|   15:07:40
דלג
  שולמית קיסרי  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
החברה המצויינת למוצרי CBD כבר בישראל
כתיבת המומחים
המדריך המלא להלבנת שיניים

ההשפלה היומית של האזרח הישראלי

מדי יום זוכה האזרח הישראלי למנה גדושה של השפלות בכל תחומי החיים - בתחבורה, ברווחה, בתרבות, בחוק שלא נאכף, ביחס במשרדי הממשלה, בבתי המשפט ובבתי הסוהר, באי-שוויון כלכלי, ובהיעדרו המוחלט של צדק חברתי והרשימה ארוכה. כולנו נדהמים מהחדשות ברדיו, בטלוויזיה, בעיתונים ובאינטרנט. כולם מתלוננים, מרגישים מושפלים ומי שלא מרגיש כך הוא כנראה מקורב לצלחת או שהוא הצלחת בכבודה ובעצמה
27/03/2012  |   שולמית קיסרי   |   מאמרים   |   תגובות
מדינת ישראל. השפלה חדשה בכל יום [צילום: פלאש 90]


מחירי החשמל המופקעים
השימוש בחשמל - בתחושה כבדה [אתר חב' החשמל]

בראיון שערכה מרב מיכאלי בעיתון הארץ עם עוזי לנדאו, שר התשתיות, שאלה: "האם השליטה על מחירי החשמל נשמטה מידיך?" השר ענה בגאווה: "מעולם לא היה נושא זה בתחומי, אני בכלל לא מטפל בזה, זה עניין למשרד האוצר". במילים אחרות, אנחנו נדונים לשמוע את כל התירוצים, למה מחיר החשמל יהיה מעכשיו ולעתיד, כשליש מהוצאות המחיה שלנו. איך נסתדר עם שני-השלישים הנותרים לכל הוצאות מחייתנו ומחיית משפחתנו? - זה לא מעניין את הממשלה.

במקביל, זה דורות שעובדי חברת החשמל, חברה כושלת, מסואבת ובזבזנית, משתמשים בחשמל ללא תשלום, מקבלים משכורות ענק, המנכ"לים מקבלים משכורות עתק, החובות של חברת החשמל הולכים וגדלים, ואנחנו נשלם אותם. זוהי השפלה יומיומית לאזרח להשתמש במכונת הכביסה שלו, במקרר, במחשב, במדיח הכלים ובמזגן, ולהרגיש רגשי אשמה שהוא מבזבז, ושהחשבון שלו צומח לסכומים שלא יאפשרו לו בהווה ובעתיד חיים המקבילים לחיי אזרח במדינות דומות למדינת ישראל. תמיד נשמע שבחו"ל המחירים גבוהים יותר ושהכלכלה שלנו הכי טובה בעולם.

מפלגת קדימה המפולגת
קדימה. שום כלום [צילום: פלאש 90]

איזה בזבוז קולות ובזבוז תקוות היא מפלגת קדימה. מפלגה ענקית עם בורחים מהליכוד, בורחים מהעבודה, מניפולטורים, מחפשי מציאות והזדמנויות, יומרניים, בלופרים וכמה תמימים. אם אריאל שרון ייסד את המפלגה ואהוד אולמרט היה ראש הממשלה, למה יש לצפות?

ישבו 28 איש באופוזיציה ולא עשו כלום (אולי כמה הצעות חוק פה ושם), לא לחמו למען אזרחי ישראל, דאגו רק לעצמם, אחדים כמו דליה איציק למשל עשו חיים על חשבוננו - ועכשיו נלחמים הם זה בזה. מי יותר גרוע - ציפי לבני או שאול מופז? תענו לעצמכם בשקט בבית.

עונשים קלים מדי בביהמ"ש
איפה הצדק האמיתי?

כבר הורגלנו שכל נתבע בבית משפט חף מפשע, חפותו תצא לאור. בית המשפט עשה קנונייה נגדו ובעיקר אם הוא ממוצא מזרחי, הוא "נדפק" על-ידי האליטה האשכנזית. אנחנו מושפלים מהעונשים הקלים שבית המשפט מטיל על פושעים, רוצחים, אנסים, גנבים ורמאים, וכל העוברים על החוק. אין סוף לדוגמאות שאפשר להביא, מדי יום.

