|   15:07:40
דלג
  אליהו התשבי  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
תמר פטרוליום: חברה עסקית או בית חרושת לג׳ובים?
קבוצת ירדן
כל מה שרציתם לדעת על קנביס רפואי

זהירות - שוב "סיכול ממוקד" במנהיג שס

המארב כבר מוכן והחרבות מצוחצחות. דוח המבקר ה"חמור" נגד מנהיג שס יפורסם. העיתונים ה"נכונים" ומהדורות החדשות יזעקו בכותרות ענק כי עליו להתפטר מיידית ו"פרשנים" משפטיים "מלומדים" יסבירו כי את החומר ודוח המבקר יש להעביר לבחינה פלילית בגין עבירות של לא פחות מ"גרם מוות ברשלנות" ועוד מיני מינים של שטויות
26/01/2012  |   אליהו התשבי   |   מאמרים   |   השריפה בכרמל   |   תגובות
אלי ישי. אגוז קשה להפללה [צילום: פלאש 90]

אגוז קשה
השר אלי ישי מהווה "עוף מוזר" ו"אגוז קשה" לפיצוח. האיש מכהן 16 שנה בתפקידים ציבוריים ואפילו מעשה שחיתות אחד או לפחות "הטרדה מינית" אחת לא ניתן ליחס לו?. הצירוף ה"קטלני" של אדם שלא מתעניין ב"שלמונים" או רחמנא ליצלן בנשים מוציאה את ה"חברים מנגד" מדעתם

לאחר שנים רבות שהמערכת המשפטית והתקשורת לא הצליחו ל"תפור תיק" לשר אלי ישי מתוכנן מארב קטלני ממשרד מבקר המדינה. נראה כי הפעם מצאו להם "קש" להיאחז בו. לאחר שכשלו מלהדביק למנהיג שס אלי ישי את רצח ארלוזורוב הרי כעת מתכוונים להטיל על גבו את כל הכשלים של ממשלות ישראל לדורותיהם בתחום כיבוי האש ובזמן הקרוב מתוכנן מארב המיועד לבצע בו ובתנועת שס פגיעה ישירה.

לציבור "זכרון קצר". את ההתקפה על מפלגת שס וה"ליקויים" ש"נמצאו על ידה" החלה מבקרת מדינה אחרת - מרים בן פורת - שנאמר מבקרים חדשים שיטות ישנות. בוז'י הרצוג מפרשת העמותות ועזר ויצמן מפרשת סרוסי מתפוצצים מצחוק.

משל הזאב והטלה בעת המודרנית

מעשה בטלה, שניגש לשתות מים בנחל. למזלו הרע פגש בזאב רעב. ביקש הזאב לשבור את רעבונו בבשר הטלה אך כדי "לשוות לארוחה צורה חוקית כהלכה" פתח במו"מ עם הטלה:

הזאב: (פותח בצרחה) כיצד אתה מעז ללכלך את הנחל. "על חוצפה כזאת אמלוק ראשך".
הטלה מנסה להתגונן: הרי הנחל זורם למטה ואני שתיתי ממימיו "ממקום כבודך ומטה".
הזאב: אתה מכנה אותי שקרן? וחוץ מזה לפני שנתיים גם כן פגעת בכבודי.
הטלה: "טעות בפיך הרי עוד לא מלאה שנה להיוולדי".
הזאב: אז זה היה אחיך.
הטלה: אין לי אחים.
הזאב: אולי דוד, או גיס, או מחותן - כולכם ממררים לי את החיים.
אבל מה חטאי שלי שואל הטלה?
והזאב משיב: "כלום יש לי פנאי לבחון מה עוונך? די בשבילי גם העוון שבי עוררת תאבון"
ונעץ שיניו בטרף.

