|   15:07:40
דלג
  אורן פרסיקו  
מבקר עיתונות העין השביעית
דוא"ל בלוג/אתר רשימות מעקב
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
כל מה שרציתם לדעת על קנביס רפואי
כתיבת המומחים
המדריך המלא להלבנת שיניים

אחרי הסיפור הטוב

על-רקע חולשה כלכלית ולחצים פוליטיים גוברים, טקס פרסי סוקולוב היה השנה קודר מתמיד. עם זאת, הזוכים הבטיחו כי "העיתונאים שמנסים להשתיק אותם היום יחזרו הרבה יותר אגרסיבי והרבה יותר חזק"
26/12/2011  |   אורן פרסיקו   |   כתבות   |   העין השביעית   |   תגובות
רביב דרוקר. הפרס הזה ניתן בעיצומה של אחת התקופות הכי קשות של התקשורת הישראלית [צילום: פלאש 90]

פרסי סוקולוב לעיתונות הכתובה והאלקטרונית ופרס דוש לקריקטורה הוענקו הערב בתל אביב בטקס שנע בין חגיגיות לתחושת מצור. הפרס לעיתונות הכתובה הוענק לעיתונאי ידיעות אחרונות יגאל סרנה ולצלמת העיתונות ורדי כהנא. הפרס לעיתונות האלקטרונית הוענק לעיתונאי ערוץ 10 רביב דרוקר ולעיתונאי ערוץ 2 חיים ריבלין. בפרס דוש זכה קריקטוריסט הבית של מעריב, מושיק לין.

הזוכים, והקהל, חגגו את האירוע כאילו לא מובן מאליו שבעתיד הקרוב יתקיים טקס נוסף, שגם בו תופיע מקהלת זמר בשירים עבריים, וגם בו יזכו להערכה וכבוד כמה מטובי העיתונאים בישראל. אפילו מנחת הטקס, דליה מזור, התייחסה בדבריה להשפעת לשכת ראש הממשלה על הנעשה בתקשורת. מזור הדגישה בפני קהל הנוכחים כי על-אף שדבריה יהיו מתובלים בשלל דברי שבח והלל, איש לא החדיר אותם לטקסט שלה בניגוד לרצונה.

"הפרס הזה ניתן בעיצומה של אחת התקופות הכי קשות של התקשורת הישראלית", אמר דרוקר לאחר שקיבל את הפרס מראש עיריית תל אביב רון חולדאי ויועצתו לענייני תרבות פרופ' זהר שביט. כדי להדגים את חומרת המצב הפנה דרוקר הפנה את תשומת לב הקהל לגורלם של חבריו לטקס הפרסים.

"אחד מזוכי הפרס הזה, כותב מחונן, פוטר השנה והוחזר רק בלחץ הקוראים", אמר דרוקר ביחס לסרנה. "אחת מחברות ועדת הפרס כבר פוטרה מעבודתה", אמר ביחס לרותי סיני, זוכת פרס סוקולוב בעצמה, שנכללה השנה בוועדת הפרס לעיתונות האלקטרונית, ופוטרה באחרונה ממעריב. "יו"ר ועדת הפרס, אדם עם אינטגריטי ויושר עיתונאי וניסיון של 40 שנה, סובל מכל מיני הצקות משונות", הוסיף דרוקר ביחס לזוכה פרס סוקולוב בעבר ויו"ר הוועדה השנה אריה גולן.

שני גורמים הביאו לדעת דרוקר למצבה הקשה של התקשורת בישראל: חולשה כלכלית עזה מחד, ומנגד "מתקפה נחושה שמובלת על-ידי ראש הממשלה ולשכתו, מתקפה שנועדה לסרס ולהחניק כל תקשורת ביקורתית נגדם".

"אני מרגיש כמו מי שחוגג על הסיפון המשופע כבר של הטיטניק", אמר יגאל סרנה לנוכחים באולם כשהגיע תורו לקבל את הפרס. "גם בעיתונות עכשיו, כמו בשקיעה הימית ההיא, הכל הולך ומתכווץ לממדים של הישרדות, פאניקה ושכחה. כל אותו עולם רחב ועצום של אפשרויות, צבעים וגוונים ותת-גוונים ואינספור פעולות שהכרנו ודיווחנו עליהן, הכל מצטמצם היום, כמו אצל אדם שנפגע בעצב הפנים, לארבע או חמש הבעות: זעם, נקמה, חמדנות, כמה מטבעות לשון, כמה פרצופים מוכרים, זה הכל".

