|   15:07:40
דלג
  סופיה רון-מוריה  
עיתונאית מקור ראשון
דוא"ל בלוג/אתר רשימות מעקב
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
אפל ווטש: מהפכת הטכנולוגיה על פרק כף ידך
קבוצת ירדן
מה חשוב לדעת על שיעורים פרטיים בישראל
איל ינון, עתניאל שנלר ויריב לוין, שלא הפריע לחברי קדימה להתקוטט ביניהם [צילום: פלאש 90]
הכל פוליטי

תוכנית ההתפרקות

הניסיון הנוכחי אומנם נכשל, אבל התפלגותה של קדימה - מימין, משמאל ואולי משני הכיוונים במקביל - היא כנראה רק שאלה של זמן. למרות כל המהמורות, מושב הקיץ של הכנסת עומד להסתיים במצב די דומה לזה שהיה בתחילתו
27/07/2012  |   סופיה רון-מוריה   |   כתבות   |   בחירות/מפלגות   |   תגובות
שטיח אדום
"מה הוא חושב, צחי הנגבי", אמר ביום שני שר בכיר לפעיל מרכזי בליכוד, "שאם יחזור נפרוס לו שטיח אדום? הוא לא היה איתנו כשהיינו 12, ועכשיו הוא חוזר וחושב שיעבור לו חלק?"

פעמיים ניסה נתניהו לפצל את קדימה: בתחילת הקדנציה ועכשיו. פעמיים מעד, אם כי פילוג בקדימה עדיין עומד על הפרק. תם ולא נגמר. אז למה לא הצליחו זאב אלקין וצחי הנגבי לפרק מפלגה מפורקת? ביום ראשון בלילה נפגש נתניהו עם אריה ביבי ואבי דואן. העניין הצטייר כסגור. השביעייה לא הושלמה סופית, אבל אלקין והנגבי כמעט סגרו עם כמה ח"כים מהכיוון השני - מהפלג השמאלי של קדימה. רחל אדטו, נינו אבסדזה, נחמן שי, רוברט טיבייב.

שלי יחימוביץ' הכחישה השבוע בתוקף ששיתפה פעולה עם נתניהו כשהעבודה שידלה את נינו אבסדזה להצטרף לפורשים מקדימה ולהשלים שביעייה, ולאחר מכן ללכת לדרכה. אבסדזה מעוניינת להשתלב בעבודה. מגעים היו. לנתניהו וליחימוביץ' אינטרסים משותפים כשמדובר בפירוק קדימה. אחד התרחישים דיבר על תוכנית דו-שלבית: בשלב ראשון שבעה ח"כים מקדימה פורשים לסיעה נפרדת, שחוברת לקואליציית נתניהו, בשלב שני שלושה ח"כים פורשים מסיעתם הטרייה לכיוונה של מפלגת העבודה.

לו הצליח המהלך, היה מדובר בהסכם הקואליציוני הזול ביותר שעליו חתם הליכוד בכנסת הנוכחית. שישה ח"כים - מתוכם אחד שילך לדרכו שמאלה - תמורת שר אחד (צחי הנגבי, שר להגנת העורף), שלושה סגני שרים ושני ראשי ועדות. ברק גבה מחיר גבוה פי כמה.

אלקין לא סגר על מחיר גבוה, אבל לא המחיר הנמוך הכשיל את העסקה ולא הדרישות לכאורה של הפורשים לקבל שריון בליכוד. גם לו רצה נתניהו, הוא לא יכול היה להעניק להם שריון. גם צחי הנגבי יצטרך להתמודד כאחד האדם. אבל לח"כים מקדימה בכל מקרה לא היה מה להפסיד.

