|   15:07:40
דלג
  שולמית קיסרי  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
כל מה שצריך לדעת על הפסקת הריון
כתיבת המומחים
פיצוי על אובדן כושר עבודה בשל מחלת כליות תורשתית? יש דבר כזה!

דפני ליף דגם 2012

דפני ליף ואנשי המחאה יודעים היום יותר מאשר ידעו בקיץ הנאיבי 2011. גם אנחנו יודעים יותר. הממשלה הזו לא ממהרת לשום צדק חברתי. שינויים לטובת הדור הצעיר התורם ומעמד הביניים הנושא בעול יגיעו בקושי ולא על-ידי מחאה אלגנטית. נסו, חברים יקרים, את הדגם החדש: דגם דפני ליף - 2012
25/06/2012  |   שולמית קיסרי   |   מאמרים   |   המחאה החברתית   |   תגובות
משטרת ישראל עוצרת את דפני ליף [צילום: פלאש 90]

כל מוצר: של פיאט, של אפל או של זארה, חייב להתעדכן בדגם חדש עם הגיע העונה. דפני ליף והמחאה של 2012 לא יתקיימו בדגם ישן מהשנה שעברה כי "כוחות השוק" לא יקבלו אותו בעיצוב הישן. העולם דורש דגמים חדשים.

מיום שישי האחרון כאשר דפני ליף אישה צעירה ואידיאליסטית, עקשנית אך תמימה (יחסית) בלי חושים פוליטיים (יחסית) אבל עם חוש צדק מפותח, ניסתה להקים אוהל ברוטשילד ולהפגין בתל אביב יחד עם עוד כמה אלפי אוהדי האידיאל, התברר כי המחאה לא תהיה אותו הדבר והתגובה של המשטרה-הממשלה, ממש לא תהיה אותו הדבר. אוהלים? הצחקתם. לא בבית ספרנו, מחאה,? נראה כבר....

תוצאות מחאת רוטשילד 2011: בזבוז אנרגיה ללא תוחלת

עכשיו הכפפות הוסרו מכל הכיוונים. ביבי לא מנסה יותר להגיד שהוא מבין לליבו של הדור הצעיר, של מעמד הביניים, של ההורים לילדים קטנים או של הרווקים והרווקות שלא ממהרים להתחתן. ועדת טרכטנברג, או ועדת - המסכות - בתיאטרון -העממי , כבר מזמן ידועה ככישלון והעמדת פנים. שום דבר לא השתנה בעקבות המחאה וטרכטנברג, להפך. דירות - להשכרה או לרכישה - רק עלה מחירן, מיסים, בכול תחום ישיר או עקיף עלו במקום לרדת. מחירי המזון בישראל בין הגבוהים בעולם, עלו!. אין פשוט שום דבר שהוא "בזול".

לא ירקות ופירות, לא לחם, לא דברי חלב, לא בשר לא כלי ניקוי לא תרופות שגם הן מהיקרות בעולם. עניין של ימים שהמע"מ יעלה את חשבון המזון בעוד אחוז נוסף. לכל חשבון יצטרף המע"מ של 17%, אנחנו המדינה היחידה שהממשלה מרוויחה ממע"מ על קניות אוכל ומוצרי מכלת.

החשמל שלנו מחירו בשמים, מחיר הדלק הגיע לרקיע והרשימה ארוכה ומדכאת. דפני ליף סיפרה, בראיון קצר בטלוויזיה מה שרבים כבר יודעים. 10 משפחות מחבריה של דפני ירדו מהארץ, עם ילדיהם בחדשים האחרונים. "מלח הארץ" אנשי מקצועות חופשיים, בני מעמד הביניים שכל הנטל הלאומי על גבו, עפים מכאן לכל מקום שם ימצאו עבודה מכובדת, שכר יפה, חינוך מצוין לילדיהם ופנסיות ראויות לעתיד.

