|   15:07:40
דלג
  אליהו התשבי  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
טוען רבני יכול לשקם את חיי הנישואין שלכם?
כתיבת המומחים
פיצוי על אובדן כושר עבודה בשל מחלת כליות תורשתית? יש דבר כזה!

יאיר לפיד - בלון שיתפוצץ

עיתון ידיעות אחרונות החליט להוציא ב"הוצאת הספרים שלו" את הסיפור "מעשה בחמישה בלונים" בגרסה עדכנית. הפעם שמו של הבלון הוא יאיר לפיד, אולם למרבה הצער לא מדובר ב"בלון ניסוי" אלא הציבור הישראלי הוא שעומד להיות "שפן ניסיונות". ובכן, בהתאם לסיפור הידוע, יש לומר לנוני מוזס: "אל תבכה נוני נון, זה סופו של כל בלון..."
19/01/2012  |   אליהו התשבי   |   מאמרים   |   בחירות/מפלגות   |   תגובות
יאיר לפיד. מדינת ישראל אינה תוכנית "כוכב נולד" [צילום: פלאש 90]

ספן חובב
אומנם יאיר לפיד כתב את מילות השיר "אהובת הספן" של הזמרת ריטה אך האם יש אדם ואזרח ישראלי ושכל בראשו הסבור כי ניתן להפקיד ליד ההגה של "נושאת מטוסים" ששמה מדינת ישראל ספן חובב זה שסיים בהשאלה רק אמש קורס ימי לחובבים?

"ייזהר הציבור" - מבחן הקברניט

דמיינו לכם כי שעה לפני טיסה ארוכה במטוס ג'מבו לארצות הברית מודיעים לכם מחברת הנסיעות כי קברניט המטוס הנו טיס טירון שקיבל רישיון טיס לפני מספר ימים. האם תעלו על הטיסה?

שערו בנפשכם כי זמן קצר לפני נסיעה באוטובוס לאילת במסלול הירידות המסוכן לסדום מודיעים לכם כי נהג האוטובוס הנו נהג צעיר שקיבל את רישיון הנהיגה לפני שבוע וזוהי נסיעתו הראשונה. האם תיסעו לאילת באותו אוטובוס?

תארו לכם כי לפני ניתוח לב מסובך ומורכב של קרוב משפחה מודיעים ומספרים לכם כי המנתח המיועד הנו סטודנט לרפואה מוכשר ומבריק אולם סיים את לימודיו לא מזמן. האם תתנו הסכמתכם לניתוח?

כל הקוראים בוודאי יענו כי יבטלו את הטיסה והנסיעה באופן מידי ולא יסכימו בשום אופן לניתוח קרוב משפחתם ע"י סטודנט לרפואה, ולכן נשאלת השאלה כיצד נמצאו "15 מנדטים" מהציבור הישראלי המוכנים להפקיד את גורלם במדינה כה מורכבת ומסובכת בידי יאיר לפיד אשר אין מחלוקת כי אפילו יום אחד של ניסיון אין בידו - לא של ניסיון פוליטי - לא של ניסיון מדיני ולא של ניסיון ביצועי!!!.

ממה נפשך? אם המבחן למנהיגות פוליטית במדינת ישראל הנו יופיו של המועמד ואכן יאיר לפיד אדם נאה הרי בר רפאלי או הדוגמנים נועם טור ואנחל בונני מועמדים טובים יותר.

אם המבחן למנהיגות פוליטית במדינת ישראל הנו כשרון בקריינות הרי אין ספק שדליה מזור ואריה אורגד או יונית לוי יהיו מועמדים מוצלחים יותר. גם אם נסבור כי המבחן הנו כשרון כתיבה קולח ואכן יאיר לפיד מוכשר בכתיבה הרי בכל זאת הסופר רם אורן ויונתן גפן מוכשרים יותר אולם מעולם לא העזו או חלמו להתיימר להציג מועמדות להנהגת המדינה.