בשונה מהמהלך שפילג את מפלגת העבודה, הפעם לא הצליחו המשתתפים לשמור על מעטה הסודיות. המידע דלף לתקשורת. אבי דואן ואריה ביבי רצו לספר לחבר'ה. ביום שני בבוקר אמר לי עתניאל שנלר ששום דבר עוד לא גמור. שהעסקה עוד עשויה להתפוצץ. תוך שעתיים התברר שצדק. רמון שכנע ח"כים מהפלג השמאלי של קדימה להמתין. תוך שבוע, אמר, אוציא אתכם מקדימה בדרך המלך. אל תעזרו לנתניהו, זה יאריך את הקדנציה שלו ועשוי לייבש את לבני ואת לפיד בחוץ, ואתם תישארו ללא קורת גג.

יעקב אדרי שהיה אמור לפרוש, בדיוק כמו במהדורה הקודמת, בתחילת הקדנציה, נסוג בדקה התשעים. העסקה התפוצצה.

ומה הלאה? קל יותר למנות את הח"כים שלא ניהלו מו"מ על פרישה מאשר את אלה שניהלו. גם דליה איציק וזאב ביילסקי בדקו את דרכם החוצה. גם יובל צלנר ושי חרמש. ובל נשכח את הקבוצה המסתמנת של רמון - שלמה מולה, יואל חסון, מגלי והבה, רוברט טיבייב, נינו אבסדזה ועוד. מופז נשאר כמעט בודד.

רמון הבטיח ולא קיים. לא בוער לו שום דבר. בינתיים ישקול, אולי עדיף לו להביא כוכבים חדשים. בשבוע הבא קבוצת ח"כים גדולה מהסיעה יוצאת לביקור בסין. המגעים לפילוג יתחדשו רק כשתחזור. מצד שני, גם נתניהו טרם סגר את הדלת. קדימה עוד עשויה לאבד את שתי הכנפיים. את זו השמאלית ואת זו הימנית.

צחי הנגבי במסלול אולמרט?
צחי הנגבי [צילום: פלאש 90]

קלון כאות גבורה
גם הקלון של צחי הנגבי הוא אות גבורה בליכוד. הנגבי נתפש כמי שעזר לחברים ושילם על זה מחיר. הנגבי עדיין אהוד בליכוד והוא גם איש שטח וארגון, כפי שהוכיח בפריימריז בקדימה

"מה הוא חושב, צחי", אמר ביום שני שר בכיר לפעיל מרכזי בליכוד, "שאם יחזור נפרוס לו שטיח אדום? הוא לא היה איתנו כשהיינו 12, ועכשיו הוא חוזר וחושב שיעבור לו חלק?"

לשרי הליכוד אינטרסים סותרים, אבל כאן ביטא הדובר את עמדת רובם. למעשה, כולם. ביום ראשון בלילה, כשהפילוג בקדימה נחשב למעשה מוגמר, היו שרים שביקשו מהיועמ"ש של הליכוד חוות דעת בשאלה האם הנגבי יוכל להצטרף לליכוד ולהתמודד, בגלל הסעיף בתקנון שמטיל הגבלות על מי שהורשע בעברה שיש עמה קלון. היועמ"ש השיב שיוכל. עברה יותר משנה מאז גזר הדין, אבל ההחלטה הסופית טרם נפלה. כאשר תיפול, צפויות עתירות לבית הדין של הליכוד. שרים בכירים לא יגישו עתירות במו ידיהם. הם ישלחו פעילים.

בינתיים הנגבי כבר התחיל לדבר עם הפעילים ולקבוע סיורים בשטח. אם יתמנה לשר, אף שהפילוג בקדימה בינתיים לא צלח, המינוי יעניק לו רוח גבית.

מתי יצחק, יו"ר סניף ראש-העין ומהפעילים המרכזיים בליכוד, מעריך שהנגבי יצליח להשתלב ברשימה לכנסת. "הוא לא כמו רוני בר-און", אומר יצחק, "הוא לא לכלך על הליכוד כשהלך עם שרון, והוא נתפס כאדם שנאמן לעקרונות. יש לו פינה חמה בלב אצל חלק גדול מהפעילים. האם יסמנו אותו ברשימת המועמדים שלהם לכנסת כך שישתלב בצמרת? קשה לדעת. הוא ישתלב ברשימה. המיקום פחות חשוב. גם אם יגיע למקום נמוך, ראש הממשלה יוכל למנות אותו לשר כמו שאריק שרון מינה את אולמרט".

