"הביטוח המשלים של שירותי בריאות כללית (לשעבר קופ"ח כללית) לא מכסה ולא יכסה ארבעה תחומים, ובהם: תרופות מצילות חיים שאינן בסל הבריאות הממלכתי". כך מתריע מנכ"ל שירותי בריאות, זאב וורמברנד. הוא דיבר בכנס השנתי של ענף הביטוח, שנערך בראשל"צ (יום ג', 7.6.05) מטעם המסלול האקדמי של המכללה למינהל, ארנסט את יאנג וגלובס.
וורמברנד הודיע, כי שירותי בריאות לא יבטחו שלושה תחומים נוספים: טכנולוגיה מתקדמת לאיחסון שאינה כלולה בסל, שתלים ואביזרים רפואיים וניתוחים בחו"ל שאינם כלולים בסל. בנושא האחרון גילה, כי שירותי בריאות מצליחה להשיג ניתוחים בחו"ל (הכלולים בסל) ב-90 אלף דולר, לדוגמא, כאשר ניתוח דומה עולה לאדם פרטי כ-300 אלף דולר.
מנכ"ל שירותי בריאות חשף נתונים על היקף הפעילות בשני תחומי ביטוח הבריאות של שירותי בריאות: הביטוח המשלים (ששמו המסחרי "מושלם") וביטוח הסיעוד. הוא אמר, כי כיום מבוטחים בביטוחים אלו 2.4 מיליון איש, שהם כ-70 מחברי שירותי בריאות, וזאת לעומת 350 אלף איש עם תחילת הפעילות בתחום זה, ב-1998.
עוד גילה, כי 800 סוכנים של חברת הביטוח ששירותי בריאות פעילה באמצעותה, מוכרים מדי חודש 28-30 אלף פוליסות חדשות, בשיטה של מכירות מדלת-לדלת. לדבריו, אף חברת ביטוח ואף קופת חולים "אינם יכולים לעבור אותנו". שירותי בריאות קשורה עם 2,500 יועצים, עם רשת המנתחים הגדולה והטובה ביותר, ועם המספר הגדול ביותר של מרפאות שיניים וחנויות למכירת אביזרים רפואיים.
וורמברנד אמר, כי כיום מבוטחים 4.7 מיליון מתושבי ישראל בביטוחים משלימים ב-4 קופות החולים, לעומת 1.2 מיליון איש לפני 7 שנים. חברות הביטוח, לעומת זאת, התקדמו באיטיות בתחום זה, והן מבטחות כיום 1.2 מיליון איש, לעומת 800 אלף איש לפני 7 שנים (יש אנשים בעלי שתי פוליסות ביטוח בריאות, א.ל.). לדבריו, ענף ביטוחי הבריאות של חברות הביטוח הרוויח אשתקד 70 מיליון שקל, כאשר דלקה והראל מרוויחות, ורוב חברות הביטוח האחרות מפסידות.
וורמברנד: "אנחנו מצליחים, בין היתר כי אנחנו הזולים ביותר. העלות (עמלות לסוכנים והוצאות) במכירת פוליסה משולבת של ביטוח משלים וסיעודי מגיעה אצלנו ל-160 שקל בשנה בממוצע, שליש מהעלות בחברות ביטוח. אנחנו גם מרויחים מפעילות זו. היא ליבת העסקים שלנו ולא נוותר עליה".
לדעת וורמברנד, קופות החולים מיצו כמעט את כל הפוטנציאל שלהן, ועתה תורן של חברות הביטוח להגדיל את חלקן בתחום זה. הוא מעריך, כי חברות הביטוח יכולות למכור עוד 1.5 מיליון פוליסות, בפרמיה שנתית של 1.5 מיליארד שקל, בין היתר על-ידי פיתוח שיטות שיווק חדשות.