע או שליש מסך כל המזונות (בהתאם ליעד הסוציאל דמוקראטי הבסיסי - לאמור שכל אדם מבוגר שעובד יפרנס את עצמו ועוד ילד אחד לפחות), אחרת כל הורה עלול להציג את עצמו כנזקק סעד ו/או להיפלט ממעגל העבודה - מה שעלול להפוך את הילדים למקבצי נדבות!

כמו-כן בהצעת חוק זו ישנה מחסנית כה מגוונת של פתרונות משמורת משותפת (מלבד המשמורת המשותפת ושווה - חצי חצי), וזאת מפני שלרוב המכריע של האבות (להערכתי) משתלם לענ"ד להזדקק דווקא לשיטות חלופיות נוספות של משמורת, שאם לא יפורטו מראש בחוק החדש - הרי שלעולם לא נדע כמה אבות עלולים ליפול בין הכיסאות, ולא לזכות לשום משמורת משותפת כלל.

ולמרות שאינני משפטן (ברוך השם - כדי לא לחשוש מסנקציות כלשהן כאשר אני חייב לבקר את אסכולת השיפוט בחריפות כה רבה), הרי עם כל הצניעות אני מבטיח כי לכל אות או מילה בחוק המוצע - יש משמעות משפטית מדויקת עד להחריד - שאלו אותי והיווכחו!

למנוע שליטת בג"צ בשידור הציבורי וברשות השידור: דבר שגורם להתגייסות העיתונאים ואילוצם "לאתרג" את בג"צ ולפאר את הנשיאה ביניש ונושאי כליה - בלא יכולת כלשהי למתוח כל ביקורת לגיטימית, שמא יסומנו לשבט ותקופח פרנסתם יום אחד (מלבד הליך הייסורים כידוע למינוי בכירי הרשות - שמלווה בעתירות לבג"צ מכל כיוון)! ובכך הגדיל לעשות מר משה נגבי שקיבל לפני שנים רבות למיטב הבנתי קביעות בעבודה לכל ימי חייו בחסדי הבג"צ (ו/או בית הדין לעבודה), ועל כן אין להתפלא מדוע הוא מפרשן כמו תוכי או עבד נרצע בענייני חוק ומשפט כאילו היה דוברם האישי של מתנגדי הרפורמה - דובר כה סמולני וחד-צדדי biased שבא סליחה להקיא.

חוק בגרות מגדרית וטוהר המשפט - חוק חדש זה יעניק בס"ד את הכלים הנחוצים לאסכולת השיפוט (הנכה ופרימיטיווסקית דהיום) ע"מ להתמודד עם עדי שקר זוממים במיוחד כאלה בעלות כושר משחק טבעי, ו/או שמסוגלות להתאמן על עדויות השקר שלהן מול ראי - בד"כ בסיוע מורה למשחק ושימוש בוידיאו, עד הגעתן לרמת משחק מושלם בדומה לשחקניות קולנוע, כנאמר בתורה Practice makes perfect! ואז מה הבעיה להכריע את הדין בתיק שנטול כל ראיות, אם אפשר פשוט להסתמך על הופעתה המחשמלת במחשכים - של שחקנית דרמה שתורגלה בחדרי חדרים?!

ובל נשכח שישנו הבדל מהותי בין משפט רצח - שאין בו שום תזה חלופית (שאם יש גופה אז חייב להיות רוצח), ואילו אם יש תלונה בתיקי אונס וכדומה - אזי אין חובה בהכרח שישנו פושע או שהתרחש פשע בכלל, והרי ישנן אין ספור תזות חלופיות שבית המשפט חייב להביאן בחשבון - במיוחד כאשר שאר ההוכחות קלושות, כגון שמא היו יחסים בהסכמה ורק בדיעבד חזרה המתלוננת מהסכמתה, ושמא היא קיוותה ליחסים משמעותיים או לאורך זמן ועתה היא נוקמת את אכזבתה המרה, ושמא היא זו שיזמה את הקשר הרומנטי בציפייה לתמורה כספית ואחרת - אך עברה לשלב הסחיטה לאחר דעיכת הקשרים ו/או הפסקת התמורה הכלכלית וכו'! מכל מקום אין זה מעניינו של קצב המתגונן להעלות תזות נגדיות כאלה - שמא יואשם בהכפשת המתלוננות, אלא זהו תפקידו של בית המשפט לבדו לשקול אותם - לפני שהוא קובע אשמה כה חמורה מעבר לכל ספק סביר - כפי שדורש המשפט הפלילי! וגם אם לדברי השופטת נאור - אונס יכול להתרחש גם על-רקע של יחסים בהסכמה, הרי הצדק אכן עימה ובלבד שהמתלוננת תוכיח מעל ספק סביר שהיא אכן אמרה "לא"!

