מאז התחלתי לכתוב שורות והגיגים באתר זה, כתבתי לפחות שבע פעמים על נושאים שעניינם
רכבת ישראל. על הרכבת שלא נולדה (התחתית-קלה של תל אביב-גוש דן) על הרכבת שנולדה ולא עלינו - מפגרת, על שר התחבורה- הנוכחי , חסר - הכישרון - והיכולת וגם על אלה שהיו לפניו. על הרכבת העלובה שאין דוגמתה בארצות מפותחות ועוד ועוד. הרבה לא השתנה בנושא והשינויים הם תמיד לרעה. הרכבת היא יצור מקולל בהוויה הישראלית, מדינת ההיי-טק מתנהגת בתחום התחבורה כמו אחרונת המדינות בעולם הרביעי, מבלי ששר התחבורה, איש מאוד חשוב בליכוד ומקורב לראש הממשלה, או חלילה ראש הממשלה עצמו , ינידו עפעף בעניין.
הרכבת היא לא פחות מדגל המונף על הפסגה ביחסי הזלזול של הממשלה באזרחים. הזלזול העיקרי נופל בחלקם של אלה שאין להם מכוניות מכיוון שאין להם כסף, או שהם צעירים מדי או זקנים מכדי לנהוג. (יש לציין כי לנהוג בכבישי ישראל זה אינו תענוג גדול אבל זו אלטרנטיבה). האזרחים המזולזלים הם מהמעמד שאין לו מספיק כסף כדי לשלם לנהג צמוד שינהג להם את הג'יפ. ומעניין שבכול העולם גם בעלי מכוניות הפאר והנהגים הצמודים בוחרים ברכבת ככלי תחבורה שהומצא לפי 200 שנה והתפתח כילד המועדף בתחבורה העולמית. רכבת, ה"דבר" שהישראלים לא זכו לו, היא כלי התחבורה היעיל, הנקי, המשוכלל ,המדויק, המהיר והמועדף על כ ו ל ם בארצות מפותחות בכל היבשות! זהו כלי התחבורה המשתכלל ומפליא לעשות בכל מדינה מפותחת בעולם וכולם משתמשים בו, ללא קשר למעמד, השכלה או חשבון בנק.
מדינה שאין דוגמתה
מה קרה אצלנו? אחרי תאונות,שרפות, שביתות, איחורים, קלקולים, איומים, תקלות וסכנות, הנהלת הרכבת המפגרת דורות אחרי כל הרכבות בעולם, הודיעה לחיילים - הילדים של כולנו , שחוזרים בימי ראשון למחנה לאחר חופשת השבת שאסור להם לעלות על רכבות! למה? כי אין מקום. יש עודף נוסעים. עוד למה? כי זה בחינם לחיילים אז גם חבל להפסיד כסף. שיסע כול חייל בטרמפים, באוטובוסים מלאים, עם אבא או אימא שיפסידו יום עבודה, ברכיבה על אופניים, על חמור ובשאר אמצעים שהם מעבר למידע שיש לי על תחבורה.
לפי אותה שיטה לא ירשו לזקנים לנסוע באוטובוסים כי הם עולים לאט ומפריעים לרצף התנועה. כדאי לסגור להם את הדלת בפרצוף, שילכו ברגל או שיסעו במוניות. מה יש ? יש להם קצבת זקנה בת 1600 שח לחודש ( אחרי ניכוי ביטוח בריאות) זה המון כסף.
ילדים לא יורשו לנסוע באוטובוס לבית הספר כי זה מסוכן, הם יכולים ליפול, אן חלילה להידרס. שיסעו עם ההורים. מי שילד אותם אחראי לביטחונם והורה טוב לא שולח ילד לבד באוטובוס.
ברגע שמתפטרים מחיילים, זקנים וילדים, נערים ונערות, על-פי חוק והוראה מ
משרד התחבורה המגובה על-ידי ראש הממשלה, אפשר לחסוך הרבה בעיות . כמו למשל בעיות ביטוח -חברות - האוטובוסים וכמובן ענייני הרכבת ועובדיה הנוטים לשבות, להתנגד להתאגד וכדומה. פחות חיילים פחות קרונות ופחות קטרים חדשים . אפשר גם לצמצם את הקמת מסילות ברזל ואת ההשקעות העתידיות בתחום הרכבות ולהמשיך לנסוע בקרונות הישנים והקטרים מימי מתושלח.
רעיון מצוין
הרעיון להדיר את החיילים מנסיעות ברכבת הוא רעיון מצוין שכן יאפשר למשרד התחבורה לוותר על חלק מהתקציב לטובת חינוך חינם מגיל שלוש. ילדים שילמדו בחינוך חינם לא יורשו לנסוע באוטובוסים וברכבות וכמו-כן שיגיעו לגיל צבא גם אז לא ירשו להם לעלות על רכבות. שיקנו מכונית. מה יש? ההורים חסכו כסף כל שנות הלימודים כי המדינה חינכה אותם בחינם. הגיון בריא ומעורר התפעלות.
מה יש עוד להגיד על העוולות והמחדלים?. ללא קשר לבחירות שבפתח, לים הקופצים על עגלת השלטון, לחרדים וחילונים, לנשים חילוניות וגברים חרדים, למלחמות בית המשפט , לחובות הטייקונים, לעליית מחירי המזון, החשמל, למשכורות המצומקות, לחסרי הבית.? בסך הכול אנחנו צריכים רכבת. אמצעי ישן ומוצלח, משהו אלמנטרי .לא צריך להיות עם של זוכי פרסי נובל, לא גאוני היי-טק . מה בעצם רצינו ?רק רכבת בשבילנו ובשביל החיילים שצריכים לחזור למחנה ביום ראשון. כמה שנים נחכה? אחרי שלטון הליכוד? כאשר יבוא המשיח על החמור. מתי?