|   15:07:40
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
מה צריך לדעת כשמתכננים חופשה באילת?
קבוצת ירדן
תכשיטים לקחת לחופשה בחו״ל בחג הפסח

פוטין: מנעתי מכירת טילים לסוריה לטווח 300 ק"מ

הנשיא פוטין: 25% מתושבי ישראל הם עולים מרוסיה, ואנו רוצים שהם יחיו בביטחון הודיע: בחוזה עם סוריה הובטח שמפקחים רוסיים יוכלו לבדוק שהטילים לא יועברו לגורמים אחרים רומז: "אני מבין שבעזרה שלנו בתחום הגרעין לישראל אין צורך" נפגש עם שרון
28/04/2005  |   ענבל אביב   |   חדשות   |   ביקור פוטין במזה"ת (2005)   |   תגובות



עומר כרמון
ירושלים: לא נאשר לרוסיה לתרום שריוניות לפלשתינים

עומר כרמון
רוסיה דוחקת במצרים לפתח פרויקט גרעין

עומר כרמון
רוסיה מודה לראשונה: אנו משתפים פעולה עם מצרים בתחום הגרעין

עומר כרמון
מטוסים ישראלים לא יטוסו עוד מעל דמשק

נשיא רוסיה, ולדימיר פוטין, המבקר בישראל התארח (יום ה', 28.4.05) בבית נשיא המדינה, משה קצב, שם חתם על מסמך משותף ובו כל נקודות ההסכמה בין ישראל לרוסיה והעניק מתנה לנשיא קצב. בתום הפגישה קיימו השניים מסיבת עיתונאים משותפת.

במסיבת עיתונאים שערכו הודה הנשיא קצב לאורחו על האפשרות להחליף דעות עם הנשיא בשורה של נושאים. "שוחחנו על מגוון גדול מאוד של נושאים ותחומים – יחסי הכלכלה של שתי המדינות מתפתחים באופן משביע רצון. קראתי להקים קרן למחקר ופיתוח והגברת השת"פ בנושא ההיי-טק.

שוחחנו בהרחבה על בעיית האנטישמיות במזרח התיכון ואני מאמין ביכולת של רוסיה לפעול לסייע בהגברת היציבות והשלום במזרח התיכון. בעקבות השיחה אני יכול לומר שאני רואה בולדימיר פוטין ידיד של מדינת ישראל. זו השיחה השלישית העמוקה שאני מקיים עם הנשיא. הראשונה במוסקבה, שנייה בקרקוב והיום השלישית. במהלך שלושתן התרשמתי מהידידות שלו כלפי מדינת ישראל ויחסו החם כלפי העם היהודי. תודה לך אדוני הנשיא ואני שמח על ההזדמנות שהיתה לנו להחליף דעות".

הנשיא פוטין אמר במסיבת העיתונאים, כי הוא היה רוצה להודות לנשיא ישראל על ההזמנה ועל האירוח למשלחת כולה. "אני רוצה להגיד שהתוצאות של השיחות שהיו: שתי המדינות מוכנות באופן נמרץ ובעקביות לפתח את הדו-שיח הפוליטי והשת"פ בעסקים ובתחום ההומינטרי". הוא ציין, כי ההצהרה המשותפת משקפת "את הגישות הדומות של רוסיה וישראל לבעיות החשובות של זמננו. קודם כל לגיבוש של מערכת בינלאומית היותר צודקת, למאבק נגד הטרור ולהסבר על הסכסוך במזרח התיכון. "רק ביחד אנחנו נוכל להיאבק נגד האיומים המודרניים, ונוכל לחסל את היסוד של העוני, האנאלפבתיות וכו'". פוטין הדגיש, כי "עכשיו יש אפשרות להשגת ההסדר הישראלי-פלשתיני הצודק".

בהתייחסו לתוכנית מפתת הדרכים אמר פוטין, כי שני הצדדים – ישראל והפלשתינים, צריכים לנקוט בצעדים שיגדירו מראש את הסטטוס-קוו הסופי. "ההסדר צריך להיות מתמשך ובלתי פוסק. ואחרי השלב של הנורמליזציה של המצב צריך להתחיל מו"מ שבסופו ישים קץ לסכסוך. רוסיה היא אחת מחברות הקוורטט ומוכנה לסייע להשגת המשימה האסטרטגית הזו".

