|   15:07:40
  רועי אורן  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
חברת סאו-רארש
המדריך המלא לבחירת מדרסים אורתופדיים: איך לבחור נכון ולמה זה חשוב?
כתיבת המומחים
טיפול בתא לחץ: להתחזק בנשימה

הו, קייטי

קייטי הולמס נחשבה בצעירותה כשחקנית מבטיחה. נישואיה לטום קרוז פגמו ועיכבו את הקריירה שלה. עכשיו, לאחר שביצעה תרגיל מבריק, היא מרוויחה את הקריירה שלה בחזרה
18/07/2012  |   רועי אורן   |   כתבות   |   תגובות
קייטי הולמס. סוף שכולו התחלה [צילום: AP]

הולמס וקרוז ביום חתונתם [צילום: AP, עכבר העיר]

קייטי, טום ובתם סורי בימים אחרים [צילום: AP]

אין ספק בכך שחודש יולי היה אמור להיות אחד המאושרים בחייו של טום קרוז. לפני כשבועיים הוא חגג יום הולדת 50, וקצת יותר משלושים שנות קריירה משגשגת. עיתוני הבידור ברחבי העולם כבר היו ערוכים עם שערים חגיגיים וכתבות הומאז' המסכמות את הקריירה המפוארת שלו, שבה ערימה מרשימה של שוברי קופות. אבל דבר אחד בלתי צפוי שינה את התוכניות.

בתקשורת האמריקנית מכנים את זה "התרגיל של קייטי"; השחקנית בת ה-33 הגישה בקשת גירושים פתאומית מקרוז, אחרי חמש וחצי שנות נישואים, ותבעה משמורת מלאה על בתם. הפרשה הזו מאיימת בשבועיים האחרונים לטלטל את חייו האישיים והמקצועיים של קרוז, שרק לאחרונה הוכתר כשחקן הרווחי ביותר בעולם.

קרוז עצמו, אשר נמצא בשבועות האחרונים לצד מורגן פרימן באיסלנד לצורך צילומי סרטו הבא, אף סיפר באחד הראיונות שנתן לאחרונה על החגיגה המתוכננת בהשתתפות אשתו קייטי הולמס, בתם המשותפת סוּרי בת ה-6 ושני ילדיו המאומצים קונור ואיזבלה, מנישואיו הקודמים לשחקנית ניקול קידמן.

התרגיל הגדול של קייטי

קרוז היה עסוק בקידום סרטו החדש "רוק לנצח", אשר נכשל כישלון חרוץ ברחבי העולם (גרף 35 מיליון דולר, בזמן שהפקתו עלתה כ-75 מיליון; בארץ הוחלט לא להציגו כלל בבתי הקולנוע), ובצילומים לסרט אחר, בזמן שהולמס נערכה לקרב חייה: "תוכנית ההינתקות" מבעלה.

על-פי הדלפות מקורביה, כבר לפני שנתיים שבעה הצעירה מהנישואים החונקים והמגבילים. היא ניצלה את העובדה שבשבועות האחרונים היה קרוז מבודד באיסלנד ושכרה דירת מסתור בשכונת צ'לסי בניו-יורק. בו בזמן היא הצטיידה בסוללת עורכי דין לענייני משפחה, וגם אביה ואחיה, שהם עורכי דין, הוכנסו בסוד העניינים. כמו-כן, השבוע פורסם שהיא התייעצה עם גרושתו של קרוז, ניקול קידמן, שקרוז עשה לה תרגיל מלוכלך בעת גירושיהם בשנת 2001.

אין זה מקרי שהולמס, תושבת לוס אנג'לס (שם ממוקמת האחוזה המשותפת שלה ושל קרוז), הגישה את בקשת הגירושים דווקא בניו-יורק. המערכת המשפטית ב"תפוח הגדול" שונה במקצת מזו של קליפורניה, ומוגדרת על-ידי עורכי הדין ומומחי המשפט כ"נוטה לפסוק לטובת האימהות".

קרוז עצמו, שסביר להניח שלא היה מודע למהלך המתגבש מאחורי גבו, הירבה לשבח בראיונות האחרונים את תפקודה כאם וכרעיה. והדבר שירת נפלא את סוללת עורכי הדין שלה, כדי ללחוץ על קרוז להגיע להסכם גירושים מהיר וחשאי ככל האפשר.