אחת מהן: אהוד כדור, איש עסקים מהרצליה, נהג שיכור והרג בתאונה שלושה בני אדם: אב, אם ובנם בן ה-18, ובתם בת ה-28 נותרה נכה לכל חייה. מה קיבל השיכור, איש העסקים, בגין רצח של שלושה פלוס הפיכת עוד אדם לנכה? שש וחצי שנים בכלא. פנסיון חינם עם חופשות, הורדת שליש או שחרור מוקדם מטעמי "אין מקום בכלא". לפי חשבון זה, מי שהרג בכביש אדם אחד בלבד יקבל שנה וחצי. פשוט שופטים מלאי רחמים וטיפשות. מגנים על רוצחים. גורמים לנו להרגיש מושפלים מול הצדק הישראלי.

נהג צעיר אחד שצילם סרט וידאו על הנסיעה שלו בכביש בלילה עם עוד חברים במהירות של מעל 200 קמ"ש והעלה את הסרטון לפייסבוק כדי להשוויץ בגבריותו, קיבל ארבעה חודשי מאסר. במקום להגיד תודה, משפחתו "הזדעזעה" מכובד העונש ומגישה ערעור לעליון. זו מדינה של ערעורים. כל הפושעים צודקים.

המחאה תחזור או לא?
ליף. חבל עליה [צילום: פלאש 90]

רבים שואלים מתי תחזור המחאה? זו שהוסיפה גאווה לכמה מאתנו. חבל על הצעירים והצעירות, דפני ליף וחבריה, שיחזרו לפעילות בעד צדק חברתי. מאז עבדו הצעירים בכל ליבם ומאודם והוציאו לכיכרות מאות אלפי ישראלים מושפלים אך מלאי אמונה, הבנו בעזרת ביבי וטרכטנברג שהכל הצגות. הממשלה לא תשנה את דרכה ולא תדאג לאזרחים רגילים, היא תדאג רק לבוחרי שס או לתומכי ביבי. חבל על האנרגיות. עד שלא ישנו את שיטת הבחירות ואת מבנה המפלגות בישראל, אין סיכוי לשום צדק חברתי. רק ההון, השלטון והמפלגות הדתיות יכולים להתרונן במדינת ישראל. אנחנו לא.

קצבת זקנה עלובה מאוד
חי במציאות של עוני [צילום: פלאש 90]

הקצבה הממוצעת שמקבל כל קשיש החל בגיל 67 בישראל, אחרי הורדת מס בריאות מתוך סכום הפנסיה הרשמי, היא 1,600 שקלים בחודש. כבר שנים לא העלו את הקצבה הזו! מדינה שמתעלמת מזקניה, אנשים שעבדו כל חייהם ושילמו דמי ביטוח לאומי למען הפנסיה הזו, היא מדינה רקובה. אין מי שיתעניין וידאג להגדיל את הקצבה ולהעניק לאנשים מבוגרים חיים כלשהם, ברגע שהפסיקו לעבוד. לרבים מאוד אין פנסיה. חלק מהפנסיות שנאגרות היום על-ידי אנשים שבקרוב יהיו קשישים, הפסידו את ערכן ולא שוות פרוטה בגלל הלוואות, שניתנו על-ידי קרנות פנסיה לטייקונים שמכרו אגרות חוב ולא רוצים עכשיו להחזיר את חובם לבעלי אג"חים.

קשישים רבים חיים בעוני בלתי יאומן ורבים יצטרפו אליהם בעתיד הלא רחוק. אין אח לרוע למדינת ישראל ביחס לזקנים. תשאלו את הידידים שלכם החיים בגרמניה, בצרפת, בהולנד, בבלגיה, בסקנדינביה ובארה"ב, מהי רמת הפנסיה וההטבות לקשישים ואיך מתייחסים כמובן בכבוד לאדם קשיש.

