בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
|
|
|
מיין קאמפף - ערב תיאטרון הזוי
|
ההצגה שנכתבה על-ידי מחזאי גרמני, ג'ורג' תאבורי, יליד הונגריה (2007-1917) גדושת סיטואציות מפתיעות, טקסטים מתוחכמים ותובנות ציניות
|
סיטואציות מפתיעות [צילום: יוהן שגב]
|
|
|
|
|
תיאטרון גשר מארח בהאנגר שלו, הפקת תיאטרון שהשתתפה בפסטיבל עכו 2011 ואשר שלושה משחקניה זכו בפרס המשחק הטוב ביותר.( רועי אסף, שלומי ברטונוב, לופו ברקוביץ) ההאנגר ברחוב אילת, חורבה ישנה ומוזנחת בחצר בלתי מרוצפת, מתאימה אכן לתיאטרון אקספרימנטאלי אבל רמת המוזנחות של המקום מעוררת תמיהות... אוהבי תיאטרון ילכו כנראה לראות הצגה כמעט בכל מקום ומיין קאמפף היא הצגה מסקרנת עם כמה וכמה רגעים מסעירים. "אולם" התיאטרון הוא בו-זמנית מושב הקהל (היושב על מיטות) ובמת ההצגה. המיטות הם חלק מאכסניה עלובה, מיקרוקוסמוס של עולם עלוב ואבוד במיוחד בעיר אירופית כל שהיא, בזמן כלשהו בראשית המאה העשרים. אורחי האכסניה החלכאים הם שלמה הרצל, אדולף היטלר, אלוהים, (חסר בית המנסה לשרוד), עוד גבר חסר בית, אורחת לרגע מהעולם החיצוני, חבר של היטלר בשם הימלישט ( הימלר) וגברת מוות הבאה לקחת את היטלר ואולי מישהו אחר מבין אורחי האכסניה. ההצגה שנכתבה על-ידי מחזאי גרמני, ג'ורג' תאבורי, יליד הונגריה ( 1917-2007) גדושת סיטואציות מפתיעות, טקסטים מתוחכמים ותובנות ציניות. משחק נהדר של היטלר (רועי אסף), הרצל(שלומי ברטונוב), הימלישט (אלעד רוט), טרייסי אברמוביץ ( גברת מוות האלגנטית) ו"אלהים" (לופו ברקוביץ). הרצל הוא האציל שבחבורה, האופטימי יפה התואר, זה שעורך להיטלר את תספורת השפם ועיצוב התסרוקת המוחלקת לצד אחד של המצח. הרצל הוא נדיב ונאיבי, עסוק בכתיבה ספר שמעולם לא נכתב. הוא מלא אהבה וחלומות אבל חסר יכולת ביצוע ומבזבז את חייו ברגשות ורגשנות. להיטלר המגיע לאכסניה בערב שלפני בחינות הכניסה שלו לאקדמיה לציור (כידוע הוא לא מתקבל והופך לשליט גרמניה הנאצית) יש נוכחות חזקה, משחק עוצמתי רב גוונים, טקסטים מעוררי צמרמורת, אישיות מטורפת כנדרש. "אלהים" הוא דמות הלוזר, העלוב הכלל עולמי, סובל ומתייסר, מנסה לעודד את החברים, אבוד... גברת מוות מרשימה ומפחידה והימלר בהופעה קצרה מביא עימו את האכזריות והצינית של קצין גרמני שנולד לבצע פקודות ולרצוח בכישרון מיוחד ואכזריות מרשימה חיות עופות ובני אדם. כאמור, רעיון מעניין להפגיש את "החבורה" האבסורדית יחד בערב תיאטרון הזוי. הבמאי גיל אלון יצר הצגה הנמשכת שעתיים שמן הראוי היה לקצר אותה בהרבה. אילו זכה גיל אלון באמנות הויתור, בכישרון הצמצום, היינו, אנחנו הצופים זוכים בחוויה מרוכזת בהתרגשות שאינה פוסקת, בחרדה מתומצתת. אבל האריכות הבלתי נסבלת של ההצגה, הרגעים "הנסחבים" המיותרים גוזלים את העצמה ממיין קאמפף. עדיין שווה לראות את ההצגה הזו ולו בכדי להכיר את שני השחקנים רועי אסף ושלמה ברטונוב שעוד נראה ונשמע בעתיד על במות תיאטרון, קולנוע וטלוויזיה, אנשים צעירים שנולדו לבמה ולמשחק שקריירה ארוכה מצפה להם.