אף שכמיטב המסורת האמריקנית, התקשורת ציפתה לקרב גירושים מכוער ומלא השמצות, קרוז לא נתן לזה לקרות. הסכם הגירושים נחתם ביום שני האחרון בצורה נעימה ומלבבת. על-פי טענות מקורבים והדלפות למיניהן, ההסכם מעניק להולמס משמורת בלעדית על סורי. כמו-כן, נטען כי הולמס הצליחה להכניס להסכם סעיף שאומר כי סורי תיסע לאביה אך ורק בליווי האומנת שלה.

עדיין לא ברור מה הסיכום הכספי שאליו הגיעו השניים, אבל על-פי השמועות, הולמס אמורה לקבל את ביתם המשותף של בני-הזוג בלוס אנג'לס, וכן אמורה להרוויח 3 מיליון דולר לכל שנת נישואים (חמש במספר).

ונשאלת השאלה: כיצד תצליח השחקנית המבטיחה קייטי הולמס לנתב את הקריירה המקצועית שלה בעידן שאחרי החיים המשותפים עם טום קרוז?

קייטי הולמס - פרטים ביוגרפיים

היא נולדה בעיר טולדו במדינת אוהיו ב-18 בדצמבר 1978. בהיותה בת 14 החלה הולמס ללמוד בבית-ספר לדוגמנות. היא נמשכה למשחק בגיל צעיר, ולאחר קריירת דוגמנות קצרה היא התגלתה על-ידי אמרגן שעודד אותה לנסוע ללוס-אנג'לס ולשחק בסרט "רסיסי קרח" ב-1996. שלב החיפוש העצמי של הולמס בעיר עמוסת הבחורות בהירות השיער ומנותחות החזה היה קצר. בשנת 1997, בהיותה בת 17 בלבד, דחתה הולמס את ההצעה להשתתף בסדרה "באפי ציידת הערפדים".

היא לוהקה ל"דוסון קריק", בזכות קלטת וידאו שהתגלגלה לידי מפיק הסדרה. בעקבות השתתפותה בסדרה "דוסון קריק" ויתרה הולמס על לימודים באוניברסיטת קולומביה בניו-יורק. הסדרה, שהייתה המענה של תחילת שנות האלפיים להיסטריה שעוררה סדרת הנעורים האמריקנית "בברלי הילס 90210", הפכה בן-לילה ללהיט עולמי. כוכביה, ג'יימס ואן דר ביק, ג'ושוע ג'קסון ומישל ויליאמס הפכו להיות השמות החמים בהוליווד. אבל רבים טענו כי הולמס, שגילמה בסדרה את ג'ואי פוטר, נערה מתחבטת שמגיעה מבית הרוס, סומנה במיוחד ככוכבת לעתיד.

לאחר שהסדרה ירדה, לוהקה הולמס לתפקיד חברתו של באטמן בסרט "באטמן מתחיל". הליהוק המחודש של כריסטיאן בייל לתפקיד באטמן והעובדה שהבמאי המוערך כריס נולאן קיבל לידיו את המושכות, עוררו הרבה סקרנות והבטיחו כמעט בוודאות שהולמס תצליח למתג את עצמה כאחת השחקניות הסקסיות והמצליחות של הוליווד. הסרט זכה לתגובות נאות, בעיקר בזכות משחקו של בייל, אך נוכחותה של הולמס על המסך גרפה ביקורות קטלניות, והיא אף הייתה מועמדת לפרס "פטל הזהב", ה"אוסקר" לשחקנים הגרועים ביותר.

אבל גם לאחר מכן המשיכה הולמס להיחשב להבטחה. היא זכתה לאזכורים רבים בתקשורת, וכל פרויקט קולנועי מסקרן כלל באופן אוטומטי את שמה. בין היתר דובר על כך שתככב בגירסה קולנועית לסדרת הטלוויזיה "אשת חיל". אלא שאז, בעודה מנסה לבסס את עצמה ככוכבת הוליוודית ולהתרחק מדמותה הטלוויזיונית, חלה תפנית בעלילה. הולמס בת ה-26 הכירה את קרוז, המבוגר ממנה בכ-17 שנים. המפגש בין השניים נועד לבדוק את האפשרות שהולמס תלוהק לדמות נשית ראשית באחד מסרטי "משימה בלתי אפשרית", אבל הוליד רומן כמעט מיידי. הולמס, שהייתה אז פרודה טרייה מארוסה, השחקן כריס קליין ("אמריקן פאי"), לא הסתירה מעולם את הערצתה לקרוז.