דפני ליף ביקשה, לא בשביל עצמה אלא עבור כולם: "שינוי בסדר העדיפויות לתושבי ישראל". היא לא נכנסה לפרטים אבל אנחנו יודעים, למשל, כי בסדר העדיפות הנוכחי מסודר כך, בין השאר, שחרדים ובני משפחתם הם בעלי זכויות יתר בדיור ורווחה ופרנסה המגיעה מכיסי מעמד הביניים, זה שהולך לצבא למילואים ומשלם מיסים ישירים ועקיפים זה שמרגיש פראייר, משלם פראייר ומתגייס פראייר.

לא הצליחו

אלה סיפורי שלג -דאשתקד. דשנו בהם וטחנו אותם בלי סוף בכל אמצעי המדיה והקשר, בכתב ובעל פה, בכעס ובדיון שקט, בצעקות, בלחישות ובזעקות. כל מאות האלפים, התמימים והאידיאליסטים, אשר צעדו בערבי מחאה ההמוניים ברחבי הארץ, בקיץ שעבר, מרגישים מבוישים, עד כמה לא הצליחו במאבק הקודם. עד כמה מנומס היה המאבק הקודם עם שירים וזמרים, כולם כוכב נולד וים תיכון, כולנו שרים מתחת לכיפת השמיים, בכיכרות, ברחבות עירוניות, ממש כמו באביב העמים רק יותר רך ונינוח בלי מכות, בלי נשק, בלי דחיפות, בלי אבנים, בלי משטרה ומאסרים. אידיליה ישראלית שלא השיגה כלום. בזבוז אנרגיה ללא תוחלת.

מי חש טינה לדפני ליף

דפני ליף אישה צעירה ועדינה, חולמת לעשות סרטים - מקצוע שלמדה ועובדת בו לסירוגין. חשבה בתמימותה שאפשר להשיג משהו במחאות לא מפלגתיות, בלי אבא פוליטי דורסני שיעמוד מאחורי המחאה, בלי אימא סוציאל דמוקרטית, בלי אינטרסנטים בתחום ההון - שלטון. חשבה דפני ליף, שיקרה משהו לבעלי ההון שהונם ימס תחת חמימות המחאה שיוותרו על השליטה בכמה מהחברות שלהם, שירגיעו בתחום הריכוזיות. שנה שלמה ולא קרה דבר ממשי וגם לא נראה שיקרה. ודפני ליף שצברה שעות מחאה רבות שלא סידרו לה מפלגה,תפקיד שלטוני, הון, רכוש וכדומה צברה טינה של רבים.

הטלוויזיה, האינטרנט והעיתונות מתלוננים על מיעוט פרסומות (פרנסה) "בעקבות המחאה". חברות המזון, הקטינו בחודשי הקוטג' הזכורים לכולנו (אוי מסכנים היצרנים והרשתות , נאלצו תחת לחץ להוריד שקל ממחיר הגבינה) את תקציב הפרסום וגרמו ל"כולם" ירידה בהכנסות. רון חולדאי, ראש עירית תל אביב לא רוצה לשמוע על אוהלים ברוטשילד והוא היחידי שיש לו נימוק משכנע. תושבי שדרות רוטשילד החיים לפי חוק ומשלמים ארנונה זכאים לשקט וחיים נורמליים כמו כל אזרח בעיר. דפני ליף וחבריה רוצים מחאה? תציקו לנוגעים בדבר שהם חברי הכנסת וחברי הממשלה לא לתושבי רוטשילד. המשטרה והממשלה לא יוכלו לסרב למחאה אם תיערך כמחאה דגם חדש - 2012.

אין מחאה שקטה רק עם שלמה ארצי ואייל גולן

מוזיקה קלסית ושירי אהבה של שלמה ארצי ואייל גולן לא יצליחו בשום מקום כמקדמי מחאה למען צדק חברתי. עד עכשיו הכול היה רומנטי מדי, ממש שוברט ומנדלסון. ועכשיו, ראש הממשלה כבר איים על אנשי המחאה באלימות (ראו פעילות המשטרה) כאילו היו החמאס או מסתננים בשכונת התקווה. בינינו כל עוד הממשלה הזו בשלטון עם קואליציה של כמעט כולם, אין סיכוי לשינוי או לצדק חברתי. שום שינוי ושום צדק חברתי.