(מתוך משלי לפונטין)

השר אלי ישי - אגוז קשה להפללה

משנת 1996 מכהן אלי ישי כחבר כנסת וכשר ומשנת 1999 כיו"ר שס. במשך כל השנים הרבות הללו מילא תפקידים ציבורים בכנסת ובממשלה לרבות שר העבודה והרווחה, שר המסחר והתעשיה סגן ראש הממשלה ושר הפנים. למותר לציין שכמנהיג ש"ס ריכז את רוב "האש" של כלי התקשורת המרכזיים כאשר כל התבטאות או מעשה שלו מביאים להתנפלות אוטומטית ולהתקפות חזיתיות. כמובן שנעשים כל העת להשתמש ב"שיטה הישנה והטובה" של הדבקת "מעשים בלתי חוקיים" אולם עד עתה העלו חרס בידם.

באופן מדהים הרי מיום היוסדה של שס הוגשו כתבי אישום לא פחות מאשר כנגד שבעה חברי כנסת של שס והם הורשעו בעבירות על החוק: יאיר לוי, אריה דרעי, רפאל פנחסי, יאיר פרץ, עופר חוגי, שלמה דיין ושלמה בניזרי. אומנם חלקם לא היו "צדיקים גדולים" אולם לפחות לגבי חלקם האחר "זקני מפאי" היו מתהפכים מצחוק בקברם לו היו יודעים באיזה עבירות פליליות הורשעו וכיצד הורשעו. "צירוף מקרים" שכזה של כמות כה גדולה של מחוקקים "שאינם יודעים את החוק" לא היה בשום מפלגה מיום הקמת המדינה.

כמובן שיצחק "בוזי" הרצוג ששמר על זכות השתיקה בפרשת העמותות של ברק או גלעד שרון ששמר על זכות השתיקה בפרשות אביו יכולים היו ללמד אותם דבר או שניים כיצד חומקים מפלילים וכך גם עזר ויצמן ז"ל שנחלץ מפלילים ב"פרשת סרוסי" בעזרת חוות הדעת המהוללת של היועץ המשפטי אליקים רובינשטיין ש"התחבט" כדרכו ו"התפלפל" האם מאות אלפי דולרים שמקבל שר ונשיא מהווים שוחד או סתם "תרומה".הגיע למסקנה המדהימה שאין כל עבירה פלילית במעשיו.

כיצד להתגבר על התופעה בשם 'אלי ישי'?

בנסיבות הללו מהווה השר אלי ישי "עוף מוזר" ו"אגוז קשה" לפיצוח. האיש מכהן 16 שנה בתפקידים ציבוריים ואפילו מעשה שחיתות אחד או לפחות "הטרדה מינית" אחת לא ניתן ליחס לו?
הצירוף ה"קטלני" של אדם שלא מתעניין ב"שלמונים" או רחמנא ליצלן בנשים מוציאה את ה"חברים מנגד" מדעתם. גם העובדה כי מדובר באדם ששירת בצה"ל שירות צבאי מלא ובנוסף אב לשבעה ילדים החי עם משפחתו בצניעות יכולה ל"הטריף את השכל" של רודפי שס למיניהם. אפילו הניסיון לחפש או לגרור את אשתו לקלחת לא צלח ואשתו מתרחקת מהתקשורת כמו מאש, תרתי משמע, ומתרכזת בצדקה ובקידום נשים.

יושבים להם אפוא "אוהבי שס" במשך שנים ו"שוברים את הראש" כיצד להתגבר על התופעה ששמה אלי ישי שהרי ידוע היטב כי פגיעה במנהיג המפלגה משמעותה אפשרות להתפוררותה או לריסוקה כפי שנעשה במפלגות אחרות אולם האיש לא מעניק להם שום קצה חוט. פעם מנסים ל"הבעיר אש" לגבי התבטאות כזו או אחרת ופעם "תפסו" את נהג השר מביא רחמנא ליצלן שקיות מהסופרמרקט אולם בכללי ולצערם 15 שנה חלפו, "נשיאים ורוח וגשם אין".