|
[צילום: יוהן שגב]
|
|
|
|
תאריך:
|
17/01/2012
|
|
|
עודכן:
|
18/01/2012
|
|
שולמית קיסרי
|
מיין קאמפף - ערב תיאטרון הזוי
|
|
|
כותרת התגובה
|
שם הכותב
|
שעה תאריך
|
|
1
|
|
את הביזארי החולני
|
18/01/12 09:17
|
|
2
|
|
חנוך לוין ושות'.
|
18/01/12 10:21
|
|
3
|
|
רונן גולדשטיין
|
19/01/12 10:21
|
|
השופט: יוסף בן-חמו, בית המשפט המחוזי בנצרת
|
|
|
מעין מהפיכה עומדת להתחולל בתיאטרון העברי. בחודש דצמבר 2012 תעלה ביפן ובישראל ההצגה "נשות טרויה" מאת אוריפידס. השחקנים ידברו על הבימה ביפנית, עברית ערבית וגם אנגלית. המטרה: להציג ביפן, בישראל ובהמשך בעולם. הגירסה הקלאסית המקורית של אוריפידס, המתארת את הטרגדיה הנוראית שהמיטה מלחמת יוון בטרויה על המנצחים והמנוצחים כאחד, זועקת את המסקנה שבמלחמה אין רק נצחון. כולם מפסידים. ואת הרעיון הזה יביים הבימאי יוקיו נינאגאווה, שהכריז על כך במסיבת העיתונאים בקפה מועדון הקאמרי. מסיבה בה נכחו ונשאו דברים גם שגריר יפן בישראל הידאו סאטו, סמנכ"ל תיאטרון המטרופוליטן מטוקיו הירושי טאקהגי, והסמנכ"ל לעניני תרבות במשרד החוץ שלנו, רפי גמזו.
|
|
|
המפגש התקיים בחדר קטן בבית-השריון, ביד-אליהו בתל אביב. מצדו האחד של השולחן ישב אלוף אלברט מנדלר. בידיו היה כתב היד של כתבת דיוקן עליו, לרגל מינויו למפקד אוגדה 252, או "מפקדת הכוחות המשוריינים בסיני", כפי שנדרשנו אז לכתוב. אני ישבתי מולו, קצת מתוח, כתב צעיר יחסית ב"במחנה", שכתב את הכתבה. באותם ימים היה נוהל בצה"ל: על קצין שנכנס לתפקיד בכיר כותבים בשבועון צה"ל פרופיל. כשסיים תפקיד, העניק לנו ראיון.
|
|
|
ההתמודדות של הפעוט, הילד, הנער והמבוגר החירש או לקוי השמיעה מתחילה עם הולדתו ומלווה אותו/אותה במהלך כל חייו. ככל שהמודעות החברתית תגדל כך יהיו חייו קלים יותר ואנו כחברה גם נקצור את פירות ההצלחה משום ששוויון ההזדמנויות של לקוי השמיעה יביא לפחות תלות בחברה ובמוסדות הרווחה.
|
|
|
בין מסעדות הגורמה המעטות, שעוד נותרו בארץ הזאת, שמור מקום של כבוד ל"יועזר בר יין", שבסמטת יועזר איש הבירה 2, הסמוכה לכיכר השעון ביפו. מזה 16 שנה משקיעים בעליה, צפורה אסף ושאול אברון, מסעדן ותיק ועתיר-תהילה, את נשמתם בסטנדרטים שאינם אופייניים למסעדנות הישראלית הרווחת והרדודה. המדובר במסעדת-שף, בסגנון של ביסטרו צרפתי-מושחת, שאינו בוחל בקלוריות, אבל שמקפיד על רמת-בישול מן המעלה הראשונה.
|
|
|
|