הלכך אנו מצפים (בחוק המוצע) מכל איש ואישה שהגיעו לבגרותם המגדרית (בגיל 25, עד 30 במקרים גבוליים) שלא ידחיקו במקרה של פגיעה מינית בכל מדרג שהוא, משום שרק קטינים (או צעירים) אמורים בכלל להדחיק - לכן נקראו קטינים, אלא שיתלוננו בהזדמנות הקרובה ביותר, במיוחד שאנו חיים במדינה מתוקנת עם משטרה ומוסדות שלטון יציבים לכל הדעות! כמוכן אנו מצפים ממי שהגיעו לגיל הבגרות הנ"ל להתנגד פיזית וגם קולנית במקרה של פגיעה מסוג אונס, ואילו לגבי הטרדה עליהם גם לתעד את מורת רוחם בכתב, שמא נגיע חלילה לתוהו ובוהו חברתי! בית המשפט עשוי גם להיעזר בכלים נוספים כגון היפנוזה ופוליגרף וכן ניטור מקצועי של אישוני העין, במיוחד ע"מ לשקול את טענת ההדחקה במקרים הגבוליים של בגרות מגדרית בגיל 25/30.

ועובדה שהגעתי בחסדי השם לכל הקריטריונים הנ"ל לשם סינון עדי שקר זוממים, הודות לשכל הישר Common sense בלבד! לכן אני מקיים את חובתי האזרחית המינימאלית, וקובע בתוקף שאני חש באמת בוז עמוק כלפי אותם שופטים שאינם טורחים להפעיל קריטריונים בסיסיים כאלו! מדוע אישה כה בוגרת שטוענת לאונס לא נשאלת מדוע לא התנגדה פיזית וקולנית? ואיזה סיבה יש לה להדחיק לאחר שכבר פוטרה - מה אנחנו באפגניסטן? האם היו מאשימים אותה בניאוף אילו התלוננה על אונס לאחר שקיבלה פיצויים ודמי אבטלה? אפשר לחשוב שהיא איזה מומחה לפיזיקה גרעינית שמי יודע מתי תמצא עבודה חדשה בארץ או בחו"ל - עם כל הסיווג הביטחוני והסודיות! הרי כולה פקידה זוטרה שיכולה לרבוץ בכל משרד או מוסך או קופאית בסופר, אלא ברור לכל מי שעיניו בראשו שהיא עשתה חשבון קר - שיש הרבה יותר מה לסחוט מכפרי נאיבי כמו משה קצב, תחילה דרך שער הדמעות, בהמשך ע"י התרפסות ותחנונים לחזור - ובסוף סחיטה ועדויות שקר.

החוק כולל גם כללי מינימום לניהול משפט בדלתיים סגורות, וכן ענישה ראויה לעדי שקר זוממים! בכל אופן מאחר שבתי משפט נקטו בשלל מחטפים בפרשת קצב, ופרקו עול ככל העולה על רוחם בדיני נפשות תוך בעיטה בסמכותה של הכנסת הריבונית לשקול ולקבל קווים מנחים בדיני נפשות, הרי משפטו של משה קצב בטל ומבוטל, ויש לערוך לו משפט חוזר לאחר שיקובעו הכללים הנ"ל - בין השאר באמצעות חוק בגרות מגדרית וטוהר המשפט; מפני שאם הרשות השופטת אינה מרסנת את עצמה אלא עושה ככל העולה על רוחה בלי להזדקק למחוקק, אזי על המחוקק לפעול לריסונה! קל וחומר שאם איש לא טרח לתעד את עדויות התביעה ושל המתלוננות במחוזי - בוידיאו פנימי לכל הפחות, הרי ברור כשמש שלא לצדק דאגו שופטי חלם - אלא שמא תתבלבל אחת המתלוננות בעדות השקר שלה, ושמא תתועד בוידיאו וייחשפו פתאום השקרים גם בפני ערכאות הערעור.

