|   15:07:40
דלג
  ציפי לידר  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
טיפול בתא לחץ: להתחזק בנשימה
קבוצת ירדן
כל מה שרציתם לדעת על קנביס רפואי

חֲיֵה ותן לחיות

בשולי הכותרות: די לרצח הנשים ובכלל על ג'ק לו שמעתם? תשאלו את אובמה תמורה לארנונה גם בשביתה בין לפיד לשליט ולקינוח הכושר הלשוני של טיבי על כל אלה ועוד ברשימה שלפניכם
18/01/2012  |   ציפי לידר   |   מאמרים   |   תגובות
יאיר לפיד. שיתחיל לטפל במגזר הנאור שלו [צילום: פלאש 90]

אסור לנוח על זרי הדפנה

האִם סטטיסטיקה לחוד ומציאות לחוד? לפחות כך נראה לפי הדוח שפרסם לאחרונה המשרד לביטחון פנים, המצביע על ירידה בשיעור הפשיעה בשנים האחרונות. האמנם?! עובדה היא שמקרי הרצח הפכו בשנה האחרונה, למרבה הצער, לחלק בלתי נפרד מהכרוניקה הפלילית היומית. כזכור, 25 נשים נרצחו, וזאת מלבד רצח של בני נוער ומבוגרים.

לאור נתון מצמרר זה אסור שהמשטרה וגורמי הרווחה ינוחו על זרי הדפנה של הסטטיסטיקה, ויפעלו בהתמדה ובנחישות למיגור הפשע הקטלני הזה שאין לו תקנה.

צעדת החיים

לנוכח מקרי הרצח, שהפכו למרבה הצער לחלק בלתי נפרד מהכרוניקה הפלילית היומית, השאלה היא איפה הציבור הישראלי? אותו ציבור שיוצא להפגין למען הדרת נשים ויוקר המחייה, אשר עם כל הכבוד לחשיבותן של סוגיות אלו, וגם לרייטינג שלהן, הן עדיין אינן ניצבות בראש סדרי העדיפות הלאומית ויש להן תקנה.

מדוע הציבור לא יוצא להפגין בהמוניו נגד האלימות ומקרי הרצח, פשע שאין לו תקנה, ולמען קדושת החיים - סוגיה שאותה יש להציב בראש סדר היום הלאומי ולהילחם למענה בכל החזיתות וללא פשרות.

אגב, היכן נעלם הציבור האתיופי, שיודע להפגין (ולצעוד) נגד גזענות. מדוע למרות שיעור הרצח הגבוה בעֵדה, הוא אינו מקיים את צעדת החיים?

גאווה לאומית

דומני כי הכבוד הלאומי לישראל, ולעם היהודי כולו, יבוא לא מבועטי הכדורגל, אלא ממי שמוּנה לאחרונה לתפקיד הבכיר של ראש סגל הבית הלבן, ג'ק לו. כן, הוא יהודי השומר שבת בקפידה, שאפילו האזרח הראשון בעולם, הנשיא ביל קלינטון, לא הצליח לגרום לו להרים את השפופרת בשבת. כל הכבוד!. אין ספק שיהודים מסוגו הם המניפים בגאווה את הדגל היהודי בעולם.

ומה עם הרוסים?

שרת הקליטה, סופה לנדבר, הטיחה בפני בני העדה האתיופית שעליהם להגיד תודה למדינה על כל מה שקיבלו ממנה. מעניין מי מדברת. האם לא ראוי שתשמיע דברים אלה בראש ובראשונה בפני בני עדתה הרוסים? לא סוד הוא שרבים מהם (בעיקר מהחטיבה הגויית) עלו לארץ רק כדי לחלוב את הקופה הציבורית וליהנות מסל קליטה נדיב, ולא ממניעים ציוניים.

האמנם השרה הנכבדה במום עדתה פוסלת?