תופעה מעניינת, צחי הנגבי. ישנם פוליטיקאים שאליהם הכול נדבק. לעולם לא יצליחו להוכיח שאין להם אחות. ויש כאלה שלהם מותר. הקטנים בקדימה משלמים מחיר ציבורי: אריה ביבי, אבי דואן, יואל חסון. הגדולים - שמעון פרס, חיים רמון, צחי הנגבי – משום מה לא מזוהים עם השחתת המערכת הפוליטית.

במשך כל השנים שמר הנגבי על קשריו עם כמה פעילים מרכזיים בליכוד. הנגבי, בשר מבשרה של המפלגה ואחד מסמליה, היה מאלה שעם פרישתם לקדימה תקעו מסמר אחרון במה שנראה אז כארון הקבורה של הליכוד. אבל הוא נחשב לשונה מרוני בר-און, משאול מופז, מיואל חסון. ועדיין, ההינתקות והמפץ רשומים גם על שמו.

הנגבי יצטרך להתמודד עם לא מעט קשיים - התנגדותם של שרים בכירים בליכוד, הסתייגות של חלק ניכר מחברי הסיעה וחוסר יכולת לגייס קבוצות אידיאולוגיות. מתפקדים "אידיאולוגיים" הם כ־10–15 אלף איש. חיים כץ, שנחשב בליכוד למלך השטח, לא נוטה לתמוך בהנגבי. לכץ בין 6,000 לעשרת אלפים מתפקדים. על-פי החישוב האופטימי ביותר מבחינתו של הנגבי, מתוך כ-60–70 אלף מתפקדים שיגיעו לקלפיות – כמחצית מבעלי זכות הבחירה - יחסרו לו 15–20 אלף קולות. זה לא מצב שמאפשר להיכנס לחמישייה או לעשירייה הפותחת.

יתרונו המרכזי של הנגבי הוא תמיכתו של ראש הממשלה. נתניהו, אומר אחר מחברי הסיעה, התחבר אליו כמו שהתחבר לברק. הוא יודע להתחבר ליריבים לשעבר. הוא יצטרך את הנגבי גם בלי קשר לסוגיה האירנית. הוא אוהב לעבוד איתו. השאלה היא האם יפעל בשבילו בכנסים פוליטיים.

גם הקלון שלו הוא אות גבורה בליכוד. הנגבי נתפס כמי שעזר לחברים ושילם על זה מחיר. הנגבי כאמור עדיין אהוד בליכוד והוא גם איש שטח וארגון, כפי שהוכיח בפריימריז בקדימה.

"הנגבי הוא ניצחון האופורטוניזם", אמר חבר סיעה אחר, "למה אנחנו צריכים כאן את אנשי קדימה?" "נדע להזכיר למתפקדים מי הלך איתנו למדבר ומי העדיף את מנעמי ממשלת אולמרט", אמר שר אחר מהליכוד. שר נוסף מבטיח שיהיו מי שיתמקדו בשאלת ניקיון הכפיים.

שרים ששימשו ח"כים בקדנציה של ההינתקות, התנגדו למהלך והלכו לאופוזיציה – כדוגמת גדעון סער, משה כחלון, גלעד ארדן - לא ששים כאמור לפרוס להנגבי שטיח אדום. גם האחרים לא מתלהבים.