פוטין ציין, כי בשיחתו עם הנשיא קצב דנו השניים בסיכויים של שת"פ בתחום כלכלי מסחרי. "המסחר ביננו בשנים האחרונות הולך וגדל ובשנה האחרונה הגיע למילארד וחצי דולר. הסיכויים גדולים. אנו רואים פוטנציאל בתחומים של רפואה, חשמל והייטק ועוד. "לרוסיה ולישראל יש מה להציע זה לזה גם בתחום ההיי-טק, כמו טלקומוניקציה. אנחנו הסכמנו שבקרוב ייחתמו כמה הסכמים בין ממשלתיים וביניהם אלה שמסייעים לפיתוח היחסים בין המדינות, למשל: הסכם הבנות של ההשקעות וגם ההסכם על מחקר הדדי. גם על שיתוף פעולה צבאי והאינטרסים של מדינות שלישיות.

אנו מוכנים לתת דחיפה נוספת לעבודה של הוועדה המשותפת לשיתוף פעולה כלכלי מסחרי. הישיבה התורנית תתקיים במוסקבה ביוני השנה. החלק הגדול של אזרחי ישראל הם אוהבים של המדינה שלנו. רבים מהם מקיימים את היחסים ההדדיים עם רוסיה, חברי משפחה שם וחברים. אנחנו רואים בקהילה הרוסית בישראל כחוליה חזקה בשרשרת המאחדת את שתי מדינותינו".

בתחום התרבות, הדגיש פוטין, משנת 94 פועל במוסקבה מרכז התרבות הישראלי, "ואנו היום יחד עם הנשיא דנו באפשרות להקים מרכז כזה – של תרבות רוסית בישראל. לאחרונה היחסים והמדעיים בין המדינות והאזרחים של המדינות הולכים ומתפתחים. וזה פותח אפשרויות נוספות של שיתוף פעולה. אנחנו חושבים שהגיע הזמן להקל על האזרחים הישראלים והרוסים לבקר במדינות שלנו. אני בטוח שלא ברוסיה ולא בישראל לעולם לא ישכחו את אסון המלחמה הזו ואת מיליוני הקורבנות (שנרצחו בשואה). ולא ישכחו את האויב המשותף: הנאצים נגדו נלחמו עמינו ביחד.

בינואר השנה אנו עם הנשיא קצב וראשי מדינות אחרים ציינו ביום השנה ה-60' את שחרור מחנה אושוויץ. בקרוב, במוסקבה, ב-9 למאי, נפגש שוב ונחגוג את החג המשותף – יום הניצחון. לקחי ההיסטוריה מלמדים אותנו לשמור על השלום. והיום חובתנו להיאבק באופן פעיל בתופעות של שינאה, נגד אנטישמיות ונגד טרור".

פוטין: אנחנו מקשיבים לפרטנרים הישראלים

פוטין נשאל במסיבת עיתונאים, האם דנו שני הנשיאים בעסקת הטילים בין רוסיה ואירן וגם בתוכנית האטום האירנית; ואם כן – האם הנשיא קצב קיבל את נימוקי הצד הרוסי, או שלא.

הנשיא פוטין השיב, כי הם דנו בנושאים אלו, כמו בכל פגישה עם ישראל. "גם בראיון לכלי התקשורת הערבים לפני ביקורי בקהיר אמרתי ואומר שוב: בערך 25% מאוכלוסיית ישראל הם עולי ברה"מ, והסיטואציה בעולם וגם אצלנו השתנתה לגמרי. אנו רוצים מאוד שהעולים הללו יחיו בתנאי ביטחון . לגבי הנשק במזרח התיכון – אנו עושים זאת בזהירות רבה. סך הכל אספקות הנשק לאזור המזה"ת הן בערך 9 מיליארד דולר. ההערכה שלנו שנשק אמריקני מסופק לאזור עולה מעל כ-6 מילארד. רוסיה היא דווקא מספקת לאזור הזה את הנשק במחיר פחות מ-500 מיליון דולר".

פוטין ציין, כי "הפרטנרים שלנו בישראל מודאגים מהאספקות שלנו לסוריה, מחשש שהנשק הזה יהיה בידיים של טרור. לדבריו, "המערכות שאנו מספקים לסוריה הן של טווח קצר נגד מטוסים ולא מאיימים בשום אופן על שטח ישראל". פוטין אמר כי מתוך הנשק בסך 9 מיליארד דולר (חלקו הארי מארה"ב) אין וודאות שלא ייפול לידיים של טרוריסטים. לעומת זאת, הדגיש, "בקשר למערכות האלה שאנו מספקים לסוריה – אני כן בטוח.

