|   15:07:40
דלג
  אריה אבנרי  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
כל מה שרציתם לדעת על קנביס רפואי
כתיבת המומחים
המדריך המלא להלבנת שיניים

גילוי לא נאות (14)

לחיאני מלך ישראל

האיש הענק הזה, בעל שיגעון הגדלות, שהתברג לאחרונה בצמרת המורשעים של מפלגת קדימה, נהג ועדיין נוהג כמלך ישראל הכל על שלומי לחיאני: היחסים עם יאיר לפיד, ציפי לבני והשופט דנציגר; הפלת אמנון לוי בשבי "קסמו"; השכר הגבוה לאשתו; הסחבת התמוהה בהגשת כתב האישום נגדו והאיומים על אומ"ץ
24/02/2012  |   אריה אבנרי   |   מאמרים   |   בחירות/מפלגות   |   תגובות
לחיאני. מפחדים ממנו [צילום: פלאש 90]

לחיאני שוקל לרוץ לראשות קדימה
איציק וולף
ראש עיריית בת ים צפוי להודיע עד ליום ראשון האם ישתתף בבחירות המקדימות שיתקיימו במרץ * "אני היחיד שיכול לתת פייט לביבי - מה שלבני ומופז לא יכולים"
לרשימה המלאה

ההמלצה: לחיאני יועמד לדין; ייסגר תיק השופט יורם דנציגר
איציק וולף
המשטרה העבירה את המלצותיה בפרשת החשדות נגד ראש עיריית בת ים ונגד שופט בית המשפט העליון להכרעת היועמ"ש ופרקליט המדינה * הומלץ להעמיד לדין את לחיאני ובכירים נוספים בעיריית בת ים * צוות החקירה ובראשו אבי נוימן המליץ לסגור את תיק דנציגר מחוסר ראיות ואילו ראש אגף החקירות קבע שהתיק ייסגר מחוסר אשמה * ההכרעה בתיק הועברה לידי היועץ המשפטי לממשלה ופרקליט המדינה
לרשימה המלאה

לחיאני נעצר לחקירה על-ידי המשטרה
יואב יצחק
ראש עיריית בת ים נעצר בחשד שביצע עבירות פשע, בין היתר בקבלת שוחד ובחלוקת טובות הנאה על-חשבון העירייה
לרשימה המלאה

המשטרה: "שלמה לחיאני קשור למשפחות פשע"
יואב יצחק
המשטרה נמנעה ממסירת המידע במסגרת הבקשה שהגישה לבית המשפט להארכת מעצר * על-פי החשד "סידר" לחיאני לגורמי פשע הטבות בנדל"ן בעיר בת ים
לרשימה המלאה

דוח המבקר: בת ים - "החצר של לחיאני"
רותי אברהם
דוח המבקר קובע כי בעירית בת ים עוסק ראש העיר שלמה לחיאני במינוי מקורבים לתפקידים שונים * "מכרזים תפורים" וגם - מינוי של אמא
לרשימה המלאה

ברגע האחרון נמנעה בימים אלה הבושה, והצעקות ההיסטריות: "הוא הא מי זה בא, ראש הממשלה הבא" לא יישמעו כאשר ראש עיריית בת ים שלומי לחיאני יופיע באירועים פומביים. עד להודעה חדשה שעוד תבוא, נפטרנו מעונשו של הגברתן חסר המעצורים ובעל כמות בלתי נדלית של חוצפה מוניציפלית, שהכריז כמה פעמים בביטחון ראוי להערכה, שהוא יהיה במוקדם יותר מאשר במאוחר ראש ממשלת ישראל.

לחיאני אמר באחרונה גם באוזניהם של כאלה שלא רצו להאזין לו: "נתניהו הרס את המדינה ורק אני האיש היחיד שיכול להתמודד מולו בהצלחה ולהביס אותו. אחר כך אשקם את המדינה כפי ששיקמתי את בת ים". שיגעון הגדלות של האיש שמתפאר בממדי גופו ובמשקלו (150 ק"ג) יכול לפרנס ללא ספק פוליטיקאים טירונים וחסרי ניסיון.

