|   15:07:40
דלג
  |   תגובות
  |    |  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
תמר פטרוליום: חברה עסקית או בית חרושת לג׳ובים?
כתיבת המומחים
טיפול בתא לחץ: להתחזק בנשימה
תנועת שוויון עכשיו בהפגנה למען עובדי הקבלן [צילום: תנועת שוויון עכשיו]

אפרטהייד אנטי-אורתודוכסי במקום אחדות העם

במשך אלפי שנים נוהגים להסיט את זעם ההמונים מהממשלה אל מיעוטים. הפעם אלו ה"כלכלנים" של ההון-שלטון בהסתה נגד החרדים
15/07/2012  |     |   מאמרים   |   תגובות

הציבור החרדי והדתי אורתודוכסי ברובו המוחלט הינו ציבור שקט ושומר חוק. חלקים מציבור זה, המורכב מקבוצות רבות ושונות, סובל מעוני מסוים, אך בדרך כלל זה איננו עוני מבחירה.
רבים מקרב החרדים סובלים מאפליה שיטתית כנגדם. המדובר ב"שיטה מסודרת". כך היא פועלת: יוצרים קריטריונים מיוחדים שמטרתם היא אחת - אפליה. זורקים את החץ ורק אחר כך מסמנים מסביב את העיגולים. שיטה זו מתקיימת גם כלפי ציבורים נוספים במדינה כמו המזרחיים, האתיופים, הרוסים וכמובן הערבים הישראלים, אך אתמקד כעת ב"בעיה החרדית" כלשונם של כמה אוטו אנטישמים במחוזותינו.

אפליה בולטת נגד החרדים

כל חטאם של החרדים הוא רצונם המוחלט והעקבי לשמר את תרבותם הייחודית. תרבות שנשמרה במסירות נפש במשך אלפי שנים, אל מול רבים רבים שניסו לכפות עליהם "להתבולל" תחת תרבויות אחרות.

למרות העוול שבאפליה הבולטת כנגדם בתחומים רבים, הם לא יצאו לרחובות להתקומם. זהו דבר פלא שאינו מובן מאליו. ישנם אנשים הבטוחים בכך שהחרדים מקבלים בסתר מהמדינה אלפי שקלים מידי חודש ועוד כל מיני הטבות המיוחדות רק לחרדים וכן פטור ממיסים, אך אלו הם כמובן שקרים שהמציאו שונאי החרדים למיניהם.

אין שום קריטריון המוגדר "לחרדים בלבד" ואם היה כזה הוא היה נפסל מיידית בבג"צ כמובן. ובכל זאת זוהי עובדה שלמרות העוני והאפליה השיטתית הם עדיין לא יצאו במאות אלפיהם להפגין על כך.

החרדים משלמים מיסים הרבה יותר מאזרחים חילונים בני אותו המעמד בעשירונים השונים. החשבון מאד פשוט: בעשירונים העליונים חלקם של החרדים הוא בדיוק כמו חלקם היחסי באוכלוסיה. אותם עשירונים משלמים את המס הישיר כ75 אחוז מכלל המיסים הישירים. גם בעשירונים האחרים של המעמד הבינוני והנמוך החרדים משלמים יותר מיסים. על כל קניית דירה משלמים למדינה חלק גדול מהמחיר על הקרקע שהיא בעצם שייכת לכולנו ובנוסף מיסים מיוחדים על דירה ראשונה וכו'.

לחרדים יש בדרך כלל יותר ילדים ומימילא כשהם מסייעים להם בקניית הדירה תוך העמסת חובות כבדים על עצמם הם מפרנסים את "המדינה" ואת הריבית הרצחנית של "הבנקים" שמכפילה את המחיר הסופי שכולנו משלמים עבור מעט מקום להניח את הראש. אותו הדבר בדיוק לגבי המס העקיף על מוצרי המזון וביגוד - מי שיש לו יותר ילדים מפרנס את "המדינה" ביותר כסף.

קריטריונים מפלים נגד חרדים

ו"מאפה הכסף?" אולי החרדים גונבים אותו? שודדים בנקים? המסקנה ברורה, החרדים עובדים. עובדים קשה מאד, אך סובלים גם מאפליה בשכר על-רקע גזעני וכמובן גם מאפליה חמורה בקבלה למקומות עבודה מאותה הסיבה.