כי אנחנו מאזינים באוזן קשבת לדאגות הפרטנרים הישראלים שלנו ומביאים אותם בחשבון בעסקות שלנו בתחום הנשק. אנחנו התקנו את המערכות הללו על המשאיות, ואי אפשר להעבירן באופן חשאי לידי הטרוריסטים". הוא ציין, כי פירוק הטילים מהמשאיות יוציא את הטילים מכלל פעולה. "חוץ מזה, אנחנו הבאנו בחשבון את דאגות הפרטנר הישראלי והכנסנו לחוזה עם סוריה נקודה שלפיה לפקחים שלנו יש זכות לבדוק מערכות אלה בכל רגע".

פוטין אמר עוד, כי "היו מערכות יותר רציניות שהיו יכולות לאיים על ישראל. אנחנו ניהלנו מו"מ על כך. אנשינו רצו לספק לאזור וגם לסוריה מערכות טילים הכי מודרניות לטווח 300 ק"מ. אבל, אני אישית אסרתי את ביצוע העסקה הזו. אז אסור לומר שאנו מתנהגים באופן בלתי אחראי, אלא להיפך. אנחנו מביאים בחשבון את הדאגות של הפרטנרים שלנו, ולא עושים שום דבר כדי לשנות את המאזן באזור, וכך גם יהיה בעתיד".

הנשיא קצב הדגיש את חילוקי הדעות שלו עם הנשיא פוטין, בנקודה זו. לדבריו, "למרות הצעדים שנקט נשיא רוסיה כדי למזער את הסכנות, רק בימים האחרונים העבירה סוריה לידי חיזבאללה טילים נוספים. אני חושב שאפשר היה לדון על עיסקה כזו של טילים בין רוסיה לסוריה, אם לפחות סוריה היתה עושה איזו מחווה בתמורה. כמו הפסקת שת"פ הצבאי בינה לבין חיזבאללה, כמו סגירת משרדי ארגוני הטרור הפלשתינים בדמשק. ישראל נאלצת עדיין להילחם נגד הטרור. הטילים הרוסים עלולים לצמצם את היכולת שלנו להילחם נגד הטרור".

פוטין: אנו נאבקים ונאבק באנטישמיות

הנשיאים נשאלו במסיבת העיתונאים על נושא האנטישמיות ברוסיה ובעולם. הנשיא קצב אמר בהקשר זה: "ישנה עלייה באנטישמיות ברחבי אירופה וגם ברוסיה. על-פי הדיווחים שקיבלתי יש כתבי עת ברחבי רוסיה שהם אנטישמיים ואנטי יהודיים. היה ניסיון להצתה של בית כנסת, יש הכאות של יהודים ואני מאמין שנשיא רוסיה הוא נחוש והחלטי במאבק שלו נגד האנטישמיות. אני משבח אותו על מה שאמר בנושא הזה בקרקוב ועל מה שאמר היום בפגישתנו. צריך להיאבק נגד האנטישמיות במגוון דרכים.

הנשיא פוטין, התייחס לנושא ואמר: "... העובדה היא שתופעות אנטישמיות בעולם ישנן ואסור לנו להסיט את תשומת הלב מכך. אני יודע שגם בישראל יש תופעות כאלו למשל לא מזמן חוללו קברים של מנהיגי ישראל לשעבר.

רוסיה היא מדינה רב-לאומית ומשום כך כל מיני התנהגויות אנטישמיות יכולות להשמיד את המדינה שלנו ואנחנו נאבקים ונאבק נגד תופעות אלה, אבל צריך שיהיו בידינו כלים כדי לחסל באופן מעשי את התופעות האלה. ברוסיה יש 15 בתי ספר יהודים הממונים על-ידי משרד החינוך הישראלי ועוד 5 הממונים על-ידי ארגונים יהודיים בינ"ל. אני רוצה לומר שאת בית הספר הראשון היהודי ברוסיה בסנט פטרבורג אני אישית פתחתי... אנחנו גם נתמוך בפעילות של הקהילות היהודיות ברוסיה ואני משוכנע שהדבר הזה, לצד פיתוח היחסים בין מדינותינו, יעזרו בהרבה לחיסול האנטישמיות.