קשרי לפיד-לחיאני

אחד מהם הוא הכוכב הפוליטי הנולד יאיר לפיד, שבמרוצת השנים האחרונות התחבק עם לחיאני ורקם איתו תוכניות פוליטיות משותפות, מבלי שהפריעה לו העובדה שלאורך אותה תקופה נחקר לחיאני בחשד של ביצוע שורה של עבירות פליליות חמורות.

בחודשים האחרונים תפס הדוקטור לשעבר לפיד מרחק מלחיאני מחשש אולי שהוא עלול להינזק מכך. היסוסיו של לפיד לגבי לחיאני לא עולים בקנה אחד עם העובדה שהוא מוקף בשורה של אישים פוליטיים המסווגים כנאשמים וחשודים סדרתיים בביצוע עבירות פליליות, כשבראשם ניצב ראש הממשלה לשעבר המגה-מושחת אהוד אולמרט.

לחיאני הבלתי נלאה כבר לא סופר את לפיד, ואין לי ספק שיום אחד יבוא איתו חשבון ויראה לו מאיפה משתין הכריש מבת ים, למרות שכרישים אינם מבצעים פעולה זו. בקרב האגרופים שצפוי בין השניים, יהיה לפיד על תקן של "קוני למל", שכן לחיאני אינו "פיינשמקר" כמוהו.

סטירה לציפי לבני

בינתיים הצטרף לחיאני לקדימה, התברג בצמרת בין המורשעים של המפלגה - חיים רמון וצחי הנגבי - וזכה כבר לברכת הדרך של מנהיגת המפלגה ציפי לבני, למרות שהצהיר שהוא מתכוון להתחרות איתה על השלטון במפלגה המתפוררת. מן הסתם סברה ציפי שלחיאני ישאב קולות עממיים מהמתחרה השנוא עליה, ח"כ שאול מופז, ואינה מבינה שלחיאני מכוון דווקא לאליטות של קדימה.

רמתו המוסרית המפוקפקת של לחיאני לא הפריעה ללבני, שחיפתה לאורך זמן על מעשים פליליים לכאורה שנעשו על-פי החשד על-ידי בכירים במפלגה, ובמקביל העמידה בראש המטה המבצעי שלה את העבריין עמרי שרון, בן למשפחה מושחתת שתרמה רבות להסתאבותה של המדינה.

אמנון לוי נפל בפח

השבוע הזדמן לי לצפות בערוץ 10 בראיון חושפני שערך איש הטלוויזיה אמנון לוי עם לחיאני, במטרה לחשוף צדדים אפלים שלו. במקום זאת הוצג לחיאני כאדם עתיר נכסים, נהנתן, בעל ביטחון עצמי מופרז, מגלומן בלתי נלאה שמעולם לא עבר, לדבריו, על החוק. את האפשרות שהוא עלול לעמוד לדין פלילי ולהיכלא, דחה לחיאני על הסף וטען שכל החקירות שנערכו בחשד שביצע עבירות פליליות יסתיימו בלא כלום.

מי שהאזין לדבריו של לחיאני, יכול היה לקבל רושם שחוקרי המשטרה שחקרו אותו פחדו ממנו ולא להפך. נראה היה במהלך התוכנית שהמראיין נפל בשבי של לחיאני, החל להתפעל מקסמו האישי ומעושרו הרב, בעיקר ממאות אלפי שקלים במזומן שלחיאני מחביא לדבריו במזוודה מתחת למיטתו ואינו חושש מפורצים ומגנבים. אמנון לוי נהג כמו בלעם שבא לחשוף ונמצא מתפעל במהלך סיור צמוד בעיר.

(גילוי נאות: אני הפסקתי להיות חסיד חכם של התוכנית מאז שרואיינתי בשעתו למשדר חשיפה צמחוני אחר על האוליגרך לאוניד נבזלין, בשל העובדה שתנועת אומ"ץ טיפלה בנושא הסגרתו לרוסיה. דבריי צונזרו והראיון לא שודר.)

השכר הגבוה של גברת לחיאני

שלומי לחיאני הפך ללקוח כבד של תנועת אומ"ץ כבר לפני חצי תריסר שנים, מאז שהגיעו אלינו חומרים על מעלליו השונים. בתחום זה שיתפנו פעולה עם יו"ר ועדת הביקורת של העירייה, עו"ד אלי יריב, שלא היסס להתעמת עם לחיאני למרות שאכל ממנו מרורים.

