|   15:07:40
דלג
  משה חסדאי  
תחקירן, פובליציסט
דוא"ל בלוג/אתר רשימות מעקב
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
פיצוי על אובדן כושר עבודה בשל מחלת כליות תורשתית? יש דבר כזה!
קבוצת ירדן
החברה המצויינת למוצרי CBD כבר בישראל

ראש גדול ומוח קטן

כולנו יודעים שהמלחמה הערבית נגדנו נמצאת כבר כאן מזמן והסוס הטרויאני הפלשתיני כבר מתייצב בעמדות הקרב בעזה וביהודה ובשומרון ובנגב ובגליל
02/04/2012  |   משה חסדאי   |   מאמרים   |   תגובות
לבני. מצעד אל ההתרסקות [צילום: פלאש 90]

סיפור מעניין המעיד על מצעד איוולת דוגמת המצעד של ציפי לבני אל ההתרסקות, מספרת ההיסטוריה, דרך עדותה של בתו של גנרל פונדלין, שנפל בשבי הגרמני והושלך לכלא כשחזר לרוסיה עם סיום המלחמה. בשנת 1950 כתבה בתו לסטאלין וביקשה את שחרורו, לאחר שלא הועמד כלל למשפט. המכתב הזה כשהובא לפני סטאלין, הביא אותו לשאול: "מה, פונדלין עוד חי?". ואז הוציאו את אביה של כותבת המכתב, הגנרל פונדלין, להורג. הגנרל נשכח למעשה, ואילולא הזכירה אותו בתו לסטאלין, היה ודאי שורד ולאחר מות סטאלין, היה משתחרר וחוזר לצבא האדום בדרגתו כגנרל.

העניין הוא שציפי לבני נשכחה כראש האופוזיציה, נשכחה כמנהיגת מפלגת קדימה מלב בוחריה, והבחירות לראשות המפלגה הזכירו אותה לשמצה, בקרב אנשי מפלגתה שלה, ואז כולם נזכרו לבוא עימה חשבון על עצם היותה לא רלוונטית ועל היותם לא רלוונטיים בעיניה. אך זו אינה תזכורת רק עבור ציפי לבני ותומכיה. זו תזכורת עבור כולנו שלא להיקלע למצב של יהירות עד כדי עיוורון ואיוולת.

באותה מלחמת עולם השניה, בה שילם גנרל פונדלין את מחיר איוולתה של בתו, ואת מחיר אטימותו של סטאלין, באותה מלחמה ממש התבלטה לעין כל ולעד תיזכר בהיסטוריה, איוולתו של סטאלין עצמו. שר ההגנה שלו, המרשל טימושנקו, והרמטכ"ל שלו המרשל ז'וקוב, הציעו לסטאלין לצאת למלחמת מנע בגרמנים, מאחר שידעו בבירור, על-פי דוחות מודיעין רבים מספור, שהיטלר עומד לתקוף את רוסיה. זהו הזמן וזו שעת הכושר שלנו לצאת למלחמת מנע בטרור הערבי הסוגר עלינו מלבנון ומעזה ויתעצם עוד יותר עם אירן גרעינית ועם תום אביב העמים הערבי האיסלאמיסטי. אנו חייבים לזכור את מחדלי מלחמת יום הכיפורים ובל נשכחם.

סטאלין היהיר, זלזל בהתראות קציניו הבכירים, ופסל במומו הוא את טימושנקו בכנותו אותו ראש גדול ומוח קטן. ההיסטוריה מלמדת כי יהירות איננה רק מנת חלקה של ציפי לבני, ולהבדיל גם איננה רק מנת חלקם של מפלצות כמו סטאלין והיטלר, אלא היא סכנה האורבת לפתחו של כל מנהיג, כגון: אהוד ברק, שאול מופז, שלי יחימוביץ, וגם לפתחו של ראש ממשלתנו בנימין נתניהו וחבריו.