משינוי לשינוי שום דבר לא משתנה זה לא עולם לאידיאליסטים ורודפי צדק. העולם כולו היה רוצה לשנות, לחיות באביב עמים, להעביר קצת יותר כסף מכיסם של 10% העשירים הענקיים בכול מדינה המחזיקים ב-90% מההון, אל הכיסים הצמוקים של הלא עשירים. בכל המדינות כמעט, החליפו את השלטון.

בבחירות דמוקרטיות, לפחות ב-9 מדינות האירופה, הוחלפה מפלגה שהייתה בשלטון שנים רבות, במפלגה השנייה בגדלה שהייתה באופוזיציה. במזרח התיכון ובחלק גדול של ארצות האיסלאם. רצחו ושחטו את המנהיגים שהיו הכול יכולים משך עשרות בשנים. במצרים, שם אהבו פעם את מוברק, בלוב שם פחדו פעם מקדאפי, מכמעט כל ארץ במזרח התיכון ובעולם המוסלמי, מחליפים שלטון. בשאר אסד בסוריה עדיין רוצח בסיטונות את בני עמו במסגרת אביב העמים. ציניות ושקרים עוטפים את חיינו כמו גלאבייה ענקית ושיחות פנים אל פנים בין "מנהיגים" מתנהלות עם רעלות שמכסות גם את העיניים. לא רואים, לא שומעים, מדברים סתם.

דפני ליף ואנשי המחאה יודעים היום יותר מאשר ידעו בקיץ הנאיבי2011. גם אנחנו יודעים יותר. הממשלה הזו לא ממהרת לשום צדק חברתי. שינויים, לטובת הדור הצעיר התורם ומעמד הביניים הנושא בעול יגיעו בקושי ולא על-ידי מחאה אלגנטית. נסו, חברים יקרים את הדגם החדש - דגם דפני ליף - 2012.

תאריך:  25/06/2012   |   עודכן:  25/06/2012
שולמית קיסרי
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
דפני ליף דגם 2012
תגובות  [ 18 ] מוצגות   [ 18 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
אח"כ תרוץ לכנסת
25/06/12 13:32
2
8שנים לסיום תיכון
25/06/12 14:02
3
רני
25/06/12 14:10
4
אהוד פרלסמן
25/06/12 14:12
 