ואפילו אם המתגונן (כמו משה קצב) מסר נניח אליבי שיתברר אולי אח"כ כשגוי - האם יש בכך הוכחת אשמה? ודאי שלא, ובשום אופן לא! זו הסיבה לענ"ד מדוע אין הפוליגרף מהווה ראיה בבית משפט, מפני שדווקא החף מפשע הוא זה שרותח מזעם נוכח ההאשמות החסרות שחר נגדו, והוא זה שיוצא מכליו מעבר לפרופורציות, ולכן הוא נכשל מיידית במבחן הפוליגרף - דווקא שהוא החף מפשע! לכן מי שגורס שהמתלוננת עלולה לטעות בעדותה משום הטראומה כביכול, חזקה עליו שיודה כי המתגונן עלול לטעות על אחת כמה וכמה לגבי האליבי או בפרטי עדותו בכלל! הלא הטראומה של החף מפשע (הגלויה לעיני כל ומוחלטת - במיוחד כשהוא נתפס במלתעות התקשורת המשחיתה) - הרי היא כפולה לאין שיעור מכל טראומה הנטענת ע"י כל מתלוננת, שעם כל הכבוד להופעתה הדרמטית ו/או התמימה לכאורה - הרי היא לא הביאה עימה לצערי כולנו שום הוכחות!

ואכן אפילו טירון קטון יבין בקלות כי תיק קצב ריק לחלוטין מכל תוכן, ואין בו ולו בדל של ראיה (דברי עו"ד יורם שפטל יצ"ו מאז ומתמיד); וכל להטוטי החרטומים במחוזי וגם בעליון מסתכמים בשלילת האליבי של קצב לגבי ערב מסוים במלון, ותו לא! וכי מאיין לי לדעת שהוא לא שהה שם למטרה אחרת בכלל (כולל רומנטית שאינו יכול לפרט לעולם) ושלא נוגעת לאותה מתלוננת בכלל? או שמא היא נהגה להסתובב במלונות למטרות אחרות בכלל - מה שמסביר מדוע הייתה צריכה כה נואשות את עבודת הפקידות בשכר זעום אצל קצב, לשמש לה אליבי וכסות עיניים למכריה וקרוביה! ושוב אם לא התלוננה מחשש לפיטורין, מדוע לא התלוננה לעזאזל לאחר שכבר פוטרה?!

לענ"ד רק פרשן משפטי זוטר ורקוב יכול לקבל טענת הדחקה כתורה מסיני מאישה בוגרת חילונית ומנוסה, לגבי סיפור מפוברק על אונס כפול מלפני 5 שנים; קל וחומר שהכנסת מעולם לא אישרה ולא נתנה שום היתר לקבל טענת הדחקה כלשהי ממי שאינו קטין, ולא רק שאינו קטין אלא שכבר הגיע לגיל בגרות מגדרית בוודאות! ובכן מי שמכם תלמידי בלעם הרשע לפסוק על דעת עצמכם בדיני נפשות מובהקים ללא אישור הכנסת? בושו לכם ולכו לכל הרוחות שדים פאשיסטים ארורים.

אגב הנאנסת היחידה לעניות דעתי בתיק קצב (אם היה אונס בכלל) היא שופטת המיעוט במחוזי, שנאנסה ע"י חבריה הבכירים בהרכב שלא תעיז לצייץ מאומה בהכרעת הדין, ואילו מס השפתיים שלה בגזר הדין על "הלמות התופים" כביכול - לא רק חוטא למטרה אלא בוודאי מחטיא, משום שהבעיה אינה האם השופטים הושפעו מהלמות התופים - כן או לא, אלא האם הקורבן משה קצב של אי טוהר המשפט ויכולתו להגן על עצמו - הם שנפגעו מאותם הלמות התופים או לא; ומאחר שהמשפט לא התנהל בדלתיים סגורות אלא ממש אטומות (ולא שוחררו שום פרטיכולים גם לא מצונזרים בזמן אמת), הרי המסקנה ברורה כי רצו להסתיר את היחס המחפיר וסתימת הפיות כלפי משה קצב, שכל פעם שמתלוננת דיברה אז סייעו לה השופטים עם הנהוני הסכמה - שמא תתבלבל בעדות השקר שלה, לעומת התנפלותם על משה קצב בכל פעם שפתח את פיו או שניסה להתבטא.

