|   15:07:40
דלג
  יהונתן דחוח הלוי  
עיתונאי עיתונות זהב בע"מ
דוא"ל בלוג/אתר רשימות מעקב
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
החברה המצויינת למוצרי CBD כבר בישראל
קבוצת ירדן
תכשיטים לקחת לחופשה בחו״ל בחג הפסח
עדנאן. לא רק "פעיל פלשתיני פוליטי" [צילום: פלאש 90]

חאדר עדנאן - פעיל פוליטי או טרוריסט מסוכן?

ארגוני זכויות אדם ישראלים ובינלאומיים תובעים מישראל לשחרר מיידית את "הפעיל הפלשתיני" חאדר עדנאן השובת רעב. הם אינם מספרים לציבור שמדובר בטרוריסט בכיר בג'יהאד האיסלאמי
21/02/2012  |   יהונתן דחוח הלוי   |   מאמרים   |   ישראלי-פלשתיני   |   תגובות
משנתו של עדנאן
"הכובש אינו מבין אלא את שפת הכוח והג'יהאד והמאבק לאחר שנכשלה אופציית ההסדר", "על השופטים (הפלשתינים) להימנע מהעמדה לדין של המוג'אהידון", "העמדה לדין של המוג'אהידון היא אות קין על מצח של מי שעושה כן", "הרדיפה הביטחונית בגדה וההעמדה לדין של המוג'אהידון [המערבית] צריכות להגיע לקיצן, הם צריכים להיות משוחררים ויש להחזיר את העדיפות למאבק בכיבוש", "הצעירים הפלשתינים צריכים לחזור למאבק ולהסלים את המאבק בגדה וברצועה", "כל ארגוני ההתנגדות צריכים לשים את האצבע על ההדק ולא לתמוך בהפסקת האש”

חמאס מאיימת לחטוף חיילים ישראלים
עידן יוסף
התנועה חוששת מהידרדרות מצבו של העציר המנהלי חאדר עדנאן השובת רעב מזה 61 יום * רופא: הוא בסכנת חיים
לרשימה המלאה

ארגון הג'יהאד האיסלאמי הפלשתיני וארגוני זכויות אדם ישראלים, פלשתינים ובינלאומיים פועלים מקיימים קמפיין ציבורי שנועד להפעלת לחץ על ממשלת ישראל לשחרר את חאדר עדנאן (خضر عدنان محمد موسى) העצור בצו מנהלתי והשובת רעב מאז ה-18 בדצמבר 2011.

ארגון רופאים לזכויות אדם מתעלם מהרקע הטרוריסטי של עדנאן

ארגון רופאים לזכויות אדם פרסם ב-29 בינואר 2012 הודעה רשמית, שכותרתה: "עצור מנהלי בסכנת חיים - שובת רעב כבר 43 ימים במאבק על חירותו וכבודו כאדם”. בהודעה נמסר, כי "חאדר עדנאן, בן 34 מעראבה שליד ג'נין, שנעצר ב-17/12/11, שובת רעב מהיום השני למעצרו, במחאה על עצם המעצר, נסיבותיו ויחס החוקרים כלפיו. מאז, במשך 43 ימים, אינו אוכל ושותה מים בלבד" וכי "מצבו הרפואי מוגדר כמצב מסכן חיים”.

כמו-כן, מפרט ארגון רופאים לזכויות אדם את תלונותיו של חאדר עדנאן על היחס המשפיל והפוגע, כולל באלימות, אותו חווה במעצרו ובחקירותיו בשב"כ ואת טענתו לפיה נמנעה ממנו האפשרות להתפלל. ארגון רופאים לזכויות אינו מוסר כל פרטים נוספים על אודות חאדר עדנאן, שיוכו הארגוני, החשדות של מערכת הביטחון הישראלית כלפיו ומעורבתו בטרור.

בצלם נמנע מלציין את היות עדנאן בכיר בג'יהאד האיסלאמי ומעורבתו בטרור

ארגון בצלם קרא בהודעה רשמית שפרסם (11.2.12) "לשחרר לאלתר את העציר המנהלי השובת רעב או להעמידו לדין”. בהודעה רשמית שפרסם הארגון נמסר כדלהלן:

  • "בצלם פנה ב-9.2.12 לשר לענייני מודיעין וסגן ראש הממשלה דן מרידור בדרישה דחופה לשחרר לאלתר את העציר המנהלי ח'דר עדנאן, השובת רעב כבר 54 יום, או להעמידו לדין.

