|   15:07:40
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
מחלקה ראשונה
ניסן-אייר בספריו של איתמר לוין
חברת סאו-רארש
המדריך המלא לבחירת מדרסים אורתופדיים: איך לבחור נכון ולמה זה חשוב?

"זהו צעד היסטורי"

"ביטחון ותקווה לפלשתינים - הדברים החשובים ביותר"

"מטרת התוכנית היא להוביל לפתרון של שתי מדינות לשני עמים", כך אמרה קונדוליסה רייס בפגישה עם שרון "לארה"ב תפקיד חשוב בקידום התהליכים במזה"ת", דברי שרון פרס: אבו מאזן זה המנהיג הכי טוב שישנו
19/06/2005  |   ענבל אביב   |   חדשות   |   תוכנית ההינתקות   |   תגובות

פרס ורייס

עומר כרמון
קונדוליזה רייס: הפלשתינים יקבלו עוד נשק; ארה"ב תדאג לכך

עומר כרמון
רייס מגלה: שיחות קשות בנושא מכירת הנשק לסין

מזכירת המדינה האמריקנית, קונדוליסה רייס, כינסה בצהריים (יום א', 19.6.05) מסיבת עיתונאים ובה סיכמה את פגישותיה עם המנהיגים הישראלים ועם בכירים במזרח התיכון.

במסיבת העיתונאים אמרה רייס, כי "ביטחון ותקווה לפלשתינים הם שני הדברים החשובים ביותר", כדי שהמהלך המדיני של ההינתקות יבוצע בהצלחה. לדבריה, בפגישותיה במזרח התיכון היא מצאה מנהיגים המוכנים ללכת לקראת תהליך ההינתקות. "הצדדים ממוקדים", אמרה.

לגבי נושא הריסת הבתים באזורים המפונים, אמרה רייס, כי יש עוד הרבה עבודה לעשות בנושא הזה. "בינתיים מדברים על הצהרת עקרונות על מה שצריך להיעשות עם הבתים. בעיות השיכון של הפלשתינים יכולות להיפתר בצורה יותר יעילה במקומות אחרים ולא בבתי הישראלים. זה לא עניין של החלטה חד-צדדית לעשות כך או אחרת, צריך להימצא מקום לפלשתינים ששם יוכלו לפתור את בעיית השיכון שלהם. אינני מתכוונת להיכנס לפרטי הנושא הזה, לא לשם כך באתי לכאן", אמרה רייס והוסיפה: "מה שאני כן יכולה לעשות זה ליצור תוכנית-על לשימוש באדמות בעזה שייעזבו על-ידי הישראלים. נדון בזה בוועידת ה-G8".

בתשובה לשאלה "מהו המכשול העיקרי לנסיגה מעזה", אמרה רייס: "זה מה שהיה כל הזמן, לדעתי, יש לשים לב לבעיות הביטחון של שני הצדדים ולהיות קשובים לרצון הזה. הפלשתינים צריכים לאפשר לישראלים לעזוב בשלום, ואם כל נושא ההינתקות יטופל בצורה שלווה בדרכי שלום זה יתרום הרבה מאוד.

"אני חושבת ששני הצדדים רוצים לפתור את הבעיה כך שלאחר ההינתקות מה שיישאר מאחור יהיה במעמד קיומי... והפלשתינים יוכלו לחיות שם, בצורה כזו שתיתן תקווה לפלשתינים".

לשאלה "מה לגבי אפשרות של שלום בין שני העמים", אמרה רייס: "הנשיא ואני מאמינים, כי זהו צעד היסטורי מצד הישראלים. החודשים הקרובים יהיו מורכבים וחשובים להשלכות בעתיד. אחת הבעיות, במזה"ת היא תמיד להסתכל קדימה ולראות מה יהיה אח"כ ולא לפעול כעת. רמת האמון היא החשובה. יש לנו מפת דרכים שכולם מחוייבים אליה. אנו כרגע לא יכולים לדבר על הצעדים הנדרשים לפתרון של שתי המדינות אך בואו קודם כל נעסוק בהינתקות. כשההינתקות עצמה תביא לאפשרויות נוספות של התפתחות בכיוון השלום".

