בבית המשפט המחוזי בתל-אביב-יפו הוגשה (4.4.05) בקשה דחופה למתן סעדים זמניים על-ידי שיא תקשורת נגד סלקום, אשר במרכזה בקשה לאסור על סלקום ליישם שינויים חד-צדדיים בהסכמים שבין הצדדים.
שיא תקשורת, באמצעות עו"ד גיא גיסין ושגיא דותן, טוענת כי עניינו של הסכסוך שבין הצדדים הוא הפרת סידרה של הסכמים שבינה לבין סלקום "באופן בוטה, שרלטני וחסר תום לב על-ידי סלקום
תוך מתן הודעות חד-צדדיות וחסרות תוקף בדבר שינוי גורף ומהותי בסל התשלומים והעמלות להן זכאית המבקשת".
שיא תקשורת הינה חברה פרטית אשר לטענתה, מזה כעשר שנים, משמשת כמשווקת ומתקינה, והחל משנת 2002 גם כיבואנית של מכשירי סלולר הפועלים ברשת של סלקום. מאז שנת 2002, טוענת שיא תקשורת, מוסדרת פעילות היבוא והשיווק על בסיס הסכם יבואן ומשווק מורשה אשר נחתם בין הצדדים, ואשר במסגרתו זכאית שיא תקשורת, בין השאר, לקבל תשלומים ועמלות מאת סלקום בגין מכשירים שיובאו על-ידה וששווקו באמצעותה ללקוחות קצה שחוברו לרשת סלקום.
שיא תקשורת טענה עוד, כי ההתחייבויות ארוכות הטווח מבטיחות לה את שמירת אותו סל תשלומים ועמלות המוסכם בין הצדדים בהסכם היבוא והשיווק ואף לשפר אותו. בבקשה נטען על-ידי שיא תקשורת כי על בסיס ההתחייבויות ארוכות הטווח כאמור, השקיעה המבקשת בשנת 2004 מיליוני שקלים בהרחבת עסקיה, לרבות רכישת סניפים וזכיינים נוספים.
שיא תקשורת טענה, כי היא תלויה באופן מוחלט בפרנסתה בסלקום, הואיל וכל פעילותה נעשית בלעדית עבור סלקום. נטען כי גם לשיטתה של סלקום - שיא תקשורת מנועה מלפעול כמשווק של כל רשת סלולרית אחרת, שאינה סלקום, וכי סלקום אף הגבילה דה-פאקטו את יכולת המבקשת לפעול מול גופים אחרים, גם אם אין המדובר ברשת סלולרית המתחרה בסלקום. אישוש לטענה זו בקשה שיא תקשורת למצוא במכתבה של סלקום מיום 15.1.04, בו מצהירה סלקום כי: "סלקום מודעת לכך כי שיא "נשענת" על סלקום בלבד כמקור ההכנסה והרווחי...".
לטענת שיא, ביום 6.3.2005, תוך כדי שהמבקשת ממתינה להפעלת ההסדרים ארוכי הטווח עם סלקום, הפתיעה האחרונה ושלחה לה באופן חד-צדדי הודעות, באמצעות שני מכתבים. במכתב הראשון, הודיעה סלקום לשיא תקשורת כי בכוונתה לשנות את ההגדרות ותנאי הסכם היבוא והשיווק, באופן שהחל מיום 1.4.2005, תבוטל התמורה שסלקום משלמת לשיא תקשורת עבור טלפונים סלולריים שיובאו על ידיה ונמכרו על ידה ללקוחות הקצה, ובנוסף, עמלת השיווק ("אקטיבציה") בגין חבילות הכוללות מכשירים שיובאו ע"י המבקשת, תבוטל אף היא. במכתב השני הודיעה סלקום לשיא תקשורת על שינוי מבנה העמלות במסלולי מכירה ושדרוג פרטי ועסקי, תוך פיצול מועדי התשלום, והתניית תשלום מחצית העמלות במבחנים שונים של "איכות הלקוחות".
בבקשה נכתב כי שיא תקשורת התנגדה בתוקף לשינויים כאמור וכתוצאה מכך סירבה סלקום לספק לה קוים למכשירי טוקמן ופגעה בכך בפעילותה השוטפת.
לטענת שיא תקשורת, ההודעות המפרות של סלקום הוו את הגזירות הקשות ביותר שהשיתה סלקום עליה והם ה"קש ששבר את גב הגמל" להגשת הבקשה.
[בש"א 8420/05]