    על-פי דיווחים של ארגון "רופאים לזכויות אדם - ישראל" וכלי תקשורת בישראל ובעולם, ח'דר עדנאן, בן 34, תושב עראבה שליד ג'נין, נעצר ב-17 לדצמבר ומוחזק מאז במעצר מנהלי. הוא החל לשבות רעב יום לאחר מעצרו, מאז ה-18 לדצמבר, כך שהוא שובת רעב זה 54 יום. מהארגון "רופאים לזכויות אדם - ישראל" נמסר כי "מצבו הרפואי מוגדר כמסכן חיים". עדנאן שובת רעב במחאה על מעצרו המנהלי ועל האופן שבו נעצר ונחקר.

    בשל העובדה שעדנאן עצור מנהלית, הוא אינו יודע מהן הראיות הקיימות נגדו ואין לו כל אפשרות להתגונן מפני ההאשמות נגדו. על-פי המשפט הבינלאומי, ניתן לעצור אנשים במעצר מנהלי רק במקרים חריגים ביותר, כאמצעי אחרון שנועד למניעת סכנה שלא ניתן לסכלה באמצעים פחות פוגעניים. השימוש שעושה ישראלי במעצר מנהלי עומד בסתירה להגבלות אלה. במכתבו ביקש בצלם מהשר מרידור לעשות כל שביכולתו "להבטיח את שלומו ובריאותו של ח'דר עדנאן ולמנוע ממנו וממשפחתו טרגדיה מיותרת".


ארגון בצלם אינו מוסר כל פרטים נוספים על אודות חאדר עדנאן, שיוכו הארגוני, החשדות של מערכת הביטחון הישראלית כלפיו ומעורבתו בטרור.

ארגון אמנסטי מגדיר את עדנאן "פעיל פלשתיני"

ארגון אמנסטי פרסם (17.2.12) הודעה רשמית, שכותרתה: "ישראל: שימי קץ לשימוש במעצר מנהלי”. הודעת אמנסטי מכנה את חאדר עדנאן "פעיל פלשתיני" (Palestinian activist), ולאחר סיקור מעצרו ושביתת הרעב, קורא הארגון לציבור "לנקוט פעולה", וכך נכתב בעניין זה:

  • "נקוט פעולה - תמוך במחאת הפעיל הפלשתיני ח'דר עדנאן כדי זכויות האדם של פלשתינים הנתונים במעצר בישראל יכובדו. דרוש משר הביטחון של ישראל:

    לשחרר מיידית את ח'דר עדנאן ופלשתינים נוספים המוחזקים במעצר מנהלי, או להגיש מיידית נגדם כתב אישום ולהעמידם לדין על בסיס האשמות פליליות המקובלות בינלאומית ובאופן התואם במלואו את אמות המידה הבינלאומיות של משפט הוגן.

    לשים קץ לשימוש במעצר מנהלי, אשר מפר את הזכות למשפט צדק.

    להבטיח שהעצורים מקבלים יחס הומאני בעל עת, וכי עצורים אינם נענשים על החלטתם לשבות רעב”.


ארגון HRW מציין את היות עדנאן פעיל בג'יהאד, אך נמנע מלפרט את בכירותו בארגון ואת מעורבותו בטרור

ארגון Human Rights Watch פרסם (11.2.12) הודעה רשמית שכותרתה "ישראל: חייו של שובת רעב בסכנה. הגישו כתב אישום או שחרור את העצור שובת רעב זה השבוע השמיני ברציפות”. הארגון מכנה את מעצרו המנהלי של חאדר עדנאן בידי ישראל "בלתי חוקי" (unlawful), אך בניגוד לארגון בצלם, לארגון רופאים לזכויות אדם ולארגון אמנסטי, הוא מתייחס לשאלת שיוכו הארגוני והחשדות האפשריים נגדו בהתבסס על גרסת בני משפחתו של חאדר עדנאן, כמובא להלן:

  • "אחותו ואשתו של עדנאן מסרו ל-HRW, כי הכוחות הישראלים עצרו אותו ב-17 בדצמבר [2011] בשעה 03:30 לפנות בוקר בביתם ב[ישוב] עראבה הסמוך לג'נין בצפון הגדה המערבית. הן ציינו, כי החיילים לא עדכנו את המשפחה בנודע לסיבת המעצר. אשתו, רנדה, סיפרה שהוא נעצר בעבר תשע פעמים, בפעם הראשונה בשנת 1999, לעיתים בצו מעצר מנהלי, וכי הוא הורשע ונדון למאסר בבתי משפט צבאיים בגין פעילות מטעם הג'יהאד האיסלאמי, ארגון ששלטונות ישראל אסרו את קיומו.