ובכן "פתאום קם אדם ומחליט שהוא עם ומתחיל ללכת" או כפי שניסחו זאת טוב יותר במקרא "נָחֲלוּ פְתָאיִם אִוֶּלֶת וַעֲרוּמִים יַכְתִּרוּ דָעַת" (משלי, י"ד) ובלשון אחרת האנשים התמימים מקבלים כל דבר כמובן מאליו, מבלי לבדקו לאשורו, הם אוחזים בחוסר חכמתם כאדם בנחלתו. לעומתם, הפיקחים - שיש להם כבר ניסיון, סופם שיתעטרו בכתר דעת וחכמה. הם לא מקבלים כל דבר כמובן מאליו, אלא בוחנים, חושבים ובודקים. האם הציבור ילמד מהניסיון או שיפול כפתי שוב?

"אל תבכה נוני נון זה סופו של כל בלון"

ישבו להם הוגי הדעות בבית ידיעות אחרונות ופתאום צץ במוחם הקודח רעיון. מדוע ל"ישראל היום" יש מועמד לראשות הממשלה ושמו לטענתם בנימין נתניהו. גם אנו עיתון מכובד ולכן נציג מועמד מטעמנו - קריין הרצף מר יאיר לפיד...

כמובן שלא הפריעה להוגי הדעות כי לאיש הנחמד הזה אין שום ניסיון פוליטי , מדיני, ניהולי או צבאי . לא הפריע לאיש מהחולמים כי לאדם החביב הזה אין כל ניסיון צבאי מלבד היותו כתב בעיתון "במחנה" ולא הפריע להוגי הרעיון המבריק כי המנחה המקסים הזה ובכל הכבוד לא ניהל אפילו מכולת או מינימרקט מימיו.

ונדגיש - אין מדובר ב"הרצת" מועמד זוטר לחברות בכנסת אלא לא פחות מאשר קמפיין יומרני למועמדות לראשות הממשלה של מדינת ישראל או לפחות לצמרת המנהיגות של מדינה הנחשבת לאחת המדינות המורכבות ביותר בעולם ואשר מנהיגיה עוסקים באיומים ביטחונים קיומיים וניהול אחד מהצבאות הגדולים בעולם יחד עם ניהול מערכות מדיניות מסובכות ולצד ניווט מערכת כלכלית של עשרות מיליארדי דולרים.!!

ובכן טרם שהציבור ימהר לבזבז את זכות הבחירה שלו הניתנת רק אחת ל-4 שנים הנה מספר תזכורות חשובות מהעבר:

בבחירות לכנסת התשיעית בשנת 1977 קמה לראשונה מפלגה חדשה בשם ד"ש וזכתה בהישג אדיר וקיבלה חמישה עשר מנדטים אולם למרות שעמד בראשה יגאל ידין - רמטכ"ל לשעבר - הרי חוסר ניסיונו הפוליטי והמדיני הביא לכך שמפלגת ד"ש נכשלה לחלוטין והתפוררה לרסיסים וכבר לאחר קדנציה אחת לא השתתפה בבחירות 1981 בצורתה המקורית, ובשנה זו פרש ידין מן הפוליטיקה.

בבחירות לכנסת ה-13 בשנת 1992 זכתה תנועת צומת - בראשות רפאל איתן-גם הוא רמטכ"ל לשעבר- בהישג יוצא דופן של שמונה חברי כנסת אשר מלבד רפאל איתן לא היו ידועים לציבור ונודעו באמרה "רפול ושבעת הגמדים".

איתן לא הצליח לשלוט בסיעתו החדשה, וחלק מאנשיה פרשו מהסיעה ובבחירות הבאות בהן השתתפה התנועה באופן עצמאי לא עברה את אחוז החסימה ו"רפול" פרש מהפוליטיקה.צ אם כך אנשים בעלי ניסיון צבאי וניהולי ורמטכ"לים לשעבר מה יהא גורלו של כתב עיתון "במחנה"?

ואם יגידו "מעשה אבות סימן לבנים" הרי התחזית גם היא קודרת.

בבחירות לכנסת ה-16 זכתה תנועת "שינוי" בראשות טומי לפיד-אביו של יאיר לפיד בהצלחה רבתי, ובזינוק ל-15 מנדטים אולם לאחר קדנציה אחת במתכונת כה גבוהה של מנדטים קרסה "שינוי".