רייס התייחסה גם למעמדו של מחמוד עבאס (אבו מאזן) בקרב העם הפלשתיני ואמרה: "אני קודם כל מתייחסת לעובדה שרוב העם הפלשתיני בחר במחמוד עבאס כמנהיגו. כעת הגיע הזמן למו"מ - כי האינתיפאדה בעבר לא עזרה. המנהיג הפלשתיני מודאג מאוד, הוא לא עושה זאת למען הישראלים אלא למען עמו, ויש לו התחייבות חזקה לכך. אם העם הפלשתיני יקבל הזדמנות לילדיהם לקבל חינוך טוב וכל זה - זה הכיוון הנכון".

רייס נשאלה לגבי לוח זמנים לתוכנית ההינתקות ועל-כך השיבה: "אני לא אוהבת ורוצה לוחות זמנים. יש קצב מסויים שצריך להכיר בו. אנו צריכים לעבור דרך שלב היסטורי כרגע ועלינו לעשות כל שביכולתנו למענו. לפעמים דברים לא נעים כל כך מהר כמו שרוצים, עלינו לקום כל בוקר ולהתקדם ככל יכולתנו ולהתמקד בזה".

בעניין הפרסומים אודות הדרישה האמריקנית לפטר את מנכ"ל משרד הביטחון, עמוס ירון, אמרה רייס כי היא שוחחה על כך אתמול עם שר הביטחון, שאול מופז. "אני מאמינה שהישראלים הבינו את דאגתנו בעניין, ואני מאמינה שנגיע לפתרון שיאפשר לנו להמשיך...".

משרד הביטחון מיהר להגיב על הדברים ופרסם הודעה לפיה: "לשכת שר הביטחון מבקשת להבהיר כי סוגיית המשך כהונתם של מנכ"ל משרד הביטחון, עמוס ירון ובכירי משרד הביטחון ששמם הוזכר בתקשורת, לא הועלתה על-ידי ארה"ב ואיננה עומדת על הפרק במגעים המתקיימים עם האמריקנים.

שר הביטחון ממשיך להעניק גיבוי מוחלט למנכ"ל משרדו ולבכירי המשרד. לשר הביטחון יש אמון מלא במנכ"ל המשרד והערכה רבה לעבודתו ולתרומתו למשרד הביטחון ולמערכת הביטחון כולה. מערכת הביטחון ממשיכה לפעול בכל הערוצים על-מנת להביא לסיום המתיחות עם האמריקנים כבר בשבועות הקרובים, עוד לפני מימוש תוכנית ההינתקות".

הבוקר: שרון נפגש עם רייס

מוקדם יותר נפגש ראש הממשלה, אריאל שרון, עם רייס, בלשכתו בירושלים. בפתח הישיבה, עוד לפני שנכנסו לדיון עצמו, נשמעו הצהרות משני הצדדים. רייס אמרה, כי המחוייבות של ארה"ב לישראל ולביטחונה נותרה איתנה וחזקה. "עם ישראל ראוי לעתיד בטוח ושקט, ללא סכנת הטרור והאלימות. מחויבותה של ארה"ב לישראל ולביטחונה נותרת חזקה. אנו נתמוך בישראל ביישום ההינתקות מעזה ומחלקי הגדה המערבית. הינתקות מוצלחת תחזק את ביטחונה של ישראל והיא צריכה להעניק תחושה של ביטחון ואמון בין הישראלים לפלשתינים בתקוותם לעתיד טוב יותר", אמרה.

"כאשר ראש הממשלה שרון הציג את חזונו ותוכניותיו לנשיא בוש באפריל 2004 ושוב בקרופורד השנה, הבענו את תמיכתנו האיתנה ואנו עומדים מאחורי ההתחייבויות שלנו כלפי ראש הממשלה ועם ישראל", אמרה. "זוהי תוכנית המבוססת בעיקר על ערכים משותפים... מטרת התוכנית היא להוביל לפתרון של שתי מדינות לשני עמים כפי שהנשיא צייר במסגרת מפת הדרכים".