    "ארגון HRW גינה את ההתקפות שבוצעו בידי הזרוע הצבאית של הג'יהאד האיסלאמי נגד אזרחים ישראלים והגדיר אותם פשעי מלחמה ופשעים נגד האנושות. ואולם, ישראל לא טענה, כי עדנאן השתתף בפיגועים אלה או הגישה נגדו כתב אישום על פשע כלשהו אחר, מסר עורך הדין שלו, והיא מחזיקה בו [במעצר מנהלי] בהתבסס על ראיות חשאיות שהוא ועורך הדין שלו אינם מורשים לעיין בהן או לנסות להפריכן. עורך הדין של עדנאן אמר, כי הטענה היחידה נגדו עלתה כאשר עדנאן נשאל לאחר מעצרו באשר להשתתפותו בטקס סיום שנה בגן ילדים, אשר לכאורה ממומן על-ידי הג'יהאד האיסלאמי”.


ארגון הג'יהאד האיסלאמי מפרט את תפקידיו של עדנאן בארגון והחשדות נגדו

ארגון הג'יהאד האיסלאמי אינו מסתיר ואף חוזר ומדגיש בהודעותיו הרשמיות הזמינות בפני ארגוני זכויות האדם את עובדת היותו של חאדר עדנאן נמנה על דרג ההנהגה של הארגון. בשנת 2005 הוא הוגדר כדובר של תנועת הג'יהאד האיסלאמי. באתר הרשמי של הארגון מפורטים האידיאולוגיה והיעדים של הג'יהאד האיסלאמי, ולהלן ציטוט קטעים נבחרים בנושא זה:

  • "הקמת תנועת הג'יהאד האיסלאמי בפלשתין היוותה שלב חשוב בהיסטוריה הפלשתינית המודרנית, שכן התנועה קראה להשבה ולחידוש של תפקידם החלוצי של האיסלאמיסטים במאבק הפלשתיני באמצעות הג'יהאד המזוין נגד הכיבוש הציוני של פלשתין... תנועת הג'יהאד האיסלאמי בפלשתין הציגה את דרך הג'יהאד וההתנגדות כדרך יחיד להשגת חירות, עצמאות, אחדות והתעוררות, והציגה את סוגיית הג'יהאד כסוגייה מרכזית בכל אסטרטגיה איסלאמית בפלשתין... כדי להשיב את אדמת האיסלאם הגזולה.

    "תנועת הג'יהאד האיסלאמי גיבשה את עמדתה ודרך פעולתה בהתאם לתפיסה הדתית האיסלאמית הרואה בדרך הג'יהאד והמאבק בזירה הפלשתינית מצוות עשה המוטלת על כל מוסלמי בתגובה לתוקפנות... פלוגות אל-קודס, הזרוע הצבאית של הג'יהאד האיסלאמי בפלשתין הדגישו תמיד את דרך הג'יהאד וההתנגדות בהתמודדות עם הכיבוש הציוני של פלשתין... משום הוא אינו מבין אלא את דרך הכוח והג'יהאד המקודש”.


בארבע השנים הראשונות של אינתיפאדת אל-אקצה ביצע ארגון הג'יהאד האיסלאמי מאות רבות של פעולות טרור ולחימה נגד כוחות צה"ל ואזרחים ישראלים. על-פי נתוני מחקר פלשתיני, היה ארגון הג'יהאד האיסלאמי אחראי בלעדית לרציחתם, כולל בפיגועי התאבדות רבים, של 118 ישראלים ולפציעתם של 759 נוספים. בנוסף, נטל הארגון חלק בפיגועי טרור משותפים עם ארגוני טרור פלשתינים אחרים בהם נהרגו ונפצעו ישראלים רבים.