בתיה אבן
25/06/12 14:58
 
אהוד פרלסמן
26/06/12 04:52
 
אז איך כל כך טוב
7/07/12 09:15
5
האינטיליגנציה
25/06/12 14:35
 
רפי. ו
26/06/12 14:47
6
צבי ארבל
25/06/12 14:53
 
תגובה לארבל
25/06/12 18:25
 
מיכאל אומלאוף
25/06/12 19:12
 
אזרח שומר חוק
25/06/12 20:55
7
שומר חוק
25/06/12 16:16
8
זקן
25/06/12 16:31
9
קורןנאוה טבריה
26/06/12 05:48
10
כמו דפני ליף
26/06/12 10:38
11
איש אחד
26/06/12 12:00
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מעבר לשוקולד, שעונים, סקי, גבינות ותעשיית פורמצוטיקה מובילה, השכילה שוויץ לפתח תעשיה פיננסית ייחודית. לא רק הסודיות הבנקאית המעוגנת בחקיקה מזה כשבעים שנה, אשר מטילה סנקציה פלילית על הפרתה, אלא גם מספר שירותים ומוצרים אשר מוענקים ללקוחות הבנקים השוויצריים מאפיינים את המדינה האלפינית.
25/06/2012  |  עו"ד רון סמוחה   |   מאמרים
בהמשך למבזקנו מיום 11 במרץ 2012, פורסם באתר הכנסת נוסח לא רשמי לתיקון מס' 42 (להלן: "התיקון") לחוק מס ערך מוסף, התשל"ו-1975 (להלן: "החוק"), שאושר בקריאה שנייה ושלישית במליאת הכנסת ביום 21 במרס 2012.
סעיף 40ג' לפקודת מס הכנסה (נוסח חדש), התשכ"א-1961 (להלן: "הפקודה") מעניק לבעלי תואר אקדמי ראשון נקודת זיכוי ולבעלי תואר שני מחצית נקודת זיכוי, הכול בכפוף להוראות השונות שנקבעו בו.
דוח המבקר (דוח ביקורת על השרפה בכרמל - דצמבר 2010 מחדלים, כשלים ומסקנות, יוני 2012) עורר, כרגיל, סערה מקומית וזמנית בתקשורת ובציבוריות הישראלית. עיקר הסערה התמקד, כרגיל וכצפוי, בשאלות הפוליטיות של אחריות הדרג המדיני לאסון שהתרחש בראשית דצמבר 2010 ולמחדלים הקשים שנחשפו בתפקודה של מערכת כיבוי האש. עם כל החשיבות שיש לסוגיה זו, הטענה המובילה של מאמר זה היא שעיקר חשיבותו ותרומתו של דוח המבקר, שהוגדר על ידו כאחד הקשים שפרסם, היא בחשיפת האמת המרה על החזית האזרחית בישראל בעת הזו ועל מידת מוכנותה הבלתי מספקת למקרי חירום צפויים. בכך חוזר המבקר על דוחות רבים וקשים אחרים שפרסם בשנים האחרונות, בהן הוא זועק וקובל שוב ושוב, אולי ללא הועיל, על ההיערכות הלקויה של המדינה ושל גורמי הטיפול מול תרחישים צפויים של אסונות מידי הטבע ומידי אדם. כך מציין המבקר כי "אירוע השרפה בכרמל הוא מעין משל לסיכונים שבפניהם עלולה לעמוד המדינה בעתיד" וכי "המוכנות לכיבוי השרפה יכולה לשמש משל למוכנות המדינה לאירועי אסון המוני, כמו גם למצב חירום לאומי".
25/06/2012  |  מאיר אלרן  |   מאמרים
כמי שאוהב מתמטיקה וחושב שזה אחד המשחקים הכי כיפיים ולבטח מהמדויקים מכל כיוון אליו תעשה את החישוב של אותם נתונים, נדמה לי שרגע לפני שיישפך דם במחאה החברתית המתבלגנת מול עינינו – מוטב לעשות מעט סדר בנתונים.
24/06/2012  |  נסים גבאי  |   מאמרים
רשימות נוספות   /   המחאה החברתית  /  מי ומי  
שוחררו עצורי ההתפרעות ברחוב אבן גבירול בת"א  /  איתמר לוין
המפגינים הסתערו על בנקים  /  עידן יוסף
ליף והפעילים ניסו להקים מאהל - ונעצרו  /  עופר וולפסון
אנרכיה תוצרת ישראל  /  רועי עידן
מחאה לא נחמדה  /  ציפורה בראבי
"אל מנהיגות המחאה"  /  יאיר גלזנר
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
אלון קוחלני
אלון קוחלני
חוק חדש של ה-EU יחייב קציני הציות בחברות העושות שימוש ב-AI ולנהל סיכוני ציות העולים מרגולציה זו (The Artificial Intelligence Act)
רפאל בוכניק
רפאל בוכניק
גם בשעתה היפה של ישראל, כאשר העולם מוחא לה כפיים והתעשיות הביטחוניות הישראליות זוקפות קומה לנוכח ההצלחות הטכנולוגיות ללא אח ורע, יש בקרבנו כאלה המתעקשים "להשבית שמחות" ולגמד את ממד...
איתמר לוין
איתמר לוין
השופט ליאור גלברד שם לב לכל פרט בדיוני חדלות פרעון, גם כאשר יש הסכמות בין הצדדים, ודוחה בקשה חסרת בסיס לקיים דיון בדלתיים סגורות. חבל שהוא אינו מקפיד על עמידה בזמנים וכך נוצר על הב...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il