בסקרים המפלגה לא עברה את אחוז החסימה. טומי הודיע על התפטרותו מתפקיד היו"ר ופרישתו מ"שינוי" ‏ומהחיים הפוליטיים ותנועת חץ - מפלגתם של פורשי "שינוי" לא עברה את אחוז החסימה.

יחד עם זאת מדובר ב"קל וחומר" מכיוון שיש להדגיש כי אין כלל להשוות את לפיד הבן ללפיד האב. טומי לפיד הגיע לפוליטיקה בגיל מבוגר לאחר ניסיון ניהולי בגופים ציבורים מרכזים כמו רשות השידור וגופים עסקיים גדולים אולם בכל זאת חוסר ניסיונו הפוליטי והניסיון לבנות "מפלגה חדשה" חסרת מסורת ותשתית הביאה לקריסתה כ"מגדל קלפים".

גם בעולם לא חסרות דוגמאות ל"מטאורים" פוליטיים אשר כבשו את הציבור ה"פתי" הכמה לדמויות חדשות ושוכח כי לא קיימים "קיצורי דרך" וללא ניסיון עשיר ויכולת ביצועית וניהולית מוכחת לא ניתן להשתלט על מערכות כה מורכבות.

יצחק רבין ז"ל, ביבי נתניהו ואהוד ברק למדו זאת על בשרם בקדנציה הראשונה שלהם כראשי ממשלה ואילו הציבור האמריקני והעולם כולו כולל מדינת ישראל משלמים כעת מחיר כבד עקב חוסר ניסיונו של ברק אובמה אשר נבחר לנשיאות ארצות הברית למרות היותו "טירון פוליטי".

אין תחליף לניסיון ועבודה קשה ואין "קיצורי דרך"

יאיר לפיד "המתאגרף" החובב למד בצעירותו כי יומרנות שאין לה כיסוי עלולה להסתיים ב"נוקאאוט" מהיר. בסרטון שהופץ בתקשורת ובאינטרנט נראה יאיר לפיד עולה לזירת אגרוף ותוך זמן קצר מופל לקרשים ומובס קשות עיי יריב חזק ובעל ניסיון.

הבעיה היא שהפעם לא מדובר בעינינו האישי של יאיר לפיד אלא בעניינו של הציבור הישראלי כולו או חלק נכבד ממנו אשר עלול שוב ליפול למלכודת "דמויות הקרטון" ולמכונה משומנת של יחסי ציבור שאין מאחוריה דבר.

הדברים חמורים במיוחד כאשר הטעיית הציבור מגיעה מאינטרסים של אנשים מסוימים מחוץ לפוליטיקה כאשר "התוכנית הגדולה" כבר נחשפה בעמודי המוסף לשבת של ידיעות אחרונות ועל-פי אותה "תוכנית חלומית " יאיר לפיד יחבור ל"ישראל ביתנו" להקמת קואליציה "חילונית" או שיחבור לקדימה לשם הפלת ה"גוש הימני".

כל אזרח בציבור זכאי להצביע על-פי השקפותיו ואמונותיו-ימין או שמאל ,חילונים או דתיים -השארת הקואליציה הנוכחית או בחירת מנהיגות אחרת ולמרבה הצער בכל קדנציה מספקת הקואליציה והמנהיגות הקיימת מספיק סיבות טובות להחליפה וכולם תקוה כי תימצא מנהיגות טובה יותר אולם אכזבה אינה צריכה להוביל להיסחפות למקסם שווא חולף.

אין פסול מכניסת יאיר לפיד לפוליטיקה למרות שתמיד נודף "ריח רע" מאיש תקשורת שמנצל את "זמן המסך" שהיה לו כעיתונאי אובייקטיבי כביכול לטובת יתרון עצום על גוף מסוים או אזרח מן השורה שמעוניין להתמודד בבחירות באופן שוויוני אולם עמוד במוסף "שבע ימים" או זמן שידור ב"ערוץ 2 " יעלו להם מיליוני ש"ח וזאת עוד לפני שעסקנו באיסורים הקבועים בחוק מימון מפלגות אשר נועד כל כולו לשמור על שיויון בין המפלגות השונות בכל הנוגע לתקציבי פרסום.