מי ירים את הכפפה

מבלי להיכנס למחלוקת הכספית בין הרשויות המקומיות לאוצר בנושא שביתת הרשויות, לא סוד הוא כי הארנונה עבור שירותים עירוניים, שמשלמים אזרחי ישראל, היא גבוהה ביותר. אי לכך, ראוי היה שעבוּר כל יום, שהאזרחים אינם מקבלים שירותים מוניציפליים בגין השביתה, הם יקבלו החזר כספי מהעירייה. מי עורך הדין, שירים את הכפפה, להגיש תביעה ייצוגית בנושא זה? ובא לכיסנו לגואל.

גנרל חורף

עם כל הכבוד ללווינים ולטכנולוגיה המתקדמת, לפחות לגבי העיר ירושלים החזאים איכזבו החורף ובגדול. אחרי הגשם הראשון הטוב והמרענן, הם הבטיחו לירושלמים עוד כמויות גשם נדיבות, אולם תושבי הבירה - שלא כמו אזורי המרכז והצפון - זכו לזירזופים ותו לא. גנרל חורף הרציני טרם הגיע. אך הִנה בא הגשם האחרון, ששטף את רחובות העיר בשבת, והציל את כבודם האבוד של החזאים.

ובכל זאת: קצת צניעות, רבותי החזאים, לא תזיק.

תג מחיר

עם כל הכבוד למר ישראלי, יאיר לפיד, הממקם את עצמו בקונצנזוס הליברלי, ומתנגד בחריפות לתיוגו הפוליטי - נראה כי לפחות ממגזרים אחרים בחברה הישראלית, החרדים והמתנחלים, הוא לא חוסך תיוגים ותוויות נדיבות, ומפגין כלפיהם לא מעט סטראוטיפים ודעות קדומות.

המהפכה השקטה בחברה החרדית, שהובילה להשתלבותם של רבים בצבא ובשוק העבודה, התרחשה לא בגלל פוליטיקאים מהזן של לפיד, למורת רוחו, ולא בגלל כפייה חוקית. היא תוצאה מבורכת של דינמיקה פנימית במגזר והידברות נטולת מיקרופונים עם הגורמים הרלוונטיים.

לפיד מדבר על קבוצות אינטרסים סחטניות בקרב החרדים והמתנחלים? ומה עם הפרה החולבת של הקופה הציבורית בתחומי הספורט, התרבות, הקולנוע והתיאטרון? אז אולי כדאי שיתחיל לטפל במגזר הנאור שלו, ויניח לחרדים שיודעים יפה מאוד להסתדר בלעדיו? עובדה. ובכלל, 'חֲיֵה ותן לחיות' כבר אמרנו? (תתפלא, מר לפיד, זה חל גם על המגזר שלך.)

לא עמותה וולונטרית

דומה כי אילו נועם שליט היה רוצה באמת להכיר תודה לחברה הישראלית שהתגייסה כולה לשחרור בנו, ולתרום לה, מן הראוי היה שיחזיר לה באותה מטבע ויתנדב בעמותות חברתיות. אין ספק שהפוליטיקה, שהפכה לשם נרדף לכסאולוגיה, לרדיפת שלטון והון, לאוסף של יצרי אגו, פרסום וכבוד - היא כבר מזמן לא ארגון התנדבות.

נראה אפוא כי הסיבה לריצתו לפוליטיקה היא העובדה שגילה (ואולי המציא) את עצמו מחדש, בעקבות המאבק הלאומי והבינלאומי הבלתי מתפשר שניהל לשחרור בנו גלעד מן השבי. הוא הפך לאישיות ציבורית ידועה, בעלת כושר ארגון ופעילות, כושר רטורי, דיבור רהוט ועוד, שאַף הסתנוור מאור הזרקורים - תכונות הדרושות בהחלט לפוליטיקאי, אם כי בהן לא די.

האם עוד יפתיע לטובה? ימים יגידו.

כשר אבל מסריח

לא סוד הוא שהנשיא לשעבר, משה קצב, הוא דמות ממלכתית. עם כל הכבוד אפוא למשפחה, לא ראוי היה לשכור את שירותי ההגנה של עורך הדין יהורם שפטל בערעור הנוסף של קצב לבית המשפט העליון.