אך כאן מחכה לחרדי הפתעה - לא רק שהוא לא יהנה מדברים רבים שהמדינה מממנת מכספו מאחר שהם מנוגדים לתרבותו ולחופש הדת שלו, אלא שגם מייצרים קריטריונים מיוחדים לצורך האפליה וההשפלה שלו.

הוא יגלה פתאום ש"חוק חינוך חינם" אינו מיועד לחרדים. כאן הוא יצטרך לשלם כ-50 אחוז מההוצאות על "אפליה חינם" וככל שיש יותר ילדים הוא צריך לשלם יותר. לשם כך הרי נוצרו ה"חוקים" הללו. הרי ברור לכל שאף חרדי לא יסכים לפגיעה בחופש הדת שלו ובחינוך ילדיו ולכן התאימו את הקריטריונים בצורה שתאפשר אפליה באופן הנראה "חוקי". זו רק דוגמה אחת כמובן. גם בנושאים רבים אחרים שעלו לאחרונה ראינו את "השיטה" - ניסיון ליצור מלכתחילה קריטריונים מפלים תוך שטיפת מוח לציבור למה האפליה מוצדקת. בעניין זה אנו לא שונים מכל מקום אחר שהסיתו נגד יהודים שהם הורסים את כלכלת העולם אך במקביל גם משתלטים עליה.

גם בתחום התעסוקה החרדים מופלים לרעה. כאן "המדינה" היא הראשונה לתת דוגמה אישית לכלל המעסיקים כיצד יוצרים אפליה שיטתית על בסיס גזעני כדי למנוע מהחרדים זכות לשוויון בתעסוקה. זו הסיבה שאחוז החרדים שהמדינה משלבת במגזר הציבורי שואף לאפס. אם למדינה מותר אז למה שהמעסיקים הפרטיים ינהגו אחרת?

האישה החרדית - כוח עבודה זול

דווקא האשה החרדית "זוכה" לאפליה פעמיים (הדרת נשים?) בפעם הראשונה, המעסיקים (בדרך כלל לא דתיים) רואים בה כח עבודה זול שניתן לנצלו והיא מופלית בשכרה בשל היותה "אשה". פעם נוספת היא שוב מופלית בשכר בגלל עצם היותה "חרדית". כל זה נעשה לאור יום במדינת "שלטון החוק" שמילת הקסם "שוויון" נאמרת בה פעמים רבות אך בדרך כלל כפלפול משפטי מתחכם כדי להצדיק אפליה וכדי לייצר גזענות נגד ציבור המונה מאות אלפי בני אדם רק בגלל מה שהם.

אם כן, עצם העובדה שהחרדים משלמים מיסים לא פחות ואולי יותר מכל אזרח אחר (בכל זאת הם לא עשירון ההון-שלטון שמקבל הנחות מיוחדות), אך מצד שני לא מקבלים את המגיע להם בצורה שוויונית כמו כולם בגלל קריטריונים שנועדו לצורך אפליה, זה לבד היה אמור לכאורה להוציא מאות אלפי חרדים לרחובות כבר לפני שנים רבות. גם העוני המחריד היה אמור על-פי מחקרים שונים להוליד פשיעה ואלימות בסדר גודל משמעותי. אבל הציבור החרדי הוא אחר. הוא שונה. הוא ציבור מאופק.

החרדים סבלו שנים רבות בשקט וויתרו על המון דברים וזכויות אדם בסיסיות כדי לשמר את תרבותם ואת חופש הדת שלהם. אבל כל זה תקף עד לפגיעה חלילה בציפור נפשם - בחינוך הילדים ובמסורת היהודית. כנראה שיש גורמים שמסיבות שונות מעוניינים להביא לידי "מלחמות אזרחים" בתוכנו. חלק מסיבות "אידיאולוגיות" והשאר מסיבות של אתנן כספי או פוליטי, מוכנים להפקיר את כלל אזרחי ישראל למסע שיסוי של ציבורים זה מול זה ללא כל אחריות לעתיד מדינת ישראל.

האשמה היא בתרבות הגזענית

לצערי הנציגים החרדיים בכנסת לא הועילו לו לציבור החרדי ויתכן שאף הזיקו לו הרבה מעבר למה שאולי הועילו. הם לא אשמים. עצם היותם חרדים גרם לכך. האשמה היא בתרבות הגזענית שמתפתחת כאן במדינה מימין ומשמאל גם יחד. הפוליטיקאים מימין ומשמאל משתמשים בחרדים כשק החבטות הפוליטי. מצד שני, עדיין לא נולדה המפלגה החילונית במדינת ישראל שתגן על חופש הדת ועל זכויות האדם הכי בסיסיות כמו חופש הביטוי וחופש המחשבה ואי אפליה על-רקע גזעני או דתי.