לא היה גם כל פסול מהצטרפות של יאיר לפיד לפוליטיקה ולמפלגה קיימת ובאם מטרתו הייתה להתקדם אט אט דרך "הספסלים האחוריים" של מפלגה כל שהיא ללא יומרנות חסרת כיסוי ורק לאחר שנים של חריצות פרלמנטרית והוכחת הצלחה פוליטית וביצועית יפנה להצגת מועמדות לתפקידים בכירים יותר.

מדינת ישראל אינה תוכנית "כוכב נולד" והציבור הישראלי אינו "שפן ניסיון" . הצמרת המנהיגותית של מדינת ישראל מנהלת תקציבים כלכלים של מאות מיליארדי שקלים - עמוסה בבעיות ביטחוניות וצבאיות הרות גורל וקיומיות ועוסקת בסוגיות מדיניות ודיפלומטיות מורכבות ביותר מול עמי האזור אירופה וארצות הברית.

אומנם יאיר לפיד כתב את מילות השיר "אהובת הספן" של הזמרת ריטה אך האם יש אדם ואזרח ישראלי ושכל בראשו הסבור כי ניתן להפקיד ליד ההגה של "נושאת מטוסים" ששמה מדינת ישראל ספן חובב זה שסיים בהשאלה רק אמש קורס ימי לחובבים?

הציבור צריך להתעשת ולהשקיע משנה מחשבה ולא "לחכות למשיח" כאותו שיר מפורסם של שלום חנוך וזאת על-מנת שלא תתקיים בו השורה מאותו שיר, דהיינו, "הציבור מטומטם ולכן הציבור ישלם..............".

תאריך:  19/01/2012   |   עודכן:  22/01/2012
אליהו התשבי
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
תגיות  / עוקבים מי ומי בפרשה - לקבלת רשימות חדשות עם הופעתן
 אבא (אוברי) אבן (איבן)   אברהים צרצור   אברהם הירשזון   אברהם זילברברג   אהוד ברק   אהוד רצאבי   אהרן אבוחצירא   אורי יהודה אריאל / Uri Yehuda  Ariel   אורי שרגא אורבך / Uri  Orbach   אורית זוארץ / Orit Zuaretz   אורית נוקד   אורלי לוי-אבקסיס / Orly Levi-Abekasis   אחמד א-ד`אהר   אטילה שומפלבי   אילן ליבוביץ'   אילן שלגי   איתן לבני (בנוזוביץ')   אליהו בן-דהן / Eliyahu Ben-Dahan   אליעזר אבטבי   אלכס מילר   אסתרינה טרטמן   אפרים תבורי   אתי לבני   בנימין אבניאל (גטשטיין)   בנימין נתניהו / Benjamin  Netanyahu   בר רפאלי   ברק אובמה / Barack Obama   ג'ון אדוארדס   גילה פינקלשטיין   גלעד מנשה ארדן / Gilad  Erdan   דוד מנע   דן  גרטלר   דן מרידור / Dan Meridor   דניאל הרשקוביץ   דניאל-יצחק לוי   דרור זייגרמן   הרצל שפיר   ויצמן שירי   חיים אמסלם   חמאד אבו-רביעה   חנא סוייד   טובה אילן   יאיר לפיד / Yair  Lapid   יאיר שמיר / Yair  Shamir   ידיעות אחרונות בע"מ / .Yediot Ahronot ltd   יהודה-מאיר אברמוביץ'   יואב מני   יוליה שמאלוב-ברקוביץ'   יונית לוי / Yonit Levi   יוסף שגל   יוסף שפרינצק   יורם מרציאנו   יחזקאל זכאי   יעקב כהן   יעקב פרי / Yaakov  Perry   יצחק אהרונוביץ' / Yitzhak  Aharonovitch   יצחק בן - ישראל   יצחק ברמן   יצחק זיגר   יצחק זיו   יצחק רבין / Rabin Yitzhak   ישראל ישעיהו-שרעבי   כוכב נולד   כרמל שאמה-הכהן   לביב חוסיין אבו-רוכן   לימור לבנת / Limor  Livnat   מאיר זורע (זארודינסקי)   מאיר תלמי   מאיר-דוד לוונשטיין   מאשה לובלסקי   מוטי ששון   מחמוד א-נאשף   מיכאל פואה   מיכאל רצון   מיכל ליברמן-גילון   מיקי לוי / Mickey  Levy   מלי פולישוק-בלוך   ממשלת ישראל / Israel Government   מנחם אליעזר מוזס   מרדכי זר   מרטין שלאף   משה זלמן פייגלין   משה מוץ מטלון   נדב פרי   נחום ניר-רפאלקס   נחמן שי   ניסן סלומינסקי / Nissan Slomiansky   סופיה רון-מוריה   סילבן שלום / Silvan  Shalom   עבאס זכור   עבאס זקור   עבדול-עזיז זועבי   עוזי לנדאו / Uzi  Landau   עינת וילף   עמיר ארמונד פרץ / Amir  Peretz   עמירה דותן   עמרי שרון   ערי ז'בוטינסקי   פנחס לבון (לוביאנקר)   פניה (פאינה) קירשנבאום   פריג`א זוארץ   ציון פיניאן   קדיש לוז (לוזינסקי)   ראובן ברקת (בורשטיין)   רוביק דנילוביץ'   רוחמה אברהם בלילא   רון בריימן   רוני בר-און   רחל אדטו   רן בנימיני   רפאל איתן   רשות השידור   שלום זיסמן   שלמה לביא (לבקוביץ')   שמואל תמיר כצנלסון   שרון שלום   תאופיק זיאד 
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
יאיר לפיד - בלון שיתפוצץ
תגובות  [ 22 ] מוצגות   [ 22 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
אחד העם
19/01/12 11:47
 