קונדוליסה רייס אמרה עוד: "לכבוד הוא לי להיות בישראל כדי לדון בהינתקות מעזה כמפתח לחיזוק ביטחונה של ישראל וכמפתח לשלום בין ישראלים לפלשתינים. ראש הממשלה הוא ידיד קרוב של ארה"ב. הוא הפגין אומץ לב וחזון בקידום תוכנית ההינתקות. אני והנשיא בוש מעריצים את מנהיגותו של ראש הממשלה ואת מחוייבותו לשלום וביטחון באזור זה, ואדוני ראש הממשלה, אני מביאה אליך את ברכותיו של הנשיא".

שרון הביע רצונו, באותו מעמד, בכך שההינתקות תעבור בשקט, וזאת בתנאי שהפלשתינים יביעו נכונות מצידם. "אני מאמין שביצוע מוצלח של התוכנית בשקט ובתיאום עם הפלשתינים יעניק תנופה לחידוש המאמצים ליישום מפת הדרכים. כל זאת בתנאי שהפלשתינים יפעלו לחיזוק הביטחון, יפרקו את ארגוני הטרור ויאספו את נשקם...". "לארה"ב יש תפקיד חשוב בקידום התהליכים במזה"ת", הוסיף שרון.

בפתח ישיבת הממשלה השבועית, שהתקיימה לאחר הפגישה עם רייס, אמר שרון:

"קיימתי עכשיו פגישה עם מזכירת המדינה האמריקנית, קונדוליסה רייס, שהגיעה עם קבוצה מעוזריה. זו הייתה לדעתי פגישה טובה מאוד, ידידותית מאוד. מצאתי שהמדיניות המוצהרת של ארה"ב ביחס לישראל שרירה וקיימת.

"לא מצאתי שום שינוי בעמדה האמריקנית. אני חושב שהביקורים האלה הם חשובים ומחזקים את מערכת היחסים בינינו לבין ארה"ב ואין ספק שארה"ב משקיעה מאמץ לקידום התהליך המדיני כאן ובהחלט מכירה את הבעיות ואת הקשיים שישנם, כמו גם את עמדתנו שאומרת שההינתקות תבוצע בהתאם ללוח הזמנים ובהתאם להחלטות הממשלה והכנסת.

"בנוסף, בהחלט ברורה, עמדתנו שהמשך התהליך והמעבר למפת הדרכים מותנה בהפסקה מוחלטת של הטרור, האלימות וההסתה, של פירוק ארגוני הטרור, איסוף נשקם של ארגוני הטרור וביצוע הרפורמות להן התחייבה הרשות הפלסטינית. עמדתנו היא ברורה, אין בה שינוי, היא ידועה והביקור הזה לדעתי בהחלט מחזק את ההכרה בעמדתנו גם אצל הפלשתינים, גם בעולם הערבי ובוודאי גם במדינות אחרות".

פרס: אבו מאזן זה המנהיג הכי טוב שישנו

קודם לפגישה עם ראש הממשלה, נפגשה רייס עם המשנה לרה"מ, ח"כ שמעון פרס. השניים דנו "בנושאים העיקריים העומדים על הפרק", כפי שהגדיר זאת שרון, "כשכמובן בראש התור - עניין המעברים. אם לא נפתור אותם אז... אי אפשר לוותר על הפיקוח", אמר פרס, אשר גם ציין, כי עלו בפגישה פתרונות יצירתיים לנושא הזה.

"כולנו מכירים את עניין התנועה החופשית במעברים והחזרת החיים לעזה - זה בעל חשיבות גבוהה", אמר פרס.

נושאים נוספים שעלו בפגישה בהקשר לתוכנית ההינתקות הם: מציאת עבודה לפלשתינים, עניין הבתים והחממות.