בשלב ראשון התייחס החומר לתופעה של נפוטיזם בעיריית בת ים ולהעסקתם של קרובי משפחתו של לחיאני, לרבות אמו, כעובדי עירייה בתנאי שכר מועדפים. את רעייתו דורית מינה לחיאני לראש מטה הבחירות שלו בשכר גבוה במיוחד מהקופה הציבורית.

העברנו את החומרים לבחינתו ובדיקתו של משרד מבקר המדינה למורת רוחו של לחיאני, שהתגלה לנו כאדם חסר רגישות בסיסית לטוהר המידות. אשת יחסי הציבור שלו ביקשה שאבוא לבת ים להיפגש עם ראש העירייה שסרח, אבל אני דחיתי את ההצעה - כך החמצתי היכרות אישית קרובה עם המועמד לראשות הממשלה.

הקביעות של מבקר המדינה לגבי העסקתה של גברת לחיאני המועמדת להיות אשת ראש הממשלה בעתיד לא היו מחמיאות במיוחד. בין היתר קבע המבקר: "חשוב להדגיש שמדובר בכספי ציבור שחובה על כולם ובעיקר על נבחרי ציבור להקפיד בהם הקפדה רבה. ראש עיריית בת ים לא נהג כך אלא הוציא כספים רבים החורגים מכל נורמה מקובלת ושאינם מתיישבים עם האינטרס הציבורי ועם החובה לנהוג בהם בריסון ובזהירות על אחת כמה וכמה שאת הכסף שילם לרעייתו".

לחיאני, כדרכו, לא נשאר חייב ומתח ביקורת חריפה על דוח מבקר המדינה שהחטיא לדבריו את המטרה. נהפוך הוא: לחיאני לא הפנים את ממצאי הדוח והחל לקבל לעבודה בעירייה ובשלוחותיה חברים אישיים שלו, שגמלו לו במתן הלוואות אישיות בסכומים של עשרות אלפי שקלים כל אחד.

היחסים עם דנציגר

בהדרגה הגיעו לאומ"ץ חומרים חדשים נגד לחיאני, שהיו קשורים בחשד לביצוע עבירות נוספות של קבלת שוחד, הלבנת הון, העלמות מס בהיקף גדול, ביצוע מעשי מרמה והפרת אמונים ועוד. העברנו את החומרים הללו לחקירת משטרה, רשות המיסים והרשות להלבנת הון והמפקח על הבנקים.

פרק בפני עצמו היו עובדות תמוהות שנגעו למערכת יחסיו של לחיאני עם השופט העליון יורם דנציגר, ששימש בעבר הרחוק פרקליטו ושותפו לעסקי נדל"ן בנתניה ומאוחר יותר קיבל, על-פי החשד, עבודות משפטיות בעירייה. הייתה זו הפעם הראשונה בתולדות המדינה שבה נחקר שופט עליון בחשד לביצוע עבירות פליליות בשיתוף עם לחיאני.

השופט דנציגר השעה את עצמו עד לסיום החקירה. אחרי שהיועץ המשפטי החליט שלא להגיש נגד דנציגר כתב אישום מחוסר אשמה, הוא חזר לתפקידו בבית המשפט העליון. לחיאני התעקש בראיון עם אמנון לוי השבוע, שלא לומר על דנציגר מילה מטוב ועד רע. מן הסתם הוא סבור שגם לו צפוי עתיד ורוד.

הסחבת בהגשת כתב האישום

מעצרו הראוותני המתוקשר של לחיאני לפני ארבע שנים, בשעת בוקר מוקדמת, במבצע שבו נטלו חלק עשרות שוטרים, בישר לכאורה על כוונה למצות את הדין עם ראש עירייה כוחני שהתגלה כמי שבז לשלטון החוק. בפועל התברר שלחיאני ניצל את המהומה שהייתה סביבו כדי להפוך לקורבן, מעין "קוזק גוזל" שהפך לקוזק נגזל. לחיאני תקף את המשטרה ולא היסס להגיש למח"ש (המחלקה לחקירת שוטרים שליד משרד המשפטים) תלונה נגד מפקדי המבצע.