טקס קבלת פנים

קודם לכן נערך טקס קבלת פנים לכבוד פוטין. הנשיא קצב בירך קצב את פוטין בהצלחה בביקורו בישראל ובמשימותיו החשובות ואמר כי הוא מאמין כי פעולותיו יתרמו לשני העמים

פוטין שב והדגיש בנאומו, כי הוא מאמין כי ביקורו במזרח התיכון יביא להידברות. וכי הוא מעריך ביקור זה כציון דרך חשוב לפיתוח היחסים בין שתי המדינות בעתיד.

"היחסים בין מדינותינו בשנים האחרונות מתפתחים טוב. אבל עוד לא מזמן היה קשה מאוד לתאר שראש המדינה הרוסית יוכל לבקר בביקור רשמי את מדינת ישראל. זהו סימן טוב שמעיד על השינויים החיוביים גם בעולם כולו וגם ביחסים בין מדינותינו.

בינואר השנה דנו באפשרות של הביקור הזה בקרקוב איתך כבוד הנשיא ואני שמח מאוד שהצלחנו לבצע את התוכניות שלנו. אני רוצה להדגיש, כי אנו מעריכים מאוד את יחסי האמון וההבנה ההדדית שיש בין העמים והמדינות שלנו.

את הביקור הזה אני מעריך כציון דרך חשוב לפיתוח היחסים ביננו בעתיד. במהלך ביקורי היום נדון בתפקידים החשובים שלנו בתחום היחסים הדו-צדדיים של המדינות - איך לפתח ולהעלות את שיתוף הפעולה בין רוסיה לישראל בעניינים הבינלאומיים וגם האזוריים.

אני מסכים איתך כבוד הנשיא שאנחנו צריכים להדק את שיתוף הפעולה שלנו במאבק נגד האתגרים המודרניים כמו הטרור והקיצוניות..."

פוטין התייחס בדבריו לנושא השואה, לקראת ביקורו מאוחר יותר היום במוזיאון יד ושם, ואמר: "העם היהודי כמו העמים האחרים סבל קורבנות אדירים במלחמת העולם השנייה, אבל התוקפנות הנאצית לא הצליחה לפגוע ברוח של האנשים שלנו, והיום כדאי שוב לזכור את החירות שלהם ואת הזכות לחיים אשר העמים שלנו נאבקו על זה ביחד.

השואה היא הכאב הנפשי של האנושות כולה ואי אפשר לרפא את הכאב הזה ולשכוח אותו, צריך לכבד ולתמוך בעבודה לזכרון הטרגדיה הזו... אני רוצה להדגיש שאנחנו נחגוג את יום הניצחון במלחמת העולם השנייה, יחד עם הנשיא קצב וראשי המדינות האחרות הרבות ביחד במוסקבה. אני משוכנע שהאירועים שיתקיימו במוסקבה יהיו עדות נוספת לאחדות הקהילה העולמית במאבק נגד האתגרים המודרניים כמו הטרור והקיצוניות.

במאה שלנו לא יהיה מקום לשנאה בין העמים, לא אי סובלנות או כל דבר אחר. זו החובה שלנו לא רק לגבי אלה שנהרגו במלחמת העולם השנייה אלא לגבי דור ההמשך".

פוטין התייחס להידברות בין ישראל לפלשתינים ואמר, "הנושא העיקרי של השיחות היום הוא ההתפתחות במזרח התיכון. לדעתנו היום יש הזדמנות לשים קץ לעימות הישראלי-פלשתיני הארוך. המפתח לפתרון הסכסוך הזה הוא ביצוע ההידברויות שהושגה לאחרונה.

זהו התפקיד החשוב - להגיע להסדר שלום, שאחד המצדדים שלו היה נשיא ישראל לשעבר עזר ויצמן, שנחשב מאוד לא רק במדינה הזו אלא בעולם כולו ואני רוצה להביע למדינת ישראל את תנחומיי העמוקים לזכרו.

אני רוצה להדגיש שהשיחות שלנו יאפשרו לנו להגיע להידברויות בתחומים רבים... וישרתו להעשרת והעמקת שיתוף הפעולה בין רוסיה לבין ישראל".

הפגישה הבאה עם ראש הממשלה

לאחר ביקורו בבית הנשיא ימשיך פוטין לארוחת הצהרים במעון ראש הממשלה, לשם הוזמנו גם שר החוץ סילבן שלום, ושר התמ"ת אהוד אולמרט. בשעות אחר הצהרים יבקר פוטין ביד-ושם ויעניק מדליות לוותיקי הצבא האדום שלחמו במלחמת העולם השנייה.