ומאחר שלכאורה לא הייתה אלימות, הרי לא ברור מדוע הואשמו עאטף זאהר וחנן גולדבלט ומשה קצב באונס בכלל, והרי לכל היותר אם היו מואשמים בניצול יחסי מרות אזי היו ודאי יוצאים זכאים - קצב משום התיישנות, גולדבלט משום שיחסי מורה תלמיד טרם הוכרו אז כיחסי מרות בחוק, ועאטף זאהר משום שטענת יחסי המרות הינה דו סיטרית - כלומר סבירה יותר דווקא התזה ההפוכה, לאמור שזוהי המתלוננת שניצלה את קרבתו מתוקף תפקידו, ונצמדה אליו כדי לפתותו מטווח אפס - והרי חזקה הייתה על בית הדין לקחת בחשבון שמא היא (מ'?) מאותן נקבות שאינן מסוגלות להגיע לסיפוקן המיני עם מישהוא פחות מסגן אלוף - ולכן היא נצמדה אליו כמו דבק, ורק לאחר שאל"מ עאטף ראה אולי מקרוב שהיא בעצם מכוערת ולכן ביקש כנראה להתנתק ממנה מיד, הרי רק אז היא נעלבה והעלילה עליו את עלילת האונס כדי לנקום, כדרכן של הנעלבות ומיואשות!

להכפיל את סכומי הפיצויים הנקובים בחוק לשון הרע, במיוחד נגד הפוגעים בשמם הטוב של חסרי ישע, קל וחומר גמלאים, קל וחומר לאחר 120 שאין בכוחו של הנפגע (הבר מינן) להתגונן; ומכאן החובה להכפיל את גובה הפיצויים ללא הוכחת נזק אף בעשרות מונים (בתקווה שקרוביו של המת יתנערו משגרת יומם, ויקומו לתבוע את עלבונו).

יש לציין אגב כי חוק לשון הרע - שעניינו תביעות נזיקין ודרישה לפיצויים כנגד האשמות שווא, הינו החוק המשלים למעשה לחוק הבגרות מגדרית וטוהר המשפט (ראה סעיף קודם) שגם עניינו הוא התגוננות בפני האשמות שווא - רק שזה במישור הפלילי.

לטפח ולגונן על חופש הביטוי של ציבור עורכי הדין, במיוחד לאחר שהשופט לשעבר חשין פגע בהם אנושות - כאשר איים בעבר "לגדוע ידיים"! שהרי אין הכוונה ודאי לשימוש בגרזן - אלא לפגיעה ישירה במטה לחמם של עורכי הדין, מפני שכל מי שמעיז לתמוך ברפורמה של מערכת המשפט - הרי דמו (הכלכלי) בכפו - משום שהוא ייכנס פשוט לרשימה השחורה, ויתחיל להפסיד תיקים ודיונים ומשפטים וגזרי דין בשרשרת - וכך יסיים את הקריירה המשפטית שלו מהר מאוד! הלכך בברכות השחר נהגתי להוסיף: ברוך שלא עשני עו"ד; אחרת לא הייתי כותב את מאמרי זה!

בית דין מיוחד לפשעים נגד האנושות: אשר יוסמך בס"ד לשפוט בין השאר גם שופטים שפשוט גלגלו עיני קרנף אל על, ורמסו את טוהר המשפט שהוא חשוב אף יותר מטוהר הנשק!

על הרוצח בשגגה נגזר כידוע לגלות לעיר מקלט, ולא ניתן לו לחזור אלא עם מותו של כהן הגדול!

משמע לענ"ד כאילו הכהן גדול אחראי אישית בדרך זו או אחרת לכל אסונות ההרג בשגגה שאירעו במהלך המשמרת שלו! מכאן הייתי גוזר גזירה שווה לגבי נשיאי הבג"צ לדורותיהם, שהם אחראים כל אחד אישית בדרך זו או אחרת לכל מסכת עדויות השקר בבתי משפט שאירעו במהלך המשמרת שלהם, קל וחומר שכל אחד מהם הינו אחראי גם לכל אסונות ההרג בשגגה (כולל תאונות דרכים ועבודה - תאונות אימונים ומבצעיות) שאירעו במהלך המשמרת שלהם - שנאמר חרב באה לעולם על עינוי הדין ועל עיוות הדין וגו', ואין לך עינוי ועיוות הדין גדולים יותר מאשר עדויות שקר אלו.