במקביל מתארגנת בסיעה קבוצת ח"כים שרוצה להתנגד למינויו של הנגבי לשר אם וכאשר יובא לאישור הכנסת. האם אכן יעזו לצאת חזיתית נגד ראש הממשלה? בטווח הקרוב, לא בטוח. אחרי הפגרה, כל עוד הבחירות מתקרבות, ההתנגדות בסיעה תגדל. כבר היום גובר שם החשש שהפורשים מקדימה ינסו להשתלב ברשימת הליכוד - למשל אם יקבלו אחוזים במוסדות המפלגה (דובר על 17 אחוז) כשהם מגיעים כסיעה.

בכלל, לשרים אין עניין להכניס למועדון חבר חדש שיתבע את הנתח שלו בעוגה ויתמנה על חשבון אחד מהם לשר בממשלה הבאה. לא שהם יכולים לחסום כל אחד אם ירצו. למשל, אומר פעיל בכיר בליכוד, רוב השרים מעוניינים לחסום את כחלון, אבל הם לא יצליחו. הוא צבר כשר הרבה נקודות והוא מאוד פופולרי. את הנגבי, אומר אותו פעיל בכיר, מהוותיקים בליכוד, קל יותר לחסום. הוא בכל זאת הלך לקדימה. להערכתו הוא ישתלב ברשימה, אך לא במקום גבוה. בעשירייה השנייה. לנתניהו אין רקורד של מי שיודע לקדם את אנשיו בפריימריז. גם לקבוצות ימניות-אידיאולוגיות בליכוד השפעה משלהן.

אבל כן, הוא יכול לעשות מעשה שרון - למנות לשר בכיר גם את מי שלא נבחר במקום גבוה.

נובח ולא נושך
עתניאל שנלר, אבי דואן ומאיר שטרית [צילום: פלאש 90]

שום דבר לא גמור
בשונה מהמהלך שפילג את מפלגת העבודה, הפעם לא הצליחו המשתתפים לשמור על מעטה הסודיות. המידע דלף לתקשורת. אבי דואן ואריה ביבי רצו לספר לחבר'ה. ביום שני בבוקר אמר לי עתניאל שנלר ששום דבר עוד לא גמור. שהעסקה עוד עשויה להתפוצץ. תוך שעתיים התברר שצדק

בתחילת הקדנציה, כשנתניהו הקים ממשלה וקדימה נותרה בחוץ, הוזמן עתניאל שנלר לביתו של אחד מפעילי קדימה בקיסריה. הפגישה נקבעה למוצ"ש. שנלר, תושב מעלה-מכמש, נכנס לאוטו מיד אחרי ההבדלה ונהג לקיסריה. כשנכנס לדירה כבר ישבו בסלון כמה פעילים ממחנה מופז וכמה חברי כנסת - אותם אלה שתכננו לפרוש בשנה הראשונה של הקדנציה. כעבור זמן מה נכנס לחדר שאול מופז. בדירה בקיסריה התנהל דיון לילי כשהשאלה שעמדה על הפרק היא כיצד מפרקים את קדימה של לבני מבפנים, או כיצד פורשים. השבוע תקף מופז בראש חוצות את חברי סיעתו שתכננו לפרוש.

בשבועות האחרונים מספק שאול מופז הצגה שבועית על בסיס קבוע. מתלבט אם לפרוש, חוזר בו, מאיים לפרוש, חוזר בו, פורש. השבוע נערכה ההצגה בוועדת הכנסת. שלוש שעות דנה הוועדה בבקשתו של מופז להפריש מסיעת קדימה את ארבעת הח"כים שהיו מועמדים ודאיים לפרישה: עתניאל שנלר, אריה ביבי, יוליה שמאלוב-ברקוביץ' ואבי דואן, ששימש ראש מטהו של שאול מופז במערכה שניהל מול ציפי לבני. התוצאה הייתה ברורה מראש: הוועדה דחתה את הבקשה. מלכתחילה לא היה לה שום סיכוי.