התרבות הפוליטית הרווחת כאן היא "להיות שקרן ולנוח". והפוליטיקאים (גם אלו שעדיין בצה"ל ומתכננים את עתידם הפוליטי על גב החרדים...) פשוט משקרים לציבור! במה הדברים אמורים? ובכן, בשנה האחרונה נפגשתי עם בכירים במשרד התמ"ת לפי בקשתם. מטרת הפגישה הייתה לבדוק כיצד ניתן לשלב את החרדים בשוק העבודה. ואני מודיע לכם חד-משמעית - כל ההבטחות ללא יוצא מן הכלל לא קוימו! משמע - משרד התמ"ת לא מעוניין בשילוב החרדים בשוק העבודה. חד וחלק.

גם עם בכירים באגף כח אדם בצה"ל נפגשתי מספר פעמים בשנה האחרונה לבקשתם. הנושא היה כמובן "שילוב החרדים בצה"ל". לא אאריך בתיאורים עד כמה הם לא היו רציניים מלכתחילה ודחו את הפגישה שוב ושוב פעמים רבות לאחר שהם אלו שיזמו אותה. כאשר מיד לאחריה באופן "פתאומי" צצו פרשיות שירת הנשים וכל ההסתה שיצאה ולובתה היישר מתוך "צבא העם" שהוא כביכול "לא פוליטי"...

הסיבה שבכל זאת גרמה לי להגיע לפגישות אלו למרות חוסר הרצינות שניכר בכל התנהלות הצבא בעניין, הייתה בראש ובראשונה לברר מהי האמת. האם הצבא באמת ובתמים מעוניין לגייס את החרדים או שהוא רק רוצה להיות מכשיר לכפיית תרבות חילונית ובעיקר להשתמש בהם ככלי נוסף לסחיטת תקציבים ממשרד האוצר בתואנה שהצבא "דואג לחרדים" ורוצה לעזור להם למצוא עבודה...

בסופו של עניין התברר לי מעל לכל ספק האמת במערומיה: צה"ל כלל וכלל לא היה מעוניין בגיוס החרדים! הוא כן היה מעוניין להשתמש בהם ככלי פוליטי וכן לצורך ניסיון לפגוע בהדרגה בחופש הדת. היחיד שאמר את האמת הזו ורוב הזמן הושתק היה השופט טל שעל שמו קרוי "חוק טל". הוא הכיר היטב את הנפשות הפועלות.

מסתבר שכל מצעד הפוליטיקאים ואלו שמתכוונים לרוץ לפוליטיקה שהסיתו כל כך הרבה נגד החרדים לאחרונה בשם "השוויון", כולם שקרנים! פשוט פוליטיקאים מושחתים שמוכנים לייצר גלי שנאה גזענית כדי להתקדם אולי פוליטית כאשר אף אחד מהם כלל לא התכוון לאף מילה.

כמובן חוץ מאלו ששנאת החרדים היא "אידיאולוגיה" עבורם. הם באמת ובתמים מעוניינים לפגוע בחרדים וליצור עוד ועוד קריטריונים לצורך אפלייתם. הצבא הוא רק התירוץ התורן. הם פשוט סומכים כל כך שהחרדים לא יתנו לפגוע להם בחופש הדת ולכן הם מימילא לא יתגייסו במצב הנוכחי כאשר אין שם על מי לסמוך בעניינים אלו, אם כן זוהי הזדמנות לפגוע להם בכיס ולהצר את צעדיהם ולשסות ציבורים אחרים נגדם. ואנחנו עוד חשבנו שהם מעוניינים ב"שוויון בנטל"...

ובאמת "מפתיע" שפקידוני האוצר-הון-שלטון, אלו שמיד אחרי שמסיימים את עבודתם להסית נגד החרדים בשירות ההון-שלטון בתפקידם הנוכחי, עוברים לעבוד אצל הטייקונים אפילו ללא תקופת צינון ראויה, ממש מפתיע שהם אלו שהגישו לוועדת פלסנר את ההצעה הכי מרושעת ודרקונית שיש בה הכי הרבה פוטניצאל לשסות ציבור בציבור. זאת האמת המרה. ואנחנו קונים את כל הספינים האכזריים הללו.