השריפה ביערות הכרמל - מחדל מתמשך

בשנת 2010 אירעה ביערות הכרמל שריפה בסדר גודל המתרחש פעם ב-70 שנה. בנהרות המילים שנשפכו על השריפה שכחו הכותבים והמלהגים שהגורם הישיר לשריפה היו מעשי רשלנות או מעשים מכוונים של אנשים שהבעירו אש במקום אסור. גם העובדה ששום מערכת ציבורית לא בנויה לתסריט קיצון ונסיבות שליליות מיוחדות נדחקה לקרן זווית.

האם מדינת ישראל ערוכה לדאוג לציבור באם תהא חבלה במוביל הארצי של מי הכנרת?, האם מדינת ישראל ערוכה לדאוג לציבור באם תקרוס תחנת הכוח של חברת החשמל בחדרה?, האם למדינת ישראל מספיק מקלטים להציע לציבור במקרה של התקפת טילים באירן?

אין מנוס מלקבוע בפסקנות ששום ממשלה בישראל - במשך 60 השנה האחרונות לא ערוכה לטפל בתסריטים קיצוניים ובוודאי שום ממשלה נערכה לשריפה בסדר גודל כזה ולא הכינה ציוד כיבוי ומטוסי כיבוי לשריפה קיצונית שכזו.

האם מתכוונים במשרד מבקר המדינה להטיל את האחריות ל"מחדלי ההערכות" על ראשי הממשלות בן-גוריון-לוי אשכול-משה שרת-גולדה מאיר- יצחק רבין- מנחם בגין-שמעון פרס- יצחק שמיר-אהוד ברק או אהוד אולמרט?

האם מבקר המדינה יטיל האחריות בנוגע לשריפה ביערות הכרמל על כל שרי הפנים שתמונתם תלויה על הקיר במשרד הפנים? לדוגמא: יוסף בורג - עוזי ברעם-דויד ליבאי-חיים רמון או שוב שמעון פרס שהיה גם שר הפנים וגם ראש ממשלה?

התשובה שלילית. נמצא האשם העיקרי והיחידי להיעדרותה של מערכת כיבוי מתאימה במשך 62 שנות קיומה של המדינה והוא כמובן אלי ישי. ואם יאמר אלי ישי "מהו עווני? אני אפילו לא בן 62? יענה לו מבקר המדינה כפי שענה למעלה הזאב לטלה: "די בשבילי גם העוון שבי עוררת תאבון"..

ואכן המארב כבר מוכן והחרבות מצוחצחות. דוח המבקר "החמור" כנגד מנהיג שס יפורסם. העיתונים "הנכונים" ומהדורות החדשות יזעקו בכותרות ענק כי עליו להתפטר מידית ו"פרשנים" משפטיים "מלומדים" יסבירו כי את החומר ודוח המבקר יש להעביר לבחינה פלילית בגין עבירות של לא פחות מ"גרם מות ברשלנות" ועוד מיני מינים של שטויות. על העגלה יקפצו כתבים שאינם מבינים בדבר וכל מטרתם לנגח את המפלגה שהנה ל"צנינים בענייהם" ולפרק בדרך את הממשלה שאינה בדיוק "כוס התה שלהם". לא נשמע לכם מוכר?

האבסורד הוא שדווקא השר אלי ישי באופן חריג ונדיר התריע על חוסר הערכות ואפילו הציג מכתבים שפנה בכתב והתריע על המצב בפני הממשלה ודרש תקציבים לציוד כיבוי מתאים.

דא עקא כי מבקר המדינה נותר פעור פה רק למספר דקות אך מיד התעשת כזאב למעלה וענה באופן מחוכם ומתחכם לשר ישי כי חטאו של ישי בכך שלא התפטר מתפקידו לאחר שההתראות ששלח לא נענו..

ובכן מר לינדשטראוס - האם לאחר שהנך מנפיק במשך שנה אחר שנה דוחות ביקורת חמורים ולגבי אסונות אפשריים והממשלות השונות "מצפצפות" על הדוחות שלך שמעלים אבק-מדוע אתה לא התפטרת עד עכשיו?

שנאמר "נאה דורש ונאה מקיים" או במילים אחרות "טול קורה מבין עיניך".