איש עצוב
19/01/12 13:10
 
עטרה שגב קלימי
20/01/12 16:22
2
הפרקליטים
19/01/12 12:00
3
ישראלי מצוי וערום
19/01/12 12:58
4
אהוד פרלסמן
19/01/12 13:49
5
גומי
19/01/12 13:50
6
פלא יועץ
19/01/12 14:03
7
aviku
19/01/12 15:09
8
אחד העם
19/01/12 15:16
9
צחקתי המון
19/01/12 20:26
10
לא נסחפת ?
19/01/12 22:24
11
דן ה
19/01/12 23:33
12
קורןנאוה טבריה
20/01/12 05:25
13
שמיל44
20/01/12 08:24
14
פולינה
20/01/12 08:59
15
לא שווה התייחסות
20/01/12 09:28
16
יוסי המבקר
20/01/12 10:54
17
עודדי
20/01/12 16:28
18
אחות
21/01/12 10:06
19
קרסיס משה
21/01/12 20:26
20
להיות כתב ב"מחנה"
26/01/12 15:28
פורום: בחירות/מפלגות כתוב הודעה
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יו"רים מהאופוזיציה של ועדות בכנסת נמצאים בפוזיציה בעייתית. מצד אחד הם אנשי ממשל המחויבים בתיאום ובקשר מתמיד עם שלטון קואליציוני מתחרה, ומנגד הם אנשי אופוזיציה שתפקידם להתנגד לשלטון ולהתנגד לקואליציה. ולכן משאירה הקואליציה לעצמה את הוועדות החשובות והמרכזיות מחד-גיסא, ומאידך-גיסא יש מאמץ של יושבי ראש הוועדות מן האופוזיציה לקיים תפקידם בממלכתיות, תוך פזילה טבעית לאינטרסים של הבוחרים שלהם, ועם חבל מסוים של ביקורת על הממשלה.
19/01/2012  |  אפרים הלפרין  |   מאמרים
פרשת וארא פותחת בפסוקים: וַיְדַבֵּר אֱלֹ-הִים, אֶל-מֹשֶׁה; וַיֹּאמֶר אֵלָיו, אֲנִי י-ה-ו-ה. ג וָאֵרָא, אֶל-אַבְרָהָם אֶל-יִצְחָק וְאֶל-יַעֲקֹב--בְּאֵל שַׁ-דָּי; וּשְׁמִי יְ-ה-וָ-ה, לֹא נוֹדַעְתִּי לָהֶם. ד וְגַם הֲקִמֹתִי אֶת-בְּרִיתִי אִתָּם, לָתֵת לָהֶם אֶת-אֶרֶץ כְּנָעַן--אֵת אֶרֶץ מְגֻרֵיהֶם, אֲשֶׁר-גָּרוּ בָהּ. ה וְגַם אֲנִי שָׁמַעְתִּי, אֶת-נַאֲקַת בְּנֵי יִשְׂרָאֵל, אֲשֶׁר מִצְרַיִם, מַעֲבִדִים אֹתָם; וָאֶזְכֹּר, אֶת-בְּרִיתִי. בהם רבונו של עולם מנמק למשה למה הוא שולח אותו להוציא את בנ"י ממצרים.
19/01/2012  |  בעז מלט  |   מאמרים
לפיד ושליט הם לא הראשונים בשיווק-הח"כיוּת, וכבר הייתה לנו דוגמנית קוסמטיקה שהיו לה בשורות לעם ישראל. כוכבי השבוע שלנו הם תוצר הפוסט-דמוקרטיה, זו המיוחצנת, ה'ריאליטית', המאמינה כי החיים האמיתיים מתרחשים בתקשורת ועל המרקע