בינתיים זוכים מנכ"לים ודירקטורים בישראל בסכומים דמיוניים כשכר חודשי או שנתי ובעוד מענקים והטבות. יעקב פרי מבנק מזרחי-טפחות קיבל עכשיו מענק חג של 1.1 מיליון שקל, זאת בנוסף למשכורתו הענקית. כך גם יעקב קדמי, סמנכ"ל שיווק של חברת פרטנר המפסידה, שהרוויח שכר של 6 מיליון שקל במהלך 2011.

את רשימת שיאני השכר תוכלו לראות בכל ארכיון של כל אתר או בגוגל. אם לא שמתם לב עד עכשיו, שערותיכם יסמרו. לא שמענו כי השכירים האלה תורמים משהו משכרם לעמותות חינוך, בריאות או תרבות בישראל (כן! לתרום משהו לקהילה ממנה שאבו את הונם, זה דבר נורמלי וטבעי!!!). הם קנו הרבה דירות ויושבים על הרים של כסף. אה, אולי שכחתי, אולי תרמו כמה לירות לחבילות מזון לליל הסדר לנזקקים. אולי, לא בטוח.

רכבת מסוכנת לישראל
סיכון לנוסעים הרבים [צילום: פלאש 90]

כל שרי התחבורה, בלי יוצא מן הכלל, כולל כמובן השר הנוכחי, התייחסו לתפקיד כאל עונש ב"קריירה הפוליטית" שלהם. מעולם לא ראו ברכבת עניין שלהם, שיש לטפח, להשקיע ולשפר. מעולם לא התייחסו לאזרח הישראלי כאל לקוח לגיטימי שישתמש בכלי תחבורה אלמנטרי כמו רכבת, כאשר ברוב ארצות העולם שיכללו את הרכבות המשמשות אמצעי התחבורה העיקרי היעיל והמדויק ביותר בכל מדינה. הנוסע לא יודע כל בוקר אם יגיע וימצא רכבת שנוסעת או איזו הפתעה שתחייב אותו לחפש אוטובוסים שיזחלו איתו לעבודה.

זו רכבת שהשיגה שיאים באיחורים, בעיכובים, בביטולי נסיעה, בתאונות, בשביתות, בתחזוקה ירודה וברמה כללית המתאימה לימי הביניים. היא בבחינת כלי מת העסוק בסכסוכי עבודה. בתוכנית "המקור" בשבוע שעבר בערוץ עשר, התברר שאין בנמצא עובדי תחזוקה מקצועיים ברכבת ישראל. התברר כי "חוברת העבודה" המשמשת את עובדי התחזוקה (שלא עברו שום הכשרה או לימודים לתחום תחזוקת רכבות), תורגמה מאנגלית על-ידי תוכנת תרגום אוטומטי של גוגל, שכידוע מתרגמת רק את המילים הבסיסיות ובטח לא מושגים טכנולוגיים או מקצועיים. אין ביקורת על התחזוקה, אין מומחים שמפקחים על העבודה, התיקונים, השיפוצים וכדומה. הכל נעשה בצורה מקרית, בלתי מקצועית ומסוכנת.

כל נסיעה של רכבת ישראל, אם היא מגיעה ליעדה, זה נס מהשמיים. רק מקרה הוא שלא היו יותר שריפות, תאונות, אסונות בכלי התחבורה המושפל והמוזנח שבו נוסעים כל יום מאות אלפי נוסעים. אין מדינה בה הזלזול של השלטון בדרכי התחבורה של האזרח הוא גרוע יותר מזה. לשלטון בכלל לא אכפת איך האזרח ינוע ממקום למקום. אם יש לו מכונית שקנה מכספו, זה משרת מצוין את שיטת המיסוי הישראלית ולא חשוב לאף אחד אם יש פקקים, תאונות, חניה וזיהום אוויר. האוטובוסים מתפקדים כמו בשנות החמישים. להגיע מתל אביב לגבעתיים באוטובוס ייקח לכם שעה וחצי לכל כיוון. תחבורה? בישראל, לשרת את האזרח בעניין זה או עניין אחר זה לא תפקיד הממשלה.