כשסטאלין הלך לישון בליל עשרים ושניים ביוני 1941, הוא התעורר בשלוש וחצי לפנות בוקר, על-ידי הרמטכ"ל שלו ז'וקוב, וקיבל את הידיעה שהגרמנים מפציצים את הערים הגדולות במערב רוסיה. גם ידיעה זו לא היה בה די, כפי שההפצצות מעזה ומלבנון אין בהן די להעירנו, וסטאלין כמו בנימין נתניהו ושאר מנהיגינו, עדיין לא היה בטוח שגרמניה תוקפת את רוסיה. רק לאחר ששגריר גרמניה במוסקבה, שולנברג, הודיע רשמית לשליחיו של סטאלין, שגרמניה הכריזה מלחמה על רוסיה, רק אז הבין שהמלחמה פרצה במתקפת בליצקריג גרמנית אימתנית, והתחיל לקלל את היטלר ואת שר החוץ שלו ריבנטרופ, אותו כינה סטאלין כבעל הירכיים השמנות ביותר בגרמניה, שגופו היה דמוי אגס.

אווירה של פחד מוות

ומדוע לא נמצא בהנהגה הרוסית איזה צדיק בסדום, שיפקח את עיני סטאלין מהקונספציה בה היה שבוי, ומדוע לא נמצא בהנהגה הישראלית איזה צדיק בסדום, שיפקח את עיני מנהיגינו מהקונספציה בה אנו שבויים האומרת כי תשועתנו ביד זרים ומאזן האימה הצבאי והגרעיני הישראלי מונע כל מחשבות תקיפה ערבית ואיסלאמית, אף שרבים בצמרת ודאי יודעים את המציאות כפי שהיא באמת, שבעצם כולנו יודעים שהמלחמה הערבית נגדנו נמצאת כבר כאן מזמן והסוס הטרויאני הפלשתיני כבר מתייצב בעמדות הקרב בעזה וביהודה ושומרון ובנגב והגליל?

התשובה היא שסטאלין הפך לדיקטטור שחיסל והוציא להורג את כל מתנגדיו וגם את אלה שסתם הפריעו לו, וכך פיזר סביבו אווירה של פחד מוות. באווירה כזו של טרור פנימי, בו כל רמז לחוסר נאמנות, כשרון בולט או עצמאות מחשבתית, היו עלולים לחסל כל אחד ואת משפחתו בעינויים, לא פלא שרק דבר אחד איחד את הצמרת הרוסית: כל חבריה ליקקו לסטאלין ככל שיכלו. מגדולי הלקקנים בחוג הצמרת הבולשביקי היו שני יהודים: לזר כגנוביץ ולב מכליס.

בישראל, אין צורך באווירה של פחד וחיסולים בכדי ליצור התקרנפות ושתיקת כבשים ולקקנות קטלניות. כאן מספיקה בגידת האינטלקטואלים והתקשורת בעם היהודי. האינטלקטואלים השולטים ביד רמה באקדמיות הישראליות, וערוצי התקשורת הכתובה והמצולמת מרדימים את העם היהודי ומסתירים ממנו את האמת. הם מסתירים מהעם היהודי את השנאה התהומית של הערבים הלאומנים ליהודים ולמדינת היהודים. הם מסתירים ממנו את החתרנות והבוגדנות הערבית הפלשתינית ואת שחיתותה הכוללת הכחשת השואה והצפת המדינה בפליטים בסמים ובסחר בנשים, הם מסתירים את האלימות והרצחנות הערבית החברתית והתרבותית, שוד הרכבים והמתכות ואוצרות הטבע והארכיאולוגיה, כמו גם גזל מאות אלפי דונמים של קרקעות המדינה, ואת חבירת חברי כנסת ערבים ותומכיהם לאויבי ישראל מפנים ומחוץ מתוך מטרה ברורה ומוצהרת להשמיד את מדינת היהודים ולהקים במקומה את פלשתין הבדויה.

בישראל אין צורך בעריצות אכזרית על-פי הדגם של סטאלין. כאן מספיק האילוף להצלחת בזק כלכלית בכל מחיר. כלכלה ומנהל עסקים הפכו לחלומו של כל צעיר ישראלי. האילוף לחשיבה כלכלית השתלט על הכל והוציא מלב כל את אהבת המולדת וערכי היהדות ויושרה. מערכת החינוך ומערכת הרווחה וגם הצבא מנוהלים כמו עסק ולא כמו מדינה יהודית אידיאלית. כל זה הופך את מדינת ישראל למדינה בה קיימים הפערים מן הגדולים בעולם בין עניים לעשירים ולמדד השחיתות להרקיע שחקים. אותו חינוך כלכלי הפך את אזרחי ישראל לעבדי הכסף והזהב ואלילי כוכב נולד ונולד לרקוד. הישרדות והאח הגדול הפכו ללהיטים ואפילו שם לועזי יש לתחרות המאלפת כוכבים לשעה ושמה "The Voice". השוחד של זוהר ההצלחה הכלכלית המטאורית מעוור עיני חכמים ומסלף דברי צדיקים והופך את כולנו למוכי סנוורים, עכשוויסטים מושבעים שאינם רואים את העתיד הרחוק ואפילו את הקרוב בדמות סכנת ההשתלטות והפלישה הערבית האיסלאמיסטית הנמצאת בשלבים מתקדמים בארץ ובעולם.