סרנה הודה למזלו הטוב שאיפשר לו לעבוד בתקופת השיא של העיתונות הישראלית, ותיאר את התקופה הנוכחית כ"זמן רע של הידלדלות המלה והרוח, וכל זה עדיין בלי הדיקטטורה, לפני הדיקטטורה. בלי רצח עיתונאים, בלי צווי סגירה, כמעט מתוך הסכמה ורצון שלנו". יחד עם זאת, סרנה אמר כי הוא עודנו מאמין שהדמוקרטיה הישראלית תתגלה כמנגנון חסין "בפני כל המנוולים שעטים עליו לכלותו".

גם דרוקר הביע אופטימיות בדבריו, וטען כי המתקפה הפוליטית על כלי התקשורת בישראל לא תצלח ואף תביא לתוצאה הפוכה ממה שזוממים אלה המתנכלים לה. לדבריו, העיתונאים בישראל אינם מונעים מאג'נדה, אלא מרצון להשיג ולפרסם סיפורים טובים ומעניינים. "אני מוכן ללקק גם את השטיח וגם את סוליות הנעליים בשביל חומר על דמות ציבורית", אמר דרוקר. "מה שנורא ברור לעיתונאים שיושבים פה וכנראה לא ברור ללשכת ראש הממשלה ולעומד בראשה הוא שעיתונאים בסוף הולכים אחרי החומר. זה לא סיפור של חילונים-חרדים ולא ימין-שמאל. יש לנו אג'נדות ודעות, אבל בסוף-בסוף אנחנו הולכים אחרי החומר, אחרי התחקיר, אחרי הסיפור הטוב".

דרוקר הזכיר כיצד בעבר, כשסיקר בביקורתיות את לשכת אריאל שרון, כונה על-ידי אהוד אולמרט "כתב חצר של נתניהו", ואילו ראש הממשלה הנוכחי (אז ראש האופוזיציה) חלק לו מחמאות. "זה לא אישי נגד העומד בראשות הממשלה", הסביר דרוקר ביחס לעבודתו ועבודת עמיתיו. "זה נגד התפקיד של ראש הממשלה. זה מה שהתקשורת צריכה לעשות, לתקוף כל שלטון באשר הוא שלטון, ואנחנו נמשיך לעשות זאת, אני מקווה".

דרוקר סיפר עוד על חוויה אישית מלפני קרוב לעשור, כשהיה כתב מדיני בגלי-צה"ל והתחנה הצניעה סיפור שהיה בו כדי להביך את הרמטכ"ל דאז שאול מופז. המהלך בוצע, אמר, אך כמה ימים אחר-כך הייתה גלי-צה"ל התחנה הביקורתית ביותר כלפי מופז. "הסיפור הקטן הזה", אמר דרוקר, "בא ללמד שדווקא מכיוון שאנחנו לא במשטרים חשוכים ובאמת יש חופש ביטוי, הצעדים האלה פשוט לא יצליחו. מי שמוביל את המתקפה הזו ימצא את העיתונאים האלה, שמנסים להשתיק אותם היום, חוזרים הרבה יותר אגרסיבי והרבה יותר חזק".

הטקס, כאמור, נערך על-רקע מה שמסתמן כאיום של ממש על עתיד ערוץ 10 וחברת החדשות שלו. דרוקר פנה מעל במת האולם "לכל השרים הבכירים שלוחשים בחדרי חדרים על זה שזו מזימה ומעשה נבלה ושזה בא מלמעלה" ואמר להם כך: "כל האנשים האלה שיודעים ללחוש, שייצאו החוצה, שידברו בקול, שיפסיקו לפחד, שלא ייתנו לפשע הזה שמתרחש לנגד עינינו להסתיים בהצלחה".