אנו העורף בהתקפה על אירן
נתניהו וברק. אין גאווה [פלאש 90]

כנראה שיש אזרחי ישראל המרגישים גאווה גלויה על תוכנית ראש הממשלה ושר הביטחון להתקיף את אירן הסוררת שבונה לעצמה פצצת אטום. הרי כל העולם מדבר על זה, "כולם" מעריצים את ביבי הגיבור וברק המבריק. אבל אם האזרח המרוצה היה חושב קצת לעומק, היה נזכר שאין אצלנו מקלטים, פיקוד עורף מתפקד, אמצעי הגנה לאזרח, תוכנית הגנה לחיינו הבלתי נחשבים. כאן, מה שחשוב זה רק ביבי הנועז ודרך המחשבה שלו. האזרחים שלא אוהבים את התוכנית לא רק מרגישים מושפלים, אלא יודעים שהם אידיוטים וחסרי חשיבות. העיקר שהתוכנית תצליח. האזרחים יכולים להתכבד ולמות בהתקפת התגובה להתקפה הישראלית...

שערוריות "תרבות" משפילות
"האח הגדול". מסחטת כספים [צילום: פלאש 90]

"האח הגדול", תוכנית הדגל הכי אהובה והכי נערצת על-ידי אלפי אזרחים, מתגלה (רבים הבינו זאת מזמן) כמסחטת כספים, מניפולציה זולה וירודה שלא רק שאוספת את מוזרי העולם לבית-כלא משותף מול המצלמות, אלא תומכת בהם בכדורים שונים ומשונים "להחזיק את הרמה". תשאלו את ד"ר רבינוביץ' הפסיכיאטר. הוא פתח עכשיו את הפה ו"מלשין" על "האח הגדול".

גם תוכניות המוזיקה הבלתי נגמרות, מסתיימות ומתקיימות תוך מניפולציות סוחטות-דמעות ללא הפסק. הפעם ב"דה וויס" נחשפנו לשערוריית הקטינה יובל דיין, ש"לא עמדה בלחץ". באמת, מי אמר שכל ילד מוכשר צריך להצליח ולהרוויח מיליונים בגיל 17? ההורים יורדים מהפסים, הצעירים רוצים להיות מפורסמים בכל מחיר.

עוד השפלה תרבותית משבוע זה: הפעם מכיוון האזרח אל השלטון. משוררת בשם נוית בראל הגישה ספר לוועדת פרס, קיבלה 200 אלף שקל, עד שהתברר שזה לא ספרה הראשון, שזה היה התקן לקבלת הפרס. כולם שקרנים? גם המשוררים? איפה נמצא אצלנו בכלל מישהו ישר-דרך ואמין? כנראה לא בבית-ספרנו.

העתיד הלא ורוד

אם לא ישונו שיטת השלטון ועריצות המפלגות הקטנות, יגיע יום בו ישתפר המצב הכלכלי בארצות העולם הגדול ואז יהיה זרם ירידה מהארץ (כבר היו לא מעט תקופות כאלה, בהן ירדו רבים וטובים) של טובי המשפחות, הרופאים, המהנדסים, אנשי ההייטק, האקדמאים והמדענים שייסעו עם ילדיהם לחיות במקום שם ישלמו להם שכר ראוי, פנסיות צודקות, לא ישפילו אותם על בסיס יומי, חודשי ושנתי. הם יוכלו להזדקן בכבוד וילדיהם יזכו לחינוך חינם מגיל שלוש ועד תום האוניברסיטה. הם, היורדים שלא רצו לרדת, יבואו לבקר בחגים את המושפלים שיישארו בארץ.