יש מקום להניח כי ההתפכחות שלנו תהיה דומה להתפכחות הרוסית במלחמת העולם השנייה ולהתפכחות האמריקנית לאחר אירועי ה- 9 ל - 11 2001. נחישותנו אל מול הג'יהאד הערבי והאיסלאמי תנבע ככל הנראה מכך שישראל תותקף ללא אזהרה ובצורה מאוד ברוטאלית. העם היהודי יפגין נחישות עצומה במאבק בערבים, בעיקר עקב האכזריות הערבית והאיסלאמיסטית הנראית בשיאה בדמות אירן גרעינית, שלא תותיר לנו ולעולם המערבי ברירה - אם לא נילחם, נושמד או נהפוך לעם עבדים - ד'ימים במרחב האיסלאמיסטי המכונה בפיהם דאר אל איסלאם.

יש מקום להניח כי מעבר לנחישות העם, ו/או העמים המערביים, כנגד ההשתלטות הערבית והאיסלאמיסטית, יצילו אותנו מנהיגים צבאיים מפוכחים ומקצועיים, כגון אלו שהובילו את "מבצע עופרת יצוקה". יש לומר כי הצלחת המבצע היא במידה רבה בזכותו של הרמטכ"ל גבי אשכנזי שהעלה את רמת האימונים ביחידות השדה. הוא השכיל לטפל היטב במחדלי האימונים שנחשפו בעת העימותים עם הטרור הערבי הפלשתיני בגדה ובעזה והלבנוני בדמות החיזבאללה. בזה עשה נסראללה טוב לישראל, בזכות התגרותו ביולי 2007, וכן החמאס והג'יהאד האיסלאמי במתקפת הטילים הנוכחית, ובכך הביאו את ישראל להבנה שיש לאמן את הצבא היטב ולהכינו לקראת מלחמת העולם השלישית המתקיימת במלוא עוצמתה וערמומיותה החמקנית.

נסכם בדבריו של הסופר הרומאי וחוקר תורת המלחמה, פּוּבְּלִיוּס פְלַבְיוּס וֶגֶטְיוּס רֶנָאטוּס: הרוצה בשלום - ייכון למלחמה. או במקור בלטינית: .si vis pacem para bellum

כפי שמומחים רבים וביניהם ד"ר גיא בכור מדגישים, אנו חייבים להפנים וליישם את התובנה שנכנסנו לעידן צבאי, לוחמני, אלים, שצפוי להימשך שנים ארוכות בכל רחבי המזרח התיכון ובעולם כולו במערכה נגד הטרור הערבי והאיסלאמיסטי. עלינו כולנו לעכל את זה, על מנהיגינו להכין אותנו ולספר לנו את האמת ויפה שעה אחת קודם, ולהתארגן מהר מחדש, עם מנהיגות עמידה, עם תפיסת עולם נוקשה וגאה הרבה יותר. בכל דור ודור עומדים עלינו לכלותנו, והקדוש ברוך הוא מצילנו מידם ומלמד ידינו לקרב ואצבעותינו למלחמה וכאיש מלחמות ייצא בצבאותינו לנצח את אויבי החיים, החירות, הצדק והאמת.

תאריך:  02/04/2012   |   עודכן:  02/04/2012
משה חסדאי
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
ראש גדול ומוח קטן
תגובות  [ 7 ] מוצגות   [ 7 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
רואה נכוחה
2/04/12 12:35
 