19/01/2012  |  הרב ישראל רוזן  |   מאמרים
כרמי גילון, שמילא בשנות ה-80 תפקיד מפתח בלכידת רוצחו של אמיל גרינצוויג, ובחשיפת 'המחתרת היהודית', ומילא תפקיד כראש השב"כ בתקופת רצח ראש הממשלה, משרטט את פרופיל המחתרת היהודית בספרו 'שב"כ בין הקרעים'.
19/01/2012  |  משה חסדאי  |   מאמרים
לאחר שני חוקים תמוהים שנתניהו "הצליח" להעביר: חוק חינוך חינם מגיל 3 (המטיב עם החרדים והמוסלמים) וחוק "המסתננים", פועל כעת אותו נתניהו להארכת "חוק טל" לחמש שנים נוספות. חוק זה מסדיר פטור משירות צבאי לבחורי ישיבות. מטרתו של נתניהו בהעברת החוק היא לשמור על החרדים בקואליציה שלו. המשמעות היא ש"הכסא" שלו חשוב לו יותר מהאינטרס הלאומי.
19/01/2012  |  ישראל פרנק  |   מאמרים
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
איתמר לוין
איתמר לוין
השופט ליאור גלברד שם לב לכל פרט בדיוני חדלות פרעון, גם כאשר יש הסכמות בין הצדדים, ודוחה בקשה חסרת בסיס לקיים דיון בדלתיים סגורות. חבל שהוא אינו מקפיד על עמידה בזמנים וכך נוצר על הב...
דרור אידר
דרור אידר
רואי השחורות אצו להכריז על השלב הנוכחי כסיום המערכה הצבאית ובדרכם הדהדו את חוסר האחריות ההיסטורי של המפגינים ברחובות    אבל אנחנו רק בעיצומה של המלחמה    עוד לא סיימנו    ומה רוצה ניק...
אורי מילשטיין
אורי מילשטיין
צמיחתו של גאון צבאי: היינץ גודריאן; התרבות הצבאית הפרוסית; פיתוח ה"בליץ קריג" בצבא גרמניה בין שתי מלחמות העולם; חשיבות השילוב בין תיאוריה ופרקטיקה; איך יחיא סינוואר הָמַם את ישראל;...
יעקב אחימאיר
יעקב אחימאיר
בשעות הצוהריים, לפני כניסת השבת, מתייצבת לה חבורת מפגינים, כולם מצויידים לא רק בקולות צרחניים אלא כתגבורת הם מצויידים בתופים, בחצוצרות ועוד
זלמן שובל
זלמן שובל
אנטישמיות איננה תופעה חדשה לגמרי באמריקה אך האנטישמיות של היום עלולה לסמן מגמה שצריכה להדאיג לא רק את יהודי אמריקה אלא גם את מדינת ישראל
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il