זוכה הפרס תיאר את מערכת החדשות של ערוץ 10 כבעלת די.אן.איי מיוחד, המשלב חופש עיתונאי ובוז כרוני לשיקולים לא ענייניים. "בערך שעתיים-שלוש לפני ששידרנו את סיפור ביבי-טורס", נזכר דרוקר, "היינו בהתלבטות". לדבריו, בערב המיועד לשידור נפלו כמה טילים בדרום הארץ, והתחושה הייתה שלא בטוח כי זה הזמן המתאים לשידור התחקיר. "הלכתי למנכ"ל הערוץ יוסי ורשבסקי ואמרתי לו, 'אולי נדחה את השידור בשבוע'", סיפר דרוקר. "המנכ"ל נתן לי מבט מיוסר של מישהו שעבר כמה לילות קשים במיוחד ואמר לי, 'תשמע, חייבים לשדר את זה. אני לא יכול לעבור עוד שבוע כזה. לא משנה מה קורה, אנחנו משדרים את הדבר הזה'".

בעקבות התחקיר הזה ואחרים, כך מעריכים פרשנים פוליטיים, הוחלט בלשכת נתניהו לפעול לסגירת הערוץ. בעקבות התחקיר הזה ואחרים, כך דווח, הוסכם למחול לערוץ על תשלום חובותיו באופן מיידי אם יפטר את דרוקר. בעקבות התחקיר הזה ואחרים, זכה דרוקר לפרס סוקולוב. הקהל במרכז עינב בתל אביב מחא לו כפיים בהתלהבות, ובסיום דבריו ירד לאכול בורקס באכסדרה.

רשימות קשורות:

- התקשורת הישראלית נגד בנימין נתניהו, ולהפך
- איש הזרקורים
- מופע הסטריפטיז של בנימין נתניהו
- חוסר הבגרות הנפשית ורוע הלב
- הוצאת עיתון הארץ בע"מ נ' משרד המשפטים