כידוע, שפטל ייצג, למען בצע כסף, את הפושע הנאצי, ג'ון דמניוק, מי שאחראי לרציחתם של כמיליון וחצי יהודים בשואה, והביא לזיכויו בעליון מעונש מוות, תוך הטלת ספק בזיהויו. גם אם המינוי הוא כשר מבחינה חוקית, אין ספק שהוא מדיף ריח רע מאוד של בגידת האיש מבחינה לאומית ואנושית. כנשיא יהודי קצב היה צריך להימנע משירותיו.

האם חסרים פרקליטים מעולים בישראל, שאינם שנויים במחלוקת ציבורית, ולא דבקה בהם תווית הבוגד?

מדַברים במכחול

לא סוד הוא כי שפת התקשורת של אוטיסטים ומוגבלים רבים היא דרך האמנות - במכחול, במוזיקה או בדרמה. יש לברך אפוא על שיתוף הפעולה בין סטודנטים לעיצוב ובין אוטיסטים, שעיצבו ביחד קיר גרפיטי ברחבת הסינמטק בתל אביב, ועוד היד נטויה. ראוי ששיתוף פעולה מבורך זה ישמש מודל גם למוסדות תרבות אחרים. בניגוד להדרה של חריגים, שעדיין רווחת בחברתנו, מתברר שמדובר באנשים יצירתיים, שיכולים לתרום מכישוריהם לחברה, לתרבות ולאמנות, שיוצאות נשכרות לא פחות מאשר החריגים עצמם נהנים מהתרומה החברתית. ובא למיזוג גואל.

שותפוּת מסוג אחר

על 'הסכם שותפות בהצלת חיי אדם' שמעתם? זה רק בישראל, וכן, רק אצל החרדים, שכל כך אוהבים לשנוא. איך מתנדבים בלי להפסיד? תשאלו את חזי רוט, בעל חנות דגים בירושלים, המאפשר לעובד שלו, אשר מתנדב ב'איחוד הצלה', לצאת להציל חיים גם על חשבון העבודה, מבלי לנכות משכרו. בתמורה העובד מעניק לו חלק מזכויות המצווה. ככה זה כשהדג מריח מהראש. זה נהנה וזה לא חסר כבר אמרנו?

ראוי ששותפות מבורכת זו תשמש מודל ותורחב גם לעסקים אחרים. אז מי אמר שעסקים וצדקה לא הולכים ביחד?

הלשונַאי טיבי

תודו, לפחות משהו טוב יצא מפרשת ח"כ אנסתסיה מיכאלי, שהטיחה כוס מים בפניו של ח"כ ראלב מג'דלה. בשיא סערת הרגשות תרם ח"כ אחמד טיבי ממוחו הקודח סלוגן לפרשה, והעשיר את הלקסיקון העברי בביטוי חדש.

אין ספק שבביטוי 'כִוֹס אמוק' שטבע (הכוס ששפכה הח"כית מתוך אחיזת אמוק), החזיר הרעיונאי טיבי את הכבוד העברי לביטוי הערבי הזול. ובא ללשוננו גואל.

אגב, האם טיבי, החושף לאחרונה בבית המחוקקים את כישוריו הפואטיים והלשוניים, פוצח בקריירה חדשה?

הבהרה: המדור בשולי הכותרות הוא מדור קליל המגיב בקצרה לידיעות חדשותיות מרכזיות או שוליות (ומכאן שמו). המדור מביע דעה אישית, ואינו בא להחליף את התחקיר העיתונאי האובייקטיבי.
תאריך:  18/01/2012   |   עודכן:  19/01/2012
ציפי לידר
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
חֲיֵה ותן לחיות
תגובות  [ 2 ] מוצגות   [ 2 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
סוד
19/01/12 22:30
 