מאז נראה לנו שיש סחבת בלתי מובנת בהגשת כתב אישום נגד לחיאני. אומ"ץ לא הרפתה מנושא זה, מחשש שגורמים מסוימים קיבלו רגליים קרות. כך, למשל, בחודש אוקטובר אשתקד פנינו אל עו"ד אלה רובנציק, פרקליטת מחוז תל אביב כלכלה ומיסוי: "מזה למעלה מארבע שנים נפתחה חקירה בחשד שראש עיריית בת ים שלמה לחיאני עבר שורה של עבירות פליליות חמורות. תנועת אומ"ץ ליוותה את החקירה והעבירה חומרים רבים לגופי אכיפת החוק".

במקביל פנינו כמה פעמים לפרקליטות מחוז ת"א לכלכלה ומיסוי לגבי לוח הזמנים של הגשת כתב האישום נגד לחיאני: "אנו מבקשים לדעת מתי יש בכוונת הפרקליטות להגיש את כתב האישום נגד לחיאני.

"פנייתנו נובעת בין השאר מהעובדה שלחיאני אינו מהסס להשתלח בכלי התקשורת ובגופי אכיפת החוק בנושא הנדון, ואינו נמנע מלזרות חול בעיני הציבור במסירת מידע מגמתי או חלקי על פרשת החשדות נגדו".

בתשובה לכך הודיעה לנו פרקליטת המחוז שתיק החקירה נגד לחיאני וחשודים נוספים בעירייה הועבר לפרקליטות רק לאחרונה. עו"ד רובנציק הוסיפה: "מדובר בפרשה רבת עניינים, דמויות והסתעפויות אשר נחקרה ע"י משטרת ישראל זמן רב. אם ובמידה ויתקבלו החלטות בקשר להגשת כתב אישום, יעשו אלה רק לאחר לימוד חומר החקירה הרב, ניתוחו ושקילת הסוגיות המשפטיות שעולות ממנו".

בשולי תשובתה אמרה פרקליטת המחוז שהפרקליטות עושה מאמץ להשלים את ההליך בהקדם האפשרי, אך לא תוכל לנקוב במועד השלמת ההליך. מאז היו אל פרקליטת המחוז פניות נוספות של אומ"ץ, אך למרבה התמיהה מועד קבלת ההכרעה אינו נראה באופק וזו אולי הסיבה לאופטימיות של לחיאני.

"תרומת" רשות המיסים לעיכוב

גם רשות המיסים לא התאמצה במיוחד בפרשה זו וגרמה לסחבת בחקירת המשטרה מסיבות הטעונות בדיקה לעומק. כבר בחודש ספטמבר 2010 פנתה אומ"ץ אל מנהל הרשות לשעבר, יהודה נסרדישי, במכתב הזועק בעד עצמו: "ממידע שהגיע לתנועת אומ"ץ מעכבת רשות המיסים את העברת תיק החקירה של ראש עיריית בת ים שלמה לחיאני החשוד בביצוע עבירות פליליות חמורות למשטרת ישראל. כתוצאה מעיכוב העברת המסמכים הללו מתעכבת השלמת התיק ע"י המשטרה והעברתו לפרקליטות המדינה.

"תנועת אומ"ץ מלווה בשנים האחרונות את התנהלותו של ראש עיריית בת ים ואף העבירה חומרים רלוונטיים לרשויות המתאימות. אנו מבקשים לדעת מתי תסתיים פעילותה של רשות המיסים בחקירה זו? ומתי יועברו החומרים לידי המשטרה?".

קיבלנו תשובה מתחמקת, אבל בסופו של דבר הועברו החומרים למשטרה באיחור רב.

איומים לא יעבדו על אומ"ץ

אפילוג לסיום: לפני שלוש שנים, במלאת חמש שנים לקיומה של אומ"ץ, ערכנו תערוכה ניידת שנועדה לשקף את היקף הפעילות שלנו לביעור השחיתות הציבורית. במסגרת סקירת הפעילות המוניציפלית, הוקדש מקום נרחב ללחיאני. איך לא? בעקבות זאת קיבלנו איומים מגורמים סמויים שדרשו להסיר את הפרסומים והצילומים שהיו קשורים ללחיאני. דחינו את הבקשה בלי אדיבות.