במהלך הביקור יחתמו מוסקבה וירושלים על שורת הסכמים בנושאי סחר, מטבע, המחקר בחלל, ו"סיוע טכני צבאי לצד שלישי" (בעיקר פרויקט משותף לשידרוג מטוסים הודים, ע.כ).

ביום ו' יבקר נשיא רוסיה ברמאללה ויניח זר על קברו של יאסר ערפאת. יועצו של הנשיא הרוסי כינה את ערפאת: "דמות המפתח הפוליטית שהקריב את חייו למען הפלשתינים".

אתמול (ד'), נחת הנשיא פוטין בנתב"ג לביקור ההיסטורי בישראל. את פניו קיבל מ"מ ראש הממשלה ושר התמ"ת אהוד אולמרט, שהתרשם כי הנשיא הרוסי רציני בכוונתו לקיים קשרים טובים עם מדינת ישראל ועם העם היהודי.

קודם לביקורו בישראל, ביקר פוטין במצרים ונפגש עם הנשיא, חוסני מובארק, ומזכ"ל הליגה הערבית, עמרו מוסא. פוטין ביקר בנוסף בפירמידות בגיזה.

תאריך:  28/04/2005   |   עודכן:  28/04/2005
ענבל אביב, עומר כרמון
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
השופט יהודה זפט מבית המשפט המחוזי בתל-אביב-יפו, נתן צו בחודש שעבר על-פי בקשת חברת ורסצ'ה העולמית נגד חברת ורסצ'ה 83 בע"מ, ולפיו בכל פרסום יזום על-ידי חברת ורסצ'ה הישראלית, יהא אשר יהא אמצעי התקשורת וסוג המדיה, יצוין בצד כי מדובר בחברה הישראלית ולא בחברה בעלת השם העולמי.
28/04/2005  |  ארי סירקין  |   חדשות
קצין צה"ל שירה בפלשתיני במחסום בית איבא לפני כשבוע נשפט על-ידי מפקד יחידתו, זאת בסיום תחקיר שנערך בעקבות האירוע, כך נודע ל-Nfc.
28/04/2005  |  עומר שיקלר  |   חדשות
תושב ירושלים בן 26 יואשם בהכאת בנו בן השנתיים ובגרימת מותו. כתב האישום מתגבש אצל פרקליטות מחוז ירושלים. אמש העידה אשתו בת ה-22 שבעלה היכה את התינוק לא מעט פעמים ומנע ממנה לקחת אותו לטיפול רפואי. לדבריה גם היא קורבן להתעללות מצידו.
28/04/2005  |  שלומי דיאז  |   חדשות
עימותים קשים פרצו (יום ה', 28.4.05) בכפר בילעין (ממערב לרמאללה ליד התנחלות קרית ספר - מודיעין עלית), שם הפגינו פעילי שמאל, פעילים בינלאומיים וכ-1,000 פלשתינים נגד ההתנחלויות והקמת גדר ההפרדה.
28/04/2005  |  רנית נחום-הלוי  |   חדשות
מתן תוספות של ויטמין D וסידן לחולים קשישים הסובלים מאוסטאופרוסיס אינה מונעת שברים בעצמות, כך מדווחים חוקרים היום (יום ה', 28.4.05).
28/04/2005  |  יפעת גדות  |   חדשות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
אלי אלון
אלי אלון
המתחם המיועד לשימור נבנה בשלבים במהלך המחצית השנייה של המאה ה-19 ותחילת המאה ה-20    על-אף שמדובר במתחם בעל ערך היסטורי ואדריכלי רב, המתחם נמצא מזה שנים במצב של הזנחה מבישה
חיים רמון
חיים רמון
יש רבים בדרג הצבאי ובדרג המדיני שהיו צריכים ללכת הביתה עוד לפני חליוה, ואני מקווה שכך יקרה בעתיד הקרוב
דן מרגלית
דן מרגלית
הרמטכ"ל וראש השב"כ 'שקיבלו בארבע עיניים את ההחלטה האסונית לצמצם בהצבת הכוחות ב-7 באוקטובר, וכן ראש אמ"ן ומפקד דרום קיבלו אחריות וצריכים להתפטר, אבל ריבונו של עולם לא דקה אחת לפני ש...
איתן קלינסקי
איתן קלינסקי
שר האוצר, בצלאל סמוטריץ', והשר לביטחון לאומי, איתמר בן-גביר, מציעים להגיב בלשונו של "בעל הבית משתגע" וקראו להגיב להתקפה בחריפות רבה    לצערי, לקולות אלו יש תומכים בממשלה ובקבינט
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il