תאריך:  26/12/2011   |   עודכן:  26/12/2011
אורן פרסיקו
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
אחרי הסיפור הטוב
תגובות  [ 10 ] מוצגות   [ 10 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
-אין תחקיר עתונאי
26/12/11 11:13
2
עטרה שגב קלימי
26/12/11 11:19
3
באודולינו
26/12/11 13:25
4
יוסי78
26/12/11 13:29
5
עלובי נפש
26/12/11 14:26
6
רחובות
26/12/11 19:38
7
ידידי היקר
26/12/11 19:50
8
ע_הראל
26/12/11 19:58
9
תות שדה
26/12/11 20:58
10
אליפז התימני
26/12/11 23:43
פורום: העין השביעית כתוב הודעה
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
סוד גלוי הוא שלמטבח האיטלקי העממי אין תקומה ללא הפיצה והפסטה. לידתן של השתיים אומנם בדרום העני של ארץ המגף, אבל מסתבר שגם הצפון, העשיר יותר, אינו בוחל בהן. כמו לפלאפל ולחומוס שלנו, יש גם לפיצה ולפסטה עדנה על שולחנם של ה"צפוניים", ולא רק בארץ-מוצאן. קחו, לדוגמא, את שכונת רמת אביב ג' היוקרתית של תל אביב, שבה עושה חייל מסעדת "פסטה פינו" (רחוב אבא אחימאיר 21 במרכז שוסטר) ולא בכדי. בסוף השבוע האחרון טעמנו את מעדניה הכשרים (חלביים בלבד), כולם מתוצרת-בית, המופקים בידיה האמונות של שפית מוכשרת מאורוגוואי, שהמטבח האיטלקי הוא כבר שנים רבות נר לרגליה.
25/12/2011  |  ראובן לייב  |   כתבות
עם התחדשותה הבלתי פוסקת של שכבת עור האפידרמיס, תאי עור ישנים נדחפים החוצה, שם הם בסופו של דבר (תוך כחודש) מתים ונושרים. אצל רוב בני האדם תאי עור אלה קטנים מכדי שיהיו נראים.
25/12/2011  |  חוה לוי  |   כתבות
למרות שבמרבית ימי השנה מזהירים אותנו שהם לא בריאים, המנהג העיקרי בחג החנוכה הוא לאכול מאכלים מטוגנים. חג החנוכה מהווה אתגר לא קטן לכל "שומרי המשקל". ל-500,000 הסוכרתיים שבינינו, הוא מהווה אתגר כפול, שכן מלבד המשקל צריכים גם לשמור על איזון הסוכר בדם.
25/12/2011  |  ליטל סמואל-לוי  |   כתבות
בתחילת ההצגה הקהל מצוי בשדה תעופה. מסך הווידיאו הרחב מספק את הרקע, וקולות הרמקול המכריזים על ביטול כל הטיסות בשל מטען חשוד כפצצה - מכניסים את שלושת הגברים המהודרים, שבדרכם לטיסת עסקים - וגם את הקהל, למתח. בהמשך, מגיעה דיילת שמציעה לקהל לעבור ל"אולם המתנה”. ושם, מתחילה העלילה לקבל מינוף. על מיטה בחדר שינה, מתעלס זוג, הנשואים כל אחד למישהו אחר. האשה - נשואה לגיבור המחזה, אביב קושניר, שאמור לטוס בטיסה שהתבטלה. המאהב - אור בן עטיה, נכנס לטראנס של יחסי הסאדו-מאזו, קושר את האשה (תימור כהן היפה והסקסית) בידיה ורגליה, אך כנראה משום שיחסיהם אינם בנוים על רגש אמיתי, גם החשק לא בדיוק עובד, והוא מאונן מאחורי המיטה.בסיבוב השני הוא אונס אותה.
25/12/2011  |  עליס בליטנטל  |   כתבות
המשוררת, יפה לורנצי, ילידת נתניה חוגגת בימים אלה ספר שירה שני. ספרה "קול הנשמה" תשע"ב יצא לאור בהוצאת צור-אות ומצטרף לספר שיריה הראשון "הד צעדיי" שראה אור בשנת תשס"ט. בשני קבצי השירה מייחדת המשוררת שירים לדמותו של בעלה האהוב, מנשה לורנצי ז"ל. נוכחותו של הבעל המת בשירתה היא דומיננטית. נדמה שהיא מנהלת עמו דיאלוג מתוך געגועים ואהבה לאורך יצירתה. כל רצונה ליצור השקה בין העולמות.
25/12/2011  |  שושנה ויג  |   כתבות
לא שוחד   /  אורן פרסיקו
הנשר נחת ונחשף  /  אורן פרסיקו
הכתב משה נוסבאום מבוקש לעדות  /  אורן פרסיקו
הגולש הסביר   /  אורן פרסיקו
איננה מפריכה   /  אורן פרסיקו
התקשורת היא שטוחה  /  רפי מן
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
ירון פרידמן
ירון פרידמן
הדיווחים בעולם כולו על אודות המלחמה בעזה מעדכנים ללא הרף את מספר ההרוגים הפלשתינים בעזה. נראה כי יש סוג של קונצנזוס לגבי המספרים. אך מהי רמת מהימנותם?
דן מרגלית
דן מרגלית
בעבר אנשי ציבור הכחישו שחטאו בעבירות של הצווארון הלבן, לקחו כסף? לא ולא    עתה הרושם הוא שכאשר מטיחים בהם זאת הם משיבים לא בהכחשה אלא ב"אז מה"?
בעז שפירא
בעז שפירא
איזה מוח חולני יכול להעלות בדעתו לדאוג לתנאי הכליאה של המפלצות? איזה לב אטום ו/או ערל יכול להתעניין בגורלם של הראויים למות בייסורים כעונש על מעשיהם?
זלמן שובל
זלמן שובל
ראשת ממשלת איטליה ג'ורגיה מלוני החליטה לשים קץ לעשרות שנים של שלטון בלתי יציב ורעוע ולעתים מושחת שמנע מאיטליה למצות בצורה אופטימלית את הפוטנציאל שטמון בה
איתן קלינסקי
איתן קלינסקי
למרות שאיילת שקד אינה נושאת בתפקיד ציבורי, היא חייבת לתת הסבר לציבור על השיחה המביכה    שיחה שלמעשה הכתימה את דרכי פעולתה של מערכת המשפט בישראל, והיא מעיבה על המערכת גם היום
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il