יש לי חדשות וישנות לכל המאיימים:
אומ"ץ לא תניח ולא תשקוט עד שתיפול ההכרעה בפרשת לחיאני.

אם יתברר לנו, חלילה, שיש כלפי לחיאני מידה של איפה ואיפה, לא נהסס לנהל מערכה ציבורית ומשפטית. ייקוב הדין את ההר מבת ים.

תאריך:  24/02/2012   |   עודכן:  24/02/2012
אריה אבנרי
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
תגיות  / עוקבים אירועים / מי ומי בפרשה - לקבלת רשימות חדשות עם הופעתן
 אבא (אוברי) אבן (איבן)   אבי לחיאני   אבנר  קריאף   אברהים צרצור   אברהם הירשזון   אברהם זילברברג   אהוד אולמרט / Ehud Olmert   אהוד רצאבי   אהרן אבוחצירא   אורון שוורץ   אורי קינן / Uri Keynan, Law Office   אורי יהודה אריאל / Uri Yehuda  Ariel   אורי שרגא אורבך / Uri  Orbach   אורית זוארץ / Orit Zuaretz   אורית נוקד   אורלי לוי-אבקסיס / Orly Levi-Abekasis   אורן אדרת / Oren Aderet   אחמד א-ד`אהר   אטילה שומפלבי   אילן ליבוביץ'   אילן שלגי   איריס ניב-סבאג   איתן לבני (בנוזוביץ')   אליהו בן-דהן / Eliyahu Ben-Dahan   אליעזר אבטבי   אלכס מילר   אלעד פנחס   אמנון לוי   אסף דעבול / Assaf Daaboul   אסתרינה טרטמן   אפרים תבורי   אתי לבני   בני שגיא / Beni Sagi   בנימין אבניאל (גטשטיין)   ג'ון אדוארדס   גיורא אדרת /  Aderet Giora"   גילה פינקלשטיין   גלעד מנשה ארדן / Gilad  Erdan   דוד מנע   דורית לחיאני   דן  גרטלר   דן מרידור / Dan Meridor   דניאל הרשקוביץ   דניאל-יצחק לוי   דנציגר, קלגסבלד ושות' , משרד עורכי דין / Danziger, Klagsbald &Co.   דרור זייגרמן   הלבנת הון   הרצל שפיר   ויצמן שירי   ורד אפלבוים-גרוזמן   ורד שפילמן   חיים אמסלם   חיים רמון   חמאד אבו-רביעה   חנא סוייד   טובה אילן   יאיר לפיד / Yair  Lapid   יאיר שמיר / Yair  Shamir   יהודה נסרדישי   יהודה-מאיר אברמוביץ'   יואב מני   יוגב נרקיס   יוליה שמאלוב-ברקוביץ'   יוסף ניצני / Yossef Nitzani   יוסף שגל   יוסף שפרינצק   יורם דנציגר / Yoram Danziger   יורם מרציאנו   יחזקאל זכאי   יעל קרן   יעקב כהן   יעקב פרי / Yaakov  Perry   יצחק אהרונוביץ' / Yitzhak  Aharonovitch   יצחק בן - ישראל   יצחק ברמן   יצחק זיגר   יצחק זיו   ישראל ישעיהו-שרעבי   כרמל שאמה-הכהן   לאוניד נבזלין   לביב חוסיין אבו-רוכן   לימור לבנת / Limor  Livnat   לירון אוליאל   מאיר זורע (זארודינסקי)   מאיר תלמי   מאיר-דוד לוונשטיין   מאשה לובלסקי   מבקר המדינה / The State Comptrollr   מוטי ששון   מחמוד א-נאשף   מיכאל פואה   מיכאל רצון   מיכל ליברמן-גילון   מיקי לוי / Mickey  Levy   מלי פולישוק-בלוך   מנחם אליעזר מוזס   מרדכי זר   מרטין שלאף   משה זלמן פייגלין   משה מוץ מטלון   נדב פרי   נחום ניר-רפאלקס   נחמן שי   ניסן סלומינסקי / Nissan Slomiansky   סופיה רון-מוריה   סילבן שלום / Silvan  Shalom   עבאס זכור   עבאס זקור   עבדול-עזיז זועבי   עוזי לנדאו / Uzi  Landau   עזרא דוש   עינת וילף   עמיר ארמונד פרץ / Amir  Peretz   עמירה דותן   עמרי שרון   ערי ז'בוטינסקי   פנחס לבון (לוביאנקר)   פניה (פאינה) קירשנבאום   פריג`א זוארץ   צחי הנגבי / Tzachi  Hanegbi   ציון פיניאן   ציפי לבני (שפיצר) / Tzipi  Livni   קדיש לוז (לוזינסקי)   ראובן ברקת (בורשטיין)   רוביק דנילוביץ'   רוחמה אברהם בלילא   רון בריימן   רוני בר-און   רחל אדטו   רן בנימיני   שאול מופז   שלום זיסמן   שלומי לחיאני / Shlomo Lahiani   שלמה לביא (לבקוביץ')   שמואל תמיר כצנלסון   שרון כהנא / Sharon Chana   שרון שלום   תאופיק זיאד 
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
לחיאני מלך ישראל
תגובות  [ 33 ] מוצגות   [ 33 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
היכן היומי ?
24/02/12 16:02
 