גם אם מתעלמים מהעובדה שלקואליציה רוב מוחץ בוועדה, על-מנת להכריז על ח"כ כפורש חייבים להוכיח שהוא הצביע בניגוד לעמדת מפלגתו בהצבעות מהותיות (תקציב, הצבעות אי אמון), או שהצביע בניגוד לעמדת סיעתו בצורה סדרתית, או שקיבל תמורה מסיעה יריבה. היועץ המשפטי של הכנסת עו"ד אייל ינון קבע שאין הוכחות. יו"ר הוועדה יריב לוין לא היה צריך להתאמץ. בינתיים תקפו ח"כי קדימה איש את רעהו והפכו גיגיות גדושות בכביסה פנים-מפלגתית מלוכלכת על שולחן הוועדה. לוין הניח להם להתקוטט כשהוא לא מנסה להפריד בין הניצים.

מופז, שביקש להעניש את הארבעה, עשה מהלך פתטי וחסר תכלית כשהתוצאה ברורה מראש. ביקש להפגין מנהיגות והפגין חוסר אונים. ביקש להצטייר כאריה והתגלה ככלב נובח שאינו נושך.

ארבע שנים שלמות
יוליה שמאלוב ברקוביץ'-ונסים זאב [צילום: פלאש 90]

נתניהו מסיים את מושב הקיץ עם הקואליציה שבה פתח אותו, ועם הבעיות והסוגיות שאיתן פתח אותו. חוק טל. המחאה החברתית. התקציב שבאופק. האיום האירני שברקע.

מופז מילא עבור נתניהו את תפקיד העז שהיהודי מכניס לבקתה הצפופה שלו. בטרם הכניס אותו, הסיעות החרדיות דרשו מרחב כאילו הן בארמון. עכשיו, כשיצא, הן למדו שגם בתוך בקתה המצב עשוי להיות גרוע בהרבה מבחינתן. מתווה יעלון הוא לא הפתרון הנכסף מבחינתן, אבל בפתיחת המושב לא עלה על דעתם של החרדים להסכים לפשרה מסוג זה.

מאידך-גיסא, נתניהו מצטייר בציבור כמי שעשה כברת דרך לכיוון המפלגות החרדיות, תדמית שפגעה בו אנושות ב-1999 כשהפסיד לברק. מצד שלישי, לא בטוח שמחאת הפראיירים תחזיק מעמד עד הבחירות.

ייתכן שנתניהו טעה כשפספס את ההזדמנות לבחירות בזק בספטמבר השנה. קשה לדעת מה היה אילו, אבל הוא יוצא לפגרת הקיץ כשעדיין אין לו אלטרנטיבה במחנה השמאל והקואליציה שלו לא עומדת להתפרק. שתי השותפות הקובעות, ישראל ביתנו ושס, לא יפרקו את הממשלה עד להכרעה לגבי תקציב 2013. ההנחה הרווחת במערכת הפוליטית היא שהבחירות יתקיימו בינואר-פברואר 2013. נתניהו, לראשונה זה שנים רבות בתולדות ממשלות ישראל, עשוי להשלים ארבע שנות כהונה.