כך גם היה בדוח טרכטנברג בו הופיעו "קריטריונים" רבים שהגיעו היישר מסדום ועמורה של ה"כלכלנים" המושחתים של האוצר. הם אלו שדאגו להכפיש את החרדים ואת הדתיים בכל הזדמנות במסווה של "מחקרים" שקריים בסגנון הפרוטוקולים של זקני ציון. הם אלו שדואגים תמיד ליצור קריטריונים מפלים ואחר כך להציג את הדרישה המינימלית לקבל חלק קטן ממה שכל אזרח מקבל לצורך "חינוך חינם" וכדומה כ"סחטנות חרדית", לא פחות.

גם נושא "לימודי הליבה" מקורו באותה השיטה. הם יודעים שהחרדים לא יקבלו התערבות חיצונית בחינוך ילדיהם ולכן הם יוצרים את הקריטריונים באופן שלדעתם הם יצליחו לקחת את המעט, כבשת הרש שעוד לא הצליחו לקחת מפי ילדי החרדים. והכל בשם "מחקרים" של עוד 30 שנה שאין להם כל בסיס במציאות שהיא משתנה במהירות עצומה וכבר השתנתה רבות בשנים האחרונות. זאת מעבר לכך שרוב בוגרי האוניברסיטאות כלל לא עוסקים במקצוע עליו קיבלו את התואר. בוודאי אם כשמדובר בבוגר "מדעי הרוח".

כך גם ב"קריטריונים" לפי כושר השתכרות שהמשמעות היא שמדינת ישראל מכריחה כל זוג נשוי בישראל להיות עבדים לבעלי ההון ולהזניח את הילדים. מי שלא "ימצה" את ההשתכרות 12 שעות ביממה ל2 בני הזוג הוא לא בגדר אדם ולא זכאי לזכויות מינימליות. לא חשוב כמה מיסים הוא ישלם. הידעתם שישנם מדינות בעולם שמרוויחים יותר ועובדים פחות שעות ביממה? הידעתם שבישראל מי שלא עוזר לבעלי ההון להרוויח יותר על חשבון כולנו, ראוי להוקעה ולהכפשה?

לא לחינם ראש הממשלה בנימין נתניהו, מתחמק מהקמת וועדת חקירה ממלכתית לחקירת פשעי השנאה וההסתה נגד אורתודוכסים במדינת ישראל ובדיקת מקורות המימון שלהם. פשוט מי שיש לו חמאה על הראש, לא יוצא לשמש. כאשר במדינת ישראל אין שלטון מרכזי לכאורה. כאשר ישנו "שלטון הפקידים" שהם מנהלים את המדינה ואת ההסתה האנטישמית. כאשר אחר כך הם עוברים לעבוד אצל בעלי ההון שמרוויחים מההסתה והשיסוי של מגזרים זה בזה.

כאשר שרים בכירים מקבלים טובות הנאה (ולא אפרט יותר...) מגורמים שיש להם עניין בהסתה ושיסוי ומלחמות בין אזרחים, כאשר פקידים במשרד האוצר, משרד החינוך ומשרד המשפטים מקבלים "טובות הנאה" משונאי אורתודוכסים מקצועיים, וכאשר מערכת המשפט והפרקליטות משמשים חלק מרכזי בהסתה ובאפליית האורתודוכסים ב"מדינת היהודים" ובמקביל אין ראש ממשלה בישראל ששולט, אין משרד לביטחון פנים מתפקד ואין משטרה ששומרת על "שלטון החוק" למרות פניות רבות מצד גורמים שונים המודאגים מהפקרת אזרחי מדינת ישראל ל"כוחות השוק" או יותר נכון ל"שלטון ההון והפשע", אין פלא שאיש הישר בעיניו יעשה ושהממשלה נראית כקרקס יותר מאשר "שלטון חוק" אמיתי ותקין.

תנועת שוויון עכשיו

תנועת שוויון עכשיו פועלת מזה כ-15 שנה דווקא ליצירת החיבור בין הציבורים השונים בישראל, שמאל וימין, חילונים, דתיים וחרדים. באמצעות אלפי מפגשים ופעילויות משותפות של תרומה לחברה, תוך ניסיון למזער את הנזק הרב שנגרם לחברה בגלל פוליטיקאים מושחתים מכל המגזרים. התנועה גם הייתה מעורבת בארגון חלק מההפגנות של ה"מחאה החברתית" בקיץ הקודם וכן בקביעת עקרונות ודרישות המחאה ב"פורום צדק חברתי". גם הייתה לי הזכות לנאום בכיכר רבין בהפגנה הגדולה האחרונה, כאשר המסר המרכזי שהעברתי היה: "רק ביחד חילונים וחרדים נצליח לחולל מהפכה חברתית אמיתית".