לעניין האקוטי
24/02/12 17:12
 
אין להם אלוהים.
24/02/12 18:20
 
אליהו חיים
25/02/12 08:26
 
חיים? מתים!
8/03/12 14:52
2
ע' בן-יוסף
24/02/12 16:26
 
איש תקשורת
24/02/12 16:56
 
ל'מתקשר'
24/02/12 17:26
 
ע.ב.י.
24/02/12 19:42
 
שושפרי
27/02/12 14:37
3
עובדה
24/02/12 16:37
4
משקיף מן הצד
24/02/12 17:03
 
למשקיף
24/02/12 21:11
5
בעל מידע
24/02/12 17:15
 
ל'מכונה'
24/02/12 23:42
6
אטב
24/02/12 18:49
 
אמת לאמיתה
28/02/12 10:30
7
עובדי מאוחדת
24/02/12 19:32
8
שיש סחבת בתיק
24/02/12 19:53
9
ישראל ישראלי
24/02/12 22:46
 
אפריים בר קמצא
25/02/12 16:30
10
לילו
25/02/12 08:13
11
ryryryry
25/02/12 10:44
 
שלמה6
25/02/12 18:30
12
58
25/02/12 17:44
13
אליעזר
25/02/12 18:58
14
אורי עמר
26/02/12 18:19
15
המבין
27/02/12 06:51
16
מאהל בת ים
17/03/12 06:32
17
efis
12/04/12 18:30
18
זקנים הרירים שאן
17/03/13 08:58
19
אשתו מנהלת עומתה
17/03/13 09:13
20
כל העיר חניה נכים
17/03/13 09:28
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אין מקום לוויכוח: ביטולו של חוק טל לא יעלה את מפלס הגיוס של החרדים, שתורתם היא אומנותם. חזקה עליהם שלא יזוזו ממנה אפילו שעל אחד. אחרי ככלות הכל, מלחמתם איננה בשדות הקרב אלא מלחמת-קודש המתנהלת באוהלה של תורה. טועה על כן מי שעדיין סבור שחלום הנטל השווה של המשרתים יבוא על פתרונו עם גיוסם של החרדים.
24/02/2012  |  ראובן לייב  |   מאמרים
היום, שישי (24.2.12), תארח תוניסיה את ועידת "ידידי סוריה" בנוכחות שרי החוץ של מעצמות המערב, ובראשן הילרי קלינטון. למרות שרוסיה הוזמנה רשמית לוועידה, היא סירבה בתוקף להשתתף. הרוסים מפקפקים במטרות הכינוס, וחושדים שהוא יקים קואליציה שמטרתה לתמוך בצד אחד של הסכסוך הפנימי, כמו שקרה בלוב. בכך הם מאמצים במלואה את גרסת המשטר הסורי. האמריקנים מצדם הודיעו שאין בכוונתם להתערב צבאית בסוריה. הם דואגים להזהיר מפני הסתננות של גורמים הקשורים לאל-קאעידה לשורות המורדים, ומסרבים לחמש את "הצבא הסורי החופשי" בטענה שאי-אפשר לוודא את זהותם של המורדים.
24/02/2012  |  יעקב בן אפרת  |   מאמרים
פרשת תרומה מלמדת אותנו כבר בתחילתה שיעור חשוב בסוגיית הצדקה, שהעניקה לפרשה את שמה, והיא מצביעה על מספר אלמנטים הראויים לציון בסוגייה זו.
24/02/2012  |  ציפי לידר  |   מאמרים