כמה חודשים אחרי המפגש ההוא הכריזו בני הזוג על אירוסיהם, בצל מבול של ידיעות רכילות שטענו כי קרוז מתחתן רק כדי להעלים את השמועות על היותו חובב גברים. צהובונים רבים טענו כי הולמס מתחתנת עם קרוז רק כדי לנסות ולרכוב על המוניטין המקצועי שלו. לאחר נישואיה לקרוז מיעטה הולמס להופיע בפרויקטים קולנועיים וטלוויזיוניים (היא גילמה את ג'קי קנדי בסדרה "משפחת קנדי").

חלקה של הסיינטולוגיה בפרשה

בזמן שקרוז והולמס דיגמנו למצלמות הפפראצי חופשות משפחתיות, ליקוקי גלידה משותפים בפארקים ומסעות שופינג מפנקים, הפיצו הצהובונים אינספור סיפורי אימה על מערכת היחסים המסרסת והמעוותת בין השניים. הם טענו כי הולמס הפכה לסוג של רובוט אנושי, שמצוּוה למלא את רצונותיו של מאסטר קרוז. טענה נוספת ששבה ועלתה היא כי קרוז הוא הומוסקסואל, וכי הולמס משמשת עבורו תפאורה מושלמת כדי להציג תמונה של חיי משפחה.

במשך שנים לא היה ברור אם מדובר בהשמצות חסרות שחר של הצהובונים או בסיפורים אמיתיים. קרוז נטה בכל ראיון להצהיר על אהבתו הגדולה לאשתו הצעירה, כולל ההופעה המפורסמת וההזויה בתוכניתה של אופרה וינפרי, אז קיפץ על הספה והכריז על אושרו. אבל בשבועיים האחרונים מתברר כי ייתכן שהיה יותר מגרעין של אמת ברבים מהסיפורים. חלק מהידיעות האחרונות טענו שהולמס גילתה "מרגלים" מטעם הכנסייה הסיינטולוגית, שבולשים אחרי כל צעדיה. פרסומים אחרים ידעו לספר כי הטריגר למהלך המהיר והמפתיע של הולמס היה כששמעה שיחה בין אחיה החורגים של סורי, איזבלה וקונור, לבין הילדה הקטנה, שבמהלכה הם אמרו לה שבקרוב תעבור ללמוד בבית ספר פרטי של הסיינטולוגיה.

שני הילדים, אגב, מנותקים כמעט לחלוטין מאימם המאמצת, ניקול קידמן, מאז גירושיה מקרוז. נראה כי עובדה זו עמדה מול עיניה של הולמס והיא החליטה להקדים תרופה למכה ולסיים את הנישואים, לפני שבעלה ישים את הניירות על השולחן ויכפה עליה הסדר בעייתי. באופן טבעי, הכנסייה הסיינטולוגית הפכה להיות צד בגירושים. אי-מייל פנימי שנשלח לראשי הכנסייה הסיינטולוגית - והתגלגל לתקשורת - הביע דאגה מכך שהגירושים יכפישו את שמה של הכנסייה, המוכפש גם כך. יש הטוענים כי ראשי הכנסייה הסיינטולוגית הם שדחקו בקרוז להגיע להסדר מהיר עם הולמס.

בעוד השמועות מציפות את התקשורת, בני הזוג עצמם שומרים על שתיקה מוחלטת. העילה הרשמית לבקשת הגירושים, כפי שהופיעה בהודעות דובריה של הולמס, הייתה "חילוקי דעות שאינם ניתנים לגישור". קרוז אומנם חזר בינתיים מהצילומים באיסלנד, אך נעלם - כנראה לביתו שבהרי הרוקי. הולמס, לעומת זאת, שוהה בניו-יורק עם סורי, מנסה לתפקד בתוך הכאוס המשפחתי ולשדר עסקים כרגיל.