המחדל החמור באמת שמשום מה לא נחקר

עם כל הצער באובדן של עצי חורש ובתים של ישובים הרי ברור כי השריפה בכרמל לא הייתה זוכה להדים נמשכים לולא אירע במהלכה אסון כבד ביותר כאשר אוטובוס שהוביל צוערים של בתי הסוהר שנשלחו לתגבר את פינויים של אסירי כלא דמון‏ נקלע לסופת אש בין מחצבות קדומים לבית אורן. האוטובוס נלכד באש ונשרף. נהגו ו-37 מבין ארבעים נוסעיו נספו. בנוסף נספו 3 כבאים וכן שלושה קציני משטרה שנסעו לכיוון סופת האש.

ובכן האם נחקר באופן מעמיק מי נתן את ההוראה לשלוח צוערים מסכנים לסייע בכיבוי שריפה כאשר מקצועם אינו כיבוי אש כלל ועיקר ויש הטוענים שכלא דמון כבר פונה באותה עת?. האם נחקר באופן יסודי מי נתן את ההוראה לשלוח צוערים מסכנים לתוך סופת אש מבלי שבדק קודם לכן לאיזה מקום מסוכן הוא שולח אותם ובאיזה עיתוי?. האם נחקר באופן יסודי מדוע מפקדת משטרת חיפה ושני קציניה ז"ל נסעו לכיוון סופת האש ולאיזה תכלית כאשר אינם כבאים ואין להם כל ציוד הגנה מתאים?

כל השאלות החשובות הללו נדחקו לקרן זווית מכיוון שיש "קורבן לעולה" (לא הטלה מלמעלה) ויש שעיר לעזאזל בדמותו של אלי ישי. בכך מבקר המדינה וכל המערכת המשפטית והתקשורתית יתפסו שלוש ציפורים במכה אחת: גם יטאטאו מתחת לשטיח מחדלים חמורים במשטרה, גם יזכו בכותרות ענק וסיום "מפואר" לקרירה של מבקר המדינה המאוהב בתקשורת ובטלוויזיה מיום היכנסו לתפקיד, והחשוב מכל יבצעו סיכול ממוקד בשנוא נפשם מנהיג שס שנחלץ עד עתה מכוונת המטווח.

ובכן מי שחוש הצדק והאמת בקרבו יתחזק באמור בספר תהילים שנאמר: "אֵלֶּה בָרֶכֶב, וְאֵלֶּה בַסּוּסִים אֲנַחְנוּ, בְּשֵׁם-ה' אלוהינוּ נַזְכִּיר. הֵמָּה, כָּרְעוּ וְנָפָלוּ; וַאֲנַחְנוּ קַּמְנוּ, וַנִּתְעוֹדָד"." גַּם כִּי-אֵלֵךְ בְּגֵיא צַלְמָוֶת, לֹא-אִירָא רָע כִּי-אַתָּה עִמָּדִי שִׁבְטְךָ וּמִשְׁעַנְתֶּךָ, הֵמָּה יְנַחֲמֻנִי. תַּעֲרֹךְ לְפָנַי, שֻׁלְחָן - נֶגֶד צֹרְרָי;"