התמודדות קלה באמצעות הרחקה, דחיקה או סילוק מערכת החינוך אינה מחנכת אירית, דורית וצוות בית הספר אוסישקין בכפר סבא וטוב שחוק טל בא לקיצו
24/02/2012  |  גיל נתן  |   מאמרים
שבת ראשונה של חודש אדר, החודש בו מרבים בשמחה, ואנחנו קוראים את פרשת תרומה [שמות כ"ה]: [א] וַיְדַבֵּר ה', אֶל-מֹשֶׁה לֵּאמֹר. [ב] דַּבֵּר אֶל-בְּנֵי יִשְׂרָאֵל, וְיִקְחוּ-לִי תְּרוּמָה: מֵאֵת כָּל-אִישׁ אֲשֶׁר יִדְּבֶנּוּ לִבּוֹ, תִּקְחוּ אֶת-תְּרוּמָתִי. על תכלית התרומה ננסה לעמוד בהמשך בע"ה, אבל בינתיים נראה ברור כי הפרשה הזאת נאמרה בהמשך לפרשה הקודמת, פרשת משפטים, בעוד עם ישראל חונה למרגלות הר סיני. בפרשת משפטים דיברנו באופן כללי על חינוך בהקשר לציווי: לֹא-תְבַשֵּׁל גְּדִי בַּחֲלֵב אִמּוֹ, אבל לא הדגשנו שהפרשה כולה עוסקת בחינוך. והחינוך בפרשה, כמו גם בתורה כולה, תכליתו לחבר את היהודי עם הקב"ה בכל הרבדים של חייו. כך קיבלנו בפרשה הקודמת עשרות הוראות, להתנהגות יומיומית תקינה בעניינים הכי בסיסיים, אשר בקיומן אנחנו מקיימים למעשה את מצוות הבורא יתברך.
24/02/2012  |  נסים ישעיהו  |   מאמרים
רשימות נוספות   /   בחירות/מפלגות  /  מי ומי    / 
רשימות נוספות   /   סדום ועמורה  /  מי ומי    / 
רשימות נוספות   /   פרשת לחיאני  /  מי ומי  
דיכטר: אנסה לצרף את קדימה לממשלה  /  איציק וולף
והמנצחת במרצ: זהבה גלאון  /  עידן יוסף
נתניהו: "הבחירות לכנסת לא יוקדמו"  /  עופר וולפסון
יאיר, שנה אסטרטגיה  /  נסים גבאי
אדוני היו"ר, הכנסת ירודה, תנו לי את בדר וחזן!  /  יואב בלום
מצא מין את מינו  /  ציפי לידר
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
אלי אלון
אלי אלון
תלמה חתומה על שירים רבים שהפכו לקלסיקות בתרבות הישראלית ונמנית עם יוצרי פס הקול המוכר והאהוב על רבים מילדי ישראל בעבר ובהווה
דרור אידר
דרור אידר
זה לא היה ביתן "פיצה ותאנים", זה ביתן של מדינה שנלחמת על הישרדותה, לזרוק את האתגר ככה, זה מעשה פחדני    מכיוון שכולם כועסים על ישראל ללא סיבה אמיתית, רק מתוך אנטישמיות, לתת את המתנה...
רפאל בוכניק
רפאל בוכניק
מאז אסון ה-7 באוקטובר 2023, ניכר כי המושג "הפקרה" נחרת בשיח הציבורי כתיאור מצב המייצג את אשר פקד אותנו ביום המר והנמהר ההוא - קלות הבלתי נסבלת של ייחוס אשמת "הפקרה" לממשלת ישראל
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il