תאריך:  27/03/2012   |   עודכן:  27/03/2012
שולמית קיסרי
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
ההשפלה היומית של האזרח הישראלי
תגובות  [ 5 ] מוצגות   [ 5 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
זקן
27/03/12 15:29
2
לקרוא ולהקיא
27/03/12 20:26
3
Poor service
27/03/12 20:32
4
שטראוס-קהאן
28/03/12 20:39
5
שמואל פישר
8/04/12 08:08
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עוד כמה תגובות קצרות בדרך כלל - גם מהמותן - בנושאים גדולים כקטנים, שהציקו לי, או עניינו אותי והפעם - כבוד, נחת-רוח, עתיר-קלוריות, לא יעלה על הדעת, שוויון בפני החוק, אי-הבנה ולמלשינים אל תהי תקווה
27/03/2012  |  אביתר בן-צדף  |   מאמרים
גיבורי "הריאליטי" למיניהם הם לפעמים דמויות מאכזבות ברמתם האינטלקטואלית, כושר ההבעה שלהם והיכולת לשמש דוגמה לנוער הנוהה ובוהה במסך הנוצץ. מספיק להתבונן בקצרה - בדמויות של גיבורי או בולטי "הישרדות", "היפה והחנון", "האח הגדול" - כדי להבין, ששיש לנו עניין עם דמויות שטחיות, כבדי פה וכבדי לשון, שהידע שלהם מוגבל והיכולת שלהם לשמש דוגמה - הינה בדפוסים מצומצמים.
27/03/2012  |  עו"ד אברהם פכטר  |   מאמרים
אי-הוודאות היא קו המים בין האידיאולוגים לבין הפילוסופים. האידיאולוג הוא נסיך המוחלט. הוא צודק. רק הוא צודק. איש זולתו אינו יכול להיות צודק, אף לא לשליש ולרביע. יש לו חזון. הוא הכותב, הוא העורך, הוא המו"ל. הפילוסוף הוא עבד הספק. הוא לא בטוח שהוא צודק. הוא מניח כי הצדק יכול להיות גם עם אחרים. כל אחר יכול להיות צודק ממנו אפילו אם רק לשליש ולרביע. במקום חזון יש לו משוואה. לפעמים עם נעלם אחד, לפעמים עם יותר. הוא מחפש פתרון. האידיאולוג מצא אותו מזמן. הפילוסוף מנהל דו-שיח עם המציאות. האידיאולוג אומר לה מה להיות.
27/03/2012  |  יצחק מאיר  |   מאמרים
לא רבים, ובכלל זה גם לא התקשורת, שמו דעתם לכך שהפגנת ההמונים, אשר טלטלה את המדינה שלנו, אך לפני זמן לא רב, בדרישה הצודקת כשלעצמה למען צדק חברתי, התחילה דווקא ברחוב שקרוי ע"ש הברון אדמונד דה רוטשילד, הוא שדרות רוטשילד.
27/03/2012  |  נבון קצב  |   מאמרים
רשתות חברתיות, אתרי חדשות, אתרי פנאי, מצלמות גני ילדים... אלו הן דוגמאות בודדות מתוך רשימה ארוכה המעסיקה עובדים במשך שעות העבודה. גלישה באתרים אלו גוזלת מהעובדים שעות עבודה רבות ורוחב פס נכבד מרשת האינטרנט היוצר פקק תנועה ועומס על רשת הארגון ולעיתים אף החדרת וירוסים.
27/03/2012  |  אלדד גפני  |   מאמרים
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
דן מרגלית
דן מרגלית
עמרי מניב בערוץ-12 הביא צרור של הקלטות של שיחות בין שקד לבין נוה    הוא לחץ למנות את איתן אורנשטיין לנשיא המחוזי בתל אביב    שקד נכנעה והצביעה בעד אורנשטיין
מירב ארד
מירב ארד
חופשת החג מתקרבת בצעדי ענק, ועל רקע חוסר הוודאות יש מי שעדיין לא החליטו סופית על תוכניות לחופש    עבור המתלבטים בדקנו מחירים של חבילות נופש מובחרות מעבר לים
רפאל בוכניק
רפאל בוכניק
גם בשעתה היפה של ישראל, כאשר העולם מוחא לה כפיים והתעשיות הביטחוניות הישראליות זוקפות קומה לנוכח ההצלחות הטכנולוגיות ללא אח ורע, יש בקרבנו כאלה המתעקשים "להשבית שמחות" ולגמד את ממד...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il