ציפי לידר
5/02/12 13:44
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
נורמות ציבוריות מדאיגות משתלטות על חיינו. הנהלה של אחת מרשתות החינוך נמסרה לידי מי שלא הייתה מורה בכיתה, לא הייתה מנהלת בית ספר ולא הייתה מפקחת פדגוגית. הצנחה של אדם לתפקיד ניהולי, שיש בו מידה רבה של צחנה בנושאי מנהל תקין.
18/01/2012  |  איתן קלינסקי  |   מאמרים
"בר-זיו אמד את ליקויי הבנייה בסכום של 12,706 שקלים, בעוד מרזוק אמד אותם בסכום של 64,221 שקלים. צודק, איפוא, ב"כ הנתבעת שאומדנו של מרזוק, שהוא למעלה מפי חמש גבוה מזה של בר-זיו, מצביע על הפרזה בלתי סבירה. רק נשמט הימנו שאומדנו של בר-זיו, מול אומדנו של צח (אינג' מיכה צח - הערת אב"ע) העומד על סך של 1,097 שקלים, דהיינו נמוך למעלה מפי 11, מצביע אף על הפרזה בלתי סבירה מצד הנתבעת..."
18/01/2012  |  אברהם בן-עזרא  |   מאמרים
השיחה במקומותינו נסבה בימים האחרונים שוב סביב נושא "אשכנזים ספרדים", והנה אני חש שימחה עמוקה. אין אוטובוסים מתפוצצים, אין טילים על שדרות, אין מפעלים סגורים על מנעול-השובתים ואין בתי חולים שמחלקותיהן גולשות כסירי החלב בהן הרתחנו פעם את החלב, אין גשרים מתמוטטים, אין רכבות המוחצות אוטובוסי תלמידים ואין סתם סקנדלים עם העוזרת של רעיית רוה"מ, רעיית שר ביטחוננו ו/או מרגול זכורה לטוב.
18/01/2012  |  יהודה כסיף  |   מאמרים
הסופר והפילוסוף ז'ק רנסייר, המוגדר אחד הפילוסופים הצרפתים המשפיעים ביותר הכותבים היום, שהיה אמור להגיע לישראל בשבוע הבא ולהרצות באוניברסיטת תל אביב, הודיע אמש על דחיית ביקורו בעקבות הקריאה הפלשתינית להחרים מוסדות ישראלים שאינם מזדהים במפורש עם המאבק הפלשתיני נגד הכיבוש.
18/01/2012  |  אלי אלון  |   מאמרים
עוד כמה תגובות קצרות בדרך כלל - גם מהמותן - בנושאים גדולים כקטנים, שהציקו לי, או עניינו אותי והפעם - אף אחד לא רצה, אסתרא בלגינא, נשלף, חזיר ושעועית, קצין צעקן ומגיע לו
18/01/2012  |  אביתר בן-צדף  |   מאמרים
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
צבי גיל
צבי גיל
בקטע "דיינו" הנוסח האלטרנטיבי הוא "כמה מעלות רעות לאלוהים עלינו"    מתחילים באיתמר בן-גביר שהוא השר לשגעון הלאומי - דיינו, עוברים לשר האוצר ששודד את הקופה הציבורית - דיינו, ושר המשפ...
ירון פרידמן
ירון פרידמן
הדיווחים בעולם כולו על אודות המלחמה בעזה מעדכנים ללא הרף את מספר ההרוגים הפלשתינים בעזה. נראה כי יש סוג של קונצנזוס לגבי המספרים. אך מהי רמת מהימנותם?
דן מרגלית
דן מרגלית
הרמטכ"ל וראש השב"כ 'שקיבלו בארבע עיניים את ההחלטה האסונית לצמצם בהצבת הכוחות ב-7 באוקטובר, וכן ראש אמ"ן ומפקד דרום קיבלו אחריות וצריכים להתפטר, אבל ריבונו של עולם לא דקה אחת לפני ש...
איתן קלינסקי
איתן קלינסקי
שר האוצר, בצלאל סמוטריץ', והשר לביטחון לאומי, איתמר בן-גביר, מציעים להגיב בלשונו של "בעל הבית משתגע" וקראו להגיב להתקפה בחריפות רבה    לצערי, לקולות אלו יש תומכים בממשלה ובקבינט
עמנואל בן-סבו
עמנואל בן-סבו
אינני זקוק למסקנות ועדת החקירה    הבנתי את מה שלא יכולתי להאמין שאכן יכול היה להתרחש    התועמלנים ומנמיכי רוח האומה, מאמינים שתגובה באירן או מלחמה בעזה נועדו לשמר את שלטונו, שרידותו ...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il