פורסם במקור: יומן, מקור ראשון
תאריך:  27/07/2012   |   עודכן:  28/07/2012
סופיה רון-מוריה
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
תגיות  / עוקבים מי ומי בפרשה - לקבלת רשימות חדשות עם הופעתן
 אבא (אוברי) אבן (איבן)   אברהים צרצור   אברהם הירשזון   אברהם זילברברג   אהוד רצאבי   אהרן אבוחצירא   אורי יהודה אריאל / Uri Yehuda  Ariel   אורי שרגא אורבך / Uri  Orbach   אורית זוארץ / Orit Zuaretz   אורית נוקד   אורלי לוי-אבקסיס / Orly Levi-Abekasis   אחמד א-ד`אהר   אטילה שומפלבי   איל ינון / Eyal Yinon   אילן ליבוביץ'   אילן שלגי   איתן לבני (בנוזוביץ')   אליהו בן-דהן / Eliyahu Ben-Dahan   אליעזר אבטבי   אלכס מילר   אסתרינה טרטמן   אפרים תבורי   אריה ביבי   אתי לבני   בנימין אבניאל (גטשטיין)   גדעון משה סער / Gideon  Sa'ar   ג'ון אדוארדס   גילה פינקלשטיין   גלעד מנשה ארדן / Gilad  Erdan   דוד מנע   דליה איציק   דן  גרטלר   דן מרידור / Dan Meridor   דניאל הרשקוביץ   דניאל-יצחק לוי   דרור זייגרמן   הרצל שפיר   ויצמן שירי   זאב אלקין / Ze'ev Elkin   חיים אמסלם   חיים כץ / Haim Katz   חיים רמון   חמאד אבו-רביעה   חנא סוייד   טובה אילן   יאיר שמיר / Yair  Shamir   יהודה-מאיר אברמוביץ'   יואב מני   יואל חסון / Yoel Hason   יוליה שמאלוב-ברקוביץ'   יוסף שגל   יוסף שפרינצק   יורם מרציאנו   יחזקאל זכאי   יעקב אדרי   יעקב כהן   יעקב פרי / Yaakov  Perry   יצחק אהרונוביץ' / Yitzhak  Aharonovitch   יצחק בן - ישראל   יצחק ברמן   יצחק זיגר   יצחק זיו   יריב לוין / Yariv Levin   ישראל ישעיהו-שרעבי   כרמל שאמה-הכהן   לביב חוסיין אבו-רוכן   לימור לבנת / Limor  Livnat   מאיר זורע (זארודינסקי)   מאיר תלמי   מאיר-דוד לוונשטיין   מאשה לובלסקי   מגלי והבה   מוטי ששון   מחמוד א-נאשף   מיכאל פואה   מיכאל רצון   מיכל ליברמן-גילון   מיקי לוי / Mickey  Levy   מלי פולישוק-בלוך   ממשלת ישראל / Israel Government   מנחם אליעזר מוזס   מרדכי זר   מרטין שלאף   משה כחלון / Moshe Kahlon   משה (בּוֹגי) יַעלון / Moshe  Ya'alon    משה זלמן פייגלין   משה מוץ מטלון   נדב פרי   נחום ניר-רפאלקס   נחמן שי   ניסן סלומינסקי / Nissan Slomiansky   סופיה רון-מוריה   סילבן שלום / Silvan  Shalom   עבאס זכור   עבאס זקור   עבדול-עזיז זועבי   עוזי לנדאו / Uzi  Landau   עינת וילף   עמיר ארמונד פרץ / Amir  Peretz   עמירה דותן   עמרי שרון   ערי ז'בוטינסקי   עתניאל שנלר   פנחס לבון (לוביאנקר)   פניה (פאינה) קירשנבאום   פריג`א זוארץ   צחי הנגבי / Tzachi  Hanegbi   ציון פיניאן   ציפי לבני (שפיצר) / Tzipi  Livni   קדיש לוז (לוזינסקי)   ראובן ברקת (בורשטיין)   רוביק דנילוביץ'   רוחמה אברהם בלילא   רון בריימן   רוני בר-און   רחל אדטו   רן בנימיני   שאול מופז   שלום זיסמן   שלי רחל יחימוביץ' / Shelly  Yachimovich   שלמה לביא (לבקוביץ')   שמואל תמיר כצנלסון   שמעון פרס / Shimon Peres   שרון שלום   תאופיק זיאד 