תאריך:  21/12/2011   |   עודכן:  21/12/2011
עזרא הראל
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
משאל עם - לזירוז הרפורמה במערכת המשפט
תגובות  [ 5 ] מוצגות   [ 5 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
זקן
21/12/11 16:13
2
אלטע קאקער
21/12/11 18:05
3
הג'וקר
21/12/11 19:33
 
ע_הראל
27/12/11 17:46
4
ע_הראל
27/02/12 18:08
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
למרות השוני בין הדרת הנשים לפעולות 'תג מחיר', יש קו עקרוני שמחבר בין התופעות. אדם באוטובוס יכול להלבין פני אישה ברבים ולהכריח אותה לעבור לספסלים האחוריים, מבלי להבין כי המעשה מנוגד בצורה קיצונית לרוח ההלכה. באותו אופן, נער מסוגל לקרוא לחיילי צה"ל 'נאצים' ואף לזרוק עליהם אבנים, למרות שבכך הוא מפרק את הפלטפורמה הצבאית שבסופו של חשבון מאפשרת לו את התנהגותו הקיצונית ומונעת מאויבי המדינה לעלות עליה. אנו סובלים מהתפרקותה של החברה הישראלית כערך תרבותי מאחד.
21/12/2011  |  אסף גולן  |   מאמרים
יום שמש נאה בחודש דצמבר 2015. גשם אין ואת המים הרבים המצויים בים התיכון - עוד לא השכלנו להמתיק בכמויות מסחריות מתאימות. לקחנו בקבוק מים מינרלים שחיסל לנו רבע ממשכורתנו החודשית ויצאנו לעבודה.
21/12/2011  |  עמוס עמירן  |   מאמרים
ישנו רגע בו אני חומק מן המבנים העירוניים הצנועים של העיר דימונה ופוסע אל המדבר הסמוך. די ברצועת חול סמוכה ובכמה נשימות מלאות, כדי לאחוז באחדים ממזורי הנפש החמקמקים. אני זוקף לרגע מבט, צופה בקו המחבר את תקרות ההרים עם פס האופק ותוהה על כמיהות שנענו ומני השלמות עם עקרונות המציאות הסרבנים. מסתבר שהחירות ממתינה במרחק כמה פסיעות, מין הכרך המתהווה, מבקשת להקל עם אוהביה, במרחב הנתון לטענות השמש וחסדי הרוחות.
21/12/2011  |  משה אוחיון   |   מאמרים
אין לך מראה מבריקה ומצוחצחת יותר להציב בפניה של התקשורת הישראלית הצבועה מאשר אירועי מותם של מנהיגי קוריאה הצפונית, אלילי העם, אז והיום. מותו לפני ימים מספר של הדיקטטור הצפון-קוריאני, קים ג'ונג איל, טקסי האבל וההתייפחות ההמוניים והמאורגנים היטב, ומנגד, הלעג הסמוי והמתון-משהו הפעם הזו של התקשורת הישראלית, מחייבים לשוב ולהתבונן במה שהתחולל כאן באמצע שנות ה-90 של המאה שעברה.
21/12/2011  |  חן בן אליהו  |   מאמרים
בשבוע שעבר הצגנו במאמר את עיקרי הוראות הרשות לניירות ערך בדבר הצורך בהטמעת תוכנית אכיפה בחברות ציבוריות. השבוע ננסה לבחון את הנושא מנקודת מבטם של הדירקטורים ונושאי המשרה.
21/12/2011  |  חובב לויטס  |   מאמרים
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
רבקה שפק-ליסק
רבקה שפק-ליסק
מהמאה ה- 10 לפנה"ס עד חורבנה של ירושלים בידי הבבלים ב-587 לפנה"ס הייתה ירושלים עיר יהודית    היא חזרה להיות עיר יהודית ב-538 לפנה"ס בעקבות הצהרת כורש והייתה עיר יהודית עד לחורבנה של...
יואב יצחק
יואב יצחק
אורנשטיין חשוף עתה לבדיקה/חקירה פלילית בשל שיחותיו עם אפי נוה בהן ביקש מנוה לפעול למינויו לנשיא בית המשפט המחוזי בתל אביב    מידע שהובא ל-News1 מלמד, כי המעשים של גרטלר-גרטנר באפריק...
XTL עוסקת בפיתוח נוגדנים אנושיים נגד צהבת [צילום: פלאש 90]
תומר קורנפלד
XTL רוכשת את הפעילות תמורת הקצאת 45% ממניותיה בתוספת סכום קטן במזומן לבעלי מניות שיוצאים החוצה
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il