פרסי 'מוצר השנה' שיוענקו החל מהשנה בישראל הינם קונספט שיווקי מצליח, שקיים ב-18 השנים האחרונות בארצות שונות בעולם וביניהן צרפת, בריטניה, ספרד ועוד.
מוצר צריכה, שהצרכנים יבחרו אותו בקטגוריה שלו כ'מוצר השנה', יוכל להשתמש בלוגו 'מוצר השנה - הבחירה של הצרכנים' במשך שנה, על-גבי אריזות המוצר ובפעילויות שיווק ופרסום.
כל המוצרים שהוגשו כמועמדים ל'מוצר השנה' ייסקרו בעוד שבוע (6.6.05) על-ידי צוות מומחים, בראשותו של פרופ' יעקב הורניק מן הפקולטה לניהול של אוניברסיטת תל אביב.
צוות המומחים יבחן את המוצרים החדשניים שהוגשו כמועמדים ל'מוצר השנה', יבדוק את מרכיבי החדשנות שלהם ויאשר להעביר את החדשניים ביותר מתוכם למחקר הצרכנים.
צוות המומחים כולל כ-20 בכירים מתחום השיווק, הכלכלה, הקמעונאות והאקדמיה וביניהם בני גאון, סטף ורטהיימר, יורם דר, גבי רוטר, אוריאל לין, יצחק קאול, שושי אורן, יורם בליזובסקי, ד"ר עופר צלרמאייר ועוד.
בחירת הצרכנים תעשה באמצעות מחקר הצרכנים הגדול ביותר שנערך בישראל, ושיכלול מדגם של 3,000 צרכנים, שידרגו את מוצרי הצריכה החדשניים בכל קטגוריה, על-פי פרמטרים של אטרקטיביות ומידת שביעות הרצון מן השימוש בהם. את המחקר יבצע מכון המחקר TNS-טלגאל על-פי מתודולוגיית המחקר הבינלאומית של פרסי 'מוצר השנה', שמיושמת על-ידי TNS בכל מדינה בעולם, שבה מוענקים הפרסים.
הקטגוריות שבמסגרתן יתמודדו המוצרים החדשניים ביותר בישראל:
- מזון - חלב ומוצריו, מעדני חלב ויוגורטים, גבינות, משקאות חמים להכנה, ממרחים ורטבים, שמן זית ומוצריו, שוקולד וחטיפים, מסטיקים וסוכריות, מאפים, מיונז, ממתיקים מלאכותיים, מזון מוכן.
- משקאות - מיצים, יינות ומשקאות קלים/מוגזים.
- טיפוח - מוצרי טיפוח לאישה ולגבר, היגיינה נשית, קוסמטיקה, מגבונים.
- מוצרים לבית - מוצרי ניקוי, מטהרי אוויר, מוצרי נייר, מוצרי תינוקות.
על מידת האטרקטיביות של קונספט מוצר השנה מעידות עדויות של חלק ממנהלי השיווק של החברות, שמוצריהן מועמדים לפרסי מוצר השנה בישראל, שמסכימים שמדובר בפעילות המתחברת באופן טבעי לעולם תוכן של חדשנות ואיכות, אותו מציבות החברות במרכז פעילותן:
- אמיר גור לביא, מנכ"ל 'זיתא': "כחברה מובילה ומחדשת אני רואה את פרסי 'מוצר השנה' כאות הוקרה לדוגלים בחדשנות וכשירות חשוב לצרכן".
- עומר שושני, מנכ"ל כרמית ממתקים אומר: "בשנים האחרונות פיתחה כרמית מספר רב של מוצרים חדשניים ואיכותיים. זכייה בתואר 'מוצר השנה' תביא את בשורת החדשנות של כרמית למספר רב של צרכנים ותאפשר לנו לבלוט מול המתחרים".
- רפי בהרב, מנכ"ל טמפו: "בכל קטגוריה שבה אנו פועלים אנו משיקים מוצרים חדשניים ומוצלחים. גם בעתיד הקרוב נמשיך להפתיע עם חדשנויות וחידושים שיסייעו לצמיחה המתוכננת של טמפו".
- ארי מלמוד, מנכ"ל חטיבת מוצרי ספיגה, חוגלה קימברלי: "אנו משיקים מוצרים חדשניים ומוצלחים בכל קטגוריה שבה אנו פועלים, והדבר ניכר בנתחי השוק שאנו משיגים. בשנתיים האחרונות השקנו או שידרגנו כ-80% מתמהיל המוצרים השוטפים שלנו. זה מספר חסר תקדים".
- ג'ון סמרוי, מנכ"ל ג'ונסון אנד ג'ונסון ישראל: "ג'ונסון אנד ג'ונסון ידועה בכל העולם ביכולות שלה לפתח מוצרים חדשניים, המספקים בצורה מושלמת את צרכי הצרכנים, וגם בישראל השיקה החברה בשנה וחצי האחרונות מספר רב של מוצרים חדשניים ואיכותיים".
- אשר צוריאל, מנכ"ל מחלבות 'משק אחים צוריאל' מסביר, כי "משק אחים צוריאל משקיעה משאבים רבים בפיתוח מוצרים חדשניים ובריאים, המותאמים לצרכי הצרכן הישראלי ומהווים עבורנו יתרון תחרותי על מתחרות גדולות מאתנו. חדשנות היא מנוע הצמיחה במחלבות אחים צוריאל והדבר מתבטא בתרומה הרבה של מכירות המוצרים החדשים והבריאים - לפעילותנו".