ארגון הג'יהאד האיסלאמי המשיך בפיגועים (כולל בפיגועי התאבדות) ובניסיונות פיגוע גם בשנים 2011-2005. ב-19 בפברואר 2007 סוכל פיגוע התאבדות בתל אביב שתוכנן על-ידי ארגון הג'יהאד האיסלאמי באזור ג'נין. החשוד, עומאר אבו-רוב, פעיל ג'יהאד איסלאמי מאזור ג'נין, נעצר והוביל את החוקרים למטען חבלה שהוטמן בפח אשפה במרכז ראשון לציון.

בשנת 2006 ביצע ארגון הג'יהאד האיסלאמי שני פיגועי התאבדות בתל אביב, שבהם נרצחו 11 אזרחים ישראלים. בינואר 2007 ביצע ארגון הג'יהאד האיסלאמי פיגוע התאבדות באילת בו נרצחו שלושה ישראלים. עיתון הארץ דיווח (20.2.07) על-רקע סיכול פיגוע ההתאבדות בתל אביב כדלהלן: "ראש השב"כ, יובל דיסקין, מסר באחרונה כי בשנה שעברה נעצרו יותר מאלף פעילי ג'יהאד מהגדה, בהם 96 עצורים שהוגדרו בידי השב"כ 'מחבלים מתאבדים פוטנציאליים'. דיסקין אמר כי איום הטרור הנשקף מרשת הג'יהאד בצפון השומרון נותר גבוה וכי הארגון מוכיח יכולת שיקום מהירה, חרף העובדה שרבים מבכיריו נעצרו או נהרגו בידי צה"ל והשב"כ”.

על-פי הודעה רשמית של הארגון, בשנת 2011 נהרגו 29 פעילים של הזרוע הצבאית, ששיגרה מרצועת עזה 226 רקטות (כולל 59 מסוג גראד) לעבר ישובים ויעדים ישראלים.

על-פי אתרי האינטרנט של הג'יהאד האיסלאמי ומקורות פלשתינים וערביים נוספים עולה, כי חאדר עדנאן היה נעצר בשנת 1999 למשך מספר חודשים בידי כוחות הביטחון של הרשות הפלשתינית. בחודשי הסתיו של שנת 2010 נעצר עדנאן פעם נוספת על-ידי מנגנון המודיעין הכללי של הרשות הפלשתינית, שהה במעצר במשך כשבועיים ושוחרר ב-10 באוקטובר. אתר הג'יהאד האיסלאמי מסר, כי מנגנוני הביטחון של הרשות הפלשתינית האשימו את חאדר עדנאן בהקמת "תאים צבאיים". חאדר עדנאן זכה בהודעת הג'יהאד האיסלאמי לתארים הבאים: "האח", "לוחם הג'יהאד", "המפקד", "מר חאדר עדנאן". בינואר 2011 נעצר עדנאן למשך מספר שעות בידי המודיעין הכללי.

חאדר עדנאן מתבטא בזכות הג'יהאד והמאבק המזוין נגד ישראל

במהלך השנים האחרונות התייחס מספר פעמים חאדר עדנאן בהתבטאויות פומביות לחשיבות הג'יהאד והמאבק המזוין נגד ישראל ונגד מעצרם של המוג'אהידון בידי מנגנוני הביטחון של הרשות הפלשתינית. להלן עיקרי עמדותיו כפי שלוקטו בראיונות לתקשורת: "הכובש אינו מבין אלא את שפת הכוח והג'יהאד והמאבק לאחר שנכשלה אופציית ההסדר", "על השופטים (הפלשתינים) להימנע מהעמדה לדין של המוג'אהידון", "העמדה לדין של המוג'אהידון היא אות קין על מצח של מי שעושה כן", "הרדיפה הביטחונית בגדה וההעמדה לדין של המוג'אהידון [המערבית] צריכות להגיע לקיצן, הם צריכים להיות משוחררים ויש להחזיר את העדיפות למאבק בכיבוש", "הצעירים הפלשתינים צריכים לחזור למאבק ולהסלים את המאבק בגדה וברצועה", "כל ארגוני ההתנגדות צריכים לשים את האצבע על ההדק ולא לתמוך בהפסקת האש”.