תוך כדי איסוף הילדה מחוגים ומפעילויות ברחבי ניו-יורק, היא ממשיכה לעבוד על קו הבגדים של חברת האופנה שהקימה לפני כשלוש שנים עם חברה, וגם עובדת על פרויקטים קולנועיים חדשים, שבהם - שימו לב - סרט עצמאי על אישה שנפרדה מבעלה וצריכה להתמודד עם גידול בתה.

חשוב לציין כי הולמס נהנית מאהדה עצומה של התקשורת האמריקנית ושל הציבור האמריקני הרואה בה קורבן של מערכת יחסים מעוותת אשר נולדה בחטא, ויש הטוענים שהיא אף תצא מחוזקת ממהלך אמיץ זה.

הכותב הוא בלוגר וסטודנט לתקשורת.
תאריך:  18/07/2012   |   עודכן:  18/07/2012
רועי אורן
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מנתוני ארגון בטרם עולה, כי בחודשים יולי ואוגוסט, מספר מקרי המוות בקרב ילדים, גבוה מהממוצע החודשי השנתי. אנשי בריאות הציבור ואנשי המקצוע בתחום הרפואה, מכנים עונה זו - "עונת ההיפגעויות", מכיוון שהילדים מבלים זמן רב יותר בבית ובפעילויות פנאי וחשופים לפגיעות כמו: טביעה, חנק, כוויות, נפילות והרעלות.
18/07/2012  |  צביה דיקמן  |   כתבות
תינוקות וילדים פגיעים ורגישים לעקיצות יתושים והדבר מתבטא אצלם, מעבר לגירוד, גם באדמומיות.
18/07/2012  |  נטלי ורטהיימר  |   כתבות
אחד הסימנים לכך שהגיע הקיץ, הוא מתקפת הדיאטות. מכל עבר צצה הבטחה חדשה כיצד ניתן להיכנס לביקיני ללא בעיה, להוריד 30 ק"ג ב-10 ימים ולחזור לגזרה לפני הלידה ואף לג'ינס מהתיכון. משדרים לנו בכל פינה שזהו הזמן לעשות דיאטה, מי שלא עושה דיאטה הוא יוצא הדופן, מה באמת ניתן לעשות וכיצד ניתן להימנע מתחושת התסכול של עוד דיאטה?
18/07/2012  |  מיטל עזר  |   כתבות
המרחב העברי מתעתע בך. דוגמאות לא חסר: הביטוי 'אדני היבשה' מציין רצועת מים דווקא. כפר-מנחם הוא בכלל קיבוץ. בתפילת שמונה-עשרה יש 19 ברכות. 'עגל רך' מסתיר גידול והובלה קשים ואלימים. גם מערכון 'הפרלמנט', שנתלש מתוך בית גידולו 'ארץ נהדרת' ונשתל באדנית משל עצמו, מתעתע, כי הוא סאטירה שמשקפת יותר מדי נאמנה מציאות מנטלית הרווחת בארצנו, כלומר - סאטירה הגובלת במימזיס. אז לצחוק או לחוש מיאוס קל?
18/07/2012  |  חגית כהן  |   כתבות
רק אם הסאונד היה קצת יותר מוצלח ואם לא היה עולה, לפחות בחלק הראשון, על קולות המשתתפים, הרי שההנאה הייתה מוצלחת יותר. הבכורה בתל אביב התקיימה באולם צוותא.
17/07/2012  |  חיים נוי  |   כתבות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
חיים רמון
חיים רמון
יש רבים בדרג הצבאי ובדרג המדיני שהיו צריכים ללכת הביתה עוד לפני חליוה, ואני מקווה שכך יקרה בעתיד הקרוב
דרור אידר
דרור אידר
ההגדה אינה מסמך קפוא אלא טקסט גנרי שמחזיק רעיון המתחדש עלינו מדי תקופה    ממצרים העתיקה שבה העבדים העברים סיפרו על יציאת האבות מהגלות, עד ליציאת מצרים של תקופתנו היא מדינת ישראל
רבקה שפק-ליסק
רבקה שפק-ליסק
הלא חרדים מסרבים להיות "חוטבי עצים ושואבי מים" לרבנים, אברכים ופוליטיקאים חרדים    או שהחרדים ימלאו את חובתם האזרחית או שיסתלקו מכאן
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il