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
תוכנית ההתפרקות
תגובות  [ 1 ] מוצגות   [ 1 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
ער אחיאונן
29/07/12 15:06
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
בית כנסת יהודי רפורמי שמתכנס אחת לחודש ב'תיאטרון סבאן', (כן, כן - של חיים סבאן) שברחוב ווילשר פינת לה סיינגה, ושם את הדגש על מימוש היהדות דרך היצירה: מוזיקה, דרמה, מחול ואמנות.
27/07/2012  |  שוש מיימון  |   כתבות
מנופים פיננסיים, בשליטת מרכוס וובר ואברהם ננשקוילי, בעלת קניון ארנה בהרצליה ומרכזים מסחריים נוספים, הפסידה אשתקד 237 מיליון שקל. בינואר-מרס השנה הרוויחה 9.5 מיליון שקל. בשבוע האחרון נקלעה לפרשה מוזרה, הנוגעת לקרקעות בהיקף גדול בקזחסטן: בבירה, אסטנה, יושב אדם בשם דוד בן-נאני, הפועל לכאורה בעסקי הקרקעות שלה.
27/07/2012  |  אלעזר לוין  |   כתבות
היום, 27.07.12, מתחילה האולימפיאדה בלונדון. הפתיחה אמורה להיות בשעה 23:00 שעון ישראל. יהיה מעניין לעקוב אחר המתרחש, הפתיחה תתקיים בזמן ירח בטל (נכון גם לפי שעון לונדון) בשעה בה כוכב מרקורי בנסיגה. שיבושים ותקלות ילוו את הפתיחה, ולאורך האולימפיאדה נשמע סחרירים, שמועות ולא נופתע מתקלות.
27/07/2012  |  טובה ספרא  |   כתבות
נוסף להיותו "העוזר הבכיר" למנכ"ל רשות השידור יוני בן-מנחם, ממלא זליג רבינוביץ' שבעה תפקידים נוספים ברשות. לאחד מהם, מרכז הרפורמה ברשות, טרם מונה רשמית, בשל התנגדות הממונה על השכר במשרד האוצר. כדי לסייע לרבינוביץ' ולבן-מנחם, גויס בין היתר, הראל לוקר, מנכ"ל משרד ראש הממשלה. כך עולה ממכתב מאת הממונה על השכר אילן לוין, שצורף לתגובת פרקליטות המדינה לתביעה בעניינו של רבינוביץ', המתבררת בבית-הדין האזורי לעבודה בירושלים.
26/07/2012  |  אורן פרסיקו  |   כתבות
על הפסלת ותערוכתה הרחיבו בדברי הפתיחה, מנהלו של המוזיאון והאוצר מר מאיר אהרונסון, ראש העיר מר צבי בר ונשיא בית המשפט העליון בעבר מר מאיר שמגר. אהרונסון התמקד בדבריו בהישגה של הפסלת למצות נושא בו עסקה בשנים האחרונות, הסוסים. ראש העיר הוסיף משלו על המוזיאון החוגג 25 שנים לקיומו. מר שמגר המכיר היטב את יצירותיה של הפסלת מזה שנים רבות, ריגש את המבקרים הרבים בברכו את הפסלת על התערוכה והישגיה.
26/07/2012  |  עמוס אריכא  |   כתבות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
טובה ספרא
טובה ספרא
תקופה מסוכנת עם פוטנציאל לעימותים, פעולות טרור ופתיחת חזית חדשה במלחמה. ייתכן אובדן חיים, בעיקר בפעולות הומניטריות. המערכה נמשכת והסכנה מתגברת. הרבה מילים חשובות לזמנים הקרובים שעי...
בצלאל סמוטריץ'
בצלאל סמוטריץ'
הרבה זמן כבר לא חוויתי פער גדול כל כך בין המציאות לסיקור המעוות שלה בתקשורת הישראלית    צר לי לקלקל למחרחרי הריב והמחלוקת, אבל מה לעשות, פשוט הייתי שם וזה היה הרבה פחות דרמטי...
דן מרגלית
דן מרגלית
בעצם מדוע שהח"כים לא יאשרו לעצמם פגרה? אבל לא סתם אלא ללא מגבלת זמן, לכו לפגרה, לכו ואל תשובו
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il