רקע אפשרי למעצרו המנהלי של חאדר עדנאן

החשדות הביטחוניים נגד חאדר עדנאן לא פורסמו באופן רשמי וגלוי על-ידי מערכת הביטחון הישראלית. עם זאת, סמוך למעצרו הודיע שירות הביטחון הכללי (השב"כ) על חשיפת מפקדת הג'יהאד האיסלאמי הפלשתיני באזור ג'נין, שעסקה בין היתר בהכנות לקראת ביצוע פיגועי טרור. חאדר עדנאן נמנה כאמור על הנהגת הג'יהאד האיסלאמי באזור ג'נין, וסביר שהוא קשור להתארגנות זו. בהודעת השב"כ נמסר כדלהלן:

  • "בפעילות משותפת של שירות הביטחון הכללי וצה"ל, נעצרו בחודשים האחרונים, בגזרת ג'נין עשרה פעילים של "הג'יהאד האיסלאמי הפלשתיני" (גא"פ) המעורבים בפעילות טרור. בעקבות חקירתם בשב"כ נחשפה מפקדה אזורית של הגא"פ, שעמדה בקשר עם מפקדת הארגון בסוריה, וקיבלה סכומי כסף גדולים, שנועדו למימון הפעילות, לרבות לרכישת אמל"ח ולייצורו.

    "בנוסף על קשריה בחו"ל, עמדה המפקדה גם בקשרים עם גורמי הארגון ברצועת עזה וכן עם אגודת "נשמת ירושלים" (אגודת גא"פ הפועלת להעברת קצבאות ומשכורות לפעילים משוחררים ולמשפחות כלואים - הוצאה מחוץ לחוק). זאת, לטובת קבלת כספים והעברתם לפעילי גא"פ נוספים.

    "במקביל, עסקה המפקדה בהכוונת פעילות צבאית, במסגרתה הורכבה חוליה צבאית, שתכננה לבצע פיגועים נגד חיילי צה"ל, פיגועי ירי לעבר התנחלויות, וכן פיגוע חטיפה ומיקוח. חברי החוליה היו מעורבים גם בפעילות של הפרות סדר לעבר כוחות צה"ל בגזרה, ופעלו לייצור מטענים וחומרי נפץ.

    "המפקדה הייתה מעורבת גם בפעילות סטודנטיאלית ארגונית באוניברסיטאות, שכללה גיוס פעילים ותעמולה. יצוין, כי במסגרת החקירות נתפסו ק"ג אשלגן לייצור מטענים, רובה קלאצ'ניקוב, מחסנית, כ-150 כדורי רובה ו-2,050 ש"ח שעלו ככספי טרור.

    "כנגד העצורים הוגשו כתבי אישום, במהלך דצמבר 2011 [הערה: החודש בו נעצר ח'דר עדנאן], בבית המשפט הצבאי בסאלם, בין היתר, בעברות של חברות ופעילות בהתאחדות בלתי מותרת, הכנסת כספי אויב לאזור, מגע עם האויב, החזקת אמל"ח, קשירת קשר לסחר בציוד מלחמתי ועוד”.


תחילת דרכו של חאדר עדנאן בפעילות טרור במסגרת הג'יהאד האיסלאמי

מרכז המידע למודיעין ולטרור פרסם לפני מספר שנים סקירת מודיעין, המפרטת בין היתר את השתלבותו של חאדר עדנאן בפעילות טרור במסגרת הג'יהאד האיסלאמי ואת היותו יעד של מנגנון הביטחון המסכל הפלשתיני, שראה בו איום ביטחוני גם ברשות הפלשתינית. מצ"ב קטעים הרלוונטיים בסקירה זו העוסקים בחאדר עדנאן:

  • "להלן עיקרי דוח אודות "הג'מאעה האיסלאמית", תנועת הסטודנטים של "הג'יהאד האיסלאמי בפלשתין" באוניברסיטת ביר זית (עם השלמות מדוחות נוספים). הדוח נכתב על-ידי הלאל עבד אלחק, מנהל משרד "הביטחון המסכל" בביר זית (18.9.2000) ערב פרוץ העימות הנוכחי:

    "גוש "הג'מאעה האיסלאמית" באוניברסיטה נוסד ב-96'. המדובר בגוש הדוגל ברעיונות ובעקרונות של הג'יהאד האיסלאמי בפלשתין". הגוש נוסד על-ידי ח'צ'ר עדנאן מוסא מהכפר עראבה (אזור ג'נין), אשר החל לימודיו באוניברסיטה כשבידו המלצה וסיוע חומרי לייסוד "הג'מאעה".