"אני העליתי גם את עניין הנגב והגליל, בהתאם להתחייבות שנתן בוש לשרון, ואמרתי שאיננו יכולים להיות רק ממשלת הפינוי. הסכמנו להקים צוות משותף שידון בנושאים הללו", אמר פרס בראיון לרשת ב' לאחר הפגישה.

"בנושא הבתים - הנטייה היא להגיע להסכמה. אם תהיה הסכמה, אני לא מתנגד להריסת הבתים, ואם לא תהיה הסכמה עם הפלשיתינים לגבי מה לעשות עם הבתים, אז לא צריך להרוס את הבתים", אמר.

"הם ביקשו לראות מה עמדתנו בעניין ההנהגה הפלשתינית ואמרתי להם שזו ההנהגה הכי טובה שיכולה להיות. כמובן שישנן חולשות אך עלינו לעשות הכל כדי לסייע בידם. הדרך לשלום עוברת דרך הבטחת הביטחון, אם הם יקחו לידיהם את העניין הביטחוני אני רואה את הדרך למו"מ לשלום. גם הם [האמריקנים, ע.א.] חושבים שאבו מאזן זה המנהיג הכי טוב שישנו. הוא מנהיג שסובב חולשות שלא הוא יצר, זו דעתי", סיכם פרס.

אתמול: פגישה עם שר הביטחון מופז

אתמול נפגשה רייס עם שר הביטחון, שאול מופז. בפגישה בין השניים קראה רייס לישראל לשחרר אסירים פלשתינים נוספים, ולהעביר לשליטת הרשות ערים פלשתיניות נוספות בשומרון. [ראו קישור לידיעה המלאה].

תאריך:  19/06/2005   |   עודכן:  19/06/2005
ענבל אביב
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
התה הירוק, שזכה כבר לשבחים על יכולתו להלחם בסרטן [ראו קישור משמאל], עשוי גם להגן מפני מחלות אוטואימוניות (של חיסון עצמי) מסויימות, כך עולה ממחקר חדש.
19/06/2005  |  יפעת גדות  |   חדשות
מזכירת המדינה האמריקנית, קונדוליסה רייס, אשר עושה בימים אלה במזרח התיכון, שלחה ברכות למנהיגת מפלגת האופוזיציה במיאנמר (לשעבר בורמה) אונג סאן סו קי, אשר חוגגת את יום הולדתה ה-60 - עדיין במאסר בית.
19/06/2005  |  הדר פרבר  |   חדשות
שני גורי טיגריס נדירים שנזנחו על-ידי אמם מצאו בית אצל כלבה, אשר גוריה אינם מתנגדים לחלוק את החלב עמם (יום א', 19.6.05).
19/06/2005  |  הדר פרבר  |   חדשות
במכבי חיפה בדקו ב-24 השעות האחרונות את נושא הרכש מהפועל פ"ת והחליטו להוריד הילוך ולסגור דברים בשקט, לפני שהנושא יעבור לפסים משפטיים.
19/06/2005  |  חדשות טלספורט  |   חדשות
אריק אג'יפור, בלמה הניגרי של מכבי חיפה ששיחק בעונה שעברה במ.ס אשדוד אמור לסכם בשבוע הבא בבני סכנין.
19/06/2005  |  חדשות טלספורט  |   חדשות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
דן מרגלית
דן מרגלית
בעבר אנשי ציבור הכחישו שחטאו בעבירות של הצווארון הלבן, לקחו כסף? לא ולא    עתה הרושם הוא שכאשר מטיחים בהם זאת הם משיבים לא בהכחשה אלא ב"אז מה"?
אלי אלון
אלי אלון
תלמה חתומה על שירים רבים שהפכו לקלסיקות בתרבות הישראלית ונמנית עם יוצרי פס הקול המוכר והאהוב על רבים מילדי ישראל בעבר ובהווה
מנחם רהט
מנחם רהט
נס הצלת עם ישראל משואה זוטא, תחת נחילי הכטב"מים והטילים שנשאו מטעני מוות נוראים, אינו פחות מנסי הקמת המדינה וששת הימים, ויש אומרים שמדובר בנס בסדר גודל תנכ"י
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il