אחד מי יודע
2/04/12 15:03
 
משה חסדאי
3/04/12 20:34
2
זקן
2/04/12 15:54
3
יואל קורנבלום
2/04/12 18:45
4
נפלא, נפלא
3/04/12 11:16
5
צנחן
3/04/12 12:54
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
האירועים בטולוז הדליקו זרקור נוסף לעבר האיום שמציב הג'יהאד העולמי על אירופה וכן לעבר בעיות הנמצאות מזה זמן על סדר יומן של צרפת ומדינות האיחוד השונות, ובראשן קשיי האינטגרציה של קהילת המהגרים המוסלמית וסוגיית האנטישמיות. מניתוח האירוע בטולוז, הן בצדו המעשי, שהתבטא ברצח בדם קר של חיילים צרפתים ואזרחים יהודיים, בכללם ילדים, והן בצדו האידיאולוגי רעיוני, אותו טרח הרוצח לפרט במהלך הדיאלוג שניהל עם אנשי היחידה שצרו עליו, ברור, כי מוחמד מראה הוא תוצר "קלאסי" של תעשיית הג'יהאד העולמי, שכמוהו הכשירו אל-קאעדה ושותפיו עוד צעירים רבים ברחבי העולם. כך, על-פי מראה, הסיבה למעשיו היא רצונו לנקום בצרפתים על מעורבותה הצבאית של מדינתם בלחימה במדינות מוסלמיות, על האיסור שהוטל בצרפת על נשים מוסלמיות להתכסות ברעלה בפרהסיה, ועל סבלם של הילדים הפלשתינים כתוצאה מהכיבוש הישראלי.
ראש הממשלה, בנימין נתניהו, שוב מנסה להוליך שולל את הציבור, כשהצהיר בישיבת הממשלה שאסור להוריד את המיסים, בנימוק שצריך לקנות "כיפות ברזל" נוספות. ראש הממשלה הוריד בעקביות את המיסים מעל בעלי ההון, ולכן במקום שהמימון לצרכים הביטחוניים והחברתיים של ישראל יגיע גם מהמעמד הגבוה, המיסוי נופל שוב ברובו על מעמד הביניים והאזרחים שמתקשים לגמור את החודש.
02/04/2012  |  דניאל גיגי  |   מאמרים
תתארו לכם, איזו חברה ואיזו מדינה נהיה בעוד עשר ועשרים שנה אם יתרחשו כאן מספר תהליכים ודרך ההתנהלות תהיה שונה?
02/04/2012  |  שי ברק  |   מאמרים
חג הפסח הוא גם חג החירות. היציאה מבית העבדים במצרים הייתה חירות פיסית אולם לא הייתה בהכרח חירות מחשבתית ורוחנית. במידה רבה המשיכו בני ישראל לאחר יציאתם ממצרים להיות משועבדים לעבדות ולא הצליחו להשתחרר ממנה במחשבה וברוח. תלונותיהם הבלתי פוסקות לאחר יציאתם ממצרים כנגד קשיי המדבר, געגועיהם לסיר הבשר במצרים ונכונותם לחזור למצרים בכל רגע משברי, הצביעו על כך כי הוצאת העבדות מהגוף לא הביאה בהכרח להוצאתה מהראש ומהרוח.
גל המהומות החברתיות מבהיר לנו מה הם משחקי הרעב. רעב הוא מצב רגשי-נפשי, ולא רק מצב פיזי ותלוי מיקום גיאוגרפי. גם שבעים יכולים להיות "רעבים", ובדיוק על המנגנון הזה בנויה ההישגיות הקפיטליסטית שאינה יודעת שובע וזכתה אצלנו לכינוי "טייקון". ואפשר גם אפשר לנצח את המנגנון הזה. זהו מאבק אישי להכרה בפחד שלנו, ומאבק חברתי להכרת הפחד הקולקטיבי שלנו. זהו גשר צר מאוד, והעיקר, לא לפחד כלל
02/04/2012  |  דן אלון  |   מאמרים
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
איתמר לוין
איתמר לוין
המתקפה האירנית מהווה הזדמנות פז לישראל, אך מותר להניח שהממשלה תבזבז אותה    ובינתיים: האנטישמיות בארה"ב שוברת שיאים, הקבינט ממשיך לדלוף ויריב לוין מפגין צביעות
דן מרגלית
דן מרגלית
אין עתה צורך בהתלהטות היצרים, בפאטה-מורגנה כאילו עוד מכה אחת ו"זבנג וגמרנו", והניצחון המוחלט בידינו    יותר מכל יש לישראל אינטרס אסטרטגי לבנות נדבך נוסף לברית ההגנה ההולכת ונרקמת בי...
יוסי אחימאיר
יוסי אחימאיר
"ביבי נקלה, ביבי נבל, ביבי מושחת, ביבי שקרן, ביבי מאוס, ביבי תחמן"... כך נפתח ביום שלישי מאמר בעיתון ה"הגון", שופר הפלשתינים - הארץ
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il