    א. בראשית צעדיה היוותה "הג'מאעה האיסלאמית" קבוצה קטנה של כ-25 סטודנטים, רובם מכפרי צפון השומרון, שעמדה בקשר עם ה"גוש האיסלאמי" באוניברסיטה. בשנת 99' התגלו חילוקי דעות בין שני הגופים הללו. משהניסיונות למזג ביניהם עלו בתוהו הקימו שניהם קואליציה בשם "גוש התחייה", שזכתה בבחירות באותה שנה. בבחירות הללו זכתה "הג'מאעה" ב-89 קולות, שהיה השיעור הגבוה ביותר מאז הקמתה. מאז שנת 99' "הגוש האיסלאמי" שולט במועצת הסטודנטים של האוניברסיטה בתמיכת "הג'מאעה האיסלאמית".

    ב. פעילי "הג'מאעה האיסלאמית", בפרט הבכירים שבהם, מעדיפים להתגורר בצוותא. מקומות מגוריהם בעיירה ביר זית נתונים לפיקוחה של "הג'מאעה". בראש "הג'מאעה האיסלאמית" עומד "אמיר". בשנת 2000 עמד בראשה ח'צ'ר עדנאן מוסא מעראבה שלמד בפקולטה למדעים [הערה: מאוחר יותר עבר לפעילות מבצעית ב"ג'יהאד האיסלאמי"]. שני עוזריו היו ח'צ'ר רדאדה (היה עצור בידי ישראל) ועאמר עבד אלקאדר אלשריעי בעליו של משרד "אלבדר" למחשבים ברמאללה.

    ג. "הג'מאעה האיסלאמית" באוניברסיטת ביר זית אינה מקבלת החלטה כלשהי ללא התייעצות עם שני גורמים המהווים עבורה את מקור הסמכות: שיח' עבד אלחכים מסאלמה מסנג'ל (שבגזרת רמאללה) וסניף "הג'מאעה האיסלאמית" באוניברסיטת אלנג'אח בשכם. שיח' עבד אלחכים מסאלמה מעביר גם ל"ג'מאעה" סיוע כספי ולרשותו עומד משרד תיירות ונסיעות בראמאללה בסמוך ל"בנק אלארדן". [הערה: כיום הוא משמש כראש "הג'יהאד האיסלאמי" באזור רמאללה ומבוקש על-ידי כוחות הביטחון הישראלים בגין פעילותו המבצעית.]

    ד. בדוח אחר של "הביטחון המסכל" (ספטמבר 2000) נמסר, כי "הג'מאעה האיסלאמית" מקבלת תמיכה כספית משורה של מוסדות ברמאללה: משרד "אלבדר" למחשבים בבניין "אלבכרי"; בית המסחר של אבו אל-קסאם לתיקון טלפונים בבניין משרדים רב קומות; אחמד נצר בעליה של חנות ספרים בבניין "אלבכרי"; משרד לתיירות ולנסיעות של שיח' עבד אלחכים מסלמה. בתי העסק הללו, נמנים על ההנהגה המקומית של "הג'יהאד האיסלאמי" ברמאללה.

    ה. גילויי הדעת אשר מוציאה "הג'מאעה" באוניברסיטה נכתבים בדרך כלל במעונו של ח'צ'ר, ראש הסניף באוניברסיטה. כמו-כן "הג'מאעה" מפיצה את בטאון "הג'מאעה האיסלאמית", את העיתון "אלאסתקלאל" השייך ל"ג'יהאד האיסלאמי" ועלונים העוסקים בפתחי שקאקי (ראש תנועת "הג'יהאד האיסלאמי בפלשתין" שנהרג באוקטובר 95'). כל אלו מוצאים לאור על-ידי "הג'יהאד האיסלאמי" מחוץ לכותלי האוניברסיטה. דוחות של "הביטחון המסכל" הצביעו על כך שבטאון "הג'מאעה האיסלאמית", המטיף בזכות "האסתשהאד" (מות קדושים למען אללה) והתנגדות להסכמי אוסלו, מופץ על-ידי סטודנטים מאוניברסיטת ביר זית בבתי ספר תיכוניים וחטיבות הביניים במטרה לגייסם ל"ג'יהאד האיסלאמי".

