כשהתקרבה ההעלאה הצפויה במחיר הדלק, עקב עליית מחיר הנפט בעולם, דובר בתקשורת רבות על מחאת האזרח הקטן המתקשה לעמוד בהוצאות. בתגובה, התראיינו בתקשורת רבים מאנשי הממשל, כולל
דן מרידור בראיון שהופיע ב
אתר גלובס, וטענו שאסור לסבסד את מחיר הדלק כיוון שצריך לממן את הוצאות הממשלה הגבוהות. ראיונות אלה מהווים דוגמה למעילה באמון של משרתי ציבור במשלמי משכורותיהם – הלא הם אזרחי המדינה.
מעילה באמון – כיוון שהציבור מאמין שנבחריו ופקידי האוצר מדברים אמת, ולא מרמים אותו. אלא שהאמת היא שאף אחד אפילו לא חלם לדרוש לתת סובסידיה למחיר הדלק. על-פי נתוני משרד האנרגיה, גם לאחר הפחתת המס על-ידי נתניהו, מחיר הדלק הוא 7.74 שקלים לליטר: 3.80 שקלים עלות, ו-3.94 שקלים מס. מי שמציג מס ששיעורו גבוה ממאה אחוז בתור סובסידיה, פשוט מרמה את הציבור.
רק לו עלתה הדרישה להוריד את מחיר הדלק אל מתחת לארבעה שקלים וארבעים ואחת אגורות לליטר, שזו העלות בתוספת מע"מ, הייתה הצדקה לדבר על סובסידיה. הדורשים לרסן את עליית מחירי הדלק מצביעים על עובדה פשוטה: על כל ליטר דלק משולם מס (בלו) ששיעורו אחרי ההפחתה הוא 2.87 שקלים לליטר, ועל מס זה משולם גם מע"מ בשיעור של 46 אגורות. האמת היא שהממשלה התכוונה להעלות את הבלו בארבעים אגורות לליטר, ורק דוח ועדת טרכטנברג מנע העלאה זו. האמת היא גם שדן מרידור ופקידי האוצר אינם משלמים את המס הגבוה על הדלק, כיוון שהדלק שלהם ממומן על-ידי הציבור.
אלא שלא רק בנושא מחיר הדלק זורים חול בעיני הציבור. כל דיווח על עלייה במפלס הכנרת מלווה בציון העובדה שעדיין חסרים לכנרת מספר מטרים כדי להגיע לקו העליון. אלא שהאמת היא שהמפלס ההיסטורי של הכנרת הוא 212- מטר, ואין ספק שכבר בימים הקרובים תגיע הכנרת למפלס זה. מקורו של הדיווח על המטרים החסרים הוא בפקידי הממשלה ורשות המים שעושים ככל שביכולתם כדי ליצור תחושה כוזבת של מחסור במים, ובכך להעלים את העובדה שהעלו את מחיר המים באורח שערורייתי וחסר הצדקה לחלוטין, ולתרץ את החלטתם לזרוק מיליארדי שקלים על מתקני התפלה מיותרים.