תאריך:  26/01/2012   |   עודכן:  26/01/2012
אליהו התשבי
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
זהירות - שוב "סיכול ממוקד" במנהיג שס
תגובות  [ 1 ] מוצגות   [ 1 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
אוחנה
27/01/12 17:12
פורום: השריפה בכרמל כתוב הודעה
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ספינת התענוגות, "קוסטה קונקורדיה", אמורה הייתה להיות - לפחות על-פי פירוש שמה היומרני באיטלקית - ספינה השטה לחוף-מבטחים. אלא שבאירוניה של הגורל היא התגלתה כהפך הגמור מזה, ולו רק בגלל מחדלו הנורא של קברניטה, שהוביל אותה אלי חוף של אסון.
26/01/2012  |  ראובן לייב  |   מאמרים
מרטין לותר קינג אמר כי "מנהיג אמיתי אינו מחפש את הקונצנזוס אלא מייצר אותו". והשאלה היא: כיצד מייצרים קונצנזוס?. אם בעסקים משפחתיים עסקינן הרי שהגעה להסכמה כללית (קונצנזוס) לגבי פרויקטים או כיוונים עסקיים מהווה את אחד הנושאים היותר מורכבים בעסק משפחתי. בעסק שאינו משפחתי קיימת הנחה כי מטרה זו פשוטה יותר להשגה: נקבעת אסטרטגיה ע"י מנהל העסק והעובדים נדרשים ליישם אותה. בעסק משפחתי הדבר מעט דרמטי יותר ואף מורכב שכן אי הסכמה יכולה להביא להשפעה שלילית על העסק ובייחוד על המשפחה.
26/01/2012  |  חדוה יוסף  |   מאמרים
וּמוֹשַׁב בְּנֵי יִשְׂרָאֵל אֲשֶׁר יָשְׁבוּ בְּמִצְרָיִם שְׁלֹשִׁים שָׁנָה וְאַרְבַּע מֵאוֹת שָׁנָה. וַיְהִי מִקֵּץ שְׁלֹשִׁים שָׁנָה וְאַרְבַּע מֵאוֹת שָׁנָה וַיְהִי בְּעֶצֶם הַיּוֹם הַזֶּה יָצְאוּ כָּל צִבְאוֹת ה' מֵאֶרֶץ מִצְרָיִם. לֵיל שִׁמֻּרִים הוּא לַה' לְהוֹצִיאָם מֵאֶרֶץ מִצְרָיִם הוּא הַלַּיְלָה הַזֶּה לַה' שִׁמֻּרִים לְכָל בְּנֵי יִשְׂרָאֵל לְדֹרֹתָם [שמות י"ב, מ'-מ"ב].
26/01/2012  |  יצחק מאיר  |   מאמרים
הצלחת הטיפול בילדים, שנפלטו ממערכת החינוך, מותנה בקיומו של צוות חינוכי יציב, שיוכל לסייע להחזיר לחיקה של המערכת את אלו שנפלו בדרך.
26/01/2012  |  איתן קלינסקי  |   מאמרים
מפלגת-השלטון "הליכוד" יצאה מ"תנועת החרות", בתו של "הארגון הצבאי הלאומי" (אצ"ל), שבמלחמתו בבריטים סרב לקבל את מרות הרוב, הלא הוא "היישוב המאורגן" וזרועו החמושה - "ההגנה". לחבריו קראו "פורשים" והם נודו, הוכו, הוסגרו לבריטים וגם הרוגים היו.
26/01/2012  |  אליקים העצני  |   מאמרים
רשימות נוספות   /   השריפה בכרמל  /  מי ומי  
המבקר: דוח האסון בכרמל - עד 5 במרס  /  עידן יוסף
מבקר המדינה לתקשורת: אל תטעו את הציבור  /  עידן יוסף
שנה לאסון הכרמל: קבוצת השב"ס נזכרת בפאבי  /  עינת זיתון אוליביר
ישי - הבכיין הלאומי  /  אריה אבנרי
אלף כבאים לא יצליחו לכבות...  /  יוסף קנדלקר
עולם כמנהגו נוהג  /  איתמר לוין
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
אלי אלון
אלי אלון
תלמה חתומה על שירים רבים שהפכו לקלסיקות בתרבות הישראלית ונמנית עם יוצרי פס הקול המוכר והאהוב על רבים מילדי ישראל בעבר ובהווה
רון בריימן
רון בריימן
יש לעודד השתתפות של ארצות הברית ושל "העולם הנאור" בחיסול בפועל של הפצצה האירנית המאיימת על העולם כולו, לרבות על הצ'מברליינים האירופיים, ולא רק על ישראל
דן מרגלית
דן מרגלית
לרוע מזלו של חליוה הכשל התממש בתקופת כהונתו כראש אמ"ן    עתה כולם אוהבים לשנוא אותו. זה משרת את נתניהו, אבל זה לא יחזיק מים
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il