    ו. בנוסף הבטאונים היוצאים לאור על-ידי "הג'יהאד האיסלאמי" מוזכרים גם שמו של בטאון ה-"חמא"ס" "פלשתין אלמסלמה", כתובתו באינטרנט, והדואר האלקטרוני שלו ותיבת הדואר שלו בלונדון.

    ח'צ'ר עדנאן מחמד מוסא - מייסד תא "הג'מאעה האיסלאמית" באוניברסיטת ביר זית: מפעילות סטודנטיאלית לפעילות טרוריסטית בשורות "הג'יהאד האיסלאמי" בפלשתין.

    בדצמבר 2002 נעצר ח'צ'ר עדנאן מחמד מוסא על-ידי כוחות הביטחון הישראלים בשל פעילותו המבצעית בשורות תנועת "הג'יהאד האיסלאמי בפלשתין". ח'צ'ר עדנאן מוסא היה מוכר היטב ל"ביטחון המסכל" הפלשתיני אשר עקב אחריו מקרוב במשך שנים בעת לימודיו באוניברסיטה. להלן כמה קטעים מתיק "הביטחון המסכל" על אודותיו שנמצא בין מסמכי השלל.

    עיקרי הפרטים האישיים על ח'צ'ר עדנאן מוסא: יליד 78', מוסלמי, שייך ל"ג'יהאד האיסלאמי", נציג "הג'מאעה האיסלאמית" באוניברסיטה. יליד עראבה שבאזור ג'נין, מתגורר בביר זית בשל לימודיו באוניברסיטה, סטודנט שנה ג' המתמחה במדעים/כלכלה. מתמטית. קיצוני מאוד. תקף פעמים רבות את מנגנוני הביטחון הפלשתינים והישראלים, באשר בראייתו אין הבדל ביניהם.

    בשנים 98'-2001 דיווח "הביטחון המסכל" באופן שוטף על פעילותו של ח'צ'ר עדנאן מוסא "אמיר הג'מאעה האיסלאמית" באוניברסיטה. להלן כמה מהדיווחים הללו:

    א. ח'צ'ר עדנאן מוסא נעצר לאחר שהסית במהלך עצרת נגד מנגנוני הביטחון והאשים אותם ב"שותפות לפשע". הדבר הניע משתתפים בעצרת לצעוק בקולי קולות נגד "הביטחון המסכל" ומפקדו. בגלוי דעת שהפיץ ח'צ'ר בשם "הג'מאעה האיסלאמית" הוא טען כי מנגנוני הביטחון הישראלים והערפאתיים עושים כל מאמץ "לחסל את מפעל הג'יהאד" ואת הנוטלים בו חלק. "הרשות הפלשתינית" ומנגנוני הביטחון שלה הואשמו בכך שהם רודפים אחר אלו אשר הרגו יהודים (על-פי הניסוח המקורי: הרגו את "צאצאי הקופים והחזירים" שהוא כינוי גנאי איסלאמי - ליהודים) ועל כך הם יענשו (12.9.98).

    ב. מקור של "הביטחון המסכל" נועד עם ח'צ'ר ברחבה שליד הפקולטה להנדסה. ח'צ'ר דיווח לו על תקרית שאירעה בכלא מגידו ועל מועד שחרורו של ח'צ'ר רדאדה, פעיל "הג'יהאד האיסלאמי". ח'צ'ר ציין כי "הג'יהאד האיסלאמי" מייצג חמישית מהעצורים בכלא וזכותו לתבוע שיפור תנאים במסגרת הייצוג של העצורים (8.2.2000).

    ג. מקור של "הביטחון המסכל" נועד עם ח'צ'ר לשיחה בארבע עיניים. המקור דיווח לו על מעצרו על-ידי "הרשות" באומרו כי הוא מואשם בהקמת חוליה ביריחו השייכת ל"ג'יהאד האיסלאמי" שחבריה השליכו בקבוק מטלוטוב על מכונית ישראלית כפי שביקש ממנו ח'צ'ר. ח'צ'ר ביקש ממנו להנמיך קולו, שיבח אותו על שהחזיק מעמד בחקירה, והורה לו להקים חוליה חדשה שתפעל ביריחו בחשאיות מוחלטת (7.6.2000).