לצערי אני רואה את החברה הישראלית הולכת ומתדרדרת לתהום של גזענות וחוסר סולידריות שעלולה חלילה להוביל אף לשפיכות דמים כתוצאה מההסתה היומיומית נגד מגזרים שונים, על-ידי פוליטיקאים שלא חושבים על המחר ועל עתיד המדינה.

אני קורא לאזרחי ישראל המתונים מכל המגזרים, צאו והפגשו זה עם זה! תפעלו יחד ותביעו סולידריות זה לזה. כי אין לנו ארץ אחרת.

שיין נואם בכיכר רבין [צילום: תנועת שוויון עכשיו]
הפגנת שוויון עכשיו עם פורום צדק חברתי למען שוויון בדיור [צילום: תנועת שוויון עכשיו]
הכותב הוא מייסד תנועת שוויון עכשיו וחבר בפורום צדק חברתי ויו"ר ארגון "בחמלה" – חרדים מתנדבים למען החיות
תאריך:  15/07/2012   |   עודכן:  16/07/2012
יהודה שיין
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
אפרטהייד אנטי-אורתודוכסי במקום אחדות העם
תגובות  [ 2 ] מוצגות   [ 2 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
שני ו.
15/07/12 17:50
2
אחד העם
17/07/12 00:54
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
כבר בראשית חודש תמוז החל ר' חיימק'ה נ"י שגר בבתי מונקטאש שבין בתי הורנשטיין ובין בתי אונגרין, לחשוב על עשרת ימי תשובה.
15/07/2012  |  יהודה כסיף  |   מאמרים
אנשי הממשל שסבבו את מובארק השמיעו לו את מה שאהב לשמוע, למרות שהדברים היו בניגוד למה שמתרחש במציאות
15/07/2012  |  מנשה שאול  |   מאמרים
עוד כמה תגובות קצרות בדרך כלל - גם מהמותן - בנושאים גדולים כקטנים, שהציקו לי, או עניינו אותי והפעם - אסון, שונות, בודקת, בחסדו של החוק, בחיי, דירה זולה וצוננין
15/07/2012  |  אביתר בן-צדף  |   מאמרים
אין ספק שמשה סילמן הוא דמות טרגית וכולנו מאחלים לו החלמה שלמה ומהירה. אין ספק שאדם צריך לעבור את כל גבולות הייאוש כדי לעשות מעשה כה נורא. באותה מידה, לא צריך להיות ספק בכך שהמדינה אינה אחראית ואינה יכולה להיות אחראית לכל מצוקה אליה נקלע כל אזרח.
15/07/2012  |  איתמר לוין  |   מאמרים
בסוף השבוע מלאה שנה למחאה החברתית, וכאילו השמיים לא נפלו. בעוד רבבות צעירים בארץ הזאת אינם מסוגלים להתמודד עם שכר הדיור הרצחני שנגבה מהם - שפר עד מאוד חלקם של העולים הקשישים. מסתבר שהמשרד לקליטת עליה הוא זה שנחלץ לעזרתם כשהצליח להשיג עבורם דיור בשכירות במחירי רצפה, של 600 עד 1000 שקל בחודש ליחידת דיור.
15/07/2012  |  ראובן לייב  |   מאמרים
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
ירון פרידמן
ירון פרידמן
הדיווחים בעולם כולו על אודות המלחמה בעזה מעדכנים ללא הרף את מספר ההרוגים הפלשתינים בעזה. נראה כי יש סוג של קונצנזוס לגבי המספרים. אך מהי רמת מהימנותם?
איתמר לוין
איתמר לוין
המתקפה האירנית מהווה הזדמנות פז לישראל, אך מותר להניח שהממשלה תבזבז אותה    ובינתיים: האנטישמיות בארה"ב שוברת שיאים, הקבינט ממשיך לדלוף ויריב לוין מפגין צביעות
מירב ארד
מירב ארד
מגוון הצעות מומלצות מעובדי קרן קימת לישראל לטיולים מהנים ברחבי הארץ - במרחב צפון, מרכז ודרום. מוזמנים להגיע וליהנות בתקופה הקרובה ובמהלך חופשת "בין הזמנים" ממקומות טיול יפים במיוחד...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il