    ד. ח'צ'ר, מנהיג "הג'מאעה האיסלאמית", השתחרר מבית הכלא הישראלי לאחר ששהה כ-4 חודשים במעצר מנהלי. לפי שעה אין לו מקום מגורים קבוע. הוא לן אצל כמה מהסטודנטים שלו, מרבית הזמן בעראבה שבאזור ג'נין (28.11.2001)”.

תאריך:  21/02/2012   |   עודכן:  22/02/2012
יהונתן דחוח-הלוי
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
חאדר עדנאן - פעיל פוליטי או טרוריסט מסוכן?
תגובות  [ 8 ] מוצגות   [ 8 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
דליה נ.
22/02/12 13:59
2
((עוד סתם אזרח))
22/02/12 18:47
3
אליק א.
22/02/12 20:28
4
אביבי
22/02/12 20:51
 
מחבלים אחרים
2/03/12 23:24
5
יואבחלב
23/02/12 00:57
 
קדפי,אסד ואחמניגד
2/03/12 23:27
6
אברהם מערב השומרו
23/02/12 07:16
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ואיך אני יודע שלא תהיה מלחמה, ישראל אירן, כי השר אהוד ברק אומר שתהיה מלחמה.
21/02/2012  |  חנן וייס  |   מאמרים
זהו מאבק ממושך שקיים מאז הקמת המדינה, כנראה כבר לפני - המאבק על זהות מדינת ישראל. קרב ממושך, אולי קרב מאסף. מדי פעם כל צד זוכה בכמה נקודות לפה או לשם, לפעמים הדתיים והחרדים, לפעמים החילונים. זה תמיד היה מאוזן, מפוקח, לא פוגעים יותר מדי בצד השני. הסטטוס קוו נשמר.
21/02/2012  |  עקיבה לם  |   מאמרים
אני לא יודע איך זה תמיד קורה לי. אם מישהו בסביבה שלי מתעטש, רוב הסיכויים שלמחרת בבוקר, אני אקום חולה. אולי זה רק הדמיון שלי, אבל בשבילי כל התעטשות היא סכנה. כמובן שזה קרה גם אתמול, והיום קמתי עם חום וכאבי גרון. האמת, מתאים לי להישאר בבית. אני מפהק פיהוק ענק שמצליח להדביק גם את אשתי...
21/02/2012  |  גיל ברוך  |   מאמרים
בדרך כלל אני נוטה לצדד במערכת הביטחון ובצורך שלה בתקציבים כדי להיערך למלחמה הבאה. אם אני נוטה לבקר את המערכת בדרך כלל זה מהכיוון השני, על חוסר באימונים, על השקעות בנשק הגנתי במקום בהרתעה ועוד. אבל ההתנהלות של משרד הביטחון בשבועות האחרונים גרמה אפילו לאדם כמוני לחשוד ב"כשרים".
21/02/2012  |  עפר דרורי  |   מאמרים
הנתון הבולט ביותר בדוח הנהלת בתי המשפט לשנת 2011 הוא המספר חסר התקדים של התיקים שנפתחו: למעלה מ-700,000. זה אומר: תיק אחד על כל תושב ישראל. וזה גם אומר, שהגורמים המובילים ביצירת העומס הבלתי-נסבל הם המשפטיזציה וריבוי עורכי הדין.
21/02/2012  |  איתמר לוין  |   מאמרים
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
בעז שפירא
בעז שפירא
איזה מוח חולני יכול להעלות בדעתו לדאוג לתנאי הכליאה של המפלצות? איזה לב אטום ו/או ערל יכול להתעניין בגורלם של הראויים למות בייסורים כעונש על מעשיהם?
הרצל חקק
הרצל חקק
נאבק למען ספרות שביסודה ערכים אנושיים    זכה בפרסים רבים על הישגיו הספרותיים: פרס ראש הממשלה, פרס ברנר, עיטור ההתאחדות הבינלאומית לספרות נוער בברלין, פרס רוטרי ועוד
אורי מילשטיין
אורי מילשטיין
ברית ארוכה בין גרמניה לברית המועצות; המטרה של גרמניה וברה"מ הייתה פולין; יהודי פולין לא הבינו מה מאיים על שרידותם; פיתוח ה"בליץ קריג" הגרמני; הגנרל היהודי גאורגי